ریپورتاژ آگهی

خرید بلیط اتوبوس به چه افرادی توصیه نمی‌شود؟

خرید بلیط اتوبوس به چه افرادی توصیه نمی‌شود؟

 خرید بلیط اتوبوس به چه افرادی توصیه نمی‌شود؟

روزانه تعداد زیادی مسافر در جهان بوسیله اتوبوس‌های مسافربری جابجا می‌شوند. این نوع سفر به دلیل هزینه اقتصادی بیشترین محبوبیت را در بین مردم دارد. اما باید توجه داشت كه سفر با اتوبوس مزایا و معایبی نیز دارد. به دلیل وجود این مزایا و معایب، سفر با اتوبوس برای برخی از افراد مناسب نیست. در ادامه ما به بررسی برخی مزایا و معایت سفر با اتوبوس و راهنمای خرید بلیط اتوبوس می‌پردازیم.

انواع اتوبوس‌ها

در كشورمان ایران در حال حاضر دو نوع اتوبوس وجود دارد. اتوبوس‌های معمولی و اتوبوس‌های با صندلی تخت شو این دو نوع را تشكیل می‌دهند. همانطور كه از نامشان پیداست اتوبوس‌های با صندلی تخت شو از امكانات رفاهی زیادی برخوردار هستند. البته لازم به ذكر است كه اتوبوس‌های معمولی در ایران تنها برای مسیر‌های كوتاه استفاده می‌شوند. زیرا با سفر بوسیله اتوبوس‌های معمولی شما احساس خستگی بیشتری خواهید كرد. جهت خرید بلیط اتوبوس میتوانید به وبسایت علی‌بابا مراجعه كنید.

اتوبوس‌های با صندلی تخت شو این امكان را به شما می‌دهد تا بتوانید در طول سفر استراحت بیشتری داشته باشید. همچنین با ارتقا كیفیت این نوع اتوبوس‌ها، باعث شده تا زمان رسیدن به مقصد بسیار كوتاه شود. پس اگر شما بدنبال سفری با خیالی راحت و آسوده هستید پیشنهاد ما به شما سفر با اتوبوس‌های با صندلی تخت شو است.

در گذشته دسترسی به بلیط اتوبوس بسیار سخت بود. بدلیل كمبود اتوبوس‌ها و تقاضای زیاد، مردم با كمبود بلیط مواجه می‌شدند و همیشه برای سفر دغدغه خرید بلیط اتوبوس را داشتند. اما امروزه در كنار ارتقا كیفیت اتوبوس‌ها، بلیط‌های موجود نیز بیشتر شده‌اند. بطوریكه می‌توان گفت روزانه در هر مسیری چندین اتوبوس فعالیت دارند. این امر باعث شده تا مسافرین برای تهیه بلیط دغدغه كمتری داشته باشند. حتی برای سفر‌های ضروری دسترسی شما به بلیط آسان است.

 امكانات رفاهی اتوبوس‌های با صندلی تخت شو

امكانات رفاهی اتوبوس‌های با صندلی تخت شو

همانطور كه گفتیم این نوع اتوبوس‌ها ارتقا كیفیت زیادی پیدا كرده‌اند. بعد از عرضه این نوع اتوبوس‌ها محبوبیت سفر با اتوبوس در بین مردم دوچندان شد. در ادامه ما به معرفی برخی از این امكانات رفاهی می‌پردازیم. اولین شاخصه اتوبوس‌های با صندلی تخت شو ارتقا قدرت موتوری آن‌ها است. این امر باعث شده تا زمان رسیدن به مقصد تا حد زیادی كمتر شود. به همین دلیل شما در هنگام رسیدن به مقصد احساس خستگی كمتری خواهید داشت.

