ریپورتاژ آگهی

صنایع دستی اصفهان، جواهری از تمدن ایران

اصفهان شهر آثار هنری بی نظیر

اصفهان، شهری با تاریخی بسیار غنی و میراث فرهنگی و هنری فراوان است. این شهر به دلیل زیبایی‌های فراوانی كه در آن وجود دارد، با نام "نصف جهان" شناخته می‌شود. صنایع دستی اصفهان نیز به عنوان یكی از مهم‌ترین عوامل برجسته در فرهنگ و هنر این شهر محسوب می‌شوند.

 صنایع دستی اصفهان

صنایع دستی اصفهان

می‎توان گفت كه صنایع دستی اصفهان، سال‌هاست كه هویت هنری و اصالت ایرانی را در سراسر جهان طنین‌انداز كرده است و به عنوان یكی از بهترین سوغاتی‌های این شهر محسوب می‌شوند.

پرفروش‌ترین صنایع دستی اصفهان شامل محصولاتی مانند خاتم كاری، میناكاری، مسگری، قلمزنی، قلمدان سازی، ملیله سازی، فیروزه كوبی، منبت كاری، مینیاتور و نگارگری، گره‌چینی و مشبك، كاشی سازی، سفالگری و سرامیك سازی، گچ بری و قالی‌بافی می‌باشند. شما در این شهر برای انتخاب سوغاتی مورد علاقه خود آزاد هستید. بنابراین اگر سفری هیجان انگیز به شهر زیبای اصفهان داشتید، حتما خرید صنایع دستی جذاب آن را فراموش نكنید. البته می توانید با مراجعه به فروشگاه صنایع دستی نیكان تجارت، از مزایای فروش اقساطی صنایع دستی بهره مند شوید.

صنایع دستی اصفهان، سراسر زیبایی و شكوه

اصفهان به عنوان مهد هنر و صنایع دستی در مركز ایران و نیمه جهان معروف است. مردمان این شهر در گذشته با خلاقیت و استعداد ذاتی خود، وسایل مختلفی را با استفاده از دستان و هنر خود ساختند. با قدمتی طولانی و فراوانی از آثار هنری، تاریخی، معماری و صنایع دستی، اصفهان به عنوان بزرگترین تولیدكننده صنایع دستی در ایران شناخته می‌شود.

بازارهای این شهر در بسیاری از مواقع سال، سرسبز از مسافران و گردشگران ایرانی و خارجی است كه صنایع دستی اصفهان را به عنوان سوغاتی برای عزیزان خود یا به‌عنوان یك یادگار خریداری می‌كنند. هدایای سازمانی صنایع دستی هم همیشه طفدارن خود را داشته است. در سفر به اصفهان، پس از بازدید از جاذبه‌های دیدنی شهر، به بازار و فروشگاه‌های متعدد آن سر بزنید و در بین صنایع دستی زیبا این شهر خود را غرق كنید. در ادامه، ما شما را با برجسته‌ترین صنایع دستی اصفهان آشنا خواهیم كرد. خاتم كاری، فیروزه كوبی، میناكاری، الماس تراش، مس و پرداز، ملیله كاری، قلمزنی و قالی و قالیچه از مهمترین آنها هستند.

 فروش اقساطی صنایع دستی

جایگاه صنایع دستی اصفهان

صنایع دستی برای شهر زیبای اصفهان نشان از زبردستی هنرمندانی دارد كه در تولید آن‌ها تلاش می‎كنند. شكوفایی اصفهان در عصر صفوی منجر به رونق چشمگیر این شهر در حوزه هنر شد و هنوز هم پس از گذشت قرن‌ها، در زمره سرآمدترین استان‌های كشور در تولید صنایع دستی قرار دارد. اصفهان یك شهر تاریخی در مركز ایران است و به عنوان سومین شهر بزرگ ایران از نظر وسعت و جمعیت محسوب می‌شود. این شهر نه تنها در ایران بلكه در سطح جهان هم به خاطر تولید هنر و تعدد رشته‌های رایج و زنده هنری شهرت دارد. تاریخچه هنر اصفهان را حتی در اماكن دیدنی آن می‌توان مشاهده كرد.

