ریپورتاژ آگهی

معایب و مزایای خرید تور مسافرتی در مقابل خرید پرواز+هتل چیست؟

خرید تور مسافرتی دارای مزایا و معایب بسیاری است. امنیت بالا، یكی از مهمترین مزایای شركت در اینگونه تورها است. در این مطلب سعی داریم مزایای سفر با تور گردشگری را به صورت مفصل توضیح دهیم.

فهرست مطالب

  • اطلاعاتی در‌مورد مزایای سفر با تور مسافرتی

  • معایب سفر با تور مسافرتی

  • سفر انفرادی خرید پرواز + هتل

  • مراحلی كه در سفرهای انفرادی باید طی كنید

  • ویژگی‌هایی كه شركت برگزار كننده تور مسافرتی باید داشته باشد

  • رزرو هتل مناسب در تور مسافرتی

  • رزرو بلیط هواپیما

  • رزرو تور مسافرتی آخرین لحظه

  • رزرو تور مسافرتی از طریق وب‌سایت بوكینگ

  • چه زمانی برای رزرو تور مسافرتی باید اقدام كنیم؟

  • پشتیبانی 24 ساعته وب‌سایت بوكینگ

مهمترین مزیت سفر با تور مسافرتی، صرفه جویی در هزینه و وقت است. شركت‌هایی كه به برگزاری تور مسافرتی می‌پردازند، دارای تجربه چندین و چند ساله در این زمینه هستند. این شركت‌ها امكانات و خدمات ویژه‌ای را در اختیار گردشگران قرار می‌دهند. با انتخاب یك شركت گردشگری مناسب، دیگر نگرانی بابت رزرو هتل مناسب و رزرو بلیط هواپیما نخواهید داشت. در مقابل برخی به دلیل شلوغی و عدم انعطاف پذیری برنامه‌های تورهای گردشگری، ترجیح می‌دهند به صورت انفرادی سفر كنند. در این مقاله سعی داریم به صورت مفصل در‌مورد مزایا و معایب خرید تور مسافرتی اطلاعاتی ارائه دهیم. چنانچه آگاهی از این موضوع برای شما جذاب به نظر می‌رسد، تا انتهای این مقاله ما را همراهی كنید.

سفر با تور مسافرتی

اطلاعاتی در‌مورد مزایای سفر با تور مسافرتی

یكی از مزایای اصلی سفر با تور مسافرتی، راحتی و آسانی مسافر است. در واقع در این نوع سفرها، نیازی به برنامه‌ریزی جزئیات سفر كه شامل رزرو هتل، خرید بلیط و ... می‌شود، نیست. تمام این امور توسط شركت برگزار كننده تور گردشگری انجام می‌شود. همچنین این شركت‌ها برنامه تمام روزهای اقامت شما در مقصد را معین خواهند كرد. در ادامه به صورت مفصل به توضیح در مورد مزایای سفر با تور گردشگری می‌پرازیم.

امنیت بالای سفر با تور مسافرتی

همانطور كه می‌دانیم امنیت سفر از اهمیت بسیاری برخوردار است. بسیاری از شركت‌ها یا وب‌سایت‌های برگزار كننده تور مسافرتی، جهت آسودگی خیال مسافران، از بیمه مسافرتی استفاده می‌كنند. پوشش‌های بیمه مسافرتی شامل مواردی چون فوریت‌های پزشكی، مفقودی چمدان‌ها، دندانپزشكی، كنسلی سفر و بسیاری دیگر می‌شود. همچنین باید گفت در سفر با تور گردشگری، شما از تجربه تور لیدرهای با تجربه استفاده خواهید كرد. این تور لیدرها با شرایط محلی آشنا هستند و در صورت وقوع هرگونه مشكل، اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار میدهند.

مزایای تور مسافرتی كاهش هزینه‌های كلی سفر

سفر با تور مسافرتی به شما كمك می‌كند تا هزینه‌های مسافرت خود را كاهش دهید. در واقع شركت‌های برگزار كننده تورهای گردشگری، با شركت‌های هواپیمایی و همچنین هتل‌های بسیاری قرارداد همكاری امضا كرده و از تخفیفات گروهی آنها استفاده می‌كنند. بهره‌گیری از خدمات تورهای گردشگری به شما كمك می‌كند تا هزینه‌های كلی سفر خود را پیش بینی كنید.

