ریپورتاژ آگهی

تهران: شهری فراتر از پایتخت!

تهران: شهری فراتر از پایتخت!

تهران: شهری فراتر از پایتخت!

بر اساس آمار، سفرهای بسیاری به تهران انجام می‌شود. دلیل عمده این سفرها، ماهیت پایتخت بودن تهران و تمركز شركت‌ها، ادارات و سازمان‌های مختلف در آن است. اما در پس این چهره اداری، شهری پر جنب و جوش و مملو از جاذبه‌های گردشگری نهفته است.

غبار غفلت را از چهره دیدنی‌ترین پایتخت خاورمیانه كنار بزنید و سفری پرماجرا به تهران را آغاز كنید. در این شهر، گویی در گذر زمان سیر می‌كنید. از كاخ‌های باشكوه دوران قاجار تا برج‌های سر به فلك كشیده مدرن، هر گوشه‌ای از تهران حكایتی برای گفتن دارد.

  • كاخ گلستان:

كاخ گلستان، كه در قلب پایتخت ایران، تهران، واقع شده، یادگاری از دوران شكوه سلسله قاجار است. این مجموعه تاریخی، كه در فهرست میراث جهانی یونسكو نیز به ثبت رسیده، شامل مجموعه‌ای از عمارت‌ها، باغ‌ها و موزه‌ها است كه هر كدام حكایتی برای گفتن دارند.

قدمت كاخ گلستان به دوران صفویه می‌رسد، اما شكوه و عظمت آن در دوران قاجار به اوج خود رسید. در این دوره، كاخ گلستان به عنوان اقامتگاه اصلی پادشاهان قاجار مورد استفاده قرار می‌گرفت و محل برگزاری مراسم رسمی و پذیرایی از مهمانان خارجی بود.

  • مجموعه سعدآباد:

مجموعه سعدآباد در شمال تهران واقع شده و یكی از زیباترین و بزرگترین مجموعه‌های تاریخی-فرهنگی ایران است. این مجموعه در دوران قاجار به عنوان اقامتگاه تابستانی پادشاهان مورد استفاده قرار می‌گرفت و در حال حاضر شامل ۱۸ كاخ، موزه و مجموعه‌های مختلف است.

قدمت مجموعه سعدآباد به دوران قاجار می‌رسد، اما در دوران پهلوی اول و دوم توسعه و گسترش چشمگیری یافت. رضا شاه پهلوی دستور ساخت بسیاری از كاخ‌ها و بناهای موجود در این مجموعه را صادر كرد و محمدرضا شاه پهلوی نیز از سعدآباد به عنوان اقامتگاه تابستانی خود استفاده می‌كرد.

  • برج آزادی

نماد تهران، یادبودی از رشادت و آزادی ملت ایران، بر فراز میدان آزادی خودنمایی می‌كند. برج آزادی، كه در میدان آزادی تهران واقع شده، یكی از مشهورترین نمادهای شهر تهران و ایران است. این برج در سال ۱۳۵۰ به مناسبت جشن‌های ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی ایران توسط معمار برجسته ایرانی، حسین امانت، طراحی و ساخته شد.

معماری برج آزادی تلفیقی از هنر و معماری ایرانی در دوران مختلف تاریخی است. پایه‌های برج با الهام از معماری هخامنشی، قوس میانی آن برگرفته از طاق كسری دوره ساسانی و گنبد و تزئینات بالای آن یادآور معماری دوران اسلامی است. ارتفاع برج آزادی ۴۵ متر است و در بالای آن ۱۲ متر نیز به آنتن اختصاص داده شده است.

  • بازار تجریش

بازار تجریش، كه در شمال تهران واقع شده، یكی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین بازارهای پایتخت است. این بازار با قدمتی بیش از 70 سال، یادگاری از دوران قاجار است و در حال حاضر به یكی از جاذبه‌های گردشگری تهران تبدیل شده است.

در بازار تجریش، می‌توانید انواع كالاها را از جمله فرش، ظروف مسی، منبت‌كاری، خاتم‌كاری، زعفران، پسته و عرقیات را تهیه كنید. همچنین، در این بازار رستوران‌های سنتی و مدرن متعددی وجود دارد كه می‌توانید در آنها انواع غذاهای ایرانی و بین‌المللی را امتحان كنید.

بازار تجریش به دلیل موقعیت جغرافیایی و دسترسی آسان، مكانی محبوب برای گردشگران و اهالی تهران است.

  • پل طبیعت

پل طبیعت، كه در منطقه عباس آباد تهران واقع شده، یكی از زیباترین و مدرن‌ترین پل‌های پایتخت است. این پل، كه در سال 1395 به بهره‌برداری رسید، به عنوان نمادی از معماری نوین ایرانی شناخته می‌شود.

