ریپورتاژ آگهی

بهترین جاهای دیدنی تهران كه حتما باید بروید!

تهران یكی از قدیمی‌ترین شهرهای ایران است كه بسیاری از شعرا و بزرگان در سفرنامه‌های خود به آن اشاره كرده‌اند.

جاهای دیدنی تهران

تهران یكی از قدیمی‌ترین شهرهای ایران است كه بسیاری از شعرا و بزرگان در سفرنامه‌های خود به آن اشاره كرده‌اند. با اینكه امروزه تهران به عنوان پایتخت ایران شناخته شده است و همه افراد آن را شهر مدرنی می‌دانند، اما باید بدانید تهران دارای جاذبه‌های توریستی و حتی تاریخی بسیار زیادی است و همین امر باعث شده است گردشگران زیادی برای بازدید از جاهای دیدنی تهران به این شهر خاص و زیبا سفر كنند و در مدتی كه در تهران هستند حس خوبی را تجربه نمایند.

آشنایی با كاخ سعدآباد

زمانی كه صحبت از جاهای دیدنی تهران می‌شود یكی از مراكزی كه به ذهن خطور می‌كند كاخ سعدآباد است. آشنایی با كاخ سعد آباد باعث می‌شود كه شما با طول دوره تاریخی با شكوهی كه در آن جاری بوده است آشنا شوید و این مسئله می‌تواند دید تاریخی شما را قوی سازد. همچنین، كاخ سعد آباد فضای زیبایی دارد و باعث می‌شود كه شما در آن حس خوبی را تجربه كنید.

كاخ سعد آبا مجموعه فرهنگی و تاریخی است كه در یك مجموعه 110 هكتاری در شمال تهران اجار شده است. شاهان قاجار از بنیانگذاران این مجموعه فرهنگی به شمار می‌روند كه در دوره پهلوی به این كاخ رسیدگی شد و گسترش یافت. این مجموعه تاریخی بی‌نظیر دارای چند هكتار جنگل طبیعی است كه كاخ‌های زیبایی دارد. البته باید بدانید در این مجموعه عمارت، موزه و ساختمان‌های متعدد، قنات‌ها، باغ‌ها، گلخانه‌ها و موارد دیگر نیز دیده می‌شود. زمانی كه در كاخ سعد آباد هستید می‌توانید زندگی شاهان قاجار و پهلوی را بهتر احساس كنید و در نتیجه روند تاریخی بهتر در ذهن شما ماندگار می‌شود.

مكان های تاریخی تهران

در تهران مكان های تاریخی زیادی وجود دارند كه شما می‌توانید با حضور در این مكان‌ها حس خوبی را تجربه كنید و با تاریخ كشور آشنا شوید. در كنار اینكه این مكان‌ها تاریخی هستند، زیبایی شكوهمندی را در دل خود جای داده‌اند كه باعث می‌شود شما خاطرات خوبی را برای خود رقم بزنید.

مكان های تهران

كاخ گلستان

شاید بتوان گفت یكی از زیباترین مكان های تاریخی تهران كه هر بیننده‌ای را تحت تاثیر قرار می‌دهد كاخ گلستان است. كاخ گلستان متعلق به دوران صفوی است و در دوران قاجار گسترش یافت. این كاخ امروزه بیش از 440 سال قدمت دارد و در یونسكو به ثبت رسیده است. تالار آینه و شمس العماره از فضاهای جذابی هستند كه در كاخ گلستان وجود دارند و شما می‌توانید آن را مشاهده كنید.

كاخ نیاوران

كاخ نیاوران یكی دیگر از مكان های تاریخی تهران است كه در زمان قاجار و به دستور فتحعلی شاه ساخته شد. این فضا در گذشته نیزار بوده است و ابتدا به دستور فتحعلی شاه كاخ كوچكی در آن ساخته شد. پس از آن در دوره پهلوی، این كاخ خراب شد و به جای آن یك كاخ بزرگ ساخته شد كه شكوه خاندان شاهنشاهی را به رخ می‌كشید. كاخ نیاوران 11 هكتار است و گچ بری و آینه‌كاری‌های این كاخ زبانزد خاص و عام است. به گونه‌ای كه بسیاری از افراد بر این باورند تنها یك بار بازدید از این كاخ كافی نیست و باید چندین بار به كاخ نیاوران رفت.

خانه مقدم، گرانترین خانه دنیا

شاید برای شما جالب باشد كه بدانید گرانترین خانه دنیا در تهران واقع شده است. این خانه در ابتدا متعلق به محمدتقی خان احتساب‌الملك یكی از صاحب منسبان حكومت قاجار بود. پس از آن این خانه به پسرش محسن مقدم می‌رسد. محسن مقدم باستان‌شناسی برجسته و رییس كتابخانه موزه ملی ایران بود كه در طی سفرهای باستانی خود آثار نفیسی را وارد كشور و خانه‌اش كرده است و امروزه این خانه به یك موزه بسیار زیبا و جذاب تبدیل شده است كه قدمتی نمی‌توان بر روی آن گذاشت.

