ریپورتاژ آگهی

راهنمای استفاده از مترو یا خودرو شخصی برای رفتن به فرودگاه مهرآباد

فرودگاه مهرآباد به‌عنوان اولین فرودگاه بین‌المللی تهران، در نزدیكی پایتخت واقع شده است. این فرودگاه سالانه با جابه‌جایی 18 میلیون مسافر، از پررفت‌وآمدترین فرودگاه‌های كشور به‌شمار می‌آید.

تا پیش‌از تاسیس فرودگاه امام خمینی، تمامی پروازهای خارجی و داخلی، از مهرآباد صورت می‌گرفت؛ اما اكنون تنها میزبان پروازهای داخلی و زیارتی است. با رزرو بلیط تهران اصفهان یا دیگر شهرهای داخلی، می‌توانید خود را از طریق وسایل نقلیه متعدد به فرودگاه مهرآباد برسانید و برای پرواز آماده شوید.

راهنمای استفاده از مترو یا خودرو شخصی برای رفتن به فرودگاه مهرآباد

فرودگاه مهرآباد كجاست

فرودگاه بین‌المللی مهرآباد، پس‌از فرودگاه‌های شیراز، بندر لنگه، قلعه مرغی و خرم‌آباد، عنوان پنجمین فرودگاه ایران را كسب كرده است. این فرودگاه در جنوب غرب تهران، در منطقه 9 و در نزدیكی میدان آزادی قرار دارد. فرودگاه مهرآباد در داخل شهر واقع شده است و فاصله آن تا میدان آزادی، 3.6 كیلومتر خواهد بود؛ بر این اساس فاصله زیادی با مركز شهر ندارد. به‌طور دقیق‌تر، این فرودگاه در ابتدا بزرگ‌راه لشكری واقع شده است و از سوی دیگر به بزرگ‌راه سعیدی راه دارد. برای رسیدن به ساعت پرواز و حضور به‌موقع در فرودگاه مهرآباد، می‌توان از وسایل نقلیه متعددی استفاده كرد كه در دسترس عموم قرار گرفته شده است.

انواع وسایل نقلیه برای دسترسی به فرودگاه مهرآباد

اكنون كه بلیط هواپیما سفرتان را رزرو كرده‌اید، برای پرواز در ساعت معین‌شده، باید در فرودگاه مهرآباد حضور پیدا كنید. برای دسترسی آسان و به‌موقع، می‌توانید از خودرو شخصی یا وسایل نقلیه عمومی كمك بگیرید. علاوه‌بر تاكسی تلفنی، تاكسی فرودگاه و تاكسی اینترنتی، می‌توان از مترو نیز استفاده كرد. مترو به‌عنوان یك وسیله نقلیه عمومی مقرون به‌صرفه، دارای خط مترو فعال برای فرودگاه مهرآباد جهت دسترسی آسان مسافرین است. در نزدیكی فرودگاه، ایستگاه اتوبوس نیز وجود دارد كه در نزدیكی پایانه‌های 4 و 6 واقع شده است. اكنون برای آشنایی بیشتر با مزایا و معایب انواع وسایل نقلیه برای دسترسی به فرودگاه مهرآباد، در ادامه با ما همراه باشید.

خودرو شخصی

مسافرین برای رسیدن به ساعت پرواز و حضور در فرودگاه مهرآباد، می‌توانند از خودرو شخصی استفاده كنند. در راهنما مسیر فرودگاه مهرآباد با خودرو شخصی، راه‌های متعددی وجود دارد؛ اما دو مسیر خیابان پرواز، بزرگ‌راه شهید لشكری به سمت میدان آزادی و خیابان معراج، بزرگ‌راه شهید لشكری به سمت بزرگ‌راه آیت‌الله سعیدی، به شما توصیه می‌شود. در نظر داشته باشید كه مدت زمان حدودی برای رسیدن به فرودگاه مهرآباد، بدون ترافیك و با سرعت مناسب به این شرح خواهد بود:

  • شمال تهران، میدان تجریش، بین 40 الی 70 دقیقه

  • شرق تهران، میدان تهران پارك وی، بین 45 الی 60 دقیقه

  • جنوب تهران، میدان راه‌آهن، بین 30 الی 45 دقیقه

  • غرب تهران، جنت آباد، بین 20 الی 35 دقیقه

  • مركز تهران، میدان انقلاب، بین 30 الی 40 دقیقه

  • فرودگاه امام خمینی، بین 45 الی 90 دقیقه

اگر ترجیح شما برای رسیدن به فرودگاه مهرآباد، استفاده از خودرو شخصی است، می‌توانید خودرو خود را در پاركینگ فرودگاه پارك كنید. فرودگاه مهرآباد 4 بخش را به پاركینگ اختصاص داده است؛ پاركینگ 1، 2 و 4 پاركینگ‌های طبقاتی با ظرفیتی معادل 2700، 520 و 1400 دستگاه هستند. پاركینگ شماره 3 نیز، یك پاركینگ روباز با ظرفیتی معادل، 300 دستگاه است؛ پاركینگ‌های روباز از قیمت مقرون به‌صرفه‌تری برخوردار هستند و برای توقف‌های طولانی‌مدت، مناسب‌تر خواهند بود. در نظر داشته باشید كه توقف بیش‌از 15 ساعت در پاركینگ فرودگاه، معادل یك شبانه‌روز است و به‌ازای آن باید تعرفه پاركینگ را پرداخت كنید.

