ریپورتاژ آگهی

رتبه بندی شهر ها برای مهاجرت به استرالیا

رتبه بندی شهر ها برای مهاجرت به استرالیا

اگر قصد مهاجرت به استرالیا را دارید، ضروری است كه درباره بهترین شهرهای این كشور برای زندگی اطلاعات كاملی جمع‌آوری كنید و بهترین منبع برای این كار مگنی است. مهاجرت به یك كشور جدید تصمیمی حیاتی است كه بر تمام ابعاد زندگی مهاجران تأثیرگذار است.

اپلیكیشن مگنی

اپلیكیشن مگنی می تواند به شما كمك كند تا بتوانید به راحتی افراد ایرانی كه مقیم یا دانشجو استرالیا هستند را پیدا كنید و سوالات متداول خودتان را از اشخاص حقیقی در استرالیا بپرسید، مهم نیست قرار است در كدام شهر استرالیا باشید، مطمئن باشید دوستان عزیز جدیدی در استرالیا پیدا خواهید كرد كه تجربه چند سال زندگی كردن در استرالیا را داشته و به شما كمك زیادی خواهد كرد، پس همین حالا اپلیكیشن مگنی را دانلود كنید.

هر عامل، از هزینه زندگی گرفته تا شرایط آب و هوایی، می‌تواند جنبه‌های مثبت و منفی برای مقصد مهاجرتی شما داشته باشد. اگرچه تصمیم نهایی به نیازهای شما بستگی دارد، اما ما در مقالات بعدی از ادب ویزا قصد داریم در مورد بهترین شهرهای استرالیا برای زندگی صحبت كنیم تا در تصمیم‌گیری شما نقش مؤثری ایفا كنیم.

هر شهر در استرالیا ممكن است ویژگی‌های منحصر به فرد خود را داشته باشد و برای هر فرد با هر نوع نیازی مطابق باشد. شهرهای محبوب استرالیا برای مهاجرت كه در زیر ذكر شده‌اند، بر اساس معیارهایی چون میزان توسعه، هزینه زندگی، آب و هوا، امنیت، جاذبه‌های شهر، فرصت‌های شغلی، تحصیلات و سایر موارد رتبه‌بندی شده‌اند:

رتبه بندی شهر ها برای مهاجرت به استرالیا

سیدنی (Sydney)

سیدنی یكی از شهرهای مشهور استرالیا و جهان است كه به خاطر شن‌های فوق‌العاده زیبای ساحل بوندی و بندر نمادینش معروف است. اما زیبایی‌های سیدنی تنها به این دو جاذبه محدود نمی‌شود؛ بلكه هر گوشه‌ای از این شهر دارای جذابیت و دیدنی خاص خود می‌باشد. سیدنی نه تنها بزرگ‌ترین شهر استرالیا است بلكه جزء شهرهای باستانی این كشور نیز به شمار می‌آید.

این شهر به دلیل زیبایی بی‌نظیر، تنوع فرهنگی و سنت‌های متنوعش در سراسر جهان شناخته می‌شود. از محیط‌های پرجنب و جوش گرفته تا مناظر طبیعی، سیدنی یك شهر الهام‌بخش است. این شهر برخی از مشهورترین بناهای دنیا را در خود جای داده است، كه «سالن اپرای سیدنی» به عنوان یكی از مهمترین آنها است.

سیدنی در یك منطقه آب و هوایی معتدل واقع شده است و از ماه نوامبر تا فوریه هوا دارای گرماست. دما به اندازه 30 درجه سانتیگراد یا گاهی بیشتر در روزهای گرم‌تر سال می‌رسد. در طول زمستان، شهر سردتر می‌شود و دما در شب‌ها به 7 درجه سانتیگراد كاهش می‌یابد.

ملبورن (Melbourne)

پایتخت ویكتوریا و دومین شهر بزرگ استرالیا، ملبورن، یكی از بهترین شهرهای برای زندگی در استرالیا است. مركز ملبورن در حاشیه رودخانه یارا واقع شده است و به عنوان پایتخت فرهنگی و ورزشی استرالیا شناخته می‌شود. در ملبورن، بهترین مكان‌های غذاخوری و تفریحات شبانه استرالیا را می‌توانید كشف كنید.

این شهر به عنوان قلب استرالیا شناخته می‌شود و توسط مجله اكونومیست به عنوان یكی از دوست‌داشتنی‌ترین شهرهای جهان نام‌گذاری شده است. هوای ملبورن به قدری جالب است كه شما می‌توانید چهار فصل را در یك روز تجربه كنید. این شهر از آب و هوای پیچیده‌ای برخوردار است كه ممكن است در یك روز تغییر كند. در مقایسه با سیدنی، دمای روزهای زمستان در ملبورن كمتر است زیرا این شهر در جنوب استرالیا قرار دارد. ملبورن همچنین یكی از بهترین مقاصد برای تحصیل در استرالیا محسوب می‌شود و در سال جاری به عنوان پنجمین شهر برتر دانشجویی جهان شناخته شده است.

