ریپورتاژ آگهی

اخذ ویزای توریستی آمریكا و كانادا با ویزافوری

ویزافوری یك برند مطرح و قابل اعتماد در زمینه گردشگری است كه با تكیه بر دانش و سال‌‌ها تجربه همراهی مطمئن در زمینه اخذ ویزا و گرفتن وقت سفارت است. شما با ورود به سایت www.visafori.com می‌توانید از خدمات آنلاین ویزافوری بهره‌مند شوید.

ویزای توریستی یا Visitor Visa  نوعی ویزای غیر مهاجرتی است كه صدور آن مخصوص افرادی است كه قصد دارند برای مدت زمان كوتاهی وارد یك كشور شده و در زمانی معین به كشور خود بازگردند. ویزای آمریكا و كانادا از پرطرفدارترین ویزاها برای ایرانیان هستند كه مراحل اخذ ویزای این دو كشور پیچیدگی‌های مخصوص به خود را دارد. در ادامه نكاتی كاربردی برای اخذ ویزای توریستی دو كشور آمریكا و كانادا را بررسی كرده‌ایم. با ما همراه باشید.

اخذ ویزای توریستی آمریكا و كانادا با ویزافوری

انواع ویزای توریستی آمریكا

انواع ویزای توریستی آمریكا شامل سه نوع می‌شود كه ایرانیان می‌توانند با استفاده از این ویزاها وارد ایالات متحده آمریكا شوند و برای یك بازه زمانی كوتاه مدت در این كشور اقامت كنند.

ویزا B-1 : مختص متقاضیانی كه اهداف تجاری دارند.

ویزای B-2 : برای متقاضیانی كه با هدف تفریح و گردشگری سفر می‌كنند.

ویزای B-1/B-2 : برای متقاضیانی كه هر دو هدف بالا را دارند.

مراحل گرفتن ویزای توریستی آمریكا

مراحل اخذ ویزای توریستی آمریكا در كنسولگری‌ها و سفارت‌های مختلف آمریكا متفاوت است و امكان دارد ترتیب انجام آن‌ها تغییراتی داشته باشد. اما به طور معمول مراحل اخذ ویزای آمریكا به شرح زیر است:

برای اخذ ویزای توریستی ابتدا باید فرم تقاضای ویزای غیر مهاجرتی ( فرم DS-160) را به صورت آنلاین تكمیل كنید و تاییدیه آن را تا روز مصاحبه حضوری همراه داشته باشید. توجه داشته باشید كه برای تكمیل فرم باید یك عكس استاندارد كه جدید باشد را آپلود كنید. بعد از انجام این مراحل می‌توانید برای رزرو وقت مصاحبه سفارت اقدام كنید.

وقت مصاحبه سفارت آمریكا

انجام مصاحبه یكی از مراحل ضروری برای اخذ ویزای توریستی آمریكا است كه باید به صورت حضوری در یكی از سفارت‌ها و كنسولگری‌های آمریكا انجام شود. در این مصاحبه باید یك افسر برای گرفتن ویزای توریستی آمریكا شما را احراز صلاحیت كند.

طبق قوانین كلی بهتر است كه هر متقاضی از سفارت كشور خودش وقت مصاحبه بگیرد و مصاحبه حضوری را در كشور خودش انجام دهد. همان طور كه می‌دانید ما ایرانیان به دلیل عدم وجود سفارت آمریكا در كشورمان باید وقت سفارت آمریكا خود را در كشورهای همسایه انجام دهیم.

در پاسخ به این سوال كه كدام سفارت آمریكا برای ایرانیان مناسب است؟ باید پاسخ دهیم كه سفارتخانه‌های آمریكا در كشور امارات شهر ابوظبی، كشور ارمنستان شهر ایروان و كشور تركیه شهر آنكارا گزینه‌های مناسبی برای انتخاب ایرانیان هستند.

مراحل گرفتن ویزای توریستی آمریكا

راه های افزایش شانس گرفتن ویزا

شرایط، مدارك و نحوه انجام مراحل اخذ ویزا عواملی هستند كه میزان شانس شما برای دریافت ویزای گردشگری آمریكا را تعیین می‌كنند. در كل عوامل زیر شانس شما را برای اخذ ویزا افزایش می‌دهند:

·         سرمایه مالی كافی

·         اشتغال فرد به یك شغل مناسب

·         اشتغال به تحصیل فرد متقاضی در كشور خودش

·         وجود تاریخچه سفری مناسب

·         وجود دعوت نامه آمریكا برای فرد متقاضی

و وجود هریك از موارد زیر می‌تواند شانس شما را برای دریافت ویزای توریستی آمریكا كاهش دهد:

·         فرد یك پرونده داشته باشد كه همچنان باز باشد

·         باردار بودن متقاضی

·         تمكن مالی ناكافی یا عدم اثبات آن به افسر

شرایط دریافت ویزای توریستی كانادا

اداره كشور كانادا كه IRCC نام دارد هر ساله شرایط ویزای توریستی كانادا را به روز رسانی می‌كند. چند مورد از شرایط دریافت ویزا كانادا اجباری هستند و حتما باید وجود داشته باشند تا ویزا صادر شود اما بعضی دیگر از این شرایط آپشنال هستند به این صورت كه اگر این شرایط را داشته باشید شانس شما برای دریافت ویزا افزایش می‌یابد.

