ریپورتاژ آگهی

هزینه زندگی در دبی در مقایسه با تهران (۲۰۲۳)

شهر مدرن و رو به پیشرفت دبی این روزها مورد توجه بسیاری از افراد با هدف مهاجرت قرار گرفته است. یكی از موضوعات مهمی كه در مهاجرت به هر مقصدی باید اهمیت داده شود، مربوط به هزینه‌های زندگی است.

هزینه زندگی در دبی در مقایسه با تهران (۲۰۲۳)

به طوری كه دبی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و مسافران این شهر لوكس خاورمیانه باید قبل از هرچیزی هزینه‌های زندگی در آن را برآورد كنند. توجه داشته باشید كه هزینه‌ زندگی در دبی فارغ از سفرهای تفریحی بوده و به جای توجه به هزینه‌های تفریحی و بازدید از جاذبه‌های گردشگری آن این بار باید اجاره مسكن، حمل و نقل، غذا، تحصیل و غیره مورد توجه قرار بگیرند. ما در این نوشته همراه شما عزیزان هستیم تا نگاهی كلی به مخارج زندگی در دبی و مقایسه آن با تهران داشته باشیم.

هزینه مسكن در دبی در مقایسه با تهران

مهم‌ترین بخش از مخارج افراد در دبی برای زندگی مربوط به مسكن و اجاره خانه خواهد بود. به طوری كه آماره نشان می‌دهند ۳۰ درصد از مخارج ماهانه برای هر فرد در دبی مربوط به مسكن است. البته كه هزینه مسكن برای زندگی در دبی با سفر توسط تور دبی تفاوت خواهد داشت. چرا كه در این شرایط به جای اقامت در هتل باید به فكر كرایه یا خرید خانه باشید. توجه داشته باشید كه هزینه مسكن در دبی به دلیل موقعیت جغرافیایی آن در دسته شهرهای گران دنیا قرار می‌گیرد. چرا كه دبی با كمبود زمین برای ساخت مسكن مواجه بوده و همین موضوع قیمت‌ها را به صورت قابل توجهی افزایش می‌دهد. 
در كل میانگین قیمت خرید خانه در دبی به ازای هر متر مربع ۱۲۰۰ الی ۱۵۰۰ درهم امارات بوده و هزینه اجاره آپارتمان یك خوابه حدودا ۴۵۰۰ تا ۸۰۰۰ درهم در ماه خواهد بود. توجه داشته باشید كه این قیمت‌ها می‌توانند بسته به موقعیت مكانی خانه، سال ساخت، كیفیت ساخت و ... كمی متفاوت باشند. با توجه به اینكه تهران جز گران‌ترین شهرها از نظر مسكن در دنیا می‌باشد، پس هزینه‌های اجاره یا خرید خانه در دبی به نسبت كمتر از آن است.

هزینه مسكن در دبی در مقایسه با تهران

هزینه غذا در دبی در مقایسه با تهران

بعد از مسكن مهم‌ترین بخش از بودجه افراد در محاسبه هزینه زندگی در دبی مربوط به خورد و خوراك خواهد بود. به طوری كه گفته می‌شود تقریبا ۱۵ درصد از مخارج افراد برای زندگی در دبی صرف غذا می‌شود. خوشبختانه دسترسی به دریا و استفاده از فناوری‌های روز دنیا در زمینه كاشت و برداشت محصولات كشاورزی تا حد زیادی مشكل كمبود مواد غذایی در امارات متحده را كاهش داده است. به طوری كه از محصولات دریایی گرفته تا دیگر انواع خوراكی‌ها را به وفور در فروشگاه‌های مواد غذایی و رستوران‌های دبی پیدا خواهید كرد. با این حال از لحاظ مالی اجازه ریخت و پاش زیاد را از این نظر در دبی نخواهید داشت. از آنجایی كه مهاجران دبی بیشتر به دنبال هزینه مواد غذایی در این مقصد هستند در زیر قیمت چند مورد از مهم‌ترین آن‌ها را برای شما عزیزان گردآوری كرده‌ایم:
•    یك كیلو برنج: ۶ درهم
•    یك كیلو پنیر: ۳۲ درهم
•    یك بسته تخم مرغ ۱۲ عددی: ۱۰ درهم
•    یك كیلو گوشت گوساله: ۳۵ درهم
•    یك كیلو موز: ۵ درهم
•    یك عدد نان: ۱.۲ درهم
•    یك لیتر شیر: ۸ درهم
•    یك كیلو سینه مرغ: ۴ درهم
•    یك بطری آب: ۱.۷ درهم
البته كه هر از گاهی افراد نیاز رفتن به رستوران نیز پیدا می‌كنند. دبی از لحاظ رستوران گردی تنوع بسیار زیادی داشته و از غذاخوری‌های بسیار ارزان تا رستوران‌های فوق‌العاده لوكس و گران را می‌توانید انتخاب كنید. در حالت كلی برای خوردن یك وعده غذایی معمولی در یك رستوران كاملا متوسط باید هزینه‌ای در حدود ۳۵ درهم پرداخت كنید. این رقم برای خوردن یك عدد ساندویچ در رستوران‌های زنجیره‌ای مك دونالد ۲۸ درهم خواهد بود. همان طور كه مشاهده می‌كنید هزینه خورد و خوراك در دبی به صورت نامحسوسی در مقایسه با تهران می‌تواند بیشتر باشد. البته كه این تفاوت خیلی زیاد نیست. 

هزینه حمل و نقل در دبی در مقایسه با تهران

كشور امارات از قطب‌های مهم تجاری در سطح خاورمیانه و البته بین‌المللی به حساب می‌آید. از همین رو هزینه‌های گمركی در آن نسبتا پایین بوده و مهاجران دبی می‌توانند با هزینه‌های بسیار كمتر در مقایسه با تهران ماشین‌های لوكس و آخرین مدل را خریداری كرده و سوار شوند. به طوری كه تنها با ۷۰۰۰۰ درهم می‌توان یك خودرو تویوتا كرولا سدان را در دبی خریداری كرد. این در حالی است كه قیمت خرید همین خودرو در ایران حدود ۳ الی ۴ برابر گران‌تر است. البته كه هزینه زندگی در دبی در بخش حمل و نقل صرفا مربوط به خرید اتومبیل نبوده و اغلب مهاجران در سال‌های اول زندگی ترجیح می‌دهند با وسیله‌های حمل و نقل عمومی جابجا شوند. اگر شما نیز جز این دسته از افراد هستید باید هزینه‌های زیر را در این خصوص مد نظر بگیرید:
•    كرایه یك كروس تاكسی به مسافت ۱.۵ كیلومتر: ۳.۵ درهم
•    خرید كارت حمل و نقل عمومی با اعتبار یك ماهه: ۳۰۰ درهم
•    قیمت یك لیتر بنزین: ۲.۲ درهم

هزینه حمل و نقل در دبی در مقایسه با تهران

هزینه‌های درمانی در دبی در مقایسه با تهران

وقتی صحبت از هزینه زندگی در دبی می‌كنیم، نمی‌توان از هزینه‌های درمانی و بهداشتی آن صرف نظر كرد. كشور امارات متحده عربی تسهیلات عمومی متعددی را در این زمینه ارائه داده و همچنین نهادهای بیمