ریپورتاژ آگهی

معرفی تمام جاذبه ها و تفریحات طالقان

معرفی تمام جاذبه ها و تفریحات طالقان

طالقان شهری دوست داشتنی در استان تهران است كه در دامنه كوه البرز قرار دارد. مهم‌ترین دلایل سفر به طالقان، یخچال‌های طبیعی، كوه‌های بلند و رودخانه‌های خروشان است. یكی از كوه‌های طالقان، كوه شاه البرز، زیستگاه موجوداتی مانند خرس، گرگ، روباه، كفتار، شغال و كبك است. طالقان به دلیل نزدیكی به پایتخت به یكی از محبوب‌ترین مقاصد تفریحی تهرانی‌ها تبدیل شده است. اگر به دنبال مكانی در نزدیكی تهران برای گذراندن یك روز در محیط زیبا و سرسبز هستید، طالقان بهترین گزینه است. می‌توانید در كنار دریاچه سد طالقان كمپ بزنید، ریلكس كنید و ریه‌های خود را با اكسیژن و هوای طبیعی خالص بهبود ببخشید. همچنین می‌توانید رزرو ارزان هتل خود را برای سفر به طالقان در فلای تودی انجام دهید.

معرفی تمام جاذبه ها و تفریحات طالقان

طالقان كجاست؟

طالقان در 130 كیلومتری شمال غربی تهران در رشته كوه‌های البرز و در دره‌ای وسیع میان این كوه‌ها قرار دارد. طالقان منطقه‌ای با حدود 80 روستای كوهستانی است كه می‌تواند یك مقصد عالی در تعطیلات شما باشد. زبان مادری طالقان فارسی و تاتی است. طالقان رود، معروف‌ترین رودخانه طالقان است.

جاده طالقان

در مسیر طالقان، ابتدا از تهران به هشتگرد و سپس به آبیك و 4 كیلومتر بعد از آبیك به جاده اختصاصی طالقان می‌رسید. پس از طی كردن مسافت 28 كیلومتری به مركز شهر طالقان خواهید رسید.

جاذبه‌های گردشگری طالقان

آب و هوای كوهستانی، چشم‌انداز سرسبز، رودخانه‌ها، چشمه‌ها، سد طالقان رود، غارها و حدود 80 روستای كوچك محلی با فرهنگی سرشار، همگی از مكان‌های گردشگری هستند كه در روستای طالقان یافت می‌شوند. طالقان در واقع دره‌ای تاریخی و مذهبی است كه ارزش بازدید دارد.

۱- ارژنگ قلعه

از قدیمی‌ترین و جذاب‌ترین مكان‌های دیدنی طالقان باید ارژنگ قلعه را ذكر كنیم.ارژنگ قلعه در جنوب استان میناوند قرار گرفته است. این قلعه در قرن پنجم توسط امیركیا محمد بزرگ امید كه یكی از اسماعیلیان طالقان بوده از سنگ و ساروج ساخته شده است.

برای رسیدن به قلعه لازم است حدود ۵۰۰ متر پیاده مسیر را طی كنید. اما مطمئن باشید دیدن از این قلعه ارزش ۵۰۰ متر پیاده‌روی در مسیر خاكی را دارد. اگر در زمستان به طالقان سفر كنید تمام جاده پوشیده از برف است.

۲- دریاچه سد طالقان

دریاچه سد طالقان

سد طالقان كه بر روی دریاچه شاهرود احداث شده، زیبایی كوه‌های مازندران را با خود به طالقان هدیه داده است. یكی از پرطرفدارترین مكان‌های تفریحی این شهر، دریاچه سد طالقان است.

اگر علاقه‌مند به ماهیگیری هستید یا دوست دارید در مكانی دنج و آرام از زیبایی‌های طبیعت لذت ببرید حتما سری به دریاچه سد طالقان بزنید.

۳- آبشار سوهان

طالقان به آبشارهای جذابش معروف است. یكی از آبشارهای طالقان كه پیشنهاد می‌كنم در سفرتان بازدید كنید، آبشار سوهان در ۲۵ كیلومتری طالقان است. این آبشار حتی در پاییز و زمستان هم از نهرها و رودهای پر آب تامین می‌شود. طبیعت بكر اطراف آبشار شما را شگفت زده خواهد كرد.

۴- روستای اورازان

روستای اورازان

روستای اورازان در میان كوه‌ها و صخره‌های طالقان و كرج در ۱۲ كیلومتری طالقان قرار گرفته است. این روستای جذاب كه بیشتر به دلیل آبشارش معروف است، در مسیر گوران و گلیرد قرار دارد.

در بالای ارتفاعات روستای اورازان به ۲ امامزاده سید علاءالدین و سید شرف‌الدین خواهید رسید. از ارتفاعات اطراف اورازان می‌توانید ساعت‌ها به منظره روستایی كه در دل دره قرار گرفته خیره شوید و از سفر خود لذت ببرید.

دیگر جاذبه‌های دیدنی طالقان

چشمه‌های آب گرم طالقان

چشمه آب گرم در روستای دسیدر شمالی

چشمه آب گرم در شمال روستای شنوایی

چشمه‌های آب گرم در ارتفاعات طالقان

چشمه آب گرم در شمال روستای خچه

آبشارهای طالقان

مجموعه آبشارهای معروف طالقان عبارتند از:

آبشاری در روستای جزینان

آبشارهای آسكان

آبشارهای سفید در شاه البرز.

آبشاری در سر خرس

آبشار میلین در روستای مهران

آبشار چوره در روستای سوهان

آبشار وركش در روستای خچیر

طالقان شهری دیدنی و تاریخی

طالقان شهری آرام و زیبای برای سفرهای یك روزه است. دقت داشته باشید در زمان تعطیلات یا آخر هفته‌ها ممكن است با شلوغی جاده طالقان یا مواجه شدن با گروهی از مسافران در مكان‌های گردشگری مواجه شوید. اگر تمایل دارید روزی دور از شلوغی داشته باشید و فقط خودتان باشید و خودتان، وسط هفته می‌تواند زمان مناسبی برای سفر به طالقان باشد. همین حالا می‌تواند رزرو هتل یا اقامتگاه خود را برای این سفر در تاریخ مد نظرتان از فلای تودی خریداری كنید.

برچسب ها : فلای تودی,بلیط هواپیما,رزرو هتل