اصفهان در طول تاریخ هنری خود، همواره مجموعه‌ای پربار و بی‌نظیر را به فرهنگ ایران‌زمین هدیه كرده است. این شهر جایی است كه در‌ب‌های ورودی مساجد و آثار دیدنی آن با معرق و منبت زینت یافته و دیوارها با نگاره‌های بی‌نظیر پوشیده شده‌اند. اما این تنها یك قطره از دریای بیكران هنرهایی است كه اصفهان در آن غرق شده است. در طول قرن‌ها، اصفهان توانسته است اقتصاد سنتی خود را بر پایه تولید و عرضه صنایع دستی تأمین كند و از این راه درآمدزایی كرده است.

صنایع دستی اصفهان از دیرباز به عنوان برجسته و منحصربه‌فرد شناخته شده‌اند. تنها كافی است نگاهی به تاریخچه هنری این شهر داشته باشیم تا ببینیم صنعت و هنر با تركیبی از عشق و اراده تا چه حد نفوذ داشته است.

اما آنچه این شهر را از سایر همتایان خود متمایز می‌كند، ابداعات و نوآوری‌های هنرمندان و صنعتگران اصفهان است. همان چیزی كه اصفهان را به‌عنوان شهر خلاق صنایع دستی، در ایران و سراسر جهان معرفی كرده است. صنایع دستی اصفهان به عنوان شهر خلاق صنایع دستی، در فهرست جهانی یونسكو به ثبت رسیده و باعث افتخار ایرانیان در سراسر جهان شده است.

 هدایای سازمانی صنایع دستی

صنایع دستی اصفهان را از كجا بخریم؟

صنایع دستی اصفهان به تعداد زیاد و با تنوع بسیاری وجود دارند و خرید آن‌ها بسیار لذت‌بخش است. مراكز خرید اصفهان فرصتی را برای گردشگران فراهم می‌آورند تا علاوه بر خرید صنایع هنری با قیمتی مناسب، با دستی پر از سوغاتی‌ها به شهرهای خود بازگردند. بازار صنایع دستی نقش‌نمای میدان نقش جهان به‌عنوان مركزی برای تولید و عرضه صنایع دستی اصفهان در این شهر شهرت دارد. موقعیت مناسب و ورودی آسان این بازار، دسترسی آسان به محصولات صنایع دستی را برای همه افراد فراهم كرده است.

علاوه بر این، بازار هنر اصفهان یا بازار بلند نیز از دیگر بازارهای معروفی است كه تولیدات صنایع دستی اصفهان را عرضه می‌كند. این بنا با سابقه تاریخی صفویه، امروزه به مركزی برای فروش جواهرات و طلا تبدیل شده است. در طبقه دوم این بازار نیز كارگاه‌های تولیدی زیورآلات هنری در حال فعالیت هستند. همچنین، فروشگاه صنایع دستی نیكان تجارت نیز یكی دیگر از مراكز فروش صنایع دستی اصفهان است كه به راحتی به گردشگران و مردم اصفهان امكان خرید این محصولات و سوغات را می‌دهد.

همچنین، در سراسر شهر و شهرستان‌های اطراف اصفهان، بازارهای فروش صنایع دستی فراوانی وجود دارند و سایت‌ها و فروشگاه‌های آنلاین نیز این محصولات را برای گردشگران و مردم علاقه‌مند آماده می‌كنند. شما برای خرید انواع صنایع دستی اصفهان، می‎توانید به راحتی از طریق سایت فروشگاه صنایع دستی نیكان تجارت ثبت سفارش كنید و صنایع دستی مورد نظرتان را با اصالت و كیفیت عالی خریداری كنید.