ریپورتاژ آگهی

فستیوال های زمستانی دنیا در سال ۲۰۲۴

چنانچه شما نیز به دنبال تجربه‌های جدید و برنامه‌ریزی برای سفر در فصل زمستان در سال ۲۰۲۴ هستید تا انتهای این نوشته ما را همراهی كنید.

فستیوال های زمستانی دنیا در سال ۲۰۲۴

با نزدیك شدن به روزهای سرد سال علاقه‌مندان به سفر خود را برای حضور در فستیوال‌ های زمستانی پرجنب و جوش دنیا آماده می‌كنند. برخلاف تصور بسیاری از افراد كه بر این باور هستند، سفر مختص روزهای تابستانی گرم است، باید بگوییم كه فعالیت‌های زمستانی بسیار زیادی در سرتاسر دنیا وجود دارند كه از اصلی‌ترین دلایل برای ترغیب توریست‌ها برای سفر در این فصل سرد سال هستند. پس چنانچه شما نیز به دنبال تجربه‌های جدید و برنامه‌ریزی برای سفر در فصل زمستان در سال ۲۰۲۴ هستید تا انتهای این نوشته ما را همراهی كنید.

كریسمس ۲۰۲۴، استانبول

تحویل سال نو میلادی كه مصادف با فصل سرما نیز است، بهانه‌ای برای برگزاری فستیوال های زمستانی باشكوه در سرتاسر دنیا بوده و بدون اغراق می‌توان آن را به عنوان پرشورترین و هیجان‌انگیز‌ترین مراسم‌ها در كل سال در اغلب كشورها معرفی كرد. یكی از قابل دسترس‌ترین و ارزان‌ترین مقاصدی كه كریسمس را به بهترین نحو برگزار می‌كنند، كشور همسایه یعنی تركیه است. به طوری كه تور استانبول در این تاریخ‌ها به یكی از پرفروش‌ترین گزینه‌های مسافرتی در آژانس‌های گردشگری تبدیل شده و علاقه‌مندان به سفر به این مقصد دوست داشتنی بهتر است قبل از تكمیل شدن ظرفیت تورها برای رزرو آن اقدام كنند.

كریسمس ۲۰۲۴، گرجستان

از دیگر گزینه‌های پرطرفدار فستیوال های زمستانی در بین ایرانی‌ها، می‌توان به جشن سال نو میلادی در كشور گرجستان اشاره كرد. گرجستان به عنوان یكی از اولین كشورهایی كه به دین مسیحیت روی آورده، كریسمس را با شكوه هر چه تمام به خصوص در شهرهای توریستی همچون باتومی و تفلیس برگزار می‌كند. مسافران تور گرجستان می‌توانند از همین حالا برنامه‌ریزی‌های خود را برای سال ۲۰۲۴ میلادی انجام داده و در شادی و جشن مردم این سرزمین در لحظه تحویل سال شریك باشند. كریسمس در گرجستان با تزیین شهر، درختان كاج و همچنین تخفیف‌های قابل توجه در مراكز خرید همراه می‌باشد. همچنین نمایش‌های فوق‌العاده باشكوه و جذابی از آتش‌بازی بر فراز آسمان در لحظه تحویل اجرا می‌شوند كه یكی از بهترین لحظات را برای گردشگران رقم می‌زنند.

جشنواره اسكی Holmenkollen، نروژ

نروژ یكی از بهترین مقاصد زمستانی در سراسر جهان است. به طوری كه با آب و هوای زمستانی و همچنین فستیوال های زمستانی دوست داشتنی خود به خصوص در پایتخت آن، اسلو، سالانه گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌كند. از جمله پرطرفدارترین این مراسم‌های سنتی، جشنواره اسكی Holmenkollen نام دارد. این رویداد كه با مسابقات پرش اسكی و برنامه های متعدد بسیاری همراه است بهانه‌ای برای حضور در زمستان‌های نروژ می‌باشد.

جشنواره اسكی Holmenkollen، نروژ

كارناوال زمستانی سنت پل، ایالات متحده آمریكا

مورد بعدی از فستیوال های زمستانی كه هر چند دسترسی به آن برای ایرانی‌ها كمی دشوار است اما نمی‌توان از اشاره به آن چشم‌پوشی كرد، St. Paul Winter Carnival نام دارد. این جشنواره زمستانی كه در مركز شهر سنت پل، مینه سوتا، برگزار می‌شود شامل مسابقات ماهیگیری روی یخ، رژه، گلف روی یخ و برنامه‌های جذاب شبانه است. این برنامه‌ها به قدری جذاب و سرگرم‌كننده هستند كه بسیاری از مردم ایالات متحده به این كارناوال می‌آیند تا از تعطیلات زمستانی خود در این مكان نهایت لذت را ببرند.

فستیوال وینترلود، كانادا

كانادا كه با زمستان‌های سخت خود شناخته می‌شود، برگزاركننده یكی از جذاب‌ترین فستیوال های زمستانی به صورت سالانه به شمار می‌آید. به طوری كه در سال ۲۰۲۴ نیز می‌توان شاهد این مراسم باشكوه و دیدنی به نام Winterlude در آن بود. این كارناوال زمستانی سالانه در اتاوا، برگزار شده و علاقه‌مندان می‌توانند به صورت رایگان در آن حضور داشته و از یكی از بهترین جشنواره‌های زمستانی دنیا لذت ببرند. نقطه عطف این مراسم تماشای مجسمه‌های یخی باشكوه و مسابقات اسكیت روی یخ است كه در اسكیت راه كانال Rideau كه یكی از میراث جهانی یونسكو است به اجرا در می‌آید.