میدان امام خمینی یا توپخانه

میدان توپخانه یكی از قدیمی‌ترین مكان‌های تاریخی است كه در تهران وجود دارد. این میدان در دوره ناصرالدین شاه و به دستور امیركبیر ساخته شد و امروزه به عنوان یك مكان تاریخی در تهران شناخته می‌شود. اگر به تاریخ نگاهی بیاندازید متوجه می‌شوید میدان توپخانه یكی از مهمترین مكان‌های است كه مركز تجمعات زیادی بوده است و اعدام اشخاص مهمی در آن رخ داده است. بنابراین، شما با حضور در این میدان می‌توانید حس خوبی را تجربه كنید و كمی در طول تاریخ غرق شوید.

عمارت مسعودیه

یكی دیگر از مكان های تاریخی تهران كه زیبایی عجیب و غیر قابل وصفی را در خود جای داده است عمارت مسعودیه است. این عمارت متعلق به مسعود میرزا پسر ناصرالدین شاه بود. عمارت مسعودیه در 15600 متر ساخته شده است و توانسته است زیبایی‌های زیادی را در دل خود جای دهد. به طور مثال، این عمارت شامل دیوان‌خانه، عمارت سفره‌خانه، حیاط و عمارت سید جوادی، عمارت و حیاط مشیرالدوله، باغ دیوان‌خانه و حیاط خلوت است و شما باید زمان زیادی را به بازدید از این عمارت خاص و دوست‌داشتنی اختصاص دهید.

جاهای تاریخی تهران

محله عودلاجان

لارجان از خیابان‌های شهر تهران است كه قدت بسیار زیادی دارد و بناهای تاریخی زیادی در آن وجود دارند. از طرف دیگر، ساكنان این خیابان بیشتر یهودیان و زرتشتیان بوده ‌اند كه اشخاص بسیار مهمی در این فضاها سكونت داشته‌اند. از شخصیت‌های بسیار مهم تاریخی كه در این محله حضور داشته‌اند می‌توان به شخصیت‌های مهمی مثل خاندان قوام الدوله، خاندان مستوفی، نصیرالدوله و سید حسن مدرس اشاره كرد.

موزه زمان

از مكان های تاریخی تهران كه می‌توان گفت حضور در آنجا افراد را شگفت‌زده می‌كند موزه زمان است. این خانه متعلق به حسین خداداد  بازرگان، صنعتگر، كارآفرین و بنیان‌گذار شهر صنعتی قزوین است كه انواع ساعت و دستگاه‌های گاه‌شماری در این موزه موجود است و می‌تواند شما را سیر تحول ساعت در دنیا آشنا كند. معماری این مكان بسیار باشكوه است و می‌تواند حس خاصی را در شما به وجود بیاورد.

آتشكده آدریان

آتشكده آدریان تنها آتشكده زرتشیان است كه در تهران وجود دارد و در دوران قاجار و با همكاری پارسیان هند و زرتشیان ایران ساخته شده است. زمانی كه وارد این آتشكده می‌شوید می‌توانید شكوه و زیبایی را احساس كنید. همچنین، این آتشكده بسیار آرام است و می‌تواند آرامش شما را بالا ببرد. گفته می‌شود آتشی كه در این آتشكده وجود دارد هزاران سال است كه روشن است.

خانه موزه سیمین و جلال

كمتر كسی است كه با آثار سیمین دانشور و جلال آل احمد آشنایی نداشته باشد. این دو نویسنده بزرگ زمان زیادی را به ترجمه و نویسندگی آثار ادبی در ایران اختصاص دادند. پس از مرگ سیمین و جلال شهرداری این خانه را از ورثه آنها خریداری كرد و به عنوان خانه موزه سیمین و جلال بازگشایی كرد. در این خانه تمامی وسایلی كه این دو نویسنده از آنها استفاده می‌كردند موجود است و در نتیجه شما می‌توانید با خط فكری آنها آشنا شوید و حس خوبی را تجربه كنید.

چگونه با فضاهای دیگر گردشگری در تهران و ایران آشنا شویم؟

تا به اینجا تلاش كردیم اطلاعات كاملی را در مورد بهترین جاهای دیدنی تهران در اختیار شما قرار دهیم. همانطور كه متوجه شده‌اید فضاهای تاریخی زیادی در تهران وجود دارند كه شما می‌توانید با دیدار از هر یك از آنها در دل تاریخ غرق شوید. البته باید بدانید فضاهای تاریخی تنها به این موارد ختم نمی‌شوند و شما می‌توانید با فضاهای تاریخی و فرهنگی زیادی آشنا شوید. اگر به دنبال مركز معتبری برای آشنایی با فضاهای دیدنی تهران و ایران هستید می‌توانید وارد سایت گردیشه شوید و از اطلاعات آن بهره مند گردید.