ملبورن (Melbourne)

بریزبن (Brisbane)

سومین شهر بزرگ استرالیا، بریزبن، به عنوان مقصد زندگی برای مهاجرانی از سراسر جهان شناخته می‌شود. افراد معمولاً به دلیل آب و هوای خوب این شهر برای زندگی را انتخاب می‌كنند. در مقایسه با سیدنی و ملبورن، بریزبن هوای كمی گرم‌تر دارد، كه دلیل آن قرار گرفتن در منطقه نیمه گرمی است.

این شهر تجربه روزهای پرآفتاب را به مراتب بیشتر از دیگر شهرها دارد. بریزبن به عنوان یك شهر با اقتصاد پویا و فعال شناخته می‌شود، اما در عین حال دارای محیطی آرامش‌بخش است. یكی از ویژگی‌های برجسته بریزبن این است كه به مكان‌های تفریحی تابستانی مثل سواحل طلایی و ساحل‌های آفتاب نزدیكی زیادی دارد.

هوبارت (Hobart)

هوبارت، پایتخت تاسمانی، از جمله بهترین شهرهای استرالیا برای سكونت به حساب می‌آید. این شهر با مناظر طبیعی خیره‌كننده‌ای احاطه شده است و ارائه دهنده یك فضای آرام برای زندگی است. در مقایسه با شهرهای پرجمعیت مانند سیدنی و ملبورن، هوبارت با افزایش كمی جمعیت در حال توسعه است اما از لحاظ اقتصادی پویا بوده و هزینه‌های زندگی در آن كمتر از شهرهای بزرگ دیگر استرالیاست.

اگر علاقه‌مند به غذاهای لذیذ هستید، هوبارت حتماً می‌بایست در ردیف انتخابات شما باشد. این شهر همچنین از نظر فرهنگی یك مركز پرآوازه است. به عنوان سردترین شهر پایتخت استرالیا، هوبارت در زمستان دما به تا چهار درجه سانتیگراد پایین می‌آید. در تابستان نیز دما كمی گرم‌تر است و ممكن است در طول روز به 20 درجه سانتیگراد هم برسد.

آدلاید (Adelaide)

آدلاید به دلیل موقعیت جغرافیایی‌اش در منطقه آب و هوایی مدیترانه شهرهای استرالیا شناخته می‌شود. جمعیت این شهر بیش از 1.3 میلیون نفر است و به عنوان یك مقصد پرطرفدار برای مهاجران در طول سال‌ها شناخته شده است. آدلاید، پایتخت استرالیای جنوبی، در كل بافتی از زندگی آرام، شرایط آب و هوایی معتدل و هزینه‌های زندگی مقرون به صرفه شناخته می‌شود. تهیه مسكن در آدلاید نسبت به شهرهایی مانند سیدنی و ملبورن به طور قابل توجهی آسان‌تر است. آب و هوا در طول سال در آدلاید خوشایند است، با دمای روزانه تابستان تا 20 درجه سانتیگراد و دمای شبانه زمستان تا 7 درجه سانتیگراد.

بیشتر بخوانید: مهاجرت و آشنایی با مناطق رجینال استرالیا

كانبرا (Canberra)

معمولاً افراد فكر می‌كنند كه سیدنی پایتخت استرالیا است چرا كه بزرگ‌ترین شهر كشور است. اگر شما هم این گمان را دارید، اجازه دهید به شما بگوییم كه این ایده اشتباه است! پایتخت استرالیا، كانبرا است و جالب این است كه كوچك‌ترین شهر این كشور است. جمعیت كانبرا كمی بیش از 373 هزار نفر است.

كانبرا در حومه پایتخت استرالیا واقع شده و به عنوان منطقه فدرالی (مستقل) شناخته می‌شود. پارلمان استرالیا در این شهر قرار دارد. اگر قصد مهاجرت به استرالیا را دارید، كانبرا می‌تواند گزینه مناسبی باشد زیرا جمعیت كمی دارد و شرایط اقتصادی‌اش خوب است. كانبرا دارای آب و هوای خشك و گرم است. در طول زمستان، دما به نقطه انجماد كاهش می‌یابد و در طول تابستان‌ها متوسط ​​دما در طول روز تا 20 درجه سانتیگراد نیز افزایش پیدا می‌كند.

