ریپورتاژ آگهی

راهنمایی برای خواندن اطلاعات بلیط هواپیما

راهنمایی برای خواندن اطلاعات بلیط هواپیما

راهنمایی برای خواندن اطلاعات بلیط هواپیما

اطلاعات و نوشته‌های روی بلیط هواپیمامهم هستند و شما باید به همه آن‌‌ها دقت كنید. حتی بهتر است شما از فرد دیگری بخواهید اطلاعات روی بلیط را برای شما كنترل كند. ممكن است شما روزها قبل برای سفری بلیط خریده باشید و آن را برای روز سفر كنار بگذارید. نسخه‌های دیجیتال و فایل الكترونیكی بلیط هم كه امروزه متداول هستند ممكن است شما را از توجه هرروزه به بلیط و اطلاعات آن دور كنند. اگر روز سفر متوجه شوید كه بلیطی كه خریده‌اید برای روز دیگری بوده است یا شرایطی كه شما می‌خواستید را ندارد، چه وه باید بكنید؟ آیا امكان جبران خرید اشتباه وجود دارد یا خیر؟ همه این موارد با بررسی اطلاعات روی بلیط امكان‌پذیر و ساده هستند. در این مقاله می‌خواهیم راهنمایی كاملی برای خواندن اطلاعات بلیط‌های هواپیما ارائه دهیم. این مقاله را بخوانید و آن را با دوستان و همكاران خود به اشتراك بگذارید.

خرید بلیط هواپیما

امروزه برای خرید بلیط ارازن هواپیما نیازی به مراجعه حضوری ندارید. شما به‌راحتی امكان خرید بلیط‌های مختلف را از سایت‌های معتبری مانند علی بابا دارید. علی بابا امكان خرید آسان و دقیق بلیط هواپیما را برای كاربران فراهم كرده است. در همان سایت هنگام خرید شما اطلاعات كاملی از سفر را می‌بینید و می‌توانید به‌راحتی بلیطی كه می‌خواهید را ابتدا بررسی و با بقیه گزینه‌های موجود مقایسه كنید. حتما قوانین و اطلاعات بلیط را قبل از خرید نهایی برسی كنید تا مشكلی برای سفر خود نداشته باشید. یكی از بهترین سایت‌ها كه اطلاعات دقیق و كاملی را دراختیار شما قرار می‌دهد، سایت علی بابا است. البته بعد از خرید بلیط، نسخه الكترونیكی بلیط به شما ارائه می‌شود كه اطلاعات كاملی از پرواز دراختیار شما قرار می‌دهد.

 اطلاعات بلیط هواپیما

شما باید بدانید كه كدام اطلاعات روی بلیط مهم هستند و چگونه باید آن‌ها را بررسی كنید. در قسمت‌های بعدی این مقاله قسمت‌های از اطلاعات روی بلیط‌های هواپیما را بررسی می‌كنیم تا شما بیشتر با آن‌ها آشنا شوید.

بلیط الكترونیكی هواپیما چیست؟

بیش از ده سال پیش، همه خطوط هوایی بلیط هواپیما كاغذی صادر می‌كردند و مسافران اجازه نداشتند بدون بلیط فیزیكی وارد پرواز شوند. اگر كسی این نوع بلیط هواپیما را گم می‌كرد، هزینه‌ها و عوارض اضافی از او برای صدور نسخه بعدی گرفته می‌شد.

امروزه استفاده از سایت‌ها و اینترنت به خرید یا فروش بلیط‌ها و كنترل آن‌ها كمك زیادی كرده است. امروزه هنگامی كه شما بلیط هواپیما می‌خرید، نسخه‌‎ای از بلیط الكترونیكی برای شما صادر می‌شود. البته شما می‌توانید هرزمان كه بلی خود نیاز داشتید، نسخه‌ای از آن را از قسمت داشبورد یا پنل كاربری خود در سایت دریافت كنید. هنگامی كه به فرودگاه می‌روید، بهتر است این گواهی یا شماره پیگیری آن را همراه داشته باشید. شماره بلیط شما روی نسخه الكترونیكی نوشته شده است و شما با ارائه آن می‌توانید بلی خود را از همان‌جا هم تحویل بگیرید.

خوشبختانه شماره در سیستم ذخیره می‌شود، به این معنی كه در صورت گم‌‍شدن گواهینامه مشكلی برای پرواز شما وجود ندارد. برای اكثر خطوط هوایی و فرودگاه‌ها، فقط ارائه یك شناسه شخصی كافی است. با همه این موارد هنوز اگر می‌خواهید سفر آرام و مطمئنی را تجربه كنید، بهتر است بلیطی كه برای شما صادر شده است را پرینت بگیرید و در فرودگاه ارائه دهید.

بلیط الكترونیكی هواپیما چیست؟

اطلاعات روی بلیط هواپیما

اطلاعات مختلفی مانند زمان، مقصد، شماره صندلی و حتی قوانین پرواز روی بلیط هواپیما نوشته می‌شود. شما باید همه این موارد را بخوانید و به آن‌ها مسلط باشید. مطالعه این موارد به شما كمك می‌كند تا اشتباهی برای سفر انجام ندهید و از همه چیز اطمینان كافی داشته باشید. برخی از اطلاعات مهم روی بلیط هواپیما كه بهتر است چند بار آن‌ها را بررسی كنید، عبارت‌اند از:

 1- آدرس آژانس صادر‌كننده

 2- تاریخ صدور بلیط پرواز شما

 3- نام مسافر و اطلاعات مسافر یا مسافران

 4- شماره‌تلفن یا راه ارتباطی شركت یا سایتی كه بلیط را از آن خریده‌اید

 5- شماره بلیط الكترونیكی كه توصیه می‌كنیم برای روز گم‌شدن بلیط، آن را در تلفن یا رایانه خود ذخیره كنید.

 6- نقطه شروع پرواز و مقصد شما. گاه، ترمینالی كه از آن حركت می‌كنید نیز نوشته می‌شود. نام یا كد فرودگاه هم ممكن است جزئی از اطلاعات این قسمت از بلیط شما باشد.

 7- شماره‌پرواز شما كه معمولا با یك كد دوحرفی نشان‌دهنده شركت هواپیمایی (JP - Adria Airways، LH - Lufthansa و غیره) شروع می‌شود. این مورد یكی از اطلاعات مهم بلیط است. برای پیداكردن دروازه سوار‌شدن فرودگاه به این عبارت نیاز زیادی خواهید داشت.

 8- تاریخ و ساعت حركت. به یاد داشته باشید، باید زودتر به فرودگاه بروید. توصیه می‌شود (بسته به پرواز و فرودگاه) 2-3 ساعت زودتر در فرودگاه باشید. توجه: همه زمان‌ها و تاریخ‌ها به وقت محلی ذكر شده است. زمان حركت بر اساس منطقه زمانی فرودگاه حركت است.

 9- زمان ورود كه معمولا همان تاریخ خروج است. زمان‌ها و تاریخ‌های بلیط شما محلی هستند. بهتر است درباره این موضوع هم در سفرهای خارجی اطلاعات لازم را كسب كنید و بدانید كه چه زمانی باید در فرودگاه باشید.

  10 ستونی كه نشان می‌دهد چه مقدار چمدان را می‌توان تحویل داد.

  11- كلاس رزرو كه قیمت و شرایط بلیط شما را تعیین می‌كند.