ریپورتاژ آگهی

اگر قالیشویی فرش شما را تمیز نشته است چه كاری می‌توانید بكنید؟

امروزه تقریبا شستن فرش و قالی به روش سنتی و در منزل دیگر امكان پپذیر نیست و تمامی افراد شهرنشین، از خدمات قالیشویی برای تمیزشدن و شستن قالی خود استفاده می‌كنند. اما مواردی اتفاق می افتد كه بعد از تحویل فرش متوجه كثیفی یا لكه در آن میشوید. در این مواقع چه كاری میتوانید انجام دهید؟

مسئولیت ها و تعهدهای قالیشویی چیست؟

باید بدانید كه شركت قالی شویی كه فرش شما را تحویل گرفته و به شما فاكتور یا رسید داده است مسئولیت های زیر را برعهده دارد:

  1. تحویل فرش بدون لكه و بصورت كاملا تمیز به مشتری
  2. اطمینان از سلامت قالی در حین جابجایی و شستشو
  3. تضمین گم نشده و تحویل به موقع
  4. شستن با نرخ مصوب اتحادیه
  5. پاسخگو بودن به مشتری در صورت نارضایتی از كیفیت كار

پس با توجه به موارد بالا، اگر قالیشویی فرش شما را تمیز نشسته است میتوانید با مسئول آن تماس بگیرید و درخواست كنید كه مجدد فرش را برده و بشورند تا كثیفی آن بصورت كامل برطرف شود. عموما در زمانهایی مانند ایام نزدیك به عید نورزو به دلیل حجم بالای كار و شلوغی قالی شویی ها بسیار پیش می آید كه كیفیت كارها پایین می آید. پس با تماس مجدد درخواست خود را مطرح كنید و پیگیری كنید. در صورت عدم پیگیری میتوانید با اتحادیه قالیشویی تماس بگیرید و طرح شكایت كنید.

اگر قالیشویی فرش شما را تمیز نشته است چه كاری می‌توانید بكنید؟

دلایل اهمیت قالیشویی چیست؟

شستشوی فرش‌ها كار چندان ساده‌ای نیست و در صورتی كه با احتیاط انجام نشود، ممكن است به فرش صدمه بزند. بنابراین عاقلانه‌ترین روش این است كه برای جلوگیری از به خطر افتادن سلامتی خودمان هم كه شده، این كار را به مراكز قالیشویی بسپاریم.

انواع قالیشویی كدامند؟

فرش‌ها یكی از اجزای مهم در دكوراسیون منزل ما ایرانی‌ها به شمار می‌رود. یكی از افتخارات كشور عزیزمان داشتن فرش‌های دستباف بی نظیر است. بنابراین طبیعی است كه تمیزی و پاك بودن آن برای ما اهمیت ویژه‌ای داشته باشد.برای شستشوی فرش و قالی از سه روش استفاده می‌كنیم كه در  ادامه آن‌ها را توضیح خواهیم داد.

قالیشویی سنتی

یكی از كارهایی كه اغلب ما ایرانی‌ها حداقل سالی یكبار انجام می‌دهیم، شستشوی فرش ها و قالی‌هایمان است. همانطور كه گفتیم در گذشته افراد به صورت دستی اقدام به شستشوی فرش و قالی می‌كردند، كه گاهی به تنهایی و گاهی نیز گروهی انجام می‌شد. به این نوع از شستشوی قالی، قالیشویی سنتی گفته می‌شود.

قالیشویی مدرن

با گذر زمان و پیشرفت علم و تكنولوژی برای شستشوی فرش‌ها، راههای سریع و كاربردی‌تری پیدا شد. و با پیدایش روش‌های مدرن، مردم دیگر برای شستن فرش‌هایشان از روش سنتی استفاده نمی‌كنند.

زندگی ماشینی امروز و مشغله زیاد افراد دیگر به آن‌ها مجال شستشوی دستی فرش‌ها را نمی دهد. از طرف دیگر شستشوی فرش به روش دستی انرژی زیادی از افراد گرفته و سبب بروز مشكلات جسمی برای آنان می‌شود.

قالیشویی تمام اتوماتیك

امروزه دستگاه‌هایی برای شستشوی فرش به وجود آمده است، كه این كار را به صورت استاندارد انجام می‌دهد. قالیشویی تمام اتوماتیك بدون آسیب به فرش و با كیفیت بهتر از نیروی انسانی شستشوی فرش را انجام می‌دهد.

این روش شستشو دارای بخش‌ها و مراحل مختلفی است، كه در آن از امكانات و تجهیزات مناسبی برای شستشوی فرش استفاده می‌شود.

مواد شوینده در قالیشویی

یكی از نكات مهم در ارتباط با شستشوی فرش و قالی استفاده از مواد شوینده مناسب است. اینكه از كدام شوینده برای شستشوی فرش استفاده شود، بسته به نوع فرش و كیفیت خدمات‌دهی قالیشویی متفاوت است.

با توجه به گوناگونی انواع فرش مانند تابلو فرش، فرش‌های ماشینی، فرش‌های دستباف، نحوه شستشوی آن‌ها متفاوت خواهد بود.

  • معمولا برای شستشوی فرش‌ها از سدیم، كلر، آب ژاول، پودر رختشویی و شامپو فرش استفاده می‌شود.
  • گاهی جهت سفیدی ریشه‌ها و افزایش جلای فرش، آن را در هیپوكلریت سدیم می‌خوابانند.
  • در گذشته برای شستشوی فرش‌ها از پودر رختشویی استفاده می‌كردند، كه سبب زردی فرش می‌شد.
  • اما امروزه در قالیشویی‌های معتبر از شوینده‌های مناسب و تثبیت كننده رنگ استفاده می‌شود.

در صورتی كه در فرایند شستن از مواد با كیفیت و مطلوب استفاده نشود نیز ممكن است كه فرش شما به خوبی تمیز نشود و لكه های آن برطرف نگردد كه در این صورت نیز خود قالیشویی مسئول است و باید فرش شما را مجدد بشورد.

منبع: https://iraniju.ir/what-is-carpet-cleaning