ارتقا قدرت موتوری باعث شده تا سفر با اتوبوس برای افراد كم طاقت راحت‌تر شود. از دیگر امكانات رفاهی اتوبوس می‌توان به بیشتر شدن فضای در اختیار مسافرین اشاره كرد. اتوبوس‌های با صندلی تخت شو در بیشترین حالت گنجایش 25 مسافر را دارند. به همین دلیل فضای بیشتری در اختیار شما قرار دارد و می‌توانید در حین سفر تحرك بیشتری داشته باشید. بیشتر شدن فضا باعث می‌شود تا كوفتگی و كلافگی شما در حین سفر تا حد زیادی كاسته شود. همچنین با كمتر شدن تعداد مسافرین فضای جعبه اتوبوس خالی‌تر می‌شود.

پس در هنگام سفر با اتوبوس‌های با صندلی تخت شو شما می‌توانید مقدار بار بیشتری بهمراه داشته باشید. از مهم‌ترین امكانات این نوع اتوبوس‌ها می‌توان به صندلی‌های آن اشاره كرد. صندلی اتوبوس‌های با صندلی تخت شو طبق مهندسی و منطبق با بدن انسان ساخته شده است. این امر باعث شده تا شما در حین سفر احساس راحتی بیشتری داشته باشید. بعلاوه این صندلی‌ها امكان تبدیل شدن به تخت‌های شخصی شما را دارند. می‌توانید در هنگام خستگی وخواب آلودگی بخصوص در اتوبوس‌های شب رو صندلی‌های خود را به تخت تغییر حالت بدهید.

لازم به ذكر است كه به دلیل منطبق بودن این نوع صندلی‌ها با بدن انسان در هنگام دراز كشیدن و استراحت شما احساس اذیت بودن در ناحیه كمر را نخواهید داشت. یكی دیگر از امكانات مناسب اتوبوس‌ها ارتقا سیستم گرمایشی و سرمایشی آن‌ها است. در فصول گرم و سرد سال متناسب با هوای بیرون هوای داخل اتوبوس همیشه متعادل باقی می‌ماند. حتی اگر این مسیر طولانی باشد این سیستم در تمامی طول مسیر هوای داخل اتوبوس را معتدل می‌كند. این امر یكی ادیگر از عواملی است كه شما در هنگام سفر احساس كلافگی كمتری خواهید داشت.

 چه افرادی نباید با اتوبوس سفر كنند

چه افرادی نباید با اتوبوس سفر كنند

همانطور كه دیدیم سفر با اتوبوس معایب زیادی دارد. همچنین برای راحتی بیشتر مسافرین این اتوبوس‌ها تا حد زیادی ارتقا امكانات پیدا كرده‌اند. اما باز هم این نوع سفر برای برخی از افرادمناسب نیست. در ادامه ما چند دسته از این افراد را برای شما معرفی می‌كنیم. همانطور كه می‌دانیم تایم سفر با اتوبوس از تایم سفر با هر وسیله نقلیه دیگری بیشتر است. پس اگر شما انسانی كم حوصله هستید و در زمان طولانی احساس بی حوصلگی می‌كنید این نوع سفر برای شما مناسب نیست.

همچنین در طول سفر مخصوصا در سفر‌های بلند مدت باید بر روی صندلی خود بنشینید و تحرك زیادی مخواهید داشت و اتوبوس تنها در برخی موارد خاص برای توقف می‌ایستد. در این بین نشستن ساعت‌ها در یكجا برای افراد بیش فعال راحت نیست. به همین دلیل سفر این افراد با اتوبوس بخصوص برای مسیر‌های طولانی پیشنهاد نمی‌شود. افراد سالمند و خردسال در بین رده سنی از حساسیت بیشتری برخوردار هستند. در سفر با اتوبوس، این دسته از افراد احساس خستگی بیشتری خواهند داشت. همچنین در طول سفر این افراد بیشتر اذیت می‌شوند. حتی گاهی ممكن است كودكان خردسال به دلیل كلافگی باعث اذیت دیگر مسافرین نیز بشوند. پس بهتر است كه برای این افراد كمتر از سفر با اتوبوس استفاده شود.