ریپورتاژ آگهی

صفر تا صد سفر به مشهد با هواپیما

تصور كنید وقتی بعد از سفر مشهد چمدان‌هایتان را باز می‌كنید، متوجه می‌شوید سوغاتی‌ها را فراموش كرده‌اید. ممكن است بلیط هواپیما تهران مشهد را به قدری گران خریده ‌باشید كه وقتی یاد سفرتان می‌افتید، حرص و ناراحتی تمام وجودتان را می‌گیرد.

برای این‌كه در این شرایط گرفتار نشوید، لازم است تجربه زیادی داشته ‌باشید. تجربه بیشتر هم نیاز به سفر رفتن زیاد به مشهد است؛ اما همه افراد نمی‌توانند همیشه به مشهد سفر كنند؛ بنابراین، باید از تجربه‌های دیگر استفاده كرد و با شناخت كامل راهی این شهر زیارتی شد. در ادامه شما را در جریان نكاتی می‌گذاریم كه لازم است هنگام تهیه بلیط مشهد به آن‌ها توجه كنید. بعد از خواندن این مطلب می‌توانید مطمئن باشید كه سفر بعدی شما به مشهد با خاطرات شیرین همراه خواهد ‌بود.

صفر تا صد سفر به مشهد با هواپیما

برای سفر به مشهد زمان مناسب تعیین كنید

شهر زیارتی مشهد همیشه پذیرای زائران زیادی است؛ اما بعضی از روزهای سال مانند مناسبت‌های مذهبی مانند تاسوعا و عاشورا یا روزهای تعطیلی مانند عید نوروز افراد زیادی تصمیم می‌گیرند به مشهد سفر كنند. تعداد زیادی از این مسافران به دنبال بلیت هواپیما تهران مشهد هستند؛ این درخواست زیاد باعث می‌شود ارائه‌دهندگان بلیط بخواهند قیمت‌ها را افزایش دهند. اگر می‌خواهید در این زمان به سفر مشهد بروید؛ از مدت‌ها قبل مثلا یك ماه زودتر برای تهیه بلیط اقدام كنید.

مشهد آب ‌و هوای سرد و خشك در پاییز و زمستان دارد. اگر با آب‌ و هوای سرد مشكلی ندارید، سفر به مشهد در پاییز و زمستان هزینه چندانی ندارد و می‌توانید با قیمت بلیط هواپیما مشهد و رزرو هتل ارزان به این شهر سفر كنید. درصورتی‌كه در تابستان مساله متفاوت است. با وجودی كه هوای مشهد در بهار و تابستان گرم و خشك است؛ اما افراد وقت آزاد بیشتری دارند؛ پس، ترجیح می‌دهند این وقت از سال را برای سفر انتخاب كنند.

در سفر هوایی چند گزینه پیش روی شما است

درست است كه در سفر هوایی تنها وسیله حمل ‌و نقل هواپیما است؛ اما این سفر هم مدل‌های مختلفی دارد كه باید از آن‌ها آگاه شوید. شركت‌های هواپیمایی مختلفی مانند ایرتور، كاسپین، ایران ایر، ماهان، آتا، تابان و وارش در مسیر تهران به مشهد و برعكس پرواز دارند. هر كدام از آن‌ها خدمات مختلفی ارائه می‌دهند و هزینه متفاوتی دریافت می‌كنند. بهتر است هنگام انتخاب به تجربه افراد دیگر و خدمات هر كدام دقت كنید تا ایرلاین مناسب خود را تهیه كنید.

هر هواپیما از سه كلاس مختلف تشكیل شده ‌است. هر كدام از كلاس‌های اكونومی، بیزینس و فرست خدمات مختلفی ارائه می‌دهند. برای مثال نوع صندلی و منوی غذایی دو مورد از خدماتی هستند كه در این سه كلاس پروازی با هم فرق می‌كنند. هر اندازه هزینه بیشتری برای پروازتان در نظر بگیرید؛ خدمات بیشتری دریافت می‌كنید. زمان تهیه بلیط تهران مشهد باید این موضوع را هم در نظر بگیرید.

مشهد برای هر سلیقه و بودجه، اقامتگاه مناسب دارد

از آن‌جایی كه مشهد شهر مهمی در گردشگری ایران به حساب می‌آید، در آن بدون اقامتگاه نخواهید ماند. این شهر پر از هتل با ستاره‌های مختلف، هتل آپارتمان، زائرسرا و مهمان‌پذیر است كه می‌توانید در آن‌ها اقامت كنید. زیادبودن تعداد اقامتگاه‌ها باعث شده رقابت شدید باشد و همه آن‌ها بخواهند نظر افراد بیشتری را به سمت خود جلب كنند. هتل‌هایی كه نزدیك حرم هستند، قیمت بالاتری برای اقامت دریافت می‌كنند. شما می‌توانید هتل خود را دورتر از حرم با قیمت مناسب بگیرید. سپس، از سرویس رفت‌ و آمد آن‌ها برای زیارت استفاده كنید.

مشهد برای هر سلیقه و بودجه، اقامتگاه مناسب دارد

لیست جاذبه‌های شهر مشهد را بشناسید

مشهد شهری مذهبی به حساب می‌آید و هدف بیشتر افراد برای خرید پرواز تهران مشهد زیارت حرم امام رضا است؛ اما خبر خوش این است كه زیبایی‌های این شهر تنها به حرم امام رضا محدود نمی‌شود. اگر به دنبال تفریح و هیجان می‌گردید، پارك آبی ایرانیان و سرزمین موج‌های آبی را انتخاب كنید. علاوه‌بر این، نقاط طبیعی و تاریخی دیگری هم در مشهد هستند كه می‌توانید به آن‌ها سر بزنید.

  • چالی دره

  • پیر پالان‌دوز

  • ییلاق طرقبه

  • آرامگاه فردوسی

  • مسجد گوهرشاد

  • مقبره نادرشاه افشار

سوغاتی آوردن از مشهد را فراموش نكنید

معمولا زمانی‌كه قرار است از مشهد به خانه بیایید، سوغاتی هر چند كوچك از این شهر برای خود و اطرافیانتان می‌آورید. مشهد شهری است كه زعفران، نبات و زرشك آن معروف‌تر از بقیه سوغاتی‌های آن هستند. شما هم می‌توانید آن‌ها را برای پیشكش‌كردن به اطرافیانتان انتخاب كنید. علاوه‌بر این، بازارهای این شهر مانند بازار رضا، الماس شرق و پروما هر چیزی را كه بخواهید، دارد؛ بنابراین، می‌توانید در آن‌ها بگردید و وسایلی را بخرید كه دوست دارید.

سوغاتی آوردن از مشهد را فراموش نكنید

خرید ارزان بلیط هواپیما تهران مشهد از فلای تودی

برای سفر بعدی خود از فلای تودی بلیط بگیرید. همه افراد می‌توانند قیمت بلیط هواپیما تهران به مشهد مناسب خود را در این سایت پیدا كنند. این سایت ایرلاین‌های فعال پرواز مشهد به تهران و برعكس را به شما نشان می‌دهد و به شما می‌گوید به ازای ارائه چه خدماتی چه مقداری را به‌عنوان هزینه دریافت می‌كنند. این سایت خدماتی مانند نمودار و تقویم قیمتی هم در میان سایر خدمات دارد كه به شما در پیداكردن بلیط با قیمت پایین‌تر كمك می‌كنند. این سرویس‌ها به شما نشان می‌دهند نزدیك تاریخی كه برای شروع سفر درنظر گرفته‌اید، بلیط مشهد تهران و برعكس در كدام روز ارزان‌تر است.