ریپورتاژ آگهی

وقت سفارت ایتالیا؛ بهترین روش جهت رزرو وقت از ویزامتریك

اگرچه گرفتن وقت سفارت ایتالیا از ویزامتریك دردسرهای خاص خود را دارد، اما روش‌هایی وجود دارد كه اخذ وقت سفارت از ایتالیا را تسهیل می‌بخشد...

سوای هدف شما از سفر به كشور ایتالیا، ورود به خاك این كشور مستلزم گرفتن وقت سفارت ایتالیااست. آن دسته از متقاضیان ایرانی كه مایل به بازدید از ایتالیا یا اقامت در این كشور اروپایی هستند، باید ابتدا ویزای شینگن خود را از طریق سفارت ایتالیا دریافت كنند، اما ثبت درخواست ویزای شینگن تنها با رزرو وقت ملاقات میسر است. خبر خوب اینكه از اواسط سال 2023 پروسه رزرو قرار ملاقات‌های سفارت ایتالیا دیگر توسط كارگزاری cox and kings انجام نمی‌شود. این كارگزاری مشكلات عدیده‌ای برای متقاضیان وقت سفارت ایجاد كرده بود.

در حال حاضر كارگزاری ویزامتریك فرایند تعیین نوبت ملاقات با سفارت ایتالیا را به دست گرفته است. با این حال وقت سفارت ایتالیا ویزامتریكنیز چندان بی عیب و نقص نیست! گرفتن وقت از كارگزاری ویزامتریكبسیاری از افراد را كلافه كرده است. در این راهنما شما را جهت گرفتن وقت از سفارت ایتالیا راهنمایی خواهیم كرد.

وقت سفارت ایتالیا؛ بهترین روش جهت رزرو وقت از ویزامتریك

وقت سفارت ایتالیا

وقت سفارت ایتالیا چیست؟

در گذشته‌های نه چندان دور، وقت سفارت ایتالیا یك قرار ملاقات با افسران سفارت ایتالیا می‌بود تا ضمن ارائه مدارك جهت صدور ویزای شینگن، شرایط متقاضی ویزا طی مصاحبه، به صورت كاملا دقیق مورد ارزیابی قرار بگیرد. پس از حضور متقاضی در سفارت، كارمندان سفارت بر اساس مدارك ارائه شده و پاسخ‌هایی كه متقاضی به افسر می‌داد، درخواست وی برای صدور ویزا را تایید یا ریجكت می‌كردند. اما در حال حاضر وقت سفارت كشور ایتالیا، معنا و مفهوم دیگری دارد:

" وقت سفارت ایتالیا یك قرار ملاقات با كارگزاری سفارت ایتالیا است كه در طول آن متقاضی ضمن ارائه مدارك، انگشت نگاری و گرفتن تصویر بیومتریك، درخواست خود مبنی بر صدور ویزای شینگن را ثبت می‌نماید. در حال حاضر قرار ملاقات سفارت ایتالیا نه تنها در سفارت این كشور در تهران برگزار نمی‌شود، بلكه دیگر مثل گذشته مصاحبه ندارد."

برای آگاهی از نحوه اخذ ویزای ایتالیا میتوانید مقاله روبهرورا مطالعه نمایید ---->>> وقت سفارت ایتالیا 

چه متقاضیانی نیاز به تعیین وقت از سفارت ایتالیا دارند؟

هیچ تفاوتی ندارد كه هدف شما از ورود به كشور ایتالیا چیست، چرا كه تمام متقاضیان ایرانی كه قصد ورود به خاك ایتالیا را دارند، ملزم به رزرو وقت از سفارت ایتالیا جهت درخواست ویزای شینگن هستند. به عبارتی ساده‌تر هر فردی بخواهد به قصد تفریح، تحصیل، كار، سرمایه گذاری یا هر هدف دیگر به ایتالیا سفر كند، می‌بایست از سفارت این كشور وقت بگیرد. بنابراین گرفتن وقت سفارت ایتالیا برای متقاضیان زیر الزامی است:

  • متقاضیان ویزای توریستی جهت گشت و گذار در ایتالیا

  • متقاضیان ویزای دانشجویی برای تحصیل در ایتالیا

  • متقاضیان ویزای كاری برای كار در ایتالیا

  • متقاضیان ویزای سرمایه گذاری جهت راه اندازی بیزنس در ایتالیا

  • متقاضیان ویزای دیدار جهت بازدید از اعضای خانواده در ایتالیا

شایان ذكر است در پاره‌ای از مواقع متقاضیان ویزای دانشجویی یا كاری باید مداركی را جهت ارائه به سازمان‌های كشور ایتالیا در سفارت ایتالیا تایید كنند. در این صورت این افراد ملزم به گرفتن یك وقت مازاد به نام وقت تایید مدارك نیز هستند.