جشنواره بین المللی مجسمه‌های یخی و برفی هاربین، چین

Harbin International Ice and Snow Sculpture Festival مورد بعدی از فستیوال های زمستانی است كه توصیه می‌شود، گردشگران ایرانی فرصت حضور در آن را از دست ندهند. این جشنواره سالانه در فصل زمستان در هاربین، هیلونگ جیانگ، چین برگزار شده و گسترده ترین جشنواره برف و یخ جهان به شمار می‌آید. همان طور كه از نام آن می‌توان حدس زد در این مراسم مجسمه‌های یخی در اشكال خارق‌العاده به نمایش در آمده و مورد توجه همگان قرار می‌گیرند. همچنین شركت‌كنندگان می‌توانند با فعالیت‌هایی مثل دوچرخه‌سواری روی یخ، تماشای نمایش‌های سرگرم‌كننده، اسكیت سواری و چشیدن بسیاری از غذاها و نوشیدنی‌های مخصوص چینی سرگرم شده و خاطرات به یادماندنی برای خود به جا بگذارند.

جشنواره بین المللی مجسمه‌های یخی و برفی هاربین، چین

جشنواره آتش شتلند وایكینگ، اسكاتلند

البته كه در میان بهترین فستیوال های زمستانی نمی‌توان مراسم‌های باشكوهی كه در كشور سردسیر اسكاتلند برگزار می‌شوند را نادیده گرفت. یكی از محبوب‌ترین این مراسم‌ها Shetland Viking Fire Festival نام داشته و به صورت یك روز كامل در محلی به نام  Up Helly Aaبا آتش‌بازی‌هایی كه توسط مردم با لباس‌های وایكینگ‌ نمایش داده می‌شوند، همراه است. به این صورت كه صدها مشعل در محل برگزاری این فستیوال روشن شده و صحنه‌هایی تماشایی و بی‌نظیر را به نمایش در می‌آورند.

جشنواره برف ساپورو، ژاپن

این روزها ژاپن به یكی از مقاصد محبوب توریست‌ها به خصوص در فصل بهار تبدیل شده است. به طوری كه شكوفه‌های زیبای درختان گیلاس گردشگران بسیاری را از سرتاسر دنیا به سمت خود جذب می‌كنند. اما باید بگوییم كه حضور در فصل زمستان نیز می‌تواند به اندازه بهار در كشور ژاپن جذاب باشد. به خصوص اگر تاریخ سفر خود را با زمان برگزاری Sapporo Snow Festival كه از فستیوال های زمستانی پرشور دنیا به شمار می‌آید تنظیم كنید، یكی از خاص‌ترین مسافرت‌های خود را تجربه خواهید كرد. جشنواره برفی ساپورو شامل صدها مجسمه یخی و مجسمه‌های برفی است كه در سه مكان مختلف هوكایدو، ژاپن، یعنی Tsu Dome، Susukino  و Odori به نمایش در می‌آیند. علاوه بر این، می‌توانید فرصت حضور در كنسرت‌ها و سایر رویدادهای هیجان انگیز را نیز داشته باشید كه هرگز از شركت در آن‌ها پشیمان نخواهید شد.

حضور در فستیوال های زمستانی 2024، با مقتدر سیر تابان

سفر كردن در هر زمان و هر فصلی جذابیت‌های خاص خود را دارد. اما نمی‌توان منكر جذابیت‌های دوچندان آن در روزهای خاص سال شد. از همین رو در بالا چند مورد از جشنواره‌ های زمستانی محبوب دنیا را معرفی كردیم كه علاقه‌مندان به سفر می‌توانند با برنامه‌ریزی برای حضور در آن‌ها سفری خاص و به یادماندنی را برای خود رقم بزنند. برای اینكه بتوانید برنامه‌های خود را بدون كوچكترین استرس و نگرانی برنامه‌ریزی كرده و همچنین هزینه‌های سفر خود را مدیریت كنید، توصیه می‌كنیم از آژانس‌های مسافرتی باتجربه در این زمینه كمك بگیرید. ما به شما آژانس مسافرتی مقتدر سیر تابان را پیشنهاد می‌دهیم. مقتدر سیر با سال‌ها تجربه موفق در زمینه گردشگری این اطمینان را به مسافران خود می‌دهد كه بهترین پكیج‌های تور را با خدمات رفاهی ایده‌آل در اختیار آن‌ها قرار داده و در لحظات خوش آن‌ها سهیم باشد.

در صورت تمایل برای آشنایی با این شركت گردشگری می‌توانید به آدرس اینترنتی https://mstiran.com/رفته و همچنین برای كسب اطلاعات بیشتر و رزرو تور دلخواه خود از طریق شماره‌های ۲۶۴۰۹۸۲۸-۰۲۱ و ۷۵۲۱۲-۰۲۱ با كارشناسان مربوطه در تماس باشید.