ریپورتاژ آگهی

بهترین لاستیك خارجی كدام است؟

سی و پنج درصد از تصادفاتی كه به علت نقص فنی خودرو اتفاق می‌افتند، دلیلشان خرابی لاستیك‌های ماشین است. سا‌لانه پانزده هزار تصادف در ایالات متحده آمریكا فقط به دلیل مشكلات تایرها رخ می‌دهد.

تقریباً هر وسیله‌ی نقلیه‌ای به لاستیك نیاز دارد. به همین دلیل بازار خریدوفروش آن بسیار متنوع و گسترده است. در ادامه‌ی این مقاله، ما به بررسی و چگونگی انتخاب بهترین لاستیك‌های خارجی در ایران می‌پردازیم.

 بهترین لاستیك خارجی - رینگو

هنگام خرید لاستیك، به چه مشخصه‌ای توجه كنیم؟

آج لاستیك:

نه! اینها برای زیبایی نیستند. شیار و طرح‌های متفاوتی كه بر روی هر لاستیك می‌بینید؛ كاركردهای متفاوتی دارند. پس باتوجه ‌به نوع خودرو و زمینی كه به طور معمول بر روی آن رانندگی می‌كنید لاستیكی را انتخاب كنید كه فرمان‌پذیری مناسبی داشته باشد. همچنین شما باید به عمر آج لاستیك هم دقت كنید

سرعت و بار مجاز:

شما به هر نوع لاستیكی، مقدار مشخصی وزن و سرعت را می‌توانید تحمیل كنید. رعایت نكردن این حد مجاز می‌تواند خطرات بسیاری را موجب شود.

تاریخ تولید:

كمی به دیواره لاستیكی كه انتخاب كرده‌اید توجه كنید. تاریخ تولید را خواهید دید. طبیعتاً هر چه به تاریخ تولید نزدیك‌تر باشید بهتر است. همچنین در مورد تاریخ انقضا و عمر تایر خود هم تحقیق كنید.

چسبندگی:

به زبان ساده یعنی میزان ترمزگیری لاستیك در جاده خشك، خیس و اصطكاك آن با زمین. درجه‌ی چسبندگی هر لاستیك با یكی از حروف AA ، A ، B ، C و اگر برای چهارفصل مناسب باشد علامت M+S نشان داده می‌شود. دو درجه AA و A و همین‌طور لاستیك‌های چهارفصل مناسب‌تر هستند.

مقاومت حرارتی:

به رده‌بندی مقاومت حرارتی لاستیك توجه كنید. A بالاترین مقاومت است.

اندازه:

پیش از خرید لاستیك به سایز مناسب خودرو خود دقت كنید. درصورتی‌كه از آن اطمینان ندارید می‌توانید با پشتیبانی رینگو تماس بگیرید تا شما را راهنمایی كنند.

قیمت، كمپانی تولیدكننده (به جهت استفاده از مواد باكیفیت)، فرمان‌پذیری آسان، مقاومت غلتشی كم (انرژی كه خودروی شما برای حركت با سرعت ثابت یا افزایش سرعت به آن نیاز دارد) و دیرتر ساییده شدن از موارد دیگری است كه باید بررسی كنید.

بهترین لاستیك‌های خارجی موجود در بازار ایران

دانلوپ

در میان بهترین لاستیك‌های خارجی نام دانلوپ مخترع تایرهای پنوماتیك، بسیار درخشان است. این كمپانی در حال حاضر از زیر مجموعه‌های گودیر است. لاستیك‌های تابستانی، زمستانی و چهارفصل از انواع تولیدات دانلوپ است. خرید لاستیك دانلوپ یكی از هوشمندانه‌ترین انتخاب‌هایی كه هر راننده‌ای می‌تواند داشته باشد.

 خرید لاستیك دانلوپ - رینگو

میشلن

به‌جرئت می‌توان میشلن را در گروه ده لاستیك برتر بازار قرار داد. برادران میشلن از سال ۱۸۸۹ تولید لاستیك را آغاز كرده و در سه دسته مسافرتی، كامیون و كامیون تجاری به تمام دنیا تایر صادر می‌كنند. برندهای نام‌آشنای بنز و BMW لاستیك میشلن را یكی از تأمین‌كنندگان اصلی خود انتخاب كرده‌اند.

بریجستون، یوكوهاما و اوتسو

بریجستون از سال‌های بسیار دور در بازار ایران حضور دارد. از لاستیك دوچرخه گرفته تا هواپیما و كامیون‌های غول‌پیكر را تولید می‌كند. در سال ۱۹۸۸ بریجستون، كمپانی آمریكایی فایرستون را خرید و در آمریكا فعالیت خود را آغاز كرد. لاستیك تابستانه، زمستانه، چهارفصل و كامیون از تولیدات بریجستون هستند.

همچنین یوكوهاما با شعار «ما فقط لاستیك تولید نمی‌كنیم، تاریخ می‌سازیم» بیش از صدسال است كه تایرهای با كیفیتی به بازار خودرو عرضه می‌كند.

اوتسو نیز یك برند ژاپنی است كه كار خود را با ساخت لاستیك هواپیما آغاز كرد و سپس تولید تایر خودرو را نیز به كارخانه‌های خود اضافه كرد. اوتسو در ژاپن، تایلند، تركیه، برزیل، چین، آفریقای جنوبی و آمریكا كارخانه تولید لاستیك دارد.

