ریپورتاژ آگهی

چه موقع باید به لاهیجان سفر كرد؟

چه موقع باید به لاهیجان سفر كرد؟

یكی از بهترین شهرهای شمالی كشور كه سالانه گردشگران زیادی به آن سفر می‌كنند، لاهیجان است. بعد از رشت، لاهیجان معروف‌ترین شهر استان گیلان بوده و به غیر از طبیعتی دیدنی، جاذبه‌های فراوان دیگری را نیز در خود جای داده است. برای سفر به این شهر، در كنار رزرو یكی از هتل های لاهیجان باید موارد دیگری از جمله انتخاب زمان مناسب را نیز در نظر داشته باشید؛ به همین دلیل، تصمیم گرفتیم تا در این مطلب به بررسی بهترین زمان برای سفر به لاهیجان پرداخته و نكات مرتبط با این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم.

چه موقع باید به لاهیجان سفر كرد؟

آب و هوای لاهیجان

اولین موردی كه در انتخاب زمان سفر باید به آن توجه كنید، آب و هوا است. این مورد برای شهرهای شمالی كشور از اهمیت بالاتری برخوردار است؛ چرا كه بسیاری از گردشگران، برای طبیعت‌گردی به این شهرها سفر كرده و ترجیح می‌دهند تا زمانی را انتخاب كنند كه جاذبه‌های طبیعی در اوج شكوفایی باشند.

برای تجربه بهترین آب و هوا، بهتر است تا در فصل بهار یا اوایل فصل پاییز به این شهر سفر كنید. تابستان‌های لاهیجان، بسیار گرم و شرجی بوده و زمستان‌های این شهر، دارای باد و بوران‌هایی طولانی است؛ البته اگر به سرما و برف علاقه دارید، زمستان لاهیجان می‌تواند برای‌تان جذاب باشد.

ازدحام جمعیت در لاهیجان

یكی از مواردی كه می‌تواند برای بسیاری از افراد آزاردهنده باشد، ازدحام بیش از حد گردشگران و شلوغی اماكن دیدنی است. با توجه به این كه لاهیجان مقصد بسیاری از توریست‌ها بوده و همواره مسافران بسیاری در این شهر حضور دارند، در مواقعی مانند عید نوروز، ازدحام جمعیت مسافران به بالاترین مقدار خود رسیده و اگر قصد دارید تا سفری به‌دور از شلوغی را تجربه كنید، این زمان به‌هیچ عنوان مناسب نیست.

البته باید گفت كه در تمام فصل بهار، مكان‌های دیدنی لاهیجان پر از گردشگران مختلف بوده و در واقع بهترین زمان برای سفر به این شهر، فصل پاییز است. از دلایلی كه سبب می‌شود تا در فصل پاییز افراد كم‌تری به لاهیجان سفر كنند، می‌توان به وجود روزهای تعطیل كم‌تر اشاره كرد.

پیشنهاد می‌كنیم كه اگر در هر زمانی قصد سفر به این شهر را داشتید، پیش از شروع حركت، یكی از هتل های لاهیجان را رزرو كنید تا مشكلی از بابت محل اقامت برای شما ایجاد نشود. هتل های بسیاری در لاهیجان وجود داشته و می‌توانید با مقایسه امكانات و قیمت آن‌ها، بهترین مورد را برای خود انتخاب كنید.

ازدحام جمعیت در لاهیجان

جشنواره تئاتر خیابانی لاهیجان

تعداد زیادی از توریست‌ها تمایل دارند تا علاوه بر بازدید از جاذبه‌های گردشگری، در جشنواره‌های مختلف نیز شركت كنند. یكی از جشنواره‌هایی كه هرساله در لاهیجان برگزار شده و مخاطبان بسیاری دارد، جشنواره تئاتر خیابانی است. در این جشنواره هنرمندان مختلف از سراسر ایران گرد هم آمده و به اجرای تئاترهای متنوعی در سطح شهر می‌پردازند. شما می‌توانید به‌راحتی و بدون پرداخت هزینه، در كنار خیابان ایستاده و به تماشای تئاتر بپردازید.

