ریپورتاژ آگهی

راهنمای خرید تجهیزات پارچهای و منسوجات مناسب برای هتل و مسافرخانهها

خرید تجهیزات پارچه‌ای و منسوجات مناسب برای هتل و مسافرخانه‌ها در صنعت مهمان نوازی بسیار مهم است. یك مشتری كه راضی بر می‌گردد، نظرات خوبی را به‌صورت آنلاین پست می‌كند و حتی ممكن است درباره هتل شما به دیگران بگوید.

منسوجات هتلی

اگر به‌دنبال راهی برای ارائه اقامتی عالی به مهمانان خود در هتل یا مسافرخانه تان هستید، باید كیفیت ملحفه‌ها و منسوجات خود را ارتقا دهید تا اطمینان حاصل كنید كه مهمانان شما راحت هستند. در این مقاله شما را برای خرید تجهیزات پارچه‌ای و منسوجات مناسب هتلی راهنمایی می‌كنیم.

خرید منسوجات و تجهیزات پارچه‌ای هتلی مناسب

ملحفه، بالش و كاور

بخشی از لوازم و وسایل رفاهی هتل شامل تجهیزات پارچه‌ای مانند ملحفه، روبالشی، پتو، پرده، دستمال و غیره است. نوآوری در همكاری دو صنعت نساجی و هتلداری، نقش مهمی در بهبود سود دهی این دو صنعت دارد زیرا مشتریان معمول هتل‌ها می‌دانند كه هتلی با كیفیت است كه از مهمانان خود به‌خوبی پذیرایی می‌كند. اما سؤالی كه در اینجا مطرح می‌شود این است كه چگونه می‌توانید در خرید تجهیزات پارچه‌ای مناسب برای هتل خود موفق باشید؟

در خرید تجهیزات هتلی باید راحتی را در اولویت قرار دهید

هر چه هتل خود را مجلل‌تر كنید، میهمانان از اتاق‌های شما انتظار كیفیت راحتی بیشتری خواهند داشت. این كار مستلزم خرید تجهیزات هتلی با كیفیت‌تر، تنوع بالاتر و سایر موارد زیبایی شناسانه است. اگر مجبور به تعویض مكرر تجهیزات پارچه‌ای هستید، باید بدانید این كار هزینه‌های بیشتری را در پی خواهد داشت. پیدا كردن پارچه‌هایی راحت كه می‌توانند در طولانی‌مدت استفاده شوند، بدون اینكه كثیف یا كهنه به نظر برسند، بهترین گزینه است.

خرید بهترین تجهیزات هتلی، اولین برخورد خوبی به مشتری ارائه می‌دهد

اكثر مهمانان خیلی سریع می‌توانند بفهمند كه آیا یك تخت راحت است یا خیر. انتظاری كه مهمانان از اولین برخورد با اتاق هتل دارند، اتاقی با ملحفه‌های تمیز و تازه، لحاف‌های نرم و بالش‌هایی كه همگی یك تخت وسوسه‌انگیز را نشان می‌دهند، است. این اولین برخورد تأثیر زیادی بر كیفیت اقامت مهمان شما خواهد داشت، به‌طوری كه كسانی كه از تخت خواب اتاق هتل شگفت زده‌شده‌اند به‌احتمال‌زیاد به هتل شما امتیاز مثبت می‌دهند.

خواب سالم

پارچه‌های باكیفیت، جدا از ظاهر زیبا، می‌توانند به شما كمك كنند تا خواب خوبی داشته‌باشید. یك مطالعه توسط بنیاد ملی خواب نشان داد كه سه چهارم بزرگسالان زمانی كه رختخواب‌شان راحت، تمیز و تازه باشد، بهتر می‌خوابند. بنابراین باز هم خرید بهترین تجهیزات پارچه‌ای هتل، اهمیت بالایی در كیفیت اقامت مهمانان دارد.

چرا باید بهترین تجهیزات پارچه‌ای را برای هتل خرید؟

برای ارائه تجهیزات پارچه‌ای با كیفیت روی تخت، حمام، رستوران و استخر، نیاز به كیفیت مناسب هتلی و شستشو و نگهداری خوب دارید. هتل‌ها معمولاً به استفاده از پارچه و منسوجات بی كیفیت معروف هستند، با این فرض كه با صرفه‌جویی در هزینه منسوجات، می‌توانند كمتر هزینه كنند. از طرفی، ممكن است هزینه ساعت‌ها انتظار مهمان‌ها برای دریافت حوله جدید یا نداشتن حوله كافی در اتاق‌ها برای مهمانانی كه وارد اتاق می‌شوند، بیشتر از خرید پارچه‌های باكیفیت و منسوجات هتلی درجه یك باشد.

