ریپورتاژ آگهی

قیمت انواع ایمپلنت خارجی

دو موضوع در تعیین قیمت ایمپلنت از بقیه موارد مهم تر است: كیفیت مواد بكار رفته و تبحر متخصص دندانپزشك، دو قطب اصلی این روش درمانی را تشكیل می دهد. در این مقاله به بررسی قیمت انواع ایمپلنت خارجی می پردازیم.

قیمت انواع ایمپلنت خارجی

 قیمت انواع ایمپلنت خارجی

قیمت ایمپلنت خارجی بر اساس ماده اصلی مشخص خواهد شد. فیكسچر و تیتانیوم از مهم ترین مواد تشكیل دهنده ایمپلنت امروزی است. به طوری كه نبود این مواد، تاثیر مستقیمی بر روی قیمت و كیفیت ایمپلنت خواهند داشت. مواد اصلی ایمپلنت های خارجی در بیشتر موارد بسیار گران هستند. به دلیل بهره وری از سرامیك و پرسلین، معمولا قیمت هر ایمپلنت را بالا اعلام می كنند. مواد اولیه و تكنولوژی ساخت اصلی این مواد، به همراه جنس بكار رفته در كارخانه همگی از عوامل تعیین كننده قیمت نهایی هستند. عواملی كه تا به این جا ذكر شد، بر روی تمامی نمونه های خارجی و ایرانی تاثیر گذار است.

درمان ایمپلنت را میتوان پر ریسك ترین نوع از درمان های دندانپزشكی دانست. به همین جهت باید توسط افراد خبره ای انجام شود. به جهت استفاده از مواد اولیه خاص در این نوع درمان، قیمت های متفاوتی برای آن ارائه می شود. به طوری كه نمی توان با قطعیت در مورد قیمت ایمپلنت اظهار نظر كرد. بالا بودن نسبی قیمت خدمات درمانی ایمپلنت، از دیگر دلایل مربوط به حساسیت این سبك درمانی است.

 تیتانیوم، مهم ترین فلز استفاده شده در سطح ایمپلنت های ایرانی و خارجی است. بهره وری از این فلز سبب می شود كه ایمپلنت با بدن انسان سازگاری فوق العاده بالایی داشته باشد. تیتانیوم یك لایه بسیار ظرفی بر روی سطح دندان شما ایجاد می كند. در این صورت، اسید و تركیبات مضر به دندان شما آسیبی نخواهد زد.

اسپری پلاسما و پوشش هیدروكسی آپاتیت در تركیبات اصلی ایمپلنت قرار دارد. برای برقراری اتصال كامل با استخوان دندان، به این مواد نیاز داریم. به طوری كه بدن انسان در این حالت پیوند استخوان را پس نمی زند. فلز بكار رفته در این فلز نیز می تواند تا سطح بسیار بالایی بر كیفیت ایمپلنت بیفزاید.

عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت ایمپلنت

شرایط سلامت بیمار، شدت آسیب وارده و مواد اصلی استفاده شده در ایمپلنت، همگی از مهم ترین دلایل تاثیر گذار بر روی قیمت ایمپلنت هستند.

دانش و مهارت از سری عوامل بسیار مهم برای قیمت گذاری بر روی ایمپلنت هستند. ایمپلنت های دندانی معمولا برای بهترین موقعیت ها معمولا طراحی و آماده سازی می شوند. غیر از موارد مربوط به مواد اصلی و میزان دانش متخصص، موارد مربوط به كلینیك درمانی نیز از دیگر عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت تمام شده است.  

بهترین ایمپلنت ایرانی و خارجی

در بیش از 150 كشور، قیمت های متفاوتی برای ایمپلنت های ایرانی و خارجی تعیین می شود. معروف ترین و پر فروش ترین ایمپلنت های امروزی معمولا از سری مدل های ایرانی و خارجی در ادامه معرفی خواهد شد. قیمت ایمپلنت به صورت بسیار مناسب و با كیفیت مطلوب توسط شركت های ذیل مشخص می شود.

  • شركت های تعاونی zimmer biomet
  • Biohorizons
  • Dentsplysirona

چند شركت مورد اشاره معمولا به مدت 30 سال به تولید گسترده ایمپلنت های دندانی می پردازند. این شركت ها با فناوری های بسیار پیشرفته اقدام به تولید گسترده ایمپلنت های دندانی می كنند. افراد زیادی در دنیا معمولا از ایمپلنت های دندانی این شركت ها بهره می برند. به نوعی می توان این برندها را برترین نمونه های دنیا دانست.