این جشنواره، در ماه مهر برگزار شده و اگر به چنین برنامه‌هایی علاقه‌مند هستید، بهتر است تا در فصل پاییز به لاهیجان سفر كنید.

بهترین زمان برای خرید سوغات لاهیجان

دو مورد از محصولات معروفی كه در لاهیجان كاشت و برداشت می‌شوند، چای و برنج هستند. كیفیت چای و برنج لاهیجان به‌گونه‌ای است كه قسمت زیادی از بازار این دو محصول، منحصر به این شهر بوده و تقریبا هر كدام از گردشگران، مقداری چای یا برنج را به‌عنوان سوغاتی خریداری می‌كنند.

اگر قصد دارید تا این محصولات را با كیفیت و قیمتی مناسب تهیه كنید، لازم است تا برای خرید هر كدام از آن‌ها، در فصل به‌خصوصی به لاهیجان سفر كنید.

معمولا بهترین چای، چایی است كه در فصل بهار كشت می‌شود؛ چرا كه اولین برداشت بوده و برگ‌های گیاه، از تازگی و عطر فوق‌العاده‌ای برخوردار هستند. كشت‌های فصل‌های تابستان و پاییز، معمولا به‌عنوان چای درجه یك شناخته نشده و پیشنهاد می‌كنیم كه اگر كیفیت چای برای‌تان اهمیت دارد، حتما كشت بهاره را خریداری كنید. با توجه به این موضوع، بهترین زمانی كه می‌توانید به لاهیجان سفر كرده و چای بخرید، فصل بهار است.

مانند چای، اگر قصد خرید برنج نیز دارید، باید در زمان به‌خصوصی به لاهیجان سفر كنید. به‌طور كلی برنجی كه در شمال كشور كاشته می‌شود، اواخر تابستان برداشت شده و بعد از گذراندن مراحل مختلف، تقریبا در ماه آبان به بازار عرضه می‌شود؛ به همین دلیل، برای این كه برنجی باكیفیت را خریداری كنید، فصل پاییز بهترین زمان برای سفر به لاهیجان است.

لازم به ذكر است كه اگر خرید برنج كهنه را ترجیح می‌دهید، باید در ماه مرداد به این شهر سفر كنید؛ چرا كه بهترین زمان برای خرید این نوع برنج، یك ماه قبل از برداشت سال جدید است. خوشبختانه در این ماه به دلیل عدم حضور مسافران مختلف، مشكلی از بابت رزرو هتل های لاهیجان نخواهید داشت و معمولا تمامی اقامتگاه‌ها، ظرفیت خالی دارند.

خرید بلیط و شركت در تور لاهیجان

با این كه می‌توانید به‌‌راحتی با ماشین شخصی خود به لاهیجان سفر كنید، اما پیشنهاد می‌كنیم كه شركت در تورهای گردشگری را در اولویت قرار دهید. لاهیجان علاوه‌بر داشتن طبیعتی غنی، تاریخی طولانی دارد و برای این كه بتوانید با تمامی جوانب این شهر آشنا شوید، لازم است تا به‌همراه كسانی سفر كنید كه با این شهر آشنا بوده و اطلاعاتی تخصصی درباره آن دارند.

آژانس‌های زیادی هستند كه می‌توانید از طریق آن‌ها در تورهای لاهیجان شركت كنید؛ اما اگر قصد دارید تا سفری بی‌دردسر و شیرین را برای خود رقم بزنید، فلای‌تودی را به شما پیشنهاد می‌كنیم.



خرید بلیط و شركت در تور لاهیجان

فلای‌تودی یكی از بزرگترین آژانس‌های مسافرتی ایران بوده و سالانه گردشگران زیادی از خدمات آن بهره می‌گیرند. شما می‌توانید به‌راحتی و تنها با مراجعه به وب‌سایت این شركت، نه تنها از جزئیات بلیط‌ها و تورهای مختلف آگاه شوید، بلكه بهترین هتل های لاهیجان را نیز رزرو كرده و از كیفیت محل اقامت خود اطمینان حاصل كنید. پشتیبانان فلای‌تودی، در تمامی مراحل پاسخگوی سوالات شما هستند و در صورت بروز هرگونه مشكل، می‌توانید از آن‌ها كمك بگیرید.