ریپورتاژ آگهی

بهترین فصل سفر به كربلا

بهترین فصل مشرف شدن به عتبات عالیات كدام فصل است ؟ سفر عتبات عالیات از آن دسته از سفرها محسوب میگردد كه دوست داران اهل بیت مایل هستند هرساله به آن مشرف شوند و از آن جهت در این مقاله در مورد بهترین زمان سفر سخن خواهیم گفت

فصل بهار

شروع سال نو برای ما ایرانیان بیانگر تغییر فصل و آغاز شكوفا شدن درختان است كه همه ما بهار را به همین واسطه دوست داریم.سفر به كربلا در این فصل به واسطه آب و هوای مطبوع بسیار دلپذیر بوده و سبب میگردد تجربه دل نشینی برای زائران ایجاد گردد.

برای مسافران تور كربلا زمینی از تهران ما همیشه جز اولین پیشنهاد هایمان این فصل می باشد و به شما نیز همین پیشنهاد را میكنیم.

بهترین فصل سفر به كربلا

فصل تابستان

در این فصل با وجود مناسبت های مذهبی مانند محرم، اربعین حسینی و غیره

به سبب خشك و كویری بودن كشور عراق از لحاظ آب و هوایی پیشنهاد نمی گردد سفر خود را در این فصل انجام دهید اما اگر مایل هستید از بهترین قیمت ها و تخفیف ها به واسطه استقبال كمتر نسبت به سایر فصل ها استفاده كنید باید به فكر تحمل گرما هوا باشید.

البته تخفیف تا گاهی سی درصدی قیمت كمی ما را به فكر می برد و بسیاری نیز از این موقعیت استفاده می كنند و به سفری ارزان جهت زیارت مشرف می گردند.

توجه داشته باشید در این سفر انتخاب راه زمینی به واسطه گرما هوا ریسك پذیر است و ممكن است كمی اذیت شوید!

به هرحال به دلیل زیرساخت های ضعیف كشور عراق ممكن است اتوبوس های عراقی در سیستم تهویه خود مشكل داشته باشند و نتوانید از كولر در مسیرهای شهری و بین شهری استفاده نمایید

 

فصل پاییز

در این فصل هم مانند تابستان از اواخر مهر ماه تا انتهای آن شاهد آب و هوایی عالی هستیم و میتوان گفت گزینه بعدی زمان سفر بعد از فصل بهار، پاییز می باشد.

در این فصل می توانید از تمامی لحاظ سفر در كنار آب و هوایی معتدل لذت ببرید و حتی نیاز نیست فاصله نجف تا كربلا را كه با اتوبوس طی می شود به گرمی سپری كنید.

 

فصل زمستان

این فصل، هوا در عراق كمی رو به سردی دارد و از آن جهت لازم است تا لباس گرم همراه خود داشته باشید.

سفر در این فصل مناسب كسانی می باشد كه به هیچ وجه نمی توانند هوای گرم را تحمل نمایند كه پیشنهاد ما به زائران این چنینی انتخاب ماه بهمن می باشد.

در این فصل و در اواخر اسفند ماه به واسطه تكاپو ایرانیان برای عید نوروز ، ما شاهد

كاهش قیمت ها همانند فصل تابستان می باشیم كه موقعیت خوبی برای آن دسته از مسافرینی است كه دوست دارند با قیمتی كم سفر كنند.

در این فصل بسیاری در كنار حرم چای عراقی را میل می كنند كه به واسطه خنكی هوا بسیار دلپذیر و لذت بخش است.

شای عراقی از بهترین نوشیدنی های عرب زبان ها می باشد كه اگر از آن استفاده نكرده اید پیشنهاد میكنیم در اسرع وقت آن را امتحان نمایید.

c7KnilDTfy

جمع بندی :

اگر مایل هستید برای سفر از نهایت تخفیف و قیمت پایین بهره مند شوید پیشنهاد ما سفر در ایام به اصطلاح لو سیزن سال مانند تابستان و زمستان می باشد

چرا كه به واسطه شرایط دمایی و همچنین كسب و كار و مشغول بودن فرزندان به مدارس در این فصل ها تا سی درصد قیمت ها كاهش می باید.

از طرف مقابل درصورتی كه شما توان تحمل شرایط نامناسب آب و هوایی را ندارید و همچنین محدودیتی نیز از لحاظ زمانی ندارید پیشنهاد ما در ابتدا سفر در فصل بهار و در وهله دوم سفر در فصل پاییز است.

هزینه سفر به كربلا

هزینه های سفر به عتبات عالیات تابع عوامل متعددی همچون :

زمینی یا هوایی بودن، مدت اقامت، درجه هتل ها می باشد كه به صورت كلی می توانیم بگوییم سفرهای هوایی با مشخصات هفت شب و هشت روز اقامت، بلیط پرواز رفت و برگشت، زیارت از شهرهای كربلا، نجف، كاظمین و سامرا، مدیر و مداح، صبحانه ناهار شام و بیمه مسافرتی از پایه هجده میلیون تومان آغاز میگردد و تا بیست یك میلیون تومان بالا می رود.

همچنین در تور كربلای زمینی ما در كاروان های شش شب و هفت شب اقامت، رفت و آمد به همراه اتوبوس ویژه با معمولی و سایر خدمات مشابه كاروان های هوایی شاهد بازه قیمتی از پایه هشت میلیون تومان تا ده میلیون تومان هستیم.

البته قیمت های فوق برگرفته از كاروان های شهر تهران می باشد و این قیمت ها در شهرهای دیگر ممكن است تا بیست درصد شامل تفاوت گردد.

مثلا شهر مشهد به واسطه مسافت بیشتر قیمت ها مقداری در حمل و نقل گران تر می گردد.

یا درشهر اهواز به واسطه در امتداد مرز بودن قیمت ها حدود پانزده درصد ارزان تر است و دیگر شاهد سفر هوایی در آن نیستیم.

امیدواریم مقاله فوق به انتخاب شما در زمان سفر به كربلا كمك شایسته ای كرده باشد.