وقت سفارت ایتالیا ویزامتریك

وقت سفارت ایتالیا ویزامتریك

نحوه رزرو وقت سفارت ایتالیا

اگرچه انتقال كارگزاری سفارت ایتالیا از cox and kings به ویزامتریك باعث بهبود وضعیت رزرو وقت سفارت شده است، اما هنوز هم مشكلات زیادی برای متقاضیان وقت سفارت وجود دارد. به طور حتم این موضوع دغدغه اصلی متقاضیان ویزا، به خصوص متقاضیان ویزای تحصیلی ایتالیا محسوب می‌شود. چرا كه این افراد باید پیش از آغاز ددلاین دانشگاه در ایتالیا حاضر باشند. در ادامه چگونگی گرفتن وقت از سفارت ایتالیا را به صورت مرحله به مرحله معرفی می‌كنیم:

  1. پرداخت هزینه وقت سفارت متناسب با ویزای مدنظر

  2. مراجعه به سایت كارگزاری ویزامتریك

  3. ثبت پرداخت وجه از طریق سامانه ویزامتریك

  4. انتظار جهت باز شدن سامانه نوبت دهی

  5. مراجعه فوری به سامانه جهت رزرو وقت

جالب است بدانید گرفتن وقت از سفارت كشور ایتالیا در ظاهر ساده است، اما مشكلات زیادی نظیر عدم آگاهی از زمان باز شدن سامانه گریبان گیر متقاضی می‌شود.

ویزامتریك چیست؟

ویزامتریك (visametric) یك مركز درخواست ویزا است كه در راستای پردازش هرچه سریع‌تر درخواست متقاضیان راه اندازی شده است. تا پیش از این غالبا سفارت هر كشور به درخواست متقاضیان ویزای همان كشور رسیدگی می‌كرد. برای مثال سفارت كشور آلمان به درخواست ویزای شینگن از طریق كشور آلمان و سفارت كشور ایتالیا به درخواست ویزای شینگن از طریق كشور ایتالیا می‌پرداخت. با هدف تسریع در فرایند صدور ویزا، چندین سال است كه این امور به صورت كامل به شركت‌های واسطه نظیرویزامتریك واگذار شده است. البته این كارگزاری هیچ نقشی در موافقت با صدور ویزا یا ریجكت شدن درخواست ویزای متقاضی ندارد.

در واقع ویزامتریك تنها نقش یك واسطه را ایفا می‌كند. این واسطه موظف است با رزرو وقت سفارت كشور ایتالیا برای متقاضیان، مدارك آنها را تحویل گرفته و به سفارت واگذار نماید. سفارت پس از بررسی‌های لازم جهت صدور یا عدم صدور ویزای فرد تصمیم گیری می‌نماید. در نهایت ویزا متریك می‌بایست مجددا مدارك مربوطه را به دست متقاضی برساند.

برای دیدن اطلاعات كامل در مورد ویزامتریك و ویزای آلمان و ایتالیا مقاله ویزامتریك را مطالعه نمایید



كارگزاری ویزامتریك

آدرس كارگزاری ویزا متریك در تهران

با این تفاسیر در زمان وقت سفارت كشور ایتالیا باید به جای سفارت ایتالیا به دفتر كارگزاری ویزامتریك در تهران مراجعه نمایید. چرا كه همانطور كه اشاره كردیم، در حال حاضر كارگزاری امور كنسولگری سفارت ایتالیا را بر عهده دارد. از آنجا كه مراجعه به كارگزاری برای ثبت درخواست ویزا الزامی است، دانستن آدرس شركت واسطه visametric حیاتی خواهد بود. آدرس كارگزاری ویزا متریك در تهران عبارت است از:

تهران، خیابان خالد اسلامبولی (خیابان وزرا)، نبش خیابان 21، ساختمان شیراز، شماره 137، طبق 1

قوانین باز شدن وقت ویزامتریك

قطعا چالش برانگیزترین سوال این روزهای متقاضیان وقت سفارت ایتالیازمان باز شدن وقت ویزامتریك است. از آنجا كه پس از واریز وجه به حساب كارگزاری باید منتظر باز شدن سامانه ماند، این سوال مطرح می‌شود كه سامانه ویزا متریك دقیقا چه زمانی باز می‌شود؟ راستش را بخواهید هیچ تاریخ یا ساعت دقیقی از باز شدن وقت ویزا متریك وجود ندارد! سیستم نوبت دهی visametric گاهی اوقات صبح باز می‌شود، گاهی اوقات شب. گاهی اوقات ابتدای هفته باز می‌شود، گاهی اوقات انتهای هفته. همین مسئله نگرانی‌های زیادی را از بابت اخذ وقت سفارت برای متقاضیان ویزای ایتالیا به وجود آورده است. اینكه معلوم نیست چه زمانی سیستم نوبت دهی باز می‌شود، باعث كلافگی و دلهره متقاضیان، علی الخصوص متقاضیان ویزای تحصیلی و كاری می‌شود.

