ریپورتاژ آگهی

بهترین شهر روسیه برای سفر، زندگی، كار و تحصیل

روسیه از جمله كشورهای زیبا با پیشینه تاریخی غنی است كه امروزه به عنوان دومین كشور مهاجرپذیر دنیا بعد از آمریكا شناخته می‌شود. علاوه بر آن فرهنگ و تاریخ پرفراز و نشیب در كنار طبیعت زیبا سبب شده تا روسیه مورد توجه بسیاری از گردشگران از سرتاسر دنیا تبدیل شود.

 بهترین شهر روسیه برای سفر

روسیه از جمله كشورهای زیبا با پیشینه تاریخی غنی است كه امروزه به عنوان دومین كشور مهاجرپذیر دنیا بعد از آمریكا شناخته می‌شود. علاوه بر آن فرهنگ و تاریخ پرفراز و نشیب در كنار طبیعت زیبا سبب شده تا روسیه مورد توجه بسیاری از گردشگران از سرتاسر دنیا تبدیل شود. اما از آنجایی كه روسیه كشوری بسیار بزرگ و پهناور به شمار می‌آید، سوالی كه ذهن بسیاری از افراد را به خود جلب می‌كند این است كه بهترین شهر روسیه از لحاظ سفر، زندگی، كار و تحصیل كدام هستند؟ ما در این نوشته همراه شما عزیزان هستیم تا نگاهی به چند شهر معروف روسیه انداخته و بهترین‌ها را از جنبه‌های مختلف معرفی كنیم.

بهترین شهرهای روسیه

روسیه عنوان بزرگترین كشور دنیا را از لحاظ مساحت داشته و از همین رو افراد با هر نیازی می‌توانند انتظارات خود را در خاك این كشور برآورده كنند. به عبارتی دیگر مهم نیست به دنبال تحصیل هستید و یا قصد یك سفر خاطره‌انگیز و به یادماندنی را در روسیه دارید؛ در هر صورت این كشور پاسخگوی انتظارات شما خواهد بود. از همین رو تور روسیه در سال‌های اخیر مخاطبان بسیار زیادی را جذب خود كرده و به یكی از پرفروش‌ترین تورها در آژانس‌های مسافرتی تبدیل شده است. هر چند هر نقطه از روسیه جذابیت‌های خاص خود را دارد اما مثل هر جای دیگری در این كشور نیز برخی از شهرها از جنبه‌های مختلف نظیر سفر، زندگی، كار و تحصیل از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. در ادامه به معرفی بهترین شهرهای روسیه می‌پردازیم: 

شهر مسكو (Moscow) 

شهر مسكو با جمعیتی بیش از ۱۲ میلیون نفر به عنوان پایتخت و همچنین بهترین شهر روسیه از تمامی جنبه‌ها شناخته می‌شود. به توری كه تور مسكو یكی از محبوب‌ترین تورها در میان مقاصد توریستی روسیه بوده و سالانه گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌كند. علاوه بر آن مسكو بزرگترین شهر اروپا بوده و جز مهاجرپذیرترین نقاط در دنیا محسوب می‌شود. شهر زیبای مسكو مملو از بناهای تاریخی متعدد و همچنین طبیعت فوق‌العاده زیبا بوده كه روزها گشت و گذار در آن ناكافی بوده و با یك بار سفر با تور روسیه به مقصد مسكو دوست خواهید داشت دوباره به آن سفر كنید. 
در مورد شرایط آب و هوایی این شهر روسی باید بگوییم كه زمستان‌های سرد و تابستان‌های معتدل در انتظار شما خواهد بود. همچنین اجاره‌ها و هزینه‌های زندگی نیز در آن بالا است؛ البته درآمدها نیز متناسب با این هزینه‌ها بالا بوده و مردمان آن زندگی تقریبا خوب و استانداردی دارند. همچنین ناگفته نماند كه مسكو به عنوان پایتخت روسیه از سیستم حمل و نقل عمومی بسیار پیشرفته‌ای برخوردار بوده و از همین رو گردشگران می‌توانند با هزینه كم به راحتی به گشت و گذار در آن پرداخته و در سطح شهر جابجا شوند. از جمله معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری مسكو كه جنبه‌های تاریخی، هنری، فرهنگی و ... دارند عبارتند از:
•    میدان سرخ
•    كاخ‌های كرملین
•    كلیسای جامع سنت باسیل
•    میدان مانژ
•    كیلومتر صفر مسكو
•    تئاتر بولشوی



 بهترین شهر روسیه برای سفر

شهر سنت پترزبورگ (St. Petersburg)

البته كه یكی دیگر از مواردی كه باید آن را به عنوان بهترین شهر روسیه معرفی كرد، جایی جز سنت پترزبورگ نیست. سنت پترزبورگ با جمعیتی بیش از ۵ میلیون نفر به عنوان دومین شهر مهم روسیه بعد از پایتخت این كشور شناخته می‌شود. به طوری كه هم از لحاظ زندگی و تحصیل و هم از لحاظ سفر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. از لحاظ شرایط آب و هوایی سنت پترزبورگ نیز همانند مسكو دارای زمستان‌های سرد و تابستان‌های معتدل است. نكته بسیار جالب در مورد سنت پترزبورگ معرفی شدن آن با لقب «پنجره‌ای به اروپا» در بین بازدیدكنندگان شهر است. چرا كه می‌توان آن را تركیبی از سه شهر توریستی مسكو، پاریس و ونیز دانست. 
هر چند قیمت‌ها در شهر سنت پترزبورگ نیز بالا هستند اما به نسبت مسكو پایین‌تر بوده و شهری بسیار ارزان‌تر از مسكو محسوب می‌شود. ناگفته نماند كه دستمزدها نیز در این شهر طبیعتا بسیار پایین‌تر از مسكو هستند. این شهر نیز دارای سیستم حمل و نقل پیشرفته‌ای بوده و مسافران تور سنت پترزبورگ در بازدید از آن هرگز دچار مشكل و دشواری از لحاظ گشت و گذار شهری نخواهند شد. از جمله جاذبه‌های گردشگری سنت پترزبورگ عبارتند از: 
•    كلیسای منجی غرق در خون
•    موزه ارمیتاژ
•    موزه دولتی روسیه
•    كاخ كاترین
•    دهكده تزارها (پوشكین)
•    قلعه پیتر و پاول

