ریپورتاژ آگهی

10 تا از بهترین مكان های تفریحی تهران برای خانواده

10 تا از بهترین مكان های تفریحی تهران برای خانواده

10 تا از بهترین مكان های تفریحی تهران برای خانواده

تهران، به عنوان قلب تپنده ایران، فقط به عنوان یك كلانشهر شلوغ و پر هیاهو شناخته نمی‌شود، بلكه مقصدی جذاب برای گذراندن اوقات فراغت و تعطیلات به یاد ماندنی در كنار خانواده است. این شهر با جاذبه‌های متنوع و فراوان، هر سلیقه‌ای را به خود جذب می‌كند.در این مطلب، سفری كوتاه به دنیای رنگارنگ تفریحات پایتخت خواهیم داشت و بهترین مكان‌های تفریحی تهران برای خانواده را معرفی خواهیم كرد.

بهترین جاهای تفریحی در تهران برای خانواده

ایران مال

ایران مال یا بازار بزرگ ایران، كه در منطقه 22 تهران واقع شده است، به عنوان یكی از مهم‌ترین مراكز تجاری كشور شناخته می‌شود. این مجموعه عظیم، علاوه بر فروشگاه‌های متنوع كه پاسخگوی هر سلیقه‌ای هستند، امكانات رفاهی و تفریحی متعددی را نیز در اختیار بازدیدكنندگان خود قرار می‌دهد. به همراه خانواده خود در ایران مال می توانید از شهربازی، پردیس سینمایی مدرن، مجموعه ورزشی مجهز و هتل لوكس استفاده كنید. اما جاذبه‌های ایران مال به همین جا ختم نمی‌شود. مسجد جامع با معماری چشم‌نواز، باغ ماهان و باغ دیدار با فضای دل‌انگیز، تیمچه سنتی كه یادآور بازارهای قدیمی ایران است، كتابخانه‌ای غنی، تالار آینه و ایوان اشراق با شكوه، شربت‌خانه‌ای سنتی و پاتیناژ ایران مال كه در فصل زمستان فعال می‌شود، همگی از جمله دیدنی‌های ایران مال هستند كه هر كدام می‌توانند ساعت‌ها شما را سرگرم كنند.

باغ گیاه‌ شناسی ملی ایران

باغ گیاه‌ شناسی ملی ایران

اگر به دنبال مكانی سرسبز و پر از گل هستید كه در آن بتوانید ساعاتی را به دور از هیاهوی شهر بگذرانید، باغ گیاه ‌شناسی ملی ایران را به شما پیشنهاد می‌كنم. این باغ یكی از بزرگترین باغ‌های مصنوعی ایران است كه در آن می‌توانید انواع گل‌ها و گیاهان مناطق مختلف را از نزدیك ببینید. بخش‌هایی از این باغ به گونه‌های خاص گیاهی اختصاص دارد، به طوری كه می‌توانید گل‌ها و گیاهان كشورهای مختلف را در یكجا مشاهده كنید. باغ گیاه‌شناسی ملی ایران در تمام طول سال، از ساعت 9 صبح تا 6 عصر، پذیرای بازدیدكنندگان است. فرقی نمی‌كند كه چه فصلی از سال باشد، در این باغ همیشه می‌توانید از زیبایی گل‌ها و گیاهان لذت ببرید و در فضایی آرام و دلنشین، حسابی روح خود را صفا دهید.

بام تهران

بام تهران، نگینی درخشان بر فراز پایتخت، به عنوان یكی از محبوب‌ترین مقاصد تفریحی برای خانواده‌ها شناخته می‌شود. در این مجموعه تفریحی زیبا، هر آنچه برای یك روز پرنشاط و خاطره‌انگیز نیاز دارید، فراهم شده است.

دركه

دركه، نگینی درخشان در شمال تهران، به عنوان یكی از زیباترین و دل‌انگیزترین تفرجگاه‌های پایتخت شناخته شده است. گویی تكه‌ای از بهشت را به زمین هدیه كرده‌اند تا غرق در تماشای طبیعت بكر و هوای پاك آن شویم. چه در پیاده‌روی‌های خانوادگی آرامش‌بخش باشید، چه به دنبال صعودی هیجان‌انگیز در دل كوه، و چه خواهان ثبت خاطرات ماندگار با عكاسی در طبیعت، دركه بی‌شك مقصدی ایده‌آل برای شما خواهد بود.

