ریپورتاژ آگهی

9 دلیل برای تجربه اقامت در بوم‌گردی‌های لاهیجان

9 دلیل برای تجربه اقامت در بوم‌گردی‌های لاهیجان

لاهیجان شهر شالیزارهای سرسبز و چای‌كاران زحمت‌كش، در شمال ایران، مقصدی جذاب برای سفر است. این شهر با برخورداری از طبیعت بكر، جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی و مردمانی خون‌گرم هرساله پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر ایران و جهان است؛ اما برای سفری فراموش نشدنی به لاهیجان، اقامت در كجا می‌تواند سفر شما را خاطره‌انگیزتر كند؟ هتل های لاهیجان یا اقامتگاه‌های بوم‌گردی؟ در این مقاله، به شما خواهیم گفت كه چرا اقامت در بوم‌گردی‌های لاهیجان، تجربه‌ای منحصربه‌فرد و به‌یادماندنی را برای شما رقم خواهد زد.

سفر به لاهیجان؛‌ سفری به دل طبیعت و تاریخ

لاهیجان عروس گیلان، در شرق این استان سرسبز و در فاصله 40 كیلومتری دریای خزر واقع شده است. این شهر در فاصله نزدیكی از شهرهای معروفی مانند رشت و آستارا قرار دارد و از جاذبه‌های گردشگری زیادی برخوردار است. لاهیجان با طبیعتی دلنشین و مناظر زیبا، یك مقصد دل‌پذیر برای گردشگرانی است كه می‌خواهند از جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی خطه شمال كشور لذت ببرند؛ اما چرا سفر به لاهیجان ارزشمند است؟

bD5kSXg1ve

طبیعت بكر: لاهیجان به‌واسطه قرار گرفتن در دامنه كوه و نزدیكی به دریای خزر، از طبیعتی بكر و منحصربه‌فرد برخوردار است. شالیزارهای سرسبز، جنگل‌های انبوه، تالاب‌های زیبا و آبشارهای خروشان تنها بخشی از جاذبه‌های طبیعی لاهیجان هستند.

جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی: لاهیجان با قدمتی دیرینه، دارای جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی متعددی است. ازجمله این جاذبه‌ها می‌توان به مقبره شیخ زاهد گیلانی، بقعه میر شمس الدین، پل خشتی و حمام گلشن اشاره كرد.

صنایع دستی و سوغات: لاهیجان به‌دلیل سابقه دیرینه در تولید چای، كلوچه و حصیر از شهرت جهانی برخوردار است. گردشگران می‌توانند در سفر به این شهر، این محصولات را به‌عنوان سوغات تهیه كنند.

دسترسی آسان: لاهیجان به‌واسطه قرار گرفتن در مسیر راه‌آهن شمال، از طریق قطار به‌راحتی قابل دسترسی است. خرید بلیط قطار و سفر با مسیر ریلی به لاهیجان، علاوه‌بر مزایای اقتصادی، فرصتی برای لذت بردن از مناظر دیدنی شمال ایران را برایتان فراهم می‌كند.

چرا باید با قطار به لاهیجان سفر كرد؟

سفر به لاهیجان، عروس گیلان، با هر وسیله‌ای می‌تواند لذت‌بخش باشد؛ اما اگر به‌دنبال تجربه‌ای متفاوت و خاطره‌انگیز هستید، تهیه بلیط قطار و سفری متفاوت با پیشرفته‌ترین قطارهای كشور را به شما پیشنهاد می‌كنیم. قیمت بلیط قطار در مقایسه با سایر وسایل حمل‌ونقل، به‌خصوص هواپیما، مقرون‌به‌صرفه‌تر است. با خرید بلیط قطار می‌توانید در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی كنید و از این هزینه برای تفریحات، گشت‌و‌گذار و همین‌طور رزرو هتل لاهیجان یا اقامتگاه‌های بوم‌گردی در این شهر استفاده كنید.

چرا باید با قطار به لاهیجان سفر كرد؟

مسیر ریلی شمال ایران از میان جنگل‌های انبوه، شالیزارهای سرسبز، و كوه‌های مرتفع عبور می‌كند. در سفر با قطار به لاهیجان، فرصتی برای لذت بردن از این مناظر دیدنی و چشم‌نواز را خواهید داشت. در این سفر، برخلاف سفر با خودرو، خبری از نگرانی بابت ترافیك، پیدا كردن جای پارك و خستگی رانندگی نخواهد بود. استراحت، مطالعه و لذت بردن از مناظر ازجمله فعالیت‌هایی هستند كه می‌توانید در طول سفر انجام دهید. چنان‌چه امنیت تمام اعضای خانواده در طول سفر برای شما اهمیت زیادی دارد، سفر با قطار یكی از امن‌ترین روش‌های سفر است؛ سیستم‌های ایمنی پیشرفته و نظارت دقیق بر مسیر ریلی، سفر با قطار را به گزینه‌ای امن و قابل اعتماد تبدیل كرده است.

