ریپورتاژ آگهی
مكان های دیدنی سردشت

مكان های دیدنی سردشت

شهرستان مرزی سردشت در جنوب آذربایجان غربی با داشتن چندین جاذبه طبیعی و تاریخی یكی از شهرهای دیدنی ایران زیبایمان می باشد.سردشت به دلیل وجود جاذبه های طبیعی و محیطی، با داشتن پوشش جنگلی وسیع و منابع آب فراوان دارای جاذبه های بسیار زیادی است.
  • 1403/01/03
  • استان : آذربايجان غربي
  • شهر : سردشت
  • دسته : مناطق تفریحی ایران
آدرس : از شهرهای استان آذربایجان غربی
تلفن : 66059000-021

مكان های دیدنی سردشت

شهرستان مرزی سردشت در جنوب آذربایجان غربی با داشتن چندین جاذبه طبیعی و تاریخی یكی از شهرهای دیدنی ایران زیبایمان می باشد.سردشت به دلیل وجود جاذبه های طبیعی و محیطی، با داشتن پوشش جنگلی وسیع و منابع آب فراوان دارای جاذبه های بسیار زیادی است . در ادامه همراه ایران توریسم باشید تا با مكان های دیدنی سردشت بیشتر اشنا شوید.

آبشار شلماش سردشت

آبشار شلماش یكی از مهمترین آبشارهای استان آذربایجان غربی به حساب می‌آید كه مورد توجه بسیاری از گردشگران می‌‌باشد .این آبشار از ۳ آبشار تشكیل شده كه به ترتیب و پشت سر هم قرار گرفته‌‌اند كه اولین آنها در نزدیكی محل پاركینگ قرار دارد. برای دیدن دو آبشار بعدی باید مسافتی نسبتا زیاد را طی كرد و وارد دره‌ای عمیق شد. امروزه با احداث راه پله و حصارهایی، بالا و پایین رفتن از دره راحت تر و كم خطر‌تر صورت می‌گیرد.

مكان های دیدنی سردشت-Jf3FdcajID

چشمه كانی گراوان

كانی گراوان بعد از شلماش معروف‌ترین جاذبه گردشگری سردشت است و در زبان كردی  به معنی آبی سخت و سنگین است و شاید به دلیل وجود املاح زیاد در آب این چشمه به آن كانی گراوان می‌گویند.شهرت اصلی گراوان، به جوشیدن آبی سرد از دل آن است، آبی كه می‌گویند خواص درمانی برای پوست دارد و جزو آب‌های گازدار معدنی به حساب می‌آید.

مكان های دیدنی سردشت-cK6HzReeH6

حمام تاریخی سردشت

حمام قدیمی سردشت یا همان حمام بیستون كه یادگاری از دوران قاجار و زمانی است كه حمام‌ها عمومی بودند و مردم در خانه‌هایشان حمام نداشتند. معماری این حمام شبیه معماری حمام‌های دوره قاجار در دیگر مناطق كشور است. این حمام در لیست آثار ملی ثبت شده است .

مكان های دیدنی سردشت-7Sr2mRWpjh

پل قلاتاسیان

روی رودخانه زاب صغیر ۳ پل ساخته شده است: «پل قلاتاسیان» را در اواسط قرن سیزدهم شیخ مولانا صادق از مریدان شیخ یوسف شمس الدین برهان میان روستاهای بنی آوا و موسالان ساخت. «پل فلزی» كه در سه راهی سردشت ـ مهاباد ـ بانه است از سوی عزیزخان مركی سردار كل از رجال معروف دوره قاجاریه و داماد میرزا تقی خان فراهانی ساخته شده است. سومین پل نیز «پل تیت» در ۶ كیلومتری روستای «بیتوش» است.

مكان های دیدنی سردشت-dtA2YPBQ1A

غار آهكی روستای درمان آباد

این غار بزرگ در جنوب غربی شهر سردشت واقع شده ولی هنوز به صورت رسمی شناسایی و مسیریابی نشده است و فقط اهالی این روستا و تعدادی از كوهنوردان منطقه به درون آن راه یافته اند.

مكان های دیدنی سردشت-eg495tIEjC

روستای زمزیران

زمزیران روستایی است با جنگلهای پوشیده از درخت در منطقه كوهستانی بخش وزینه شهرستان سردشت با جمعیتی نزدیك به ۴۰۰ نفر و چشم‌اندازهای زیبای طبیعی, اكثر مردم روستا به دامداری و كشاورزی مشغول هستند و انگور سیاه یكی از سوغات‌های این روستاست.

 مكان های دیدنی سردشت-I5Tk0JnY6O