ریپورتاژ آگهی

معرفی بهترین جاهای دیدنی تهران؛ از مكان‌های قدیمی تا سازه‌های مدرن

در این مطلب بهترین جاهای دیدنی تهران را معرفی كرده‌ایم تا بتوانید اوقاتی خوش در پایتخت داشته باشید.

تهران پایتخت ایران، شهری پر از قصه است. قصه‌های این شهر را می‌توانید با رفتن به جاهای دیدنی آن بشنوید و تاریخ ایران را از نزدیك ببینید.این شهر پر رمز و راز، جاهای دیدنی فراوانی را در دل خودش پنهان دارد؛ از موزه‌ها و كاخ‌ها گرفته تا سازه‌های مدرن و لوكس. اگر قصد تهران‌گردی دارید و می‌خواهید بهترین جاهای دیدنی تهران را از نزدیك ببینید، ادامه مطلب را دنبال كنید.

معرفی بهترین جاهای دیدنی تهران؛ از مكان‌های قدیمی تا سازه‌های مدرن

بهترین جاهای دیدنی تهران

تهران مهد تغییر و انقلاب است و در طول زمان، هنرمندان، تاجران، فیلسوفان و متفكران زیادی را در دل خودش پرورش داده است. گوشه‌گوشه این شهر پر از جاهای دیدنی است كه هم جنبه تاریخی دارد و هم جنبه تفریحی. در ادامه بهترین جاهای دیدنی تهران را همراه با آدرس، آورده‌ایم:

1.    كاخ موزه گلستان

كاخ گلستان یكی از زیباترین كاخ‌های ایران و از جمله زیباترین جاهای دیدنی تهران است. این كاخ باشكوه چندین دوره پادشاهی را به خود دیده و قصه‌های فراوانی را در تاروپود خودش پنهان دارد. قدمت این كاخ به دوراه شاه عباس صفوی برمی‌گردد، اما علت اصلی شهرت و محبوبیت آن به خاطر آقا محمد خان قاجار است. این كاخ بخش‌های مختلفی مثل ایوان تخت مرمر، تالار سلام، تالار آینه، تالار سفره‌خانه، خلوت كریمخانی و... دارد كه هر بخش، از لحاظ تاریخی اهمیت ویژه‌ای دارد. محیط بیرونی كاخ گلستان زیبایی بی‌نظیری دارد و شما می‌توانید در فضای سرسبز كاخ قدم بزنید و از معماری كاخ و حوض پر از آب، لذت ببرید.

آدرس: تهران، خیابان پانزده خرداد، ضلع شمالی میدان ارگ، كاخ گلستان

2.    باغ فردوس

2.	باغ فردوس

در نزدیكی میدان تجریش یك باغ كوچك و زیبا قرار گرفته است كه شب‌های زنده‌ای دارد. داخل باغ فردوس عمارتی تاریخی با معماری چشم‌گیر قرار دارد كه به باغ موزه سینما معروف است. داخل موزه سینما می‌توانید تاریخ سیر و تحول سینمای ایران و جهان را تماشا كنید و با اولین فیلم ساخته‌شده در ایران نیز آشنا شوید. داخل محوطه باغ فردوس چند مغازه اكسسوری و لباس، یك كتاب‌فروشی و دو كافه به نام‌های كافه ویونا و كافه سینما قرار گرفته است.

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، نرسیده به میدان تجریش

1.    برج میلاد

3.	برج میلاد

برج میلاد با ۴۳۵ متر ارتفاع، بلندترین برج ایران و ششمین برج بلند مخابراتی جهان است. برج میلاد ۱۳ هزار متر زیربنا دارد و در ۱۲ طبقه بنا شده است. این برج نماد پایتخت به شمار می‌رود و از هر طرف می‌توان آن را در آسمانِ تهران مشاهده كرد. از جمله جاذبه‌های دیدنی داخل برج می‌توان به سكوی دید بسته، سكوی دید باز، موزه سكه، موزه هدایا و دست‌نوشته‌های شهرداری، موزه مشاهیر و گنبد آسمان اشاره كرد. 

آدرس:  تهران،كوی نصر،بزرگراه شیخ فضل الله،خ مسیر اختصاصی برج میلاد

1.    موزه هنرهای معاصر

اگر به بازدید از آثار هنری علاقه دارید، موزه هنرهای معاصر را در لیست بازدیدهای خود قرار دهید. موزه هنرهای معاصر گنجینه بسیاری از آثار مهم ایران و جهان را در خود جای داده است. كامران دیبا طراح این موزه بوده و آن را با الهام از بادگیرهای كویری ایران ساخته است. این موزه ۹ گالری مختلف دارد كه مهم‌ترین آثار مدرن در این گالری‌ها نگهداری می‌شوند.  در گنجینه دائمی موزه بیش از چهارهزار اثر ارزشمند از هنرمندان ایران و جهان قرار دارد.

آدرس: تهران، خیابان كارگر شمالی، حد فاصل بلوار كشاورز تا خیابان فاطمی، جنب پارك لاله

2.    خانه موزه مقدم تهران

موزه مقدم یكی دیگر از موزه‌های مهم تهران و یكی از خانه‌های گران‌قیمت خاورمیانه است. این خانه زیبا میراث خاندان مقدم است كه خودشان روزگاری در آنجا زندگی می‌كردند. دكتر محسن مقدم و همسرش سلما، آخرین ساكنان این خانه زیبا بوده‌اند و پس از مرگ‌شان، این خانه وقف دانشگاه تهران شده است. معماری بی‌نظیر خانه مقدم در كنار كلكسیون‌های دیدنی مثل كلكسیون پارچه، چپق و قلیان، سفالینه، شیشه، تابلو نقاشی و...، این مكان را ارزشمند كرده است.

آدرس: تهران، خیابان امام خمینی، بین شیخ هادی و ولی‌عصر

3.    باغ گیاه‌شناسی تهران

باغ گیاه‌شناسی یكی از جاهای تفریحی تهران بوده كه حدود سه‌هزار گونه گیاهی را در دل خودش جای داده است. این باغ زیبا در غرب تهران قرار دارد و مكان مناسبی برای آشنایی با گونه‌های مختلف گیاهی و كلكسیون‌هایی از سرتاسر جهان است. در این باغ زیبا می‌توانید با انواع رویشگاه ایران و جهان آشنا شوید. باغِ گیاه‌شناسی برای دوستی با طبیعت و شناخت گونه‌های مختلف گیاهی ساخته شده است.

آدرس: تهران، اتوبان تهران كرج، خروجی پیكان شهر، شهرك سرو آزاد، خیابان شهید گودرزی، بلوار باغ گیاه شناسی

نتیجه‌گیری

جاهای دیدنی تهران بسیار گسترده است و به این لیست ختم نمی‌شود. اگر فقط یك روز با پای پیاده در كوچه‌پس‌كوچه‌های این شهر قدم بزنید، با جاذبه‌هایی آشنا می‌شوید كه در هیچ لیستی قرار ندارد. پارك‌ها، موزه‌ها و كاخ‌ها، بازارها و... فقط بخشی از دیدنی‌های این شهر زیبا است. در این نوشته از مجله سفرزون چندتا از بهترین مكان‌های دیدنی تهران را معرفی كردیم تا بتوانید اوقات خوشی را برای خودتان بسازید و تهران را بهتر بشناسید.