ریپورتاژ آگهی

ویزای تحصیلی و مدارك مورد نیاز آن

ویزای تحصیلی از انواع ویزا ها است كه محصلان خارجی برای اخذ اقامت برای تحصیل به آن نیاز دارند. از راه های اقامت در كشور های دیگر ، اخذ ویزای تحصیلی می باشد و افرادی كه قصد تحصیل در كشوری را دارند باید نسبت به دریافت ویزای تحصیلی اقدام نمایند كه همراه با شرایطی می باشد.

در ابتدا به معرفی ویزا می پردازیم. ویزا یا معادل فارسی آن كه روادید است، شامل اجازه نامه ای می باشد كه كشور مقصد برای اقامت شما می دهد كه برای مدت زمانی تعریف می گردد. در صورتی كه فرد بخواهد به طور دائم در كشور مقصد بماند باید ویزا را به اقامت دائم تبدیل كند. ویزای تحصیلی مانند مهر یا برچسب بر پاسپورت زده می شود و در ویزا مشخص می شود كه فرد برای چه مدت زمان یا و با چه مهلت ورودی و به چه علت می خواهد به كشور مقصد سفر كند. ویزا دارای انواع مختلف است كه یكی از انواع آن ، ویزای تحصیلی است. ویزای تحصیلی برای تحصیل در كشور مقصد می باشد. بنابراین افراد برای تحصیل در كالج، مدرسه و دانشگاه ها نیاز به دریافت ویزای تحصیلی دارد. همچنین انواع ویزا ها شامل ویزای كاری، ویزای توریستی و زیارتی ،  ویزای خصوصی ، ویزای ورزشی، ویزای پژوهشی و هنری است.

موسسۀ بین المللی راد از مراكز امور مهاجرتی است كه برای اخذ ویزای تحصیل در انگلستان  و سایر كشور ها ، اقامت دائم و سایر موارد مرتبط به شما كمك می كند. برای دریافت مشاوره با مشاورین ما در این مجموعه تماس حاصل كنید.

ویزای تحصیلی

ویزای تحصیلی چیست؟

افرادی كه قصد تحصیل در كشور های دیگر را دارند از طریق دریافت ویزای تحصیلی می توانند به كشور مورد نظر سفر كرده و مدت زمانی را در این كشور به تحصیل بپردازند.  سیستم آموزشی متفاوت در كشور ها موجب شده افراد برای بهره مندی از آموزش بهتر به كشور دیگر سفر نمایند و از آموزش كامل و بهتری برخوردار شوند. بدین ترتیب افراد زیادی برای ادامه تحصیل به كانادا ، انگلیس ، استرالیا و سایر كشور ها سفر می كنند. هر یك از كشور ها برای پذیرش محصلان دارای شرایطی است كه فرد متقاضی اخذ ویزای تحصیلی، باید ابتدا شرایط كشور مقصد مورد نظر برای پذیرش محصل خارجی را بررسی نماید و سپس با دارا بودن این شرایط اقدام به اخذ ویزای تحصیلی نماید.

ما در موسسۀ بین المللی راد تمام اطلاعات لازم برای اخذ ویزای تحصیل در انگلستان و سایر كشور ها را به شما اطلاع می دهیم و شما را در این راه یاری می كنیم. برای كسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با همكاران ما در این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

اخذ ویزای تحصیل در انگلستان

بسیاری از افراد می خواهند كه برای ادامه ی تحصیل در مقاطع مختلف به كشور دیگر مراجعه كنند ، خواستار بهره مندی از نظام آموزشی جامع هستند و شرایط تحصیلی بهتری را می خواهند فراهم نمایند. بدین ترتیب امروزه افراد زیادی برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام می نمایند. یكی از كشور هایی كه از مقاصد پر طرفدار برای تحصیل است ، انگلستان است. برای دریافت ویزای تحصیلی برای هر كشوری ، شرایطی نیاز دارد و باید طبق شرایط كشور مقصد اقدام به اخذ ویزا نمایید و انگلستان نیز دارای شرایطی برای محصلان است. برای اخذ ویزای تحصیل در انگلستان دو راه وجود دارد كه اولی مراجعه به سفارت به صورت مستقیم است و فرد باید فرم ها پر كند و راه دوم انجام مراحل دریافت ویزای تحصیلی از طریق موسساتی است كه این خدمات را ارائه می كنند. بدین ترتیب از طریق چنین مجموعه هایی می توانید كار های اخذ ویزای تحصیلی را به آن ها بسپارید ، این مراكز دارای تجربه ی بالایی در این زمینه بوده و می توانند بهترین راه حل را به شما نشان دهند.