علاوه‌بر تمامی موارد ذكرشده، سفر با قطار فرصتی را برای معاشرت با افراد جدید و آشنایی با فرهنگ‌های مختلف، ایجاد می‌كند. در طول سفر می‌توانید با هم‌سفران خود گفت‌وگو كنید، از تجربیات آن‌ها در سفرهای مختلف بشنوید و خاطرات خوشی را رقم بزنید. اگر به‌دنبال سفری خاطره‌انگیز، لذت‌بخش و مقرون به‌صرفه به لاهیجان هستید، تهیه بلیط قطار را به شما پیشنهاد می‌كنیم.

چرا باید اقامت در اقامتگاه‌های بومگردی لاهیجان را تجربه كنید؟

چرا باید اقامت در اقامتگاه‌های بومگردی لاهیجان را تجربه كنید؟

  1. اقامت در بوم گردی‌های لاهیجان، برای تجربه‌ای اصیل و به‌یادماندنی از سفر به این شهر زیبا، فرصتی بی‌نظیر است. با اقامت در این اقامتگاه‌ها، می‌توانید با مردم محلی تعامل داشته باشید، از غذاهای محلی و سنتی آن‌ها میل كنید، و با نحوه زندگی آن‌ها آشنا شوید.

  2. اقامت در دل طبیعت: بسیاری از بوم‌گردی‌های لاهیجان در دل طبیعت بكر و سرسبز این منطقه واقع شده‌اند. با اقامت در این اقامتگاه‌ها، می‌توانید از منظره‌های چشم‌نواز و هوای پاك لذت ببرید و از شلوغی و دغدغه‌های زندگی روزمره فاصله بگیرید.

  3. آشنایی با معماری سنتی: بوم‌گردی‌های لاهیجان غالبا در خانه‌های قدیمی و با معماری سنتی بازسازی شده‌اند. با اقامت در این اقامتگاه‌ها، ضمن آشنایی با معماری سنتی، زندگی در فضایی نوستالژیك را تجربه می‌كنید.

  4. حمایت از اقتصاد محلی: با انتخاب بوم‌گردی، از كسب‌وكارهای محلی حمایت می‌كنید؛ همچنین به رونق اقتصادی منطقه كمك می‌كنید.

  5. قیمت مناسب: اقامت در بوم‌گردی‌ها در مقایسه با هتل لاهیجان و اقامتگاه‌های دیگر، مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

  6. فضای صمیمی و خانوادگی: بوم‌گردی‌ها فضایی صمیمی و خانوادگی دارند و به شما حس آرامش و راحتی را القا می‌كنند.

  7. تجربه‌های منحصربه‌فرد: در بوم‌گردی‌ها می‌توانید از فعالیت‌های مختلفی مانند آشپزی محلی، گشت‌وگذار در طبیعت و شركت در مراسم سنتی لذت ببرید.

  8. مناسب برای سفرهای گروهی و خانوادگی: بوم‌گردی‌ها فضایی مناسب برای سفرهای گروهی و خانوادگی هستند.

  9. ایجاد خاطرات ماندگار: اقامت در بوم‌گردی‌ها تجربه‌ای منحصربه‌فرد و خاطره‌انگیز را برای شما رقم خواهد زد.

اقامتگاه بوم‌گردی و بلیط قطار لاهیجان را از كجا رزرو كنیم؟

فلای تودی، سامانه جامع رزرو آنلاین هتل و بلیط، امكان رزرو هتل لاهیجان و اقامتگاه بوم‌گردی را برای شما فراهم كرده است. با استفاده از این سامانه، به‌راحتی و در كمترین زمان، محل اقامت دل‌خواه خود را در لاهیجان جست‌وجو و رزرو كنید. برای این كار، كافی است وارد سایت فلای تودی شده و به بخش رزرو هتل بروید؛ سپس شهر لاهیجان را انتخاب كنید و منتظر بمانید تا فهرستی از اقامتگاه‌های مختلف این شهر به‌همراه قیمت و امكانات آن‌ها به‌نمایش در آید. تنوع اقامتگاه‌ها در فلای تودی به شما این امكان را می‌دهد تا مناسب‌ترین و ارزان‌ترین اقامتگاه بوم‌گردی لاهیجان را برای مدت اقامت خود در این شهر انتخاب كنید و از سفر خود به لاهیجان نهایت لذت را ببرید.

علاوه‌بر امكان رزرو هتل و اقامتگاه بوم‌گردی، فلای تودی امكان مقایسه قیمت بلیط قطار لاهیجان را نیز برای شما فراهم كرده است. شما با استفاده از این سایت به لیست كامل قطارهای موجود در مسیر مورد نظر دسترسی پیدا خواهید كرد و می‌توانید ارزان‌ترین بلیط قطار را تهیه كنید.