گشت و گذاری در اعماق تاریخ و فرهنگ ایران

پل طبیعت، به طول 300 متر و عرض 13 متر، دو بوستان مهم تهران، یعنی پارك طالقانی و پارك آب و آتش را به هم متصل می‌كند. این پل دارای سه طبقه است كه در هر طبقه امكاناتی مانند رستوران، كافی‌شاپ، كتابخانه و فضای سبز برای گذراندن اوقات فراغت تعبیه شده است.

  • ایران مال

بزرگترین مركز خرید خاورمیانه، تلفیقی از معماری مدرن و ایرانی، بهشت خریداران و گشت و گذار.

  • دركه

دره‌ای خوش آب و هوا در شمال تهران، مكانی ایده‌آل برای كوهنوردی، پیك نیك و لذت بردن از طبیعت.

  • توچال

بام تهران، بلندترین نقطه پایتخت، میزبان قله‌ای برفی برای اسكی‌بازان و چشم‌اندازی بی‌نظیر از شهر.

گشت و گذاری در اعماق تاریخ و فرهنگ ایران

علاوه بر جاذبه‌های تاریخی و طبیعی، تهران گنجینه‌ای از موزه‌ها و اماكن فرهنگی است كه هر گردشگری را مجذوب خود می‌كند.

  • موزه ملی ایران: بزرگترین موزه كشور، با مجموعه‌ای بی‌نظیر از آثار باستانی ایران از دوران پیش از تاریخ تا دوره قاجار.

  • موزه جواهرات ملی: گنجینه‌ای از جواهرات و اشیاء قیمتی متعلق به پادشاهان ایران، كه هر چشمی را خیره می‌كند.

  • موزه فرش ایران: نگاره‌ای از هنر و ظرافت فرش ایرانی، با نمایش فرش‌های نفیس و دستبافت از سراسر كشور.

  • كاخ نیاوران: اقامتگاه تابستانی آخرین پادشاه ایران، مجموعه‌ای از كاخ‌ها، باغ‌ها و موزه‌ها كه نمادی از تجمل و شكوه دوران پهلوی است.

  • خانه موزه دكتر معین: محل زندگی و كار یكی از برجسته‌ترین روشنفكران و نویسندگان ایران، اكنون تبدیل به موزه‌ای شده كه آثار و یادبودهای او را به نمایش می‌گذارد.

  • بازار بزرگ تهران: قلب تپنده تجارت پایتخت، جایی كه می‌توانید در میان انبوه مغازه‌ها، هر آنچه را كه به دنبالش هستید، پیدا كنید.

  • باغ ملی: قدیمی‌ترین پارك عمومی تهران، مكانی آرام و سرسبز برای قدم زدن و رهایی از هیاهوی شهر.

و ده‌ها جاذبه فرهنگی و تاریخی دیگر كه هر كدام دریچه‌ای به سوی تاریخ و فرهنگ غنی ایران می‌گشایند.

اما سفر به این شهر پر هیاهو بدون رزرو هتل مناسب، سفری كامل نخواهد بود. هتل‌های تهران در انواع و اقسام، با قیمت‌ها و امكانات مختلف در سراسر شهر پراكنده شده‌اند. از هتل‌های لوكس و مجلل گرفته تا هتل‌های آپارتمانی و اقتصادی، هر سلیقه‌ای را پاسخگو هستند.

با رزرو هتل تهران از طریق وب سایت های معتبری همچون ماركوپرو، علی بابا، اسنپ تریپ و... می‌توانید از بین هتل‌های مختلف مقایسه كنید، نظرات مسافران قبلی را بخوانید و بهترین هتل را با مناسب‌ترین قیمت انتخاب كنید.

طعم‌های لذیذ ایرانی:

در تهران، می‌توانید انواع غذاهای ایرانی را از رستوران‌های سنتی و مدرن امتحان كنید. از قرمه‌سبزی و دیزی گرفته تا كباب و جوجه كباب، هر ذائقه‌ای را راضی می‌كنند.

در بازارها و مراكز خرید تهران، می‌توانید انواع سوغات ایرانی مانند فرش، ظروف مسی، منبت‌كاری، خاتم‌كاری، زعفران، پسته و عرقیات را تهیه كنید و البته یكی از بارزترین ویژگی‌های مردم ایران، خونگرمی و مهمان‌نوازی آنهاست. در سفر به تهران، با مردمی روبرو خواهید شد كه با آغوش باز از شما استقبال می‌كنند و به شما در پیدا كردن مسیر و یا هر چیز دیگری كه نیاز دارید، كمك می‌كنند.

با سفر به تهران، خاطره‌ای فراموش‌نشدنی برای خود رقم بزنید و از تمام زیبایی‌ها و جاذبه‌های این شهر پرهیجان لذت ببرید.