انواع پارچه‌های هتلی

چه در حال شروع یك مسافرخانه باشید، چه افتتاح یك هتل، یا ارتقا ملحفه‌های هتل، باید در انتخاب پارچه هتلی مناسب خود، زیبایی مد نظر و بودجه تان را تعیین كنید. بهتر است برای انتخاب و خرید بهتر تجهیزات پارچه‌ای هتل، كمی بیشتر با انواع پارچه‌های هتلی آشنا شوید.

پارچه‌های نخی

پارچه هتلی

متداول‌ترین جنس روتختی هتلی ملحفه‌های نخی به‌دلیل دوام بالا، قابلیت عبور هوا و نرمی هستند. پنبه یك فیبر طبیعی و ضد حساسیت است، بنابراین مهمانان در معرض خطر واكنش‌های آلرژیك یا تحریك پوستی نیستند. ملحفه‌های نخی پنبه‌ای گردش هوای بهتری نسبت به بیشتر مواد مصنوعی دارند و به حذف سریع‌تر رطوبت كمك می‌كنند تا تختخواب‌ها خشك و راحت باشند. این پارچه‌ها به‌راحتی قابل شستشو با ماشین لباسشویی هستند و برای نگهداری طولانی‌مدت، با هر بار شستشو نرم‌تر نیز می‌شوند. پس یكی از بهترین جنس برای خرید تجهیزات پارچه‌ای هتل، جنس پارچه نخی است.

هرچه طول الیاف پنبه بیشتر باشد، كیفیت ملحفه‌های شما بالاتر است. پنبه مصری و پنبه سوپیما دو تا از باكیفیت‌ترین ملحفه‌های نخی هستند كه از پنبه‌های اصلی بسیار بلند ساخته‌شده‌اند. آنها دوام بالایی را ارائه می‌دهند و در برابر پرز شدن مقاوم هستند. این ویژگی آنها را به بهترین انتخاب برای هتل‌های مجلل تبدیل می‌كند. ملحفه‌های نخی همچنین در دو نوع بافت ساتن و پركال تولید می‌شوند كه از نظر دوام و بافت تفاوت‌هایی با هم دارند.

پارچه ساتن بهتر است یا پركال؟

هر دو پارچه ساتن و پركال نوعی بافت هستند كه برای بافت پارچه‌های نخی استفاده می‌شود. ملحفه‌های ساتن دارای الگوی نخ یك رو به بالا و چهار رویه هستند، در حالی كه ملحفه‌های پركال دارای الگوی نخ یك رو به بالا و یك رویه هستند. ملحفه‌های ساتن نرم و صاف هستند و مراقبت از آنها آسان‌تر است، در حالی كه ملحفه‌های پركال زبر تر، دارای قابلیت عبور هوای بیشتر و بادوام‌تر هستند.

ملحفه‌های ساتن دارای حسی ابریشمی و صاف با درخشندگی كمی هستند. مراقبت از آنها آسان است زیرا قابل شستشو در ماشین لباسشویی و ضد چروك هستند. ملحفه‌های ساتن سنگین‌تر از ملحفه‌های پركال هستند، كه به آنها حسی لوكس‌تر و راحت‌تر می‌دهد، اما ممكن است برای افرادی كه هنگام خواب از گرما اذیت می‌شوند ایده آل نباشد. در حالی كه آنها یك گزینه بادوام هستند، ملحفه‌های ساتن در طول زمان بیشتر از ملحفه‌های پركال مستعد پرز شدن هستند.

پارچه‌های تركیبی نخی

تركیب نرمی پنبه با دوام بالای پلی‌استر، باعث می‌شود ملحفه‌های تركیبی نخی دوام بالایی داشته‌باشند و پس از شستشو رنگ و شكل خوب خود را حفظ كنند. این تركیب برای نگهداری راحت است و در طولانی‌مدت می‌توان از آن استفاده‌كرد، همچنین مقاومت در برابر انقباض و چروك را نیز ممكن می‌كند. ملحفه‌های تركیبی نخی برای هتل‌های بزرگ، اسپا ها، سالن‌ها و سایر مؤسساتی كه نیاز به ملحفه‌های مقرون به صرفه و باكیفیت دارند، ایده آل هستند. پس اگر یك هتل پر رفت و آمد یا یك مسافرخانه را اداره می‌كنید، خرید این جنس برای تجهیزات پارچه‌ای می‌تواند بسیار مناسب باشد.