تمكن مالی و گردش حساب قوی

سفارت كانادا بررسی می‌كند كه شما از تمكن مالی مناسب برخوردار باشید تا بتوانید هزینه‌های خود را در طول سفر تامین كنید. برای این كار شما باید از بخش بین الملل بانك خود تمكن مالی و ریز گردش حساب ۶ ماه اخیر را به زبان لاتین بگیرید. شما باید این تمكن مالی و پرینت گردش حساب را به افسر خود ارائه دهید تا او از اینكه شما می‌توانید برای صنعت گردشگری این كشور مفید باشید اطمینان حاصل كند. مطابق با آخرین تغییرات حداقل تمكن مالی مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی كانادا ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان است.

تاریخچه سفری پربار

تاریخچه سفری‌ای برای سفارت كانادا قوی محسوب می‌شود كه سفرهایی مانند منطقه شینگن، استرالیا، نیوزلند، ژاپن و چین را داشته باشد. به طور مثال هر چقدر تعداد سفرهای شما به حوزه شینگن بیشتر باشد شانس شما برای اخذ ویزای ویزیتوری افزایش می‌یابد.

این نكته را فراموش نكنید كه هرگز با پاسپورت سفید درخواست ویزای توریستی كانادا ندهید؛ حتما قبل از درخواست ویزای كانادا چند بار سفر به كشورهایی مثل سنگاپور، امارات و روسیه داشته باشید.

شرایط دریافت ویزای توریستی كانادا

دعوت نامه ویزای كانادا

وجود دعوت نامه با این كه از موارد اجباری برای اخذ ویزای توریستی نیست اما می‌تواند برگ برنده شما باشد. ارائه دعوت نامه به افسر كمك می‌كند تا از هدف شما برای سفر به كانادا اطمینان حاصل كند. این دعوت نامه می‌تواند از طرف یكی از اقوام، افراد خانواده یا دوستان برای شما ارسال شود.

مدارك اثبات وابستگی به ایران

شما می‌توانید با ارائه مداركی كه ثابت می‌كند از نظر خانوادگی، مالی، شغلی یا اجتماعی به كشور خودتان وابستگی دارید، شانس خود را برای دریافت ویزا افزایش دهید. این مدارك می‌توانند مواردی مثل سابقه بیمه بالای ۱۰ سال، ثبت شركت، ماندن اعضای خانواده در كشور مبدا، قراردادهای سرمایه گذاری، اشتغال به تحصیل و عضویت در انجمن‌های اجتماعی باشد.

وقت سفارت كانادا در همسایگی ایران

برای رزرو وقت سفارت كانادا ابتدا باید نامه BIL را دریافت كرده باشید چون بدون این نامه دریافت نوبت امكان پذیر نیست. مهلت شما برای انگشت نگاری كه باید در یكی از دفاتر VAC انجام شود 30 روز پس از دریافت نامه بیومتریك است. برای دریافت وقت سفارت كانادا باید از طریق سایت كارگزاری  VFS  اقدام كنید.

تبدیل ویزای توریستی به كاری در كانادا

با توجه به آخرین تغییرات قوانین كانادا، امكان تبدیل ویزای توریستی به كاری در كانادا ایجاد شده است. برای انجام این كار شما باید ابتدا ویزای توریستی كانادا را دریافت كنید و مطابق معمول به كشور كانادا سفر كنید. بعد از سفر به كانادا و حضور در این كشور باید به مصاحبه كاری بروید و از یك كارفرمای كانادایی پیشنهاد شغلی دریافت كنید. بعد از دریافت جاب آفر می‌توانید برای درخواست تبدیل ویزای توریستی به كاری اقدام كنید.

با تبدیل ویزای ویزیتوری به ویزای كاری به راحتی می‌توانید هزینه‌های خود را به میزان قابل توجهی كاهش دهید.

شما می‌توانید با مراجعه به سایت ویزا فوری یا برقراری تماس با مشاوران ما مشاوره رایگان در خصوص دریافت هرگونه ویزا داشته باشید.

منبع : لینك