اجاره ماشین

برای رسیدن به فرودگاه مهرآباد، می‌توانید از گزینه اجاره خودرو نیز استفاده كنید؛ اجاره خودرو با راننده و بدون راننده، امكان‌پذیر است. در اجاره خودرو با راننده، شما بدون ارائه هیچ‌گونه مدركی، با مسئولیت راننده، راهی فرودگاه می‌شوید. راننده موظف است شما را به مقصد برساند و در صورت ایجاد خسارت، مسئولیت خسارت به‌وجود آمده، برعهده راننده خواهد بود. در اجاره خودرو بدون راننده، شما ملزم به ارائه مدارك تعیین‌شده توسط شركت مورد نظر هستید. همچنین مسئولیت هرگونه مشكل یا خسارت نیز برعهده شما خواهد بود.

راهنمای استفاده از مترو یا خودرو شخصی برای رفتن به فرودگاه مهرآباد

مترو

یكی از راحت‌ترین و سریع‌ترین راه‌ها برای رسیدن به فرودگاه مهرآباد، ایستگاه مترو است. برای پیاده‌شدن در ایستگاه فرودگاه مهرآباد، باید وارد خط زرد شوید و پس‌از رسیدن به ایستگاه بیمه، خط فرعی به سمت فرودگاه مهرآباد را انتخاب كنید. پایانه 1 و 2 و پایانه 4 و 6، ایستگاه‌های فرودگاه مهرآباد هستند كه بر اساس پروازتان، باید در یكی از آن‌ها پیاده شوید. دقت داشته باشید كه ساعت كاری مترو از ساعت 5:37 دقیقه صبح تا 22:30 شب خواهد بود؛ بنابراین در صورت پرواز شبانه، امكان استفاده از مترو را نخواهید داشت.

اتوبوس

بعد از مترو، اتوبوس یكی از بهترین انتخاب‌ها برای رفتن به فرودگاه مهرآباد، محسوب می‌شود. اتوبوس‌ها به‌دلیل دارابودن مسیر ویژه و عدم وجود ترافیك، مسیری روان‌تر برای رسیدن به مقصد خواهند بود. در حال حاضر تنها خط اتوبوس در مسیر فرودگاه مهرآباد، خط 370 از میدان ونك به سمت فرودگاه است. این خط در 4 نقطه توقف دارد؛ ابتدا از خیابان ملاصدرا عبور می‌كند، از اتوبان شیخ فضل‌الله می‌گذرد و بعد از میدان آزادی، به ترمینال‌های مهرآباد می‌رسد.

مسیر فرودگاه امام به فرودگاه مهرآباد

اگر تصمیم دارید از فرودگاه امام خمینی به فرودگاه مهرآباد بروید، خدمات اتوبوس‌رانی فرودگاه مهرآباد، بهترین گزینه برای شما خواهد بود. در ترمینال 4، اتوبوس‌هایی برای خدمات‌رسانی به مسافران وجود دارند كه در مدت زمان یك ساعت، شما را به مقصد فرودگاه امام خمینی، می‌رسانند. اتوبوس‌ها در مسیر رسیدن به فرودگاه امام، در دو ایستگاه میدان آزادی و ایستگاه حرم مطهر، توقف می‌كنند. لازم به ذكر است كه خدمات اتوبوس‌رانی در مسیر فرودگاه امام خمینی به سمت فرودگاه مهرآباد وجود ندارد و این خط از مهرآباد به امام خمینی، یك‌طفه خواهد بود.

مسیر فرودگاه امام به فرودگاه مهرآباد

فلای تودی و آشنایی با فرودگاه مهرآباد

بلیط تهران اصفهان و دیگر پروازهای داخلی را می‌توانید در وب‌سایت فلای تودی رزرو كنید. این وب‌سایت معتبر، با ارائه خدمات ویژه و منحصربه‌فرد خود، رزرو آسان و سریع را برای شما فراهم می‌سازد. كافیست به وب‌سایت فلای تودی وارد شوید تا از خدمات راهنما سفر، پیگیری و پشتیبانی 24 ساعته آن، بهره‌مند شوید. فلای تودی همراهی مطمئن برای سفرهای شما در آسمان ایران خواهد بود؛ همچنین سفرهای خارجی شما را با ارائه خدمات ویژه خود، پوشش می‌دهد. اكنون در صورت هرگونه سوال و دغدغه‌ای، با مشاورین ما تماس بگیرید تا سفری ایمن و هیجان‌انگیز را با ما تجربه كنید.