ریپورتاژ آگهی

تور باتومی یا تور تفلیس بریم ؟

تور باتومی بهتر است یا تفلیس؟ امكان دارد این سوال برای كسانی كه قصد سفر به گرجستان را دارند پیش بیاید، درواقع این 2 شهر جزء پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در این كشور به‌ شمار می‌روند كه امكان رزرو تورهای جداگانه را برای افراد فراهم می‌كنند.

تور باتومی یا تور تفلیس بریم ؟

در هر كدام از این شهرها امكانات تفریحی و رفاهی مختلفی در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد كه مشاهده جاذبه‌ های دیدنی هر كدام از این مناطق، می‌تواند سفری لذت‌ بخش را برای شما به ‌همراه داشته باشد، در ادامه با ما همراه شوید تا به مقایسه بین آنها بپردازیم.

مقایسه آب‌ و هوای باتومی و تفلیس

پیش از اینكه بخواهید تورهای باتومی یا تفلیس را برای سفر بعدی خود در نظر بگیرید، بهتر است كه اطلاعات مناسبی درباره شرایط آب ‌و هوایی هر كدام بدانید تا براساس میل و علاقه خود یكی از آنها را انتخاب كنید.

باتومی شهری ساحلی است كه در واقع یكی از مرطوب ‌ترین مناطق گرجستان محسوب می ‌شود، دمای هوا در این شهر معمولا بین 20 تا 25 درجه سانتی‌گراد قرار دارد و به ‌ندرت ممكن است كه بارش برف را شاهد باشیم، از طرفی در هر فصلی از سال می ‌توانید تور باتومی را برای گردش و تفریح خود انتخاب كنید.

از سوی دیگر تفلیس هوایی كوهستانی دارد كه زمستان‌ های آن با بارش برف و باران زیادی همراه است و تابستان‌ های گرم ‌تری نیز را پشت سر می‌گذارد، با توجه به این مسئله فصل بهار بهترین زمان برای سفر به این شهر محسوب می‌شود.

مقایسه آب‌ و هوای باتومی و تفلیس

مناطق دیدنی در تور باتومی بهتر است یا تفلیس؟

باید این را در نظر داشته باشید كه جاذبه‌ های دیدنی در این دو شهر نیز تا حدودی با یكدیگر تفاوت دارند، به این صورت كه اگر ترجیح می ‌دهید تا مناطق تاریخی و فرهنگی گرجستان را بیشتر تماشا كنید، بدون شك تفلیس انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.

قلعه قدیمی ناریكالا، پل صلح، مجسمه كارتلیس ددا، پارك رایك و بسیاری جاذبه ‌های دیگر را می ‌توانید در زمان انتخاب تور تفلیسو سفر به این شهر زیبا ببینید تا خاطره ‌ای خوش برای خود رقم بزنید.

از سوی دیگر افرادی كه تفریحات آبی و جاذبه ‌های طبیعی را بیشتر می‌ پسند ند، بدیهی است كه در همان ابتدا باتومی را ترجیح می‌ دهند، البته باید بدانید كه در این شهر نیز اماكن دیدنی مختلفی وجود دارد.

البته باید این‌ طور گفت كه در تور باتومی امكان بازدید از جاذبه‌ هایی همچون مجسمه علی و نینو، موزه آجارا، میدان پیازا و اروپا نیز وجود دارد كه گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می ‌كنند.

آشنایی با اقامتگاه ‌های باتومی و تفلیس

ازآنجایی‌كه تفلیس، پایتخت گرجستان است بدون شك می ‌توانید انواع هتل ‌های لوكس و مجلل، اقامتگاه‌ های ارزان و هتل‌آپارتمان‌ ها را پیدا كنید كه هر كدام متناسب با خدماتی كه ارائه می ‌دهند، قیمت متفاوتی دارند كه برخی از آنها به شرح زیر است:

 1- هالیدی این: یكی از هتل‌ های 4 ستاره در شهر تفلیس كه امكاناتی همچون مركز ورزشی، رستوران، استخر، مینی بار و اینترنت را به مهمانان ارائه می ‌دهد.
 2- آستوریا : یك هتل 4 ستاره خوب در منطقه سیتی سنتر تفلیس و با میدان آزادی تفلیس فقط یك كیلومتر فاصله دارد.
 3- گلدن پالاس: هتل گلدن پالاس یك هتل 5 ستاره در شمال تفلیس است. این هتل شیك امكاناتی نظیر بیلیارد، اینترنت رایگان، استخر، سونا و پاركینگ رایگان برای مهمانان خود فراهم كرده است. اتاق‌های دنج و روشن هتل دارای تهویه مطبوع هستن و با رنگ‌های گرم و طرحی مدرن تزیین شده‌اند.

علاوه ‌بر این موارد شما می ‌توانید رادیسون بلو ایوریا، ماریوت، بیلتمور، بریتیش، پولمن و بسیاری موارد دیگر را نیز برای اقامت در شهر تفلیس انتخاب كنید كه خدمات متنوعی را در اختیارتان قرار می‌ دهند.

از سوی دیگر زمانی كه شما در راهنمای سفر به شهر باتومی به ‌دنبال این هستید كه اقامتگاه مناسبی را برای خود انتخاب كنید، باید گفت كه در این شهر ساحلی انواع هتل ‌ها وجود دارد كه تفریحات خاصی را برای مهمانان در نظر می‌گیرند و تعدادی از آنها عبارت ‌اند از:

 1- لجند : یكی از هتل ‌های لوكس كه می ‌توانید برای تور باتومی انتخاب كنید، هتل لجند باتومی نام دارد كه در نزدیكی ساحل قرار گرفته است و خدمات بسیار متنوعی را به مهمانان ارائه می‌دهد.
 2- ایفوریا: از خدماتی كه ایفوریا به مهمانان خود ارائه می ‌دهد باید به مواردی همچون استخر، سونا، اتاق ماساژ، سالن بدنسازی و برخی موارد رفاهی دیگر اشاره كرد.
 3- هیلتون: تقسیم ‌بندی اتاق ‌های این مجموعه با نمای منظره شهر، دریا، كوهستان و دسترسی به امكانات مختلف به یكی از ویژگی ‌های بارز هیلتون تبدیل شده است.

در كنار هتل ‌های لوكسی كه می ‌توانید برای تور باتومی رزرو كنید، اگر به‌ دنبال این هستید تا سفری ارزان را داشته باشید امكان اقامت در هتل ‌های متوسط و با كیفیتی همچون رویال جورجیا، گرند پالاس، لجند بیزینس، این توریست و برخی موارد دیگر نیز برای شما وجود دارد.

مقایسه حمل‌ نقل عمومی در باتومی و تفلیس

یكی از مهم ‌ترین مواردی كه در هر سفر خارجی می ‌تواند به كاهش هزینه ‌های شما كمك كند، دسترسی راحت به حمل ‌و نقل عمومی است كه در این رابطه نیز می‌ توان بین این 2 شهر گردشگری در كشور گرجستان تا حدودی تفاوت قائل شد.

تفلیس به‌ عنوان پایتخت، از خدمات حمل‌ و نقل مناسبی برخودار است و می‌توانید برای جا به ‌جایی در این شهر از مترو، اتوبوس یا مینی‌بوس‌های مخصوص به‌نام مارشروتكا استفاده كنید.

این در حالی است كه در باتومی نیز با توجه به اینكه شهر كوچك‌تری است، می‌توان سرویس حمل‌ونقل مناسبی را پیدا كرد اما به‌دلیل وسعت كم به‌راحتی امكان گردش، پیاده‌ روی و تماشای جاذبه ‌های مختلف برای گردشگران وجود دارد.

مراكز خرید در تور باتومی بهتر است یا تفلیس؟

درصورتی‌كه به خرید در سفر تفریحی اهمیت می ‌دهید باید گفت كه تفلیس امكان دسترسی به مراكز خرید متنوع‌ تری را برای شما فراهم می ‌كند و می ‌توانید خیلی راحت ‌تر برندهای معروف جهانی را در این شهر پیدا كنید.

از سوی دیگر باید این را در نظر بگیرید كه در واقع باتومی مال به ‌عنوان مهم ‌ترین و معروف‌ ترین مركز خرید در این شهر شناخته می ‌شود كه می‌ توانید در سفر خود سری به آنجا بزنید.

با سفرمی، تور باتومی و تفلیس را به ‌راحتی رزرو كنید

به‌طور كلی باید گفت كه تفلیس و باتومی از بهترین مناطق گردشگری برای ایرانیان محسوب می‌شوند كه باید گفت انتخاب از میان آنها كاملا به سلیقه شما بستگی دارد.

برای اینكه بتوانید با خیال راحت یكی از تورهای مسافرتی به شهرهای گرجستان را برای خود انتخاب كنید، بهتر است سری به سایت سفرمی بزنید تا بتوانید رزرو بلیط هواپیما و هتل مورد نظرتان را پیش از سفر انجام دهید.

جمع ‌بندی

انتخاب بین تور باتومی و تفلیس امكان دارد برای افرادی كه قصد سفر به كشور گرجستان را دارند كمی دشوار باشد، از همین رو لازم است تا شرایط آب ‌و هوایی، اقامتگاه ‌های مختلف و جاذبه‌های هر 2 شهر را در نظر بگیرید.

در هر كدام از این شهرها امكانات تفریحی و جاذبه ‌های دیدنی مختلفی وجود دارد كه برای هر فردی جالب توجه خواهد بود، اگر قصد دارید مقصد بعدی برای سفر خارجی را كشور گرجستان در نظر بگیرید، می‌توانید برای رزرو هتل و بلیط پرواز به سایت سفرمی مراجعه كنید.