ریپورتاژ آگهی

آزمون آیلتس: اولین گام برای موفقیت در مهاجرت

آزمون آیلتس (IELTS) در شكل كامل خود مخفف عبارت "سیستم بین‌المللی آزمون زبان انگلیسی" است. یك آزمون زبان انگلیسی كه در سراسر جهان با مشاركت سه سازمان British Council، IDP Education و Cambridge Assessment English تهیه و اجرا می­شود.

آزمون آیلتس به‌عنوان محبوب‌ترین آزمون مهارت زبان انگلیسی در جهان شناخته شده است و برای آموزش عالی و مهاجرت بسیار موردتوجه قرار گرفته است. چه به دنبال تحصیل، توسعه حرفه خود و یا اقامت در یك كشور انگلیسی‌زبان باشید، آیلتس می‌تواند راه را برای شما هموار كند.

PfXXiv1bIG

چه چیزی آزمون آیلتس را در میان سایر آزمون‌های زبان انگلیسی متمایز می‌كند؟

آزمون آیلتس بیش از 40 سال است كه استانداردهای آزمون زبان انگلیسی را تعیین می‌كند و در بیش از 11500 سازمان در بیش از 140 كشور در سراسر جهان برگزار می­شود وتمامی این كشورها به نتایج آن اعتماد دارند.

این بدان معناست كه وقتی در آزمون آیلتس شركت می‌كنید، می‌توانید مطمئن باشید كه نتیجه توسط مؤسسه آموزشی، دانشگاه، كارفرما، نهاد حرفه‌ای یا دولتی كه باید مهارت زبان انگلیسی شما را تأیید كند، مورد قبول واقع می­شود. از جمله دولت‌های استرالیا، كانادا، نیوزلند و بریتانیا كه همگی به آیلتس در هنگام رسیدگی به درخواست‌های مهاجرت به طور كامل اعتماد دارند.

آزمون آیلتس چه مهارت‌هایی را می‌سنجد؟

آزمون آیلتس توسط برترین كارشناسان زبان انگلیسی ایجاد شده است تا طیف كاملی از مهارت‌های موردنیاز برای تحصیل و كار را در یك كشور انگلیسی‌زبان بسنجد.

در طول فرایند آزمون مهارت‌های زیر مورد بررسی قرار می‌گیرد:

 1- لیسنینگ (Listening): برای اینكه بدانید چقدر خوب محتوا را درك می‌كنید و ایده‌ها را می‌شنوید و نظرات را خوب تشخیص می‌دهید این بخش از آزمون آیلتس ایجاد شده است.
 2- ریدینگ (Reading): برای اینكه بفهمید چه اندازه در خواندن یك متن و درك حس كلی، ایده‌های اصلی و نیز جزئیات متن مهارت دارید باید به این بخش از آزمون توجا كنید. در نتیجه این بخش از آزمون آیلتس برای فهم استنباط‌ها و نظرات نویسندگان به وجود آمده است.
 3- رایتینگ (Writinng): برای اینكه ببینید چقدر خوب و با چه دقتی از لغات و گرامر انگلیسی استفاده و ایده‌های خود را سازماندهی می‌كنید، این بخش از آزمون زبان آیلتس به وجود آمده است.
 4- اسپیكینگ (Speaking): این بخش آزمون آیلتس ازآن‌جهت به وجود آمده است تا ببینید چقدر می‌توانید نظرات و اطلاعات خود را در مورد موضوعات روزمره و سایر تجربیات با استفاده از واژگان و دستور زبان مناسب به اشتراك بگذارید.

برای كسب اطلاعات بیشتر به سایت رزبانو مراجعه كنید.

انواع آزمون آیلتس

بر اساس هدف شما از شركت در آزمون آیلتس باید در نوع خاصی از این آزمون شركت كنید. ازاین‌رو آزمون آیلتس به چهار دستهٔ اصلی تقسیم می‌شود كه به ترتیب زیر است:

 1- آزمون آیلتس آكادمیك IELTS Academic: این آزمون برای سنجش مهارت زبانی در محیط‌های دانشگاهی طراحی شده است. این نوع آزمون جنبه‌های زبان انگلیسی در محیط‌های آكادمیك را بازتاب می‌كند. در نتیجه اینكه شما برای تحصیلی به زبان انگلیسی آماده هستید یا خیر را ارزیابی می‌كند.
 2- آزمون آیلتس عمومی یا جنرال IELTS General Training: این آزمون مهارت‌های زبانی را در مكالمات روزمره در محیط‌های اجتماعی و یا محل كار می‌سنجد.
 3- آزمون آیلتس ویزا و مهاجرت بریتانیا IELTS for UKVI: اگر به دنبال كار یا تحصیل در انگلستان هستید،  ممكن است لازم باشد تا برای ویزای بریتانیا درخواست دهید و با شركت در آزمون زبان انگلیسی مورد تأیید وزارت‌خانه، مانند آیلتس، نشان دهید كه سطح موردنیاز زبان انگلیسی را دارید.
 4- آزمون آیلتس لایف اسكیلز IELTS Life Skills : یكی از انواع آزمون‌های آیلتس، آیلتس لایف اسكیلز است كه به شما این فرصت را می‌دهد كه از نتایج آن برای گرفتن ویزای خانوادگی، تمدید ویزای خانواده، همسر یا شریك زندگی و نیز اجازه اقامت نامحدود یا تابعیت در بریتانیا استفاده كنید.

