ریپورتاژ آگهی

كدام مسیر را برای سفر به مشهد انتخاب كنیم؟ هوایی، ریلی یا جاده‌ای

مشهد یكی از توریستی‌ترین شهرهای ایران است كه در تمام ایام سال مسافران زیادی راهی آنجا می‌شوند. پس بی دلیل نیست هر زمان كه بخواهید بلیطی به مقصد این شهر تهیه كنید، باید از قبل برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشید. یك راهكار مناسب دیگر هم این است كه از مسیرها و روش‌های مختلف حمل‌ونقل به مشهد اطلاع كافی كسب كنید تا در صورت تكمیل ظرفیت هر یك از روش‌های حمل‌ونقل بتوانید سایر روش‌ها را جایگزین كنید.

كدام مسیر را برای سفر به مشهد انتخاب كنیم؟ هوایی، ریلی یا جاده‌ای

در ادامه مسیر و روش‌های دسترسی به مشهد  از هواپیما و قطار تا اتوبوس و خودروی شخصی را بررسی خواهیم كرد. در نهایت نیز مزایای هر یك از روش‌ها را بیان می‌كنیم.

معرفی مسیرهای سفر به مشهد مقدس

از مبدا شهرهای مختلف به ویژه شهر بزرگی مثل تهران روش‌های مختلفی برای رفتن به مشهد پیش روی شماست. در واقع شما می‌توانید از تمامی وسایل حمل‌ونقل مثل هواپیما، قطار، اتوبوس و خودروی شخصی برای رفتن به مشهد استفاده كنید.

سفر با هواپیما: خرید بلیط هواپیما مشهد ساده‌ترین و سریع‌ترین روش رسیدن به مشهد است. چرا كه با وجود مسیر طولانی تهران تا مشهد با هواپیما می‌توانید در كمترین زمان ممكن به این شهر برسید. البته با وجود اینكه پرواز به مشهد می‌تواند در زمان شما صرفه‌جویی كند، قیمت بلیط هواپیما نسبت به سایر روش‌های حمل‌ونقل چندان مقرون‌به‌صرفه نیست.

سفر با قطار:روش دوم، خرید بلیط قطار تهران به مشهد است. روشی كه به دلیل مزایای زیاد قطار، طرفداران بیشتری دارد. درست است كه مسیر طولانی است اما این امكان وجود دارد كه مسافران در قطار استراحت كنند. اگر به‌صورت خانوادگی سفر می‌كنید، حتی می‌توانید یك كوپه دربست در اختیار داشته باشید. همچنین سفر با قطار بسیار امن و مقرون‌به‌صرفه است.

سفر با اتوبوس یا تاكسی:مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش برای سفر به مشهد، خرید بلیط اتوبوس پایانه‌ ها است. گرچه سفر با اتوبوس به راحتی قطار نیست ولی در زمان تكمیل ظرفیت قطارها می‌توانید سراغ این گزینه بروید. در صورت پیدا نكردن بلیط اتوبوس هم می‌توانید از تاكسی‌های بین شهری كه در داخل پایانه‌ها وجود دارند، استفاده كنید. این گزینه گرچه قیمت گران‌تری نسبت به اتوبوس دارد ولی با استفاده از تاكسی سریع‌تر به مقصد می‌رسید.

 

سفر با خودرو شخصی:در نهایت اگر امكان سفر با هیچ یك از روش‌های فوق را نداشته یا عاشق رانندگی در جاده‌ها باشید، می‌توانید از خودروی شخصی استفاده كرده و خود را به مشهد برسانید.

سفر با اتوبوس به مشهد

مزایای هر كدام از روش‌های سفر به مشهد

هر یك از روش‌های سفر به مشهد مزایای خاص خود را دارد كه در ادامه به‌طور كامل به آن‌ها اشاره خواهیم كرد.

مزایای سفر با هواپیما

در صورتی كه بلیط هواپیما برای سفر خود خریداری كنید، از مزیت‌های مختلفی برخوردار خواهید شد. مهم‌ترین مزیت هواپیما این است كه در زودترین زمان ممكن به مقصد خواهید رسید. این مورد هنگامی كه محدودیت زمانی برای سفر خود داشته باشید، اهمیت دوچندانی پیدا می‌كند. همچنین در مورد مسافت‌های طولانی مثل تهران به مشهد یا تبریز به مشهد و... هواپیما بهترین گزینه به شمار می‌رود، چرا كه نیازی نیست، زمان زیادی را صرف رفت‌وآمد كرده و می‌توانید مدت بیشتری را در این شهر باشید. ضمن اینكه برخی از افراد به دلیل شرایط جسمانی خود، امكان نشستن طولانی‌مدت را ندارند، در نتیجه مناسب‌ترین گزینه برای آن‌ها، هواپیماست.