مزایای تور مسافرتی

شركت در اجتماعات بزرگ و دوست یابی

شركت در تور گردشگری، به شما این اجازه را می‌دهد تا با افراد جدیدی از سراسر جهان آشنا شوید. در این نوع تورها ممكن است شما با افرادی از فرهنگ‌های مختلف، سنین مختلف و حتی كشورهای متفاوت آشنا شوید. همچنین در تورهای مسافرتی فعالیت‌های همچون بازدید از جاذبه‌های گردشگری، تفریحات آبی و ... انجام می‌شود. این نوع فعالیت‌ها فرصت خوبی برای برقراری ارتباط با افراد جدید است.

ارائه اطلاعات كامل در مورد شهر یا كشور مورد نظر توسط تور مسافرتی

چنانچه با تور مسافرتی به شهر یا كشور جدید سفر كنید، می‌توانید با استفاده از دانش تور لیدر، منطقه مورد نظر را به خوبی بشناسید. این افراد اطلاعات كامل و جامعی را در مورد جاذبه‌های گردشگری، رستوران‌های خوب و ... در اختیار مسافران قرار می‌دهند. فرض كنید كه به یك رستوران محلی رفته‌اید. تور لیدرها می‌توانند اطلاعات خوبی در مورد بهترین غذاهای رستوران، در اختیار شما قرار دهند.

اطلاعاتی در‌مورد معایب تور مسافرتی

برخی معتقدند كه تورهای مسافرتی دارای برنامه‌های فشرده هستند. همچنین شلوغی زیاد برخی تورها موجب عدم رضایت افراد بسیاری می‌شود. در ادامه در مورد معایب سفر با تور گردشگری، اطلاعاتی ارائه خواهیم داد.

برنامه ریزی دقیق سفر

در بالا در مورد این موضوع صحبت كردیم كه تور مسافرتی ارائه دهنده برنامه ریزی دقیقی برای مسافرت شما است. این موضوع می‌تواند به عنوان نقطه ضعف و همچنین نقطه قوت این نوع تورها شناخته شود. به دلیل اینكه این نوع برنامه ریزی‌ها برای تمام سلیقه‌ها طراحی شده است، ممكن است تعدادی از برنامه‌ها برای برخی مسافران كلافه كننده باشد.

معایب تور مسافرتی

انعطاف پذیری كم برنامه تور مسافرتی

یكی از معایب اصلی سفر با تور مسافرتی، كمبود انعطاف پذیری در برنامه‌های آن است. در واقع زمان بندی، برنامه ریزی و تمام فعالیت‌ها، به صورت كامل توسط تور مشخص می‌شود و شما امكان انجام فعالیت‌های شخصی به صورت مستقل را ندارید. محدودیت در انتخاب مقصد و جاذبه‌های گردشگری نیز به عنوان یكی دیگر از معایب تورهای گردشگری شناخته می‌شود. گرچه برنامه تورهای گردشگری شامل بازدید از تمام جاذبه‌های دیدنی معروف می‌شود. اما ممكن است جاذبه دیدنی كه شما علاقمند به دیدن آن هستید، در برنامه مسافرت نباشد.

سفر انفرادی خرید پرواز + هتل

حال كه در مورد مزایا و معایب شركت در تور مسافرتی اطلاعاتی ارائه دادیم، وقت آن رسیده در مورد سفر انفرادی و مستقل نیز توضیحاتی بدهیم. یكی از مزایای اصلی سفر انفرادی، انعطاف پذیری بالای آن است. در سفرهای انفرادی، شما می‌توانید برنامه ریزی سفر را خود انجام دهید و زمانبندی سفر را طبق تمایلات خود تنظیم كنید. همچنین در سفر انفرادی، شما فرصت بیشتری برای برقراری ارتباط با مردم محلی و فرهنگ آنها در اختیار دارید. این امر به شما كمك می‌كند تا تجربه‌ای عمیق و معناداری از محل مورد بازدید كسب كنید. در آخر باید به این نكته اشاره كنیم كه در سفر انفرادی شما زمان بیشتری برای استراحت و رسیدگی به علایق شخصی خود در اختیار دارید.

