ریپورتاژ آگهی

نكات مهم در سفر به شیراز

سفر به شیراز از جمله شهرهای اصیل و قدیمی ایران است كه هر گوشه از آن تكه‌ای از تاریخ ایران را در خود جای داده است. این شهر پر از جاذبه‌های تاریخی و عرفانی است و جزو مقاصد محبوب سفر برای گردشگران داخلی و خارجی محسوب می‌شود. در سفر به شیراز نكاتی وجود دارد كه با رعایت آن‌ها می‌توانید تجربه لذت بخش ‌ترین سفر عمر خود را در كنار زیبایی‌های شیراز برای خود ثبت كنید. با ما همراه باشید تا با این نكات مهم بیشتر آشنا شوید.

خوش آب و هوا ترین فصل سال برای سفر به شیراز

شیراز شهری چهار فصل بوده و نماد این شهر زیبا بهار نارنج است. در فصل بهار عطر شكوفه‌های بهار نارنج تمام شیراز را فرا می‌گیرد و بدون شك شما را عاشق این شهر در فصل بهار خواهد كرد. فصل بهار، بهترین زمان برای سفر به شیراز است؛ زیرا در این فصل فستیوال‌های متعددی برگزار می‌شود كه دیدن آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود. از طرفی دیگر، آب و هوای شیراز در فصل بهار متعادل است و شما می‌توانید از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

نكات مهم در سفر به شیراز

مكان‌های دیدنی شیراز

شیراز جزو شهرهای قدیمی و با اصالت در تاریخ ایران محسوب می‌شود كه پادشاهان و هنرمندان بسیاری از آن گذر كرده‌اند و این امر موجب پدیدار شدن جاذبه‌های بسیاری برای این شهر شده است. از جمله جاذبه‌های گردشگری این شهر می‌توان به موارد زیر اشاره كرد:

  • مسجد نصیر الملك: این مسجد به مسجد صورتی نیز معروف است و جزو زیباترین مساجد جهان به شمار می‌رود كه توسط معماران ارمنی ساخته شده است.

  • حافظیه و سعدیه: آرامگاه شاعران نامی ایران است كه شیراز با این شاعران پرآوازه شناخته می‌شود.

  • تخت جمشید: از باشكوه‌ترین بناهای موجود در شیراز است كه فر و شكوه پادشاهان بزرگ ایران را در تاریخ گذشته نشان می‌دهد. سفر به شیراز با دیدن این بنا كامل خواهد شد.

  • دروازه قرآن: دروازه قرآن جزو مكان‌های بسیار زیبایی است كه در شب می‌درخشد و از جمله سازه‌های تاریخی این شهر به شمار می‌رود.

  • شاه چراغ: از جمله بناهای مذهبی این شهر است كه هنر و معماری بی‌نظیری در ساخت آن به كار گرفته شده است.

  • مسجد وكیل، حمام وكیل، موزه‌های زیبا، باغ‌های بهشتی و پارك‌های بزرگ تفریحی و… از دیگر جاذبه‌های این شهر هستند كه دیدن آن در سفر به شیراز خالی از لطف نیست.

سوغات شهر شیراز

شیراز علاوه بر غذاهای بسیار خوشمزه‌ای كه دارد، فالوده شیرازی آن معروف است. اما شیراز علاوه بر فالوده دارای صنایع دستی بسیار زیبایی و متنوعی بوده كه جذابیت آنها مسافران را مجاب به خرید می‌كند. مسقطی، كلوچه شیرازی یا نان برنجی، بادام سوخته و یوخه و حلوای شیرازی از دیگر سوغاتی‌های این شهر خوش آوازه هستند كه می‌توانید به عنوان سوغات شیرازی تهیه كنید.