كانبرا (Canberra)

داروین (Darwin)

شهر داروین به دلیل محیط آرام و آب و هوای گرمسیری، یكی از بهترین شهرهای استرالیا برای زندگی است. این شهر، علاوه بر هزینه‌های زندگی مقرون به صرفه، تجربیات زیادی را برای مهاجران فراهم می‌كند.

محیط طبیعی داروین با مناظر طبیعی شگفت‌انگیز احاطه شده است و زندگی شبانه در اینجا بسیار لذت‌بخش است. آب و هوای گرمسیری با الگوی فصول خشك و مرطوب، از آوریل تا اكتبر با آسمان آبی روشن در روز و آسمان پرستاره در شب همراه است. فصل مرطوب از نوامبر آغاز شده و تا مارس ادامه دارد، كه در این مدت، شهر شاهد طوفان‌های فراوان و میانگین دمایی حدود 30 درجه سانتیگراد است.

پرث (Perth)

پرث، یكی از شهرهای دوست‌داشتنی استرالیاست كه با سبك زندگی آرام ساحلی و آب و هوای فوق‌العاده‌ای شهرفتانه است. اگر به دنبال یك مقصد مهاجرتی جذاب هستید، پرث یك گزینه مهم است.

این شهر با جمعیت حدود 1.25 میلیون نفر، به عنوان یكی از منزوی‌ترین پایتخت‌های جهان شناخته می‌شود، اما زیبایی و جاذبه آب و هوایی خود همگان را جلب می‌كند. پرث در منطقه گرم واقع شده است، به طوری كه در تابستان دما به تا 30 درجه سانتیگراد هم می‌رسد، در حالی كه در زمستان نیز دما به حدود 18 درجه سانتیگراد می‌كاهد.

بیشتر بخوانید: بهترین كیس پناهندگی برای مهاجرت به استرالیا چیست؟

گلد كوست (Gold Coast)

اگر به دنبال بهترین شهر برای زندگی با هزینه‌های مقرون به صرفه در استرالیا هستید، گلد كوست انتخاب شما باید باشد. این شهر نه تنها رتبه یك استرالیا را از نظر ارزانی در محاسبات كسب كرده است بلكه به عنوان یكی از ارزان‌ترین شهرهای جهان با رتبه 93 شناخته شده است. گلد كوست یك مقصد ایده‌آل برای مهاجرت است كه علاوه بر ارزانی، از جاذبه‌های گردشگری معروفی نیز برخوردار است.

در صورت تصمیم به زندگی در گلد كوست، می‌توانید خانه‌ای با اجاره حداقل 40 درصد ارزان‌تر از سیدنی پیدا كنید. همچنین، شهریه دانشگاه در این شهر نیز نسبت به بسیاری از شهرهای دیگر استرالیا بسیار پایین‌تر است. دانشگاه‌های دولتی از جمله دانشگاه گریفیث نیز جزء برترین دانشگاه‌های استرالیا با هزینه كمتر هستند.

ولونگونگ (Wollongong)

علاوه بر شهرهای پایتخت استرالیا كه همگی زندگی شایسته‌ای دارند، ولونگونگ به عنوان گونگ نیز شناخته می‌شود. این شهر در منطقه ایلاوارا در نیو ساوت ولز، در نوار ساحلی به سمت جنوب سیدنی مركزی واقع شده است. ولونگونگ یك شهر ساحلی است و این باعث می‌شود كه سبك زندگی ساحلی در آن حاكم باشد.

ولونگونگ سومین شهر بزرگ در نیو ساوت ولز و دهمین شهر بزرگ در استرالیا با جمعیت شهری بیش از 0.3 میلیون نفر است. این شهر به دلیل وجود صنایع سنگین و فعالیت‌های بندری شهرت دارد و طبقه كارگر معمولاً ترجیح می‌دهند در اینجا زندگی كنند.

ولونگونگ با مناظر خیره كننده‌ای از خطوط باریك ساحل و جنگل‌های بارانی شناخته می‌شود. این شهر هر ساله غیر از مهاجران، تعداد زیادی گردشگر را به خود جذب می‌كند. دانشگاه ولونگونگ نیز با بیش از 37 هزار دانشجو یك مؤسسه آموزشی معتبر در سطح بین‌المللی است.

نتیجه

هر یك از شهرهای برتر استرالیا برای سكونت، مقصدی منحصر به فرد برای مهاجرت به نظر می‌رسند. اقتصاد پویا و رونق در این كشور، هر سال فرصت‌های شغلی فراوانی برای هموطنان بومی و مهاجران از سرتاسر جهان ایجاد می‌كند. سبك زندگی مدرن و آرام به‌همراه آب و هوای مطبوع، استرالیا را به یك مقصد ارزشمند برای هر فردی تبدیل كرده است كه هر شخص در نظر دارد به این سرزمین زیبا و پراز امكانات مهاجرت كند.