مراحلی كه در سفرهای انفرادی باید طی كنید

چنانچه قصد دارید به صورت انفرادی و جداگانه با تور مسافرتی سفر كنید، باید مراحل متعددی را پشت سر بگذارید. ابتدا می‌بایست مقصد و زمان سفر خود را مشخص كنید و مطابق با آن بلیط هواپیما و هتل را رزرو كنید. انتخاب یك وب‌سایت معتبر برای رزرو هتل و رزرو پرواز، از اهمیت بالایی برخوردار است. وب‌سایت بوكینگ به عنوان مركزی معتبر برای رزرو بلیط هواپیما و رزرو هتل شناخته می‌شود. شما می‌توانید هزینه خدمات قابل ارائه در این مجموعه را از طریق درگاه امن بانكی پرداخت كنید. به این نكته توجه كنید كه بعد از رزرو هتل در این وب‌سایت، برای شما واچر صادر خواهد شد. با استفاده از واچر صادر شده، شما می‌توانید بلافاصله بعد از حضور در هتل مورد نظر، از امكانات و خدماتن آن آن استفاده كنید.

ویژگی‌هایی كه شركت برگزار كننده تور مسافرتی باید داشته باشد

شركت برگزار كننده تور مسافرتی باید از تجربه و دانش بالایی برخوردار باشد. در اختیار داشتن كارشناس مسافرتی باتجربه، آشنایی با مقاصد گردشگری، هتل‌ها، شركت‌های هواپیمایی و فعالیت‌های گردشگری از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین یك شركت مسافرتی باید ارائه دهنده انواع خدمات گردشگری به مسافران باشد. خدمات گردشگری شامل رزرو بلیط هواپیما، رزرو هتل با قیمت مناسب و ... می‌شود. همچنین این نوع شركت‌ها باید از خدمات پشتیبانی و مشاوره‌ای قوی برخوردار باشد. ارائه خدمات پشتیبانی 24 ساعته از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. پایبندی به قوانین و مقررات نیز بسیار مهم است. یك شركت مسافرتی باید به قوانین و مقررات صنعت گردشگری به صورت كامل پایبند باشد.

با توجه به نكات ذكر شده می‌توانید شركت مسافرتی معتبری را شناسایی كرده و با تور مسافرتی كه توسط آن برگزار می‌شود، همراه شوید.

رزرو تور مسافرتی

رزرو هتل مناسب در تور مسافرتی

یكی از خدمات قابل توجهی كه تور‌های گردشگری در اختیار مسافران قرار می‌دهند، رزرو یك اقامتگاه مناسب است. افراد مشغول بكار در شركت‌های گردشگری، به خوبی هتل‌های مقصد را مورد بررسی قرار می‌دهند و بهترین آنها را برای اقامت مسافران رزرو می‌كنند. توجه كنید كه موقعیت مكانی هتل مورد نظر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. نزدیكی هتل به جاذبه‌های گردشگری و همچنین خدمات عمومی، موجب راحتی هرچه بیشتر مسافران می‌شود. خدمات و امكانات قابل ارائه در هتل‌ها شامل اینترنت رایگان، پذیرش شبانه روزی، سرویس اتاق و بسیاری دیگر می‌شود. توصیه می‌شود قبل از رزرو تور گردشگری، امكانات و خدمات هتل‌ رزرو شده توسط شركت را با دقت بررسی كنید.

رزرو بلیط هواپیما

خدمت دیگری كه توسط شركت برگزار كننده تور مسافرتی انجام می‌شود، رزرو بلیط هواپیما است. با توجه به قراردادی كه بین شركت مسافرتی و شركت هواپیمایی انعقاد می‌شود، هزینه پرواز شما با تخفیف ویژه حساب خواهد شد. توصیه می‌شود قبل از رزرو تور گردشگری مورد نظر، تاریخ و ساعت پرواز را به درستی مورد بررسی قرار دهید. همچنین بررسی كلاس پرواز نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. همانطور كه می‌دانیم بلیط‌های هواپیمایی از لحاظ كیفیت به سه دسته عمده تقسیم می‌شوند. بلیط اقتصادی، بلیط تجاری یا فرست كلاس و بلیط چارتری، انواع مختلف بلیط هواپیما هستند. شركت‌های مسافرتی سعی در رزرو با كیفیت‌ترین بلیط‌ هواپیما برای مسافران خود را دارند.

