ریپورتاژ آگهی

وكیل مهاجرت به استرالیا در تهران بهتر است در سیدنی

روش‌های زیادی برای مهاجرت به استرالیا وجود دارد و این كشورثروتمند با تعداد زیاد ویزاهایی كه برای این امر قرار داده است هم راه‌های زیادی برای ورود به این كشور باز كرده است و هم روند مهاجرت را كمی پیچیده كرده است.

وكیل مهاجرت به استرالیا در تهران بهتر است در سیدنی

چرا به وكیل مهاجرت به استرالیا نیاز دارم؟

گرچه راه‌های زیادی برای مهاجرت به استرالیا وجود دارد ولی اگر به دنبال این هستید كه از راهی سریع و مطمئن به استرالیا مهاجرت كنید كه بعداً دچار مشكلات رد ویزا نشوید بهتر است كه از كمك‌های یك وكیل رسمی مهاجرت به استرالیا بهره بگیرید. كسی كه هم به شما راهنمایی‌ها و مشاوره‌ی لازم برای انتخاب ویزای مناسب را بدهد و هم تمام كارهای مهاجرتی شما را به طور كامل انجام دهد.

با یك جستجوی كوچك در اینترنت می‌توانید ببینید كه كشور استرالیا 140 نوع ویزا دارد مانند ویزا مهارت، ویزای سرمایه گذاری، ویزای جاب آفر استرالیا(برای اطلاعات بیشتر اینجا كلیك كنید) كه بسیاری از این ویزاها ساب كلاس دارند، احتمالاً حجم وسیع از اطلاعات موجب سردرگمی متقاضیان می‌شود پس برای اینكه بدانید كدام ویزا برای پرونده‌ی شما بهترین است بهتر است از كسی كه این مسیر را می‌شناسد كمك بگیرید.

به این نكته هم توجه كنید اگر یك قانون یا تبصره ویزاهای مهاجرتی تغییر پیدا كند شما باید سریعاً دست به كار شوید و تدابیر لازم را برای تطبیق شرایط خود با آن ویزا انجام دهید. اگر در این مورد سررشته ندارید دوباره به كمك یك فرد آگاه نیاز دارید.

باید بگوییم كه وكلای فارسی زبان بسیار خوبی در سیستم مهاجرت استرالیا وجود دارند كه با دانش بالای خود می‌توانند امور مهاجرتی را به دست گرفته و شما را به مقصد برسانند.

 دقت كنید كه اگر به دنبال یك وكیل رسمی مهاجرت به استرالیا داشته باشید حتماً باید دارای كد MARA باشند. مزیت وكلایی كه به صورت تخصصی در استرالیا برای مهاجرت آموزش دیده‌اند این است كه توانایی این را دارند كه در كوتاه‌ترین زمان ممكن امور مهاجرت و كار شما را سهولت ببخشند.

 این افراد را می‌توانید در وب‌سایت mara.gov.au پیدا كنید. با كلیك كردن بر روی این سایت اسامی وكلای رسمی مهاجرت استرالیا را خواهید دید كه بعضی از آنها ایرانی‌تبار هستند. بعضی از این وكلا هم می‌توانند هم ساكن ایران باشند و هم مقیم استرالیا.

حال نوبت به سؤال بعدی است: بهترین وكیل مهاجرت به استرالیا چه كسی است؟ همان وكیلی كه در تهران دفتر دارد یا آن وكیلی كه در استرالیا ساكن است. مزایا و معایب هر كدام چیست؟

مزایا و معایب وكیل مهاجرت استرالیا در تهران

اگر دفتر یك وكیل رسمی مهاجرت به استرالیا در تهران باشد كار شما ساده خواهد بود. بسیاری از افراد با گفتگوی رودرو راحت‌ترند و تماس‌های آنلاین اعتماد آنان را جلب نمی‌كند. اینكه مراجعان  به دفتر وكیل  رفت و آمد كنند سؤالات خود را به طور كامل بپرسند و جواب بگیرند گزینه بهتری برای این دسته از است.

همچنین مراجعان در صورت تخلف وكیل در تهران می‌توانند فوراً مراتب را به مراجع ذی‌صلاح گزارش دهند و از وی شكایت كرده و جلوی كار وی را بگیرند.

وكیلی كه در تهران دفتر داشته باشد از وضعیت جامعه آگاهی بهتری دارد و راحت‌تر هم وضعیت مراجعش را درك خواهد كرد.

حق مشاوره و حق الوكاله چنین شخصی هم به علت هزینه‌ها و مالیات ایران 10 درصد كمتر از وكیلی است كه تنها در استرالیا دفتر داشته باشد.

اما روند كار وكیلی كه در تهران دفتر داشته باشد هم معایبی دارد كه یكی از آنها كندی روند كار خواهد بود، وكیلی كه در تهران حضور دارد با مشكل اختلاف زمان مواجه است.

مزایا و معایب وكیل مهاجرت استرالیا در سیدنی

اگر یك وكیل مهاجرت در سیدنی استرالیا دفتر داشته باشد مسیر مهاجرت به استرالیا سریعتر خواهد بود، این شخص با به دست گرفتن جریان پذیرش، مهاجران را زوودتر به هدفشان خواهند رساند.

همچنین این شخص به طور مكرر می‌تواند در كلاس‌ها و سمینارها شركت می‌كند و از آخرین مفاد قانون و تبصره‌های وزارت مهاجرت استرالیا آگاه است.

