ریپورتاژ آگهی

بهترین مقاصد برای سفر‌های داخلی

ایران كشوری چهار فصل است كه در هر زمان از سال، زیبایی‌های خاص خودش را دارد. این كشور زیبا و دیدنی در شمال و جنوب، دارای دریا و خلیج و در شرق و غرب، دارای مناطق دیدنی متعدد است.

بهترین مقاصد برای سفر‌های داخلی

همه ساله گردشگران زیادی از سراسر كشور و جهان به سمت مقاصد دیدنی ایران رهسپار می‌شوند. سفر‌های داخلی برای انواع مسافرت‌های كوتاه و طولانی مناسب هستند و برای تهیه بلیط هواپیما و رزرو هتل نیازی به پرداخت هزینه‌های زیاد نیست. در این مطلب همراه ما باشید تا بدانید كه در هر یك از فصل‌های سال باید به كجا سفر كنید. 

بهترین مقاصد بهاری

با شروع فصل بهار، تعطیلات عید نوروز هم آغاز می‌شود. نسیم خنك بهاری و شكوفه‌های درختان هر كسی را به فكر سفر می‌اندازد. بنابراین روزهای تعطیل فرصت خوبی برای تهیه بلیط و سفر به شهر‌های مختلف كشور هستند. مناطق مختلف ایران در بهار جذابیت دو چندان پیدا كرده و مقصد خوبی برای مسافرت محسوب می‌شوند.

شیراز

یكی از تجربه‌های بی‌نظیر سفر به شهر‌های داخلی، سفر به شیراز در فصل بهار است كه در كنار آثار تاریخی بی‌شمار، مكان‌های تفریحی جذاب و متنوعی هم دارد. این شهر در فصل بهار مقصد بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است و با داشتن مردمی مهمان‌نواز، به بهترین شكل از شما میزبانی می‌كند. شیراز، شهر فرهنگ و ادب بوده و در اردیبهشت ماه، بهشت ایران است. این شهر زیبا و دیدنی با داشتن مكان‌های دیدنی زیادی مثل باغ ارم، باغ دلگشا، تخت جمشید، پاسارگاد و... همه دوستداران تاریخ و طبیعت را به خود جذب می‌كند.

اصفهان

شهر زیبای اصفهان، مهد هنر‌های زیباست و تمدن چند هزار ساله ایران را به یاد می‌اندازد. از طرفی با داشتن مكان‌های تاریخی و تفریحی، مقصد بسیار خوبی برای مسافرت است. اصفهان پذیرای ادیان و شخصیت‌های مختلف بوده و جذابیت بسیار زیادی برای گردشگران دارد. از این رو هر ساله در فصل بهار میزبان مسافران زیادی از سراسر كشور است. این شهر جذاب با داشتن آب‌وهوای خوب در بهار برای تفریح و گردش در طبیعت نیز شهری مطلوب به‌شمار می‌رود.

بهترین مقاصد تابستانی

تعطیلات تابستان یكی از بهترین زمان‌ها برای سفر به مناطق خنك و خوش‌آب‌وهوای ایران است. در ادامه شما را با بهترین مقاصد تابستانی ایران آشنا می‌كنیم.

آلاشت مازندران

یكی از بهترین مقاصدی كه می‌توانید برای سفر در یك تابستان گرم انتخاب كنید، آلاشت مازندران است. رویایی‌ترین منطقه آلاشت شمال كه احتمالا تصاویر آن را دیده‌اید، بهشت مه گرفته سوادكوه است كه برای تعطیلات آخر هفته پیشنهاد می‌شود. از طرفی برای تجربه یك آبتنی هیجان‌انگیز، خرید اینترنتی بلیط اتوبوس از سایت‌های معتبر و سفر به شهر‌های اطراف و قدم زدن در كنار آبی بیكران دریا را پیشنهاد می‌كنیم. 

كوهرنگ

بهشت سفید ایران كه به دلیل دشت لاله‌های واژگون و آب‌های معدنی خود معروف شده است، جذابیت‌های گردشگری بسیار زیادی دارد. كوهرنگ به عنوان یكی از بهترین مقاصد سفر‌های تابستانی، میزبان مسافران و گردشگران زیادی است و با داشتن جاذبه‌های توریستی جذاب و متنوع سالانه حدود ۱۱ میلیون گردشگر را به خود جذب می‌كند. شیر سنگی، چشمه دیمه، غار یخی چما كوهرنگ و پیست اسكی چلگرد از جمله مكان‌های دیدنی جذابی هستند كه حتما باید در تابستان به دیدنشان بروید.