بهترین راهكار جهت رزرو وقت از سفارت ایتالیا از ویزا متریك

آشفتگی در باز شدن سیستم نوبت دهی visametric باعث شده متقاضیان وقت سفارت ایتالیا ویزامتریكبه روش‌های مختلفی متوسل شوند تا شاید وقت آنها رزرو شود. متاسفانه روش‌های مختلفی جهت رزرو وقت سفارت كشور ایتالیا به وجود آمده است كه معمولا با وجود پرداخت هزینه‌های گزاف نتیجه مطلوبی برای كاربران ندارند. اجازه دهید برخی از این روش‌ها را با هم مرور كنیم:

  • چك كردن روزانه سایت توسط شخص: یك راهكار سخت و دشوار این است كه خودتان مستقیم هر روز و چه بسا هر ساعت سایت ویزا متریك را بررسی كنید. دقت كنید در صورت باز شدن سامانه باز هم ممكن است دچار مشكل شوید، چرا كه به یكباره وقت‌ها تكمیل خواهد شد.

  • واگذار كردن رزرو نوبت به دلال: متاسفانه دلالان در تلگرام، اینستاگرام و سایر شبكه‌های مجازی از نگرانی متقاضیان ویزای ایتالیا سوء استفاده كرده و با دادن وعده‌های دورغین، هزینه‌های گزافی را به جیب می‌زنند. گول این افراد را نخورید!

  • ثبت نام در گروه‌های كشیك: برخی از افراد نیز ادعا می‌كنند در گروه یا كانال خود به محض باز شدن سیستم نوبت دهی، شما را در جریان می‌گذارند. اما بار ها مشاهده شده این اتفاق رخ نداده است.

با وجود چنین مشكلاتی، بهترین راهكار جهت اخذ وقت سفارت ایتالیا ویزامتریككمك گرفتن از تیم متخصص ویزا 21 است. ما موسسات زیادی را زیر نظر قرار دادیم، اما بدون شك تنها ویزا 21 است كه می‌تواند به صورت تضمینی به محض باز شدن سیستم نوبت دهی ویزامتریك برای شما عزیزان وقت بگیرد. اگر می‌خواهید از تجربیات ما استفاده كنید، حتما برای گرفتن وقت سفارت به شركت ویزا 21 اعتماد كنید.

وقت سفارت ویزامتریك

وقت سفارت ویزامتریك

نكات طلایی وقت سفارت ایتالیا ویزامتریك

اگر به دنبال رزرووقت سفارت ایتالیا از ویزامتریكهستید، حتما باید با یكسری از نكات آشنا شوید. در غیر این صورت مشكلات عدیده‌ای برایتان به وجود خواهد آمد. این نكات كه در این مقاله تحت عنوان نكات طلایی وقت سفارت ایتالیا ویزامتریك مطرح شده‌اند، عبارتند از:

  • هرگز برای گرفتن وقت به دلالان و گروه‌های كشیك توجه نكنید. پروسه گرفتن وقت سفارت كشور ایتالیا را به یك شركت معتبر و با سابقه نظیر ویزا 21 بسپارید.

  • قبل از رسیدن موعد مقرر مدارك مورد نیاز جهت صدور ویزای مربوطه را از سایت ویزامتریك چك كنید. این مدارك باید حتما همراهتان باشد.

  • هنگام مراجعه به سفارت باید مبلغی بابت خدمات ارائه شده به كارمندان كارگزاری بپردازید. این مبلغ به یورو دریافت می‌شود. بنابراین حتما به میزان لازم ارز یورو همراه خود داشته باشید.

  • پس از حضور در ویزامتریك از شما مدارك لازم دریافت خواهد شد. همچنین شما باید مراحل انگشت نگاری و گرفتن تصویر بیومتریك را بگذرانید.

  • در حال حاضر وقت سفارت ایتالیا مصاحبه ندارد. در این زمان تنها مدارك مورد نیاز از شما دریافت خواهد شد.

آیا خودمان می‌توانیم وقت سفارت ایتالیا بگیریم؟

قطعا بله، در حال حاضر هر كس می‌تواند شخصا برای گرفتنوقت سفارت ایتالیا ویزامتریكاقدام نماید. منتهی فراموش نكنید این كار نیاز به تجربه، زمان، اطلاعات كافی و البته كمی شانس دارد. خصوصا اگر بدانید سیستم نوبت دهی سفارت ایتالیا قوانین خاصی ندارد و به صورت اتفاقی باز و بسته می‌شود. از همین بابت اقدام شخصی برای اخذ وقت سفارت كشور ایتالیا هم اعصاب خردكن است، هم استرس زا. بنابراین پیشنهاد می‌شود این كار را به یك شركت معتبر و باسابقه نظیر ویزا 21 بسپارید. با نظرسنجی از كاربران متعدد متوجه شدیم بسیاری از افراد با وجود شركت ویزا21  دیگر نگرانی خاصی بابت وقت سفارت بی قانون ویزامتریك ندارند. این شركت وقت سفارت شما را در اسرع وقت رزرو خواهد كرد.