باغ وحش پارك ارم

باغ وحش پارك ارم، كه در زمره قدیمی‌ترین باغ وحش‌های ایران قرار دارد، میزبان گونه‌های جانوری متنوعی است. این مجموعه به عنوان یكی از محبوب‌ترین مكان‌های تفریحی و گردشگری تهران، از ساعت 10 صبح تا 7 عصر پذیرای بازدیدكنندگان می‌باشد. تماشای حیواناتی همچون فیل، شیر، خرس، پلنگ، ببر و انواع خزندگان، تجربه‌ای جذاب و به یادماندنی برای كودكان و بزرگسالان رقم خواهد زد. گشت و گذار در میان محوطه سرسبز باغ وحش و مشاهده این مخلوقات شگفت‌انگیز، فرصتی عالی برای آشنایی با دنیای حیات وحش و شگفتی‌های آن فراهم می‌كند.

t3GJbNV2GE

پارك لاله

پارك لاله با قدمتی دیرینه و جاذبه‌های فراوان، یكی از بهترین مكان های تفریحی تهران برای خانواده و مقصدی محبوب برای تفریح و گذران اوقات فراغت شهروندان و گردشگران بوده است. این بوستان سرسبز، گویی واحه‌ای از آرامش در میانه هیاهوی شهر، فضایی دل‌انگیز برای لذت بردن از طبیعت و سپری كردن لحظات شاد فراهم می‌كند.

دربند

دربند، نگینی در میان كوه‌های البرز و یكی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری و تفریحی پایتخت‌نشینان است. این منطقه با آب و هوایی خنك و دل‌انگیز، در هر فصل از سال پذیرای گردشگران و طبیعت‌گردان بسیاری است. طبیعت بكر و سرسبز دربند، چشم‌اندازهای بی‌نظیر و نفس‌گیر را به رخ می‌كشد. رودخانه‌ای خروشان در دل این دره زیبا جاری است و نوای دلنشین آن، آرامش را به جان و روح هر رهگذری می‌بخشد. علاوه بر طبیعت بی‌نظیر، دربند تفریحات هیجان‌انگیزی نیز برای هر سلیقه‌ای دارد. كوهنوردی در مسیرهای پاكوب‌كوبیده و صعود به قله‌های سر به فلك كشیده البرز، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برای عاشقان كوه و طبیعت خواهد بود.

كاخ سعدآباد

در میان انبوه خیابان‌ها و آسمان‌خراش‌های تهران، گویی واحه‌ای از آرامش و تاریخ نهفته است. كاخ سعدآباد، با وسعتی بالغ بر 110 هكتار، گویی قصری باشكوه از دوران گذشته را به قلب پایتخت آورده است. این مجموعه تاریخی، كه در منطقه خوش آب و هوای شمیرانات واقع شده، نه تنها تفرجگاه مناسبی برای طبیعت‌دوستان است، بلكه گنجینه‌ای از معماری و هنر ایرانی را نیز به نمایش می‌گذارد. عاشقان تاریخ، در سعدآباد غرق در تماشای كاخ‌های مجلل و باشكوه دوران قاجار و پهلوی خواهند شد. كاخ سفید، كاخ احمدشاهی، كاخ اسود یا سیاه، كاخ شهوند، كاخ شمس و كاخ اشرف، هر كدام قصه‌ای برای گفتن دارند و شكوه و جلال دوران گذشته را به رخ می‌كشند.

دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر، نگینی در غرب پایتخت، با زیبایی خیره‌كننده و امكانات رفاهی متنوع، به یكی از محبوب‌ترین تفرجگاه‌های تهران تبدیل شده است. این دریاچه مصنوعی، كه با هدف كاهش آلودگی هوا و تامین آب رودخانه كن احداث شده، با وسعتی بالغ بر ۱۳۰ هكتار، بزرگ‌ترین دریاچه مصنوعی ایران محسوب می‌شود.

پارك ملت

پارك ملت، یكی از زیباترین و بی‌نظیرترین بوستان‌های پایتخت، با آغوش باز پذیرای شهروندان و گردشگران است. این پارك با وسعتی معادل ۳۴ هكتار، گویی نگینی سبز بر شهر تهران می‌درخشد و با جلوه‌های طبیعی و امكانات رفاهی متنوع، لحظات خاطره‌انگیزی را برای خانواده ها رقم می‌زند.

منبع: مجله گردشگری