فیروزكوه

یكی از بهترین مقاصد گردشگری برای سفر در فصل تابستان، فیروزكوه است كه در فاصله ۱۴۳ متری تهران قرار دارد. هوای این منطقه در فصل تابستان آنقدر خنك است كه باعث می‌شود فرد به لباس گرم احتیاج پیدا كند. چشمه آب معدنی خمده، تنگه واشی، میشینه مرگ و... از جمله مكان‌های جذاب و دیدنی این منطقه در فصل تابستان هستند.

بهترین مقاصد تابستانی

بهترین مقاصد سفر در پاییز

پاییز فصل برگ‌ریزان درختان بلند و زمان گردش در طبیعت رنگارنگ است. شهر‌های شمالی، مناطق كویری و مشهد بهترین مقاصد سفر در پاییز هستند. با خرید اینترنتی بلیط قطار از یك سایت معتبر می‌توانید خیلی راحت به سمت این مقاصد رهسپار شوید.

شهر‌های شمالی

منطقه شمال ایران در پاییز هوای فوق‌العاده مطبوعی دارد و با روزهای بارانی از شما مسافران عزیز میزبانی می‌كند. آمل، چالوس و سرخرود از بهترین مناطق شمال برای سفر هستند كه امكان تفریح و گردش در طبیعت را فراهم می‌كنند. شما می‌توانید از سفر در مسیر‌های پرپیچ‌وخم جاده چالوس لذت ببرید یا به جنگل‌های مازندران بروید. شاید هم بخواهید در یك هوای خنك و دلپذیر، به سمت دریا رفته و در سواحل طولانی قدم بزنید.

مشهد مقدس

مشهد از آن شهر‌هایی است كه در تابستان، آب‌وهوای گرم و خشكی دارد و در زمستان، دمای هوای این شهر بسیار پایین است. مسافرت در فصل پاییز باعث می‌شود گردشگران عزیز بتوانند در یك هوای خنك و مطبوع به زیارت حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام بروند یا در مكان‌های دیدنی مثل پارك وكیل‌آباد، پارك ملت، كوهسنگی، ‌ییلاقات طرقبه و شاندیز و... به گردش و تفریح مشغول شوند‌. در هر صورت مشهد یك شهر توریستی و زیارتی است كه به دلیل بازگشایی مدارس در پاییز، اندكی خلوت‌تر بوده و انتخاب بسیار خوبی برای تجربه یك مسافرت خاطره‌انگیز است.

بهترین مقاصد سفر در پاییز

بهترین مقاصد سفر زمستانی

در زمستان هوای بیش‌تر مناطق كشور، سرد و برفی است. از این رو بهترین مقاصد سفر زمستانی شهر‌های جنوبی كشور هستند.

خوزستان

در فصل تابستان هر كسی نمی‌تواند گرمای شدید این شهر را تحمل كند. از این رو بهترین فصل سفر به شهر‌های جنوبی مثل خوزستان، پاییز و زمستان است. این شهر، زمستان‌های كوتاه و معتدلی دارد و با داشتن مكان‌های دیدنی مثل قلعه شوش، دشت سوسن، پل سفید و... بهترین مقصد برای مسافرت است.

جزیره‌های كیش، قشم، هنگام و هرمز

اگر می‌خواهید زمستان را بدون پوشیدن لباس‌های گرم سپری كنید، ما به شما سفر به جزیره‌های خلیج همیشه فارس را پیشنهاد می‌دهیم. با مسافرت به این جزیره‌های زیبا و دیدنی می‌توانید از تخفیفات ویژه اقامتگاه‌ها و تور‌ها بهره‌مند شده و اوقات خوشی را در كنار آبی بیكران دریا سپری كنید.

سفر به عنوان یك تجربه متفاوت و خاطره‌انگیز شناخته می‌شود و تعطیلات زمان مناسبی است تا هر فرد به استراحت، تفریح و گردش در جا‌های دیدنی كشور عزیزمان مشغول شده و خاطرات خوش و به یادماندنی برای خود بسازد. پس از آشنایی با بهترین مقاصد گردشگری ایران در فصل‌های مختلف، بلیط هواپیما، قطار یا اتوبوس را از یك سایت معتبر بخرید و پس از رزرو آنلاین هتل به سمت مقصد رهسپار شوید.