شهر یكاترینبورگ (Yekaterinburg)

یكاترینبورگ سومین شهر بزرگ روسیه است كه با امكانات رفاهی بالا و جاذبه‌های گردشگری متعدد توانسته نام خود را به عنوان بهترین شهر روسیه در لیست ما بگنجاند. یكاترینبورگ در نزدیكی مرز اروپا و آسیا قرار گرفته و همین موضوع جذابیتی دوچندان به آن بخشیده است. این شهر دارای جمعیتی بیش از ۲ میلیون نفر بوده و از آنجایی كه هنوز در بین مهاجران خیلی شناخته شده نیست افرادی كه به زبان روسی تسلط داشته باشند می‌توانند گزینه‌های زیادی برای كار در آن پیدا كنند. یكاترینبورگ شهری در حال توسعه بوده و بازدید از آن برای توریست‌هایی كه وقت كافی برای گشت و گذار در روسیه را دارند پیشنهاد می‌شود. از جمله دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری یكاترینبورگ عبارتند از:
•    پارك ویكتوری
•    موزه معدن شناسی اورال
•    ساختمان پلپتینكا
•    تئاتر اپرا یكاترینبورگ
•    ساختمان ریاست جمهور
•    كلیسای خونین
•    قبرستان مافیا

شهر سوچی (Sochi)

البته كه نمی‌توان در مورد بهترین شهر روسیه از نظر توریستی و زندگی صحبت كرد اما نامی از سوچی به میان نیاورد. چرا كه سوچی معروف‌ترین شهر روسیه برای داشتن تفریحات تابستانی به شمار می‌آید و سابانه میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب می‌كند. این در حالیست كه جمعیت بومیان سوچی كمتر از ۱ میلیون نفر هستند. از جمله اصلی‌ترین دلایلی كه باعث شده نام سوچی در این دسته‌بندی قرار بگیرد، شرایط آب و هوایی نسبتا خوب آن در مقایسه با دیگر مناطق كشور است. به این صورت كه زمستان‌ها رد سوچی ملایم‌تر بوده و اغلب به جای برف با باران همراه است. همچنین تابستان‌های آن نیز آفتابی و گرم‌تر است. بنابراین برای كسانی كه به دنبال مقصدی گرم‌تر در روسیه می‌گردند، سوچی بهترین انتخاب خواهد بود. درآمد و اقتصاد شهر سوچی بر پایه توریست بوده و شهری غیر صنعتی به شمار می‌آید. 
علاوه بر موارد فوق آنچه كه سوچی را در بین گردشگران خارجی و همچنین داخلی و مهاجران محبوب‌تر كرده، طبیعت زیبا و به خصوص مزارع گسترده چای و جنگل‌های انبوه آن هستند. این شهر حدود ۵۰ چشمه آب معدنی را نیز در خود جای داده كه گفته می‌شود خاصیت درمانی و شفابخش دارند. هزینه‌ها نیز در سوچی پایین بوده و انتخابی عالی برای زندگی و همچنین سفر است. از جاذبه‌های گردشگری سوچی می‌توان به موارد زیر اشاره كرد:
•    آكواریوم سوچی
•    ویلای استالین
•    دریاچه ریتسا
•    موزه هنری سوچی
•    باغ یا دهكده سوچی
•    چشمه‌های آب گرم سوچی
•    دره دروازه شیطان
•    پارك ملی سوچی
•    پارك المپیك سوچی

 بهترین شهر روسیه برای سفر

تضمین سفر با بهترین تورهای روسیه با آژانس مقتدر سیر تابان

اگر تا این بخش از مطالب همراه ما بوده باشید حتما علاقه زیادی برای سفر یا مهاجرت به روسیه دارید. چنانچه نیت شما سفر كردن به این كشور است می‌توانید طریق آژانس‌های مسافرتی تور دلخواه خود را رزرو كرده و خاطراتی به یادماندنی از سفر به این مقصد توریستی را برای خود رقم بزنید. اما چنانچه قصد مهاجرت و زندگی در این كشور را دارید توصیه می‌كنیم حتما قبل از نهایی كردن تصمیم خود سفری كوتاه به شهرهای آن داشته و بعد از ارزیابی دقیق شرایط به صورت شخصی مقصد مناسب را انتخاب كنید. پیشنهاد ما به شما عزیزان همراه شدن با تورهای برگزار شده توسط آژانس مسافرتی مقتدر سیر تابان به مقصد روسیه است. مقتدر سیر پكیج‌های متنوعی را به مقاصد مسكو، سنت پترزبورگ و ... ارائه می‌دهد كه همه آن‌ها در دسته بهترین شهر روسیه قرار گرفته و خاطرات به یادماندنی را برای شما رقم خواهند زد. 
شما می‌توانید از طریق سایت https://mstiran.com/ انواع تورهای روسیه را بررسی كرده و برای برقراری ارتباط سریع با كارشناسان و رزرو گزینه مورد نظر با شماره‌های ۲۶۴۰۹۸۲۸-۰۲۱ و ۷۵۲۱۲-۰۲۱ تماس بگیرید.