اما معایب اینكه دفتر وكیل مهاجرت تنها در سیدنی باشد چیست؟ یكی از این معایب عدم دسترسی به این شخص است به طور مثال در صورتی كه تخلفی از وكیل ببینید چه باید كرد؟ چگونه می‌توان از وی شكایت كرد و تخلفاتش را گزارش داد یا چطوردستمزدی را كه به وی داده‌اید را پس بگیرید؟

مشكل دیگری كه وجود دارد فاصله زمانی مابین ایران و استرالیا است كه برای كسانی كه می‌خواهند به صورت اورژانسی موردی را در پرونده‌شان تغییر دهند و یا وضعیتی را اعلام كنند دردسرساز خواهد شد.

هزینه‌های مشاوره و دستمزد وكیل ساكن استرالیا هم به مراتب بیشتر از وكیل مهاجرت در تهران است.

بهترین راه: همكاری با شركت‌های مهاجرتی كه در هر 2 كشور دارای دفتر هستند.

با توجه به مزایا و معایبی كه در بالا به صورت مفصل توضیح داده شد بهترین گزینه پیش رو برای متقاضیان مهاجرت به استرالیا رجوع كردن به وكیلی است كه در هر دو كشور یك دفتر فعال و پاسخگو داشته باشد.

اگر به دنبال بهترین وكیل مهاجرت به استرالیا هستید توصیه می‌كنیم كه وكیل حاذقی را پیدا كنید كه شماره MARA داشته باشد. یك وكیل مارا استرالیا كه 2 دفتر داشته باشد می‌تواند در كوتاه‌ترین زمان ممكن كارهای مربوط به پرونده شما را انجام دهد. موضوع دیگری كه در اینجا نباید فراموش كرد پاسخگویی دفتر وكیل به سؤالات یا مشكلات پیش آمده است و اینكه وكیل شما در هر دو كشور دفتر داشته باشد این نگرانی را رفع خواهد كرد. همچنین هرگاه نیاز به مشاوره یا تغییری در روند ویزا داشته باشید می‌توانید مراجعه كنید تا فوراً ترتیب اثر داده شود..

داشتن دفتر در هر دو كشور باعث می‌شود مراجعین به خدمات مشاوره و تحویل مدارك، آگاهی از پروسه مهاجرت به آسانی دسترسی داشته باشند .

اگر وكیل رسمی مهاجرت صرفاً در استرالیا دارای دفتر باشند  نه‌تنها هزینه‌های پرداختی مراجعین به علت اعمال مالیات افزایش پیدا می‌كند بلكه مبلغ حق مشاوره و حق الوكاله نسبت به حالتی كه این پرداخت‌ها در ایران انجام شود 10 درصد افزایش خواهد داشت.

در صورتی‌كه این شخص مرتكب تخلفی شود امكان پیگیری شكایت در مراجع ذی صلاح در ایران وجود دارد.

داشتن دفتر در هر دو كشور باعث می‌شود  كه وكیل مربوطه در امور مشاوره شرایط روز زندگی در هر دو كشور مبدأ و مقصد مراجع  را در نظر بگیرد و با دید واق بینانه‌تری به موكلش مشاوره دهد(مثلاً گزینه‌های برای هزینه‌های اجاره، تحصیل فرزندان و ...)

با وجود داشتن 2 دفتر موضوع اختلاف زمانی و تفاوت روزهای كاری بین استرالیا و ایران خودبه‌خود از بین خواهد رفت.

مزایای داشتن وكیل مهاجرت استرالیا

  1- آنها در مورد قوانین مهاجرت استرالیا و رویه ها می دانند.
  2- می تواند مشاوره مهاجرتی ارائه دهد و یك مسیر مناسب را توصیه كند.
  3- آنها یك درخواست به خوبی آماده شده با تمام مدارك مورد نیاز ارائه می دهند كه می تواند تصمیم گیری در مورد ویزای شما را آسان تر و سریع تر كند.
  4- آنها ملزم به رفتار درست و تعریف شده‌ای هستند و باید توصیه‌های دقیقی را ارائه دهند.
  5- آنها باید پول شما را تا زمان انجام كار در یك حساب جداگانه نگه دارند.
  6- آنها باید به موقع نتیجه ویزای خود را به شما اطلاع دهند
  7- اگر از خدمات عامل مهاجرت ناراضی هستید، می توانید به MARA شكایت كنید.

نكات مهم در‌مورد وكیل‌نما‌های مهاجرت به استرالیا

  1- مراقب افرادی باشید كه ادعا می كنند وكیل مهاجرت هستند ولی در سیستم MARA ثبت نام نكرده‌اند.
  2- یكی از مشخصات آنها این است كه اطلاعات محدودی در مورد قوانین و رویه های مهاجرت استرالیا دارند.
  3- آنها ممكن است به شما توصیه‌های نادرست داده و وعده‌های غیرواقعی بدهند یا از موقعیت خود سوءاستفاده كنند.
  4- وكیل‌نماها ممكن است پول بیشتری از شما طلب كنند. برخی از نمایندگان ثبت نشده مقادیر زیادی پول نقد از مشتریانشان كلاهبرداری كرده‌اند.
  5- آنها ممكن است مدارك اصلی و مهم شما را اشتباه تحویل اداره مهاجرت دهند.
  6- این امكان هم وجود دارد كه آنها به  شما در مورد نتیجه ویزایتان اطلاع ندهند.