مزایای سفر با قطار

قطار یكی از محبوب‌ترین روش‌های حمل‌ونقل بین شهری در تمام دنیاست. روشی كه به دلیل امنیت بسیار بالا، راحتی و آسایش در سفر و همچنین تنوع بالای قطارها طرفداران زیادی دارد. در مسیر تهران به مشهد نیز با وجود تنوع بالای قطارها می‌توانید قطارهای ۴ و ۵ ستاره لوكس را انتخاب كنید یا سراغ گزینه‌های اقتصادی‌تر بروید. با رزرو بلیط قطار می‌توانید چند ساعتی كه در مسیر هستید را در یك كوپه اختصاصی باشید. در این بین تفاوتی ندارد كه خانوادگی، دوستانه یا حتی تنها سفر می‌كنید. در هر صورت امكان رزرو كوپه اختصاصی برای شما وجود دارد. همچنین می‌توانید در رستوران و كافه قطار غذا و نوشیدنی صرف كنید. امكانات دیگر مانند سرویس بهداشتی نیز در همه قطارها وجود دارد. در نهایت نیز بیشتر قطارها قیمت اقتصادی‌تری نسبت به هواپیما دارند.

كدام مسیر را برای سفر به مشهد انتخاب كنیم؟ هوایی، ریلی یا جاده‌ای -حرم امام رضا

مزایای سفر با اتوبوس

شاید به اتوبوس به عنوان آخرین گزینه فكر كنید. اما این روش حمل‌ونقل نیز با وجود به‌روز شدن اتوبوس‌ها، طرفداران خاص خودش را دارد. یكی از مزیت‌های سفر با اتوبوس قیمت كمتر بلیط آن نسبت به دو روش فوق است. ضمن اینكه سرعت بیشتری نسبت به قطار داشته و در نتیجه زودتر به مقصد می‌رسید. در نهایت خرید بلیط آن آسان‌تر از بلیط قطار است. چراكه بسیاری از افراد برای سفر، ابتدا بلیط‌های قطار را خریداری می‌كنند و در ایام پرسفر مانند مناسبت‌ها، پیدا كردن بلیط اتوبوس نسبت به قطار ساده‌تر است.

مزایای سفر با خودرو شخصی

در نهایت می‌توانید از یك روش حمل‌ونقل دیگر یعنی سفر با خودرو شخصی استفاده كنید. روشی كه انتخاب اول و آخر برخی از افراد است و در عین حال برخی هم ترجیح می‌دهند ابتدا سایر روش‌های حمل‌ونقل را بررسی و در نهایت سراغ این گزینه بیایند. سفر با خودرو شخصی به مشهد اولین مزیتی كه دارد، این است كه هزینه كمی برای شما خواهد داشت و فقط باید پول بنزین و كمی استهلاك ماشین را محاسبه كنید. مزیت دوم آن نیز كه اهمیت زیادی دارد، این است كه صفرتاصد برنامه‌ریزی سفر مانند ساعت حركت، توقف‌های میان راه و غیره با خود شماست. حتی در زمان رسیدن به مقصد نیز محدودیت كمتری برای جابه‌جایی در داخل شهر خواهید داشت. ضمن اینكه در صورت تكمیل ظرفیت تمامی بلیط‌های هواپیما، اتوبوس و قطار، به عنوان گزینه آخر می‌توانید روی آن حساب كنید.

برنامه‌ریزی سفر به مشهد به عنوان یكی از پرطرفدارترین شهرهای ایران، چندان سخت نیست. یكی از مهم‌ترین فاكتورهایی كه باید در نظر بگیرد، روش سفر شماست. همه چیز از آنچه تصور می‌كنید، ساده‌تر خواهد بود. چرا كه در ایام پرمسافر سال نیز می‌توانید از وسایل حمل‌ونقل مختلف استفاده كرده و خود را به این شهر برسید. پس به هواپیما یا قطار محدود نشوید، سفر  با اتوبوس یا حتی سفر با ماشین شخصی هم گزینه‌های دیگری است كه برای رفتن به این شهر پیش‌رو خواهید داشت.