رزرو تور مسافرتی لحظه آخری

چنانچه به دنبال تجربه یك سفر كم هزینه هستید، بهتر است تور مسافرتی لحظه آخری را برای خود و خانواده‌تان رزرو كنید. رزرو این نوع تورها دارای مزایای بسیاری است كه صرفه جویی در هزینه‌ها تنها یكی از این مزیت‌ها به شمار می‌رود. شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت بوكینگ و تعیین مقصد و زمان سفر خود، مناسب‌ترین تورهای گردشگری را شناسایی و برای رزرو آنها اقدام كنید. اما به این نكته دقت كنید كه امكان لغو تور لحظه آخری وجود ندارد. به همین دلیل لازم است قبل از اقدام به رزرو این نوع تورها، زمان رفت و برگشت و شرایط تور را به درستی مورد بررسی قرار دهید.

رزرو تور مسافرتی از طریق وب‌سایت بوكینگ

رزرو تور مسافرتی از طریق وب‌سایت معتبر و خوش سابقه می‌تواند به شما كمك كند تا سفری راحت و هیجان انگیزی را تجربه كنید. امكان رزرو تورهای گردشگری مختلفی در وب‌سایت بوكینگ فراهم است. شما می‌توانید برنامه تورهای گردشگری را در این وب‌سایت مورد بررسی قرار دهید. امكانات تورهای گردشگری كه توسط وب‌سایت بوكینگ برگزار می‌شود شامل ترانسفر فرودگاهی، تور لیدر فارسی زبان، اخذ ویزا، رزرو بلیط هواپیما و هتل است. برای رزرو تور از طریق ‌وب‌سایت بوكینگ كافی است به صفحه مربوطه مراجعه كرده و قیمت و شرایط تورهای مختلف را مورد بررسی قرار دهید.

هزینه سفر با تور مسافرتی

قیمت تور مسافرتی به پارامترهای متعددی وابسته است. فصل سفر، تعداد روزهای اقامت، خدمات و امكانات قابل ارائه در تور و بسیاری دیگر، تعیین كننده هزینه تور گردشگری است. به این نكته توجه كنید كه مسافرت در فصل تابستان و همچنین تعطیلات عید نوروز، پر هزینه‌تر از زمان‌های دیگر است. با توجه به تعطیلی مدارس در فصل تابستان، تعداد گردشگران در شهرهای مختلف بیشتر می‌شود. به همین دلیل هزینه بلیط هواپیما و اقامت در هتل‌ها نیز افزایش می‌یابد. چنانچه قصد تجربه سفری ارزان قیمت را دارید، توصیه می‌كنیم فصل‌هایی مانند پاییز و زمستان را برای مسافرت خود انتخاب كنید. در این فصل‌ها شركت‌های هواپیمایی و هتل‌های مختلف، تخفیف‌های قابل توجهی را برای مسافران در نظر می‌گیرند.

تورهای گردشگری كه در فصل پاییز و زمستان برگزار می‌شوند، طرفداران بسیاری دارند. به این دلیل كه شهرهای توریستی در این فصل‌ها بسیار خلوت هستند و گردشگران می‌توانند بدون شلوغی و ترافیك به بازدید از جاذبه‌های گردشگری بپردازند. سفر در فصل پاییز و زمستان، به عنوان تجربه‌ای متفاوت برای گردشگران شناخته می‌شود.

هزینه تور مسافرتی

رزرو تور مسافرتی داخلی و خارجی

وب‌سایت بوكینگ برگزار كننده انواع تور مسافرتی داخلی و خارجی است. با مراجعه به این وب‌سایت می‌توانید انواع تورهای داخلی كه شامل تور چابهار، تور قشم، تور اصفهان، تور كیش، تور رشت و ... می‌شود را رزرو كنید. همچنین امكان رزرو تورهای خارجی مانند تور آنكارا، دبی و استانبول در وب‌سایت بوكینگ فراهم است. جهت رزرو تورهای داخلی و خارجی كافی است مبدا، مقصد و تاریخ مورد نظر خود را در جدول تعبیه شده مشخص كنید. این وب‌سایت تورهای پیشنهادی را از كمترین قیمت برای شما به نمایش می‌گذارد.