اگر نمی‌دانید در كدام نوع آزمون باید شركت كنید از مؤسسه  هدف خود كمك بگیرید.

انواع آزمون آیلتس بر اساس شكل اجرای آن

امروزه شما می‌توانید از دو طریق در آزمون آیلتس شركت كنید اینكه به شكل سنتی در برگه‌های آزمون پاسخ‌های خود را وارد كنید یا اینكه  فناوری‌های نوین را به كار گیرید و از رایانه‌ها استفاده كنید.

آزمون آیلتس كاغذی

در روز آزمون آیلتس كاغذی  كاركنان قبل از هر آزمون دفترچه‌ها و پاسخ‌نامه‌ها را به شما تحویل می‌دهند و در پایان زمان تعیین شده دفترچه‌ها و پاسخ‌نامه‌ها را جمع‌آوری می‌كنند. در آزمون كاغذی آیلتس، آزمون‌های Writing، Reading و Listening همگی در یك روز بدون وقفه تكمیل می‌شوند وآزمون Speaking در یك مصاحبه حضوری با ممتحن آیلتس تكمیل می‌شود و این می‌تواند یك هفته قبل یا بعد از تاریخ آزمون شما انجام شود.

آزمون آیلتس كامپیوتری

آیلتس كامپیوتری دقیقاً همان آزمون آیلتس روی كاغذ است، اما به‌جای اینكه پاسخ‌های خود را روی كاغذ بنویسید، آنها را روی كامپیوتر تایپ می‌كنید. با به‌وجودآمدن این آزمون‌ها تعداد بیشتری از تاریخ‌ها در اختیار خواهد بود. اگر در آزمون آیلتس كامپیوتری شركت كنید، بخش‌های Listening، Reading و Writing را بر روی كامپیوتر جه در مركز آزمون و چه در خانه  پاسخ می­دهید. اما آزمون Speaking همچنان با حضور یك ممتحن آموزش‌دیده آیلتس به‌صورت حضوری اجرا خواهد شد.

چه مدت‌زمان طول می‌كشد تا نتایج آزمون‌های آیلتس آماده شود؟

اینكه به چه شكل در آزمون آیلتس شركت كنید، تفاوتی ندارد. بیش از دو هفته طول نمی‌كشد تا نتایج آزمون شما آماده شود:

 1- اگر در آزمون آیلتس كاغذی شركت كنید، نتایج آزمون شما در مدت 13 روز آماده می­شود.
 2- اگر در آزمون آیلتس كامپیوتری در مركز شركت كنید، در مدت‌زمان 3 تا 5 روز نتایج به دستتان خواهد رسید.
 3- اگر به طور آنلاین در آزمون شركت كنید، در مدت‌زمان 6 تا 8 روز كاری طول می‌كشد تا نتایج آزمونتان آماده شود.

چگونه برای آزمون آیلتس آماده شویم؟

قطعاً آزمون آیلتس همچون سایر امتحانات به منابع و روش‌های مطالعاتی مخصوص خود نیاز دارد. ازاین‌رو شما برای آمادگی به مربیانی باتجربه نیاز دارید. مؤسسه تخصصی زبان كوییك  برای آمادگی آزمون آیلتس مكانی اساسی برای افرادی است كه به تلاش برای بهبود مهارت‌های زبان انگلیسی و كسب نمره موردنیاز در این آزمون می‌پردازند. این مؤسسه با ارائه دوره‌های آموزشی تخصصی و انواع منابع آموزشی متنوع، به داوطلبان كمك می‌كند تا بهترین نتیجه را در آزمون آیلتس به دست آورند. اساتید ماهر و متخصص در این مؤسسه تمامی جنبه‌های مهارت‌های زبانی را پوشش می‌دهند و با ارائه تمرینات عملی، مكالمات مكرر و تست‌های شبیه‌سازی، داوطلبان را برای شرایط واقعی آزمون آیلتس آماده می‌كنند. در نهایت، بازخورد و اصلاح مستمر از طریق اساتید مجرب، به داوطلبان این شانس داده می­شود تا بهبود پیشرفت خود را بررسی كنند تا به نتایج مطلوب در آزمون دست یابند.