پیش از اخذ ویزای تحصی

 ویزای تحصیلی

لی به چه مواردی توجه داشته باشیم؟

برای اخذ ویزای تحصیل در انگلستان و سایر كشور ها، ابتدا نیاز به پذیرش تحصیلی است. بنابراین افراد برای دریافت ویزا نیاز دارند كه ابتدا ، دانشگاه مورد نظرشان آن ها را پذیرش نمایند. بنابراین در ابتدا باید مشخص كنید كه چه رشته ای در چه دانشگاهی می خواهید به تحصیل بپردازید. برای انتخاب رشته و دانشگاه بسیار دقت داشته باشید زیرا شما وقت گران بهای خود را در كشوری دیگر سپری می كنید و بهتر است كه هوشمدانه انتخاب نمایید. در انتخاب كشور مقصد بسیار دقت داشته باشید. شما باید كشوری را انتخاب كنید كه با روحیات شما مناسب باشد. هزینه های تحصیل را بررسی كنید زیرا در هر كشوری ، شرایط یكسان نمی باشد. ارائه ی درس ها را بررسی كنید كه به چه زبانی است. برخی از زبان ها بسیار آسان تر بوده و فهم ساده تری دارند. در انتخاب دانشگاه مورد نظر به مهارت هایی كه به آن نیاز دارد توجه داشت باشید. یك دانشگاهی را انتخاب كنید كه در مورد مسلمان بودن و یا حجاب شما مشكلی نداشته باشد. یكی از دیگر نكاتی كه در انتخاب دانشگاه باید به آن توجه داشته باشید، این است كه اگر شما بعد تحصیل قصد بازگشت به ایران و كار در كشور ایران را دارید باید دانشگاهی را انتخاب كنید كه مدرك آن مورد تایید وزارت علوم باشد تا بتوانید بدون مشكلی در ایران كار پیدا كنید.

مدارك مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی

برای ویزای تحصیلی نیاز به مداركی دارید كه به واسط ی آن بتوانید اخذ ویزا را انجام دهید. پاسپورت اولین مدركی است كه شما برای ورود به كشور دیگر به آن نیاز دارید. ویزای تحصیلی در برخی از كشور ها مطابق با مدت زمان پاسپورت شما می باشد و در برخی به شكل دیگر به همین دلیل باید تحقیقات اولیه را در این زمینه انجام دهید. دقت كنید كه در پاسپورتتان دو صفحه خالی برای مهر زدن وجود داشته باشد.

 مدارك اثبات دانشجو بودن یكی از دیگر مدارك لازم برای ویزای تحصیلی می باشد.

 یكی از دیگر مدارك برای اخذ ویزای تحصیل در انگلستان ، پذیرش تحصیلی می باشد. برای این كار نیاز به دریافت نامه از دانشگاهی كه برای تحصیل انتخاب كرده اید دارید.

گواهی پشتیبانی مالی از دیگر شرایطی كه است كه در زمان اخذ ویزای تحصیلی باید آن را داشته باشید. گواهی تمكن مالی كه مطابق با درخواست كشور مقصد است باید ارائه گردد.

انگیزه نامه از دیگر مداركی است كه در زمان اخذ ویزای تحصیلی باید به آن توجه داشته باشید كه انگیزه و هدفتان را از تحصیل در كشور دیگر شرح می دهید.

مدرك زبان از اصلی ترین مواردی است كه برای اخذ ویزای تحصیل در انگلستان به آن نیاز دارید و داشتن مدارك برای اخذ ویزای تحصیلی نیاز است كه بر اساس كشور مقصد می تواند تا حدودی مختلف باشد.

عكس از الزامات اخذ ویزای تحصیلی است.

مدارك مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی

حضور پشتیبان مالی برای افراد ی كه بالای 18 سال سن دارند در كشور مقصد نیاز است. باید پشتیبان بتواند هزینه های تحصیل و زندگی وی را بپردازد.

رزرو پرواز رفت و برگشت از موارد دیگری است كه برای اخذ ویزای تحصیلی به آن نیاز دارید.

دعوت نامه از شخص یا شركت در كشور مقصد بسیار مهم است و یا رزرو هتل برای مدت زمان اقامت لازم است.

بیمه پوشش مسافرتی از دیگر شرایط لازم برای ویزای تحصیلی است.

ترجمه ی مدارك یكی از اساسی ترین موارد برای اخذ ویزای تحصیل در انگلستان است و باید مدارك فارسی را به انگلیسی ترجمه نمایید.

 https://digivisa.ir/