گودیر

در بحث كیفیت گودیر همان بس كه كارخانه فورد، آن را تأمین‌كننده اصلی خود در تولید فورد مدل T انتخاب كرده و همچنین تنها تأمین‌كننده مسابقات نسكار است. اما باید اعتراف كنیم كه قیمت آن در دسته بسیار گران قرار گرفته كه البته به همان مقدار كیفیت بسیار بالایی هم ارائه می‌دهد.

فالكن

عمر فالكن به چهل سال نمی‌رسد اما توانسته سهم خوبی از بازار را به خود اختصاص دهد. لاستیك فالكن از زیر مجموعه‌های برند اوتسوی ژاپن است كه در ابتدا به‌صورت تخصصی فقط برای ماشین‌های مسابقه لاستیك تولید می‌كرد اما در حال حاضر تایرهای بسیار با كیفیتی را برای خودروهای سواری ارائه می‌دهد.

بهترین لاستیك‌های چینی

در ادامه فهرستی از بهترین لاستیك چینی موجود در بازار را به شما معرفی می‌كنیم.

تراینگل

یكی از بزرگ‌ترین تولیدكنندگان لاستیك چینی شركت تراینگل است. بیش از چهل سال است كه تایرهای آن‌ها در بازارهای جهانی به فروش می‌رسد و در رتبه‌بندی‌ها بین ۱۰ شركت اول دنیا هستند.

TR918 ، TR928 ، TE301 ، TR259 ، TH201 ، TC101 از پرفروش‌ترین‌های این برند هستند چرا كه همفرمان‌پذیری خوبی دارند هم از كیفیت و قیمت مناسبی برخوردارند.

هدوی

كارخانه بزرگ لاستیك كه با ایجاد شراكت با برندهای كامیون سازی بازار بزرگی را برای خود ایجاد كرده است. چه در شهر و چه در روستا لاستیك‌های هدوی مناسب شما هستند. در دسترس با قیمت و كیفیت مناسب!

كوریو

كمپانی كوریو در سطح جهان فعالیت دارد. آمریكا، خاورمیانه، اروپا، استرالیا، آسیا و آفریقا همه از بازار كوریو بهره‌مند هستند. لاستیك كوریو در ۶ دسته و ۱۰۰۰ سایز مختلف تولید می‌شود. TBR ، PCR ،  OTR ، STR ، MT ، لاستیك‌های كشاورزی، صنعتی و موتورسیكلت‌ها.

چائویانگ

كارخانه تولید لاستیك چائویانگ از زیر مجموعه‌های ZC-RUBBER است. این كارخانه ۶۰ سال قبل كفش‌های لاستیكی تولید می‌كرد؛ اما امروز برای دوچرخه، موتورسیكلت، اتومبیل، كامیون‌های سبك‌وسنگین و تریلرها تایر تولید می‌كند. چائویانگ لاستیك‌های پهن با انعطاف بالایی تولید می‌كند.

لینگ‌لانگ

كار خود را با عنوان تعمیرات لاستیك آغاز كرد و با گسترش آن تبدیل به یكی از بزرگ‌ترین تولیدكنندگان لاستیك چینی در جهان شد. لینگ‌لانگ استفاده از مواد طبیعی و تصفیه شده را شعار اصلی خود قرار داده و علاوه بر كسب استانداردهای جهانی تبدیل به تأمین‌كننده اصلی خودروهای چینی مثل: جیلی، چری، جك، كینگ دانگ است.

سایلون

این برند نسبت به بقیه‌ی كمپانی‌های تولید تایر، تازه تأسیس است و از سال ۲۰۰۲ وارد بازار جهانی شده است. آمریكا، كانادا، اروپا، مكزیك، استرالیا و آسیا بازارهای هدف آن هستند.

فازیون

یكی از غول‌های صنعت تایرسازی دنیا بریجستون است كه برند فازیون را در چین تولید كرده و به دنیا صادر می‌كند. كیفیت در كنار قیمت به‌صرفه از خصوصیات لاستیك فازیون است.

لانگ‌مارچ

اگر در كنار لانگ‌مارچ نام چائویانگ را شنیدید تعجب نكنید! پس از تأسیس لانگ‌مارچ در سال 1966، در سال ۲۰۰۳ چائویانگ آن را خریداری كرده است. پس برندی جدید نیست و نزدیك به نیم‌قرن تولید لاستیك، نتیجه‌ای جز كیفیت به ارمغان نیاورده است.

ترن‌استون

لیفتراك، لودر، گریدر، اتوبوس، كامیون و تراكتور همه از طرف‌داران ترن‌استون هستند. بیش از ۸۰ كشور در جهان میزبان لاستیك ترن‌استون هستند.

این كمپانی به سه آمریكا، آسیا و آفریقا لاستیك صادر می‌كند.

كلام آخر

ما در این مقاله خصوصیات یك لاستیك مناسب و بهترین لاستیك‌های خارجی موجود در ایران را بررسی كردیم. اما اینكه كدام بهترین لاستیك خارجی است؟ انتخابی است كه به خودرو، وضعیت جغرافیایی و بودجه هر شخص بستگی دارد. ممكن است با همه‌ی اینها شما احساس كنید كه همچنان در انتخاب یك لاستیك خارجی خوب شك دارید؛ هیچ مشكلی نیست. از یك كارشناسان خبره به طور اختصاصی كمك بگیرید. پشتیبانی و مشاوره ۲۴ ساعته در فروشگاه اینترنتی رینگو به‌راحتی گزینه مناسب را به شما معرفی می‌كنند.

در رینگو شما می‌توانید هرآنچه در مورد خرید لاستیك نیاز دارید اعم از گارانتی، مقایسه، ارسال فوری، قیمت مناسب و پشتیبانی را به دست بیاورید.

 فروشگاه اینترنتی رینگو