رستوران‌های معروف و غذای شیراز

بی‌شك رستوران‌های شیراز از جمله خاطره‌های فراموش نشدنی عمرتان خواهد بود. رستوران شاندیز با آلاچیق‌های زیبا و سقف حصیری، رستوران بل پاسی با غذاهای ایتالیایی، رستوران نخلستان با فضای جنوبی، رستوران سنتی كته ماس با فضای دلنشین و باغ رستوران‌های جذاب شیراز همچون خوشا شیراز با غذاهای خوشمزه‌ای مانند كلم پلو و كباب و جوجه سنتی پذیرای مهمانان عزیز این شهر است.

رستوران‌های معروف و غذای شیراز

راهنمای سفر به شیراز

همان طور كه به گفته شد شیراز جزو مقاصد محبوب سفرهای داخلی و خارجی است، از این رو مسیر حمل و نقل داخلی و خارجی كاملی دارد و شما می‌توانید به راحتی و بدون دغدغه به این شهر سفر كنید. شما می‌توانید با ماشین شخصی، هواپیما، قطار و اتوبوس سفری به این شهر داشته باشید. اگر از ماشین شخصی برای رسیدن به شیراز استفاده كنید، در حمل و نقل درون شهری نیز دغدغه‌ای نخواهید داشت.

در صورتی كه مایل به سفر با هواپیما، قطار یا اتوبوس هستید، می‌توانید بلیط خود را به راحتی از طریق فلای تودی رزرو كنید. دسترسی‌های عمومی به امكانات درون شهر نیز بسیار آسان است و شیراز سیستم حمل و نقل مترو و اتوبوس دارد. همچنین برخی از هتل‌ها نیز دارای تاكسی سرویس و گشت درون شهری هستند.

هتل‌ های زیبای شیراز

رزرو و انتخاب هتل از مهم‌ترین مسائلی است كه پیش از سفر ذهن را به خود مشغول می‌كند و در دنیای امروز رزرو آنلاین موجب راحتی مسافران شده است تا پیش از سفر مشكل مكان استراحت و آرامش خود را حل كنند. هتل‌های شیراز از نظر تعداد ستاره، امكانات، معماری و غیره بسیار متنوع هستند و این امر موجب شده است تا مسافران به راحتی هتل مدنظر خود را متناسب با بودجه خود انتخاب كنند. در ادامه به هتل‌های زیبا و اقتصادی شیراز اشاره شده است تا بتوانید سفری دلپذیر متناسب با بودجه خود داشته باشید.

• هتل قوام شیراز ۱ ستاره

• هتل كیوان شیراز ۱ ستاره

هتل گل افرا شیراز ۱ ستاره

• هتل ساسان شیراز ۲ ستاره

• هتل حافظ شیراز ۲ ستاره

• هتل جهانگردی شیراز ۳ ستاره

• هتل جهان نما شیراز ۳ ستاره

• هتل قصر یازده شیراز ۳ ستاره

هتل‌های معرفی شده جزو هتل‌های اقتصادی اما با كیفیت شیراز هستند كه طبق امتیازات كاربران هتل‌هایی مانند هتل گل افرا شیراز، هتل قصر یازده و هتل حافظ شیراز از نظر امكانات، رفتار كاركنان و خدمات دهی در سطح بالایی قرار دارند.

هتل‌ های زیبای شیراز

فلای تودی | بهترین راه سفر به شیراز

اگر قصد سفر به شیراز را دارید، صفر تا صد اقدامات سفر خود را بدون دغدغه با فلای تودی انجام دهید. فلای تودی ۱.۵ میلیون هتل در سراسر جهان ارائه داده است و با داشتن ۹۰۰ خط هوایی امكان رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما در سراسر دنیا را فراهم كرده است. شما نیز می‌توانید از طریق وب سایت فلای تودی یا اپلیكیشن آن اقدام به رزرو هتل و بلیط درخواستی خود كنید. تمامی این خدمات جهت دسترسی آسان شما عزیزان در صفحه فلای تودی و اپلیكیشن آن در دسترس است.

 

برچسب ها : فلای تودی,بلیط هواپیما,رزرو هتل