خدمات قابل ارائه در وب‌سایت بوكینگ

وب‌سایت بوكینگ به طور كلی در زمینه رزرو پرواز، هتل و تور مسافرتی فعالیت می‌كند. اما باید به این نكته اشاره كنیم كه امكان رزرو تشریفات فرودگاهی نیز در این وب‌سایت وجود دارد. شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت بوكینگ، خدمات CIP فرودگاهی و فست ترك را نیز رزرو كنید. چنانچه ایستادن در صف‌های طولانی فرودگاه برای شما خسته كننده و استرس‌زا است، توصیه می‌كنیم برای رزرو خدمات CIP فرودگاهی و فست ترك اقدام كنید. با رزرو این خدمات، دیگر نیازی به ایستادن در صف‌های طولانی برای دریافت كارت پرواز و چمدان نیست. با استفاده از خدمات CIP، بلافاصله بعد از ورود شما به فرودگاه، فردی به استقبال شما خواهد آمد و تمام امور فرودگاهی شما را انجام می‌دهد. خدمات CIP شامل موارد متعددی می‌شود كه شما می‌توانید به صورت جداگانه نیز آنها را رزرو كنید. به عنوان مثال امكان رزرو تنها یكی از این خدمات مانند ترانسفر فرودگاهی، فراهم است.

چه زمانی برای رزرو تور مسافرتی باید اقدام كنیم؟

چنانچه قصد سفر با تور مسافرتی در زمان‌های شلوغ سال مانند تعطیلات تابستان یا تعطیلات عید نوروز را دارید، توصیه می‌كنیم هرچه زودتر برای رزرو تور مورد نظر خود اقدام كنید. برخی آژانس‌های مسافرتی، اقدام به پیش فروش تورهای مسافرتی خود می‌كنند. با رزرو تور گردشگری در زمان مناسب، خیال شما بابت رزرو هتل و بلیط پرواز آسوده خواهد بود. همچنین شما می‌توانید با ایجاد ارتباط با كارشناسان مشغول بكار در وب‌سایت بوكینگ، از برنامه آنها برای عید نوروز و تعطیلات تابستانی مطلع شوید. وب‌سایت بوكینگ، هم اكنون امكان رزرو تورهای نوروزی را برای كاربران خود فراهم كرده است.

پشتیبانی 24 ساعته وب‌سایت بوكینگ از تور مسافرتی

یكی از خدمات مهمی كه وب‌سایت بوكینگ در اختیار كاربران خود قرار می‌دهد، پشتیبانی شبانه روزی است. چنانچه تور گردشگری خود را از طریق وب‌سایت بوكینگ رزرو كرده باشید، در صورت بروز مشكل در طول سفر، می‌توانید با كارشناسان ما در ارتباط باشید. همانطور كه می‌دانید بعد از شیوع ویروس كرونا، یكی از مدارك مورد نیاز برای خروج از كشور كارت واكسن است. وب‌سایت بوكینگ، امكان دریافت كارت واكسن را برای كاربران خود فراهم كرده است.

در این مقاله سعی كردیم در مورد مزایا و معایب مسافرت با تور مسافرتی، اطلاعاتی ارائه دهیم. همچنین این مقاله حاوی اطلاعاتی در‌مورد مزایا و معایب سفر انفرادی است. از اینكه ما را تا انتهای مقاله همراهی كردید، بسیار سپاسگزاریم.

سوالات متداول

مهمترین مزیت سفر با تور مسافرتی كدام است؟ بسیاری صرفه جویی در زمان و هزینه را مهمترین مزیت مسافرت با تور گردشگری می‌دانند.

در تورهای گردشگری چه نوع خدماتی ارائه می‌شود؟ در این نوع تورها خدماتی مانند برنامه ریزی دقیق سفر، رزرو هتل و بلیط هواپیما، ارائه می‌شود.

چگونه می‌توان بهترین تور مسافرتی را شناسایی و رزرو كرد؟ با مراجعه به وب‌سایت بوكینگ می‌توانید بدون نیاز به حضور فیزیكی در محل، تور گردشگری مورد نظر خود را رزرو كنید.