پارچه‌های میكروفایبر

پارچه‌های میكروفایبر از الیاف مصنوعی نازك و محكم بافته و برای دوام و نرمی عالی با قیمت مقرون به صرفه ساخته‌شده‌اند. ملحفه‌های هتل میكروفایبر هزینه نگهداری پایینی دارند، قابل شستشو با ماشین لباسشویی هستند و صرف‌نظر از اینكه هر چند وقت یكبار شسته شوند، نرمی و رنگ را به‌خوبی حفظ می‌كنند. برخی از پارچه‌های میكروفایبر به‌اصطلاح برس خورده‌اند، به این معنی كه الیاف آنها به آرامی بلند شده‌اند تا حتی نرم‌تر و لطیف‌تر شوند. ولی باید توجه داشته‌باشید كه برخی از پارچه‌های میكروفایبر باید در دمای پایین شسته و خشك شوند تا به پارچه آسیبی نرسد.

به‌جای تعداد نخ‌ها، پارچه‌های میكروفایبر بر حسب GSM (گرم بر متر مربع) درجه بندی می‌شوند. GSM وزن یا ضخامت پارچه را توصیف می‌كند و هر چه GSM این پارچه‌ها بالاتر باشد، دوام پارچه بیشتر خواهد بود. اگر می‌خواهید این جنس پارچه را برای خرید تجهیزات هتل خود انتخاب كنید، باید بدانید كه یك طیف خوب GSM برای پارچه‌های میكروفایبر، پارچه‌هایی با GSM متوسط 90 (سبك‌وزن) تا پارچه‌هایی با GSM متوسط 120 (بسیار نرم) است.

چك لیست سرویس خواب هتل

روتختی و محافظ تشك

ملحفه هتلی كه معمولاً به‌رنگ سفید كلاسیك هستند، شامل یك ملحفه كشی است كه روی تشك قرار می‌گیرد و یك ملحفه صاف یا ملحفه رویی برای لایه روی ملحفه است. برخی از ملحفه‌های هتل دارای نخ‌های رنگارنگ در اطراف لبه‌های خود هستند تا اندازه‌های مختلف را از یكدیگر مشخص كنند. همچنین معمولاً یك محافظ تشك نیز در اطراف تشك قرار داده شده و دارای یك لایه ضد آب‌بر روی سطح تشك برای محافظت از تشك در برابر ریختن آب و مایعات، عرق، ساس و گرد و غبار است. البته در این مورد می‌توان از ملحفه‌های ضد آب نیز استفاده‌كرد.

لحاف تخت

روتختی‌ها لایه دیگری از گرما را برای افرادی كه در هنگام خواب، سرما اذیتشان می‌كند، فراهم می‌كنند و ظاهری كامل و بی نقص به رختخواب می‌بخشند. لحاف، یك روتختی ضخیم و كركی است كه روی سایر ملحفه‌های تخت قرار می‌گیرد. لحاف معمولاً با پر، پشم، مواد مصنوعی یا تركیبی از اینها از پر شده‌است. افزودن لحاف به تخت، به اتاق شما ظاهر و احساسی مشابه خانه می‌دهد و مهمانان را برای یك خواب خوب و یك صبحانه عالی ترغیب می‌كند!

بالش

علاوه بر ملحفه‌های با كیفیت، چیزی كه یك هتل می‌تواند به مهمانان خود بدهد، مكانی راحت برای قرار دادن سر است. بالش‌های هتل باید استاندارد، راحت و نرم باشند تا انواع روش‌های مختلف خواب را برای مهمانان امكان‌پذیر كنند. برای بهبود بهداشت و ایمنی، بالش‌هایی را انتخاب كنید كه قابل شستشو با ماشین لباسشویی باشند و دارای مواد ضد حساسیت باشند. روبالشی نیز باید با جنس و سبك ملحفه‌های تخت مطابقت داشته‌باشد.

حوله

حوله هتلی

یكی دیگر از اقلام مهم پارچه‌ای كه در تمامی هتل‌ها و مسافرخانه‌ها ضروری هستند، حوله‌ها هستند. همان طور كه می‌دانید، حوله به‌علت تماس با پوست بدن و در معرض رطوبت مداوم قرار گرفتن، پارچه‌ای مهم محسوب‌می‌شود و برای اكثر افرادی كه قصد اقامت در هتل یا مسافرخانه شما را دارند، كیفیت، نرمی و اطمینان از تمیزی حوله‌ها بسیار مهم و حیاتی است. بنابراین، این موضوع بسیار مهم است كه شما از حوله هتلیبا كیفیتی برای سرویس دهی به مشتریان خود استفاده‌كنید.