چند برند مهم ایمپلنت

ایمپلنت سوئیسی استرومن: منطبق ترین نمونه و برند ایمپلنت در سطح بازار، این مدل است. به راحتی می توان این ایمپلنت را با استخوان های معمولی منطبق كرد. به طوری كه پیوند دائمی با استخوان های فك در این حالت برقرار می شود. طول عمری در حد 15 سال برای این برند جهانی در نظر گرفته خواهد شد. به طوری كه در سال های اخیر، بیشترین میزان ایمپلنت استفاده شده در سطح بازار، استرومن است. هزینه ای در حدود 11 تا 16 میلیون تومان برای نمونه های مختلف این ایمپلنت تخمین زده خواهد شد.  

 برند ایمپلنت مهم

ایمپلنت آمریكایی: با تولید ابزارهای دندانپزشكی، برندهای جهانی بیش از پیش مطرح شدند. معمولا قیمت ایمپلنت برند آمریكایی، نسبت به نمونه كره ای و چینی بیشتر است. از لحاظ كیفیت می توان این نمونه را برتر دانست. در بین 5 شركت برتر دنیا، نمونه آمریكایی دارای مقام بالاتری است. جایگاه این برند در بین این 5 شركت بسیار رفیع تر خواهد بود. قیمت حدودی ایمپلنت كره ای را در حدود 5 تا 8 میلیون تومان می دانند. بر همین اساس، طول عمر 10 تا 15 ساله ای برای محصول مذكور در نظر می گیرند. كیفیت نمونه كره ای در سطح بسیار پایین تری قرار دارد.   

ایمپلنت سوئیسی برزیلی: محصول مشترك سوئیس و برزیل، شباهت زیادی به برند استرومن دارد. نام این برند تجاری با عنوان آكوا شناخته می شود. به این صورت، ویژگی ها و مزایای متفاوتی از برند استرومن برای این ایمپلنت تعریف خواهد شد. قیمت ایمپلنت در این نمونه به راحتی با سایر انواع ایمپلنت، مقایسه پذیر است.

قیمت با دوام ترین نمونه ایمپلنت

قیمت ایمپلنت با دوام بسیار بالا، طبیعتا باید نرخ بیشتری داشته باشد. نگهداری مداوم از سطح دندان ها و تمیز كردن مداوم آن ها می تواند به افزایش سطح كیفی آن ها كمك كند. مراقبت نكردن از دندان های ایمپلنت نشده، موجب ایجاد آسیب جدی به آن خواهد شد. غیر از بحث مراقبت شدید و شایسته از این دندان ها، باید از برندهای مطرح با سطح كیفی بالایی بهره ببرید. تنها در این صورت می توانید از دوام بالای این دندان ها اطمینان حاصل كنید.

بیشتر بخوانید »  قیمت انواع ایمپلنت خارجی

قیمت ایمپلنت بر اساس میزان دوام بالا یا پایین آن در نهایت برای شما مشخص می شود. بر همین اساس، ذكر یك نكته لازم است. نباید تصور شود كه تفاوتی بین دندان معمولی و ایمپلنت شده از نظر دوام وجود دارد. در واقع یك ایمپلنت با دوام و استاندارد، تا حد زیادی همانند دندان عادی شما خواهد بود. تنها باید از این دندان به خوبی مراقبت شود. در این صورت تفاوتی در بین آن ها وجود نخواهد داشت. به همین میزان، دوام كلی دندان ایمپلنت شده نیز بالاتر خواهد رفت.

قیمت ایمپلنت آسیب دیده، بر اساس نرخ متفاوتی تعیین خواهد شد. در صورت ایجاد آسیب به سطح ایمپلنت، طول درمان بیشتر خواهد شد. جبران این نوع آسیب، معمولا سخت تر است. به همین جهت، جدول قیمت كاملا متفاوتی برای آن تعریف می شود.

قیمت ایمپلنت بسیار با دوام در كشورهای اروپایی را می توان در حد 700 تا 3000 دلار دانست. در كشورهای آسیایی، قیمت یك ایمپلنت معمولی، در محدوده 300 تا 2000 دلار قرار خواهد داشت. به نسبت میزان كیفیت و نرخ تورم، معمولا قیمت متفاوت تری برای ایمپلنت در آسیا و اروپا تعریف می شود. ایمپلنت های ایرانی و خارجی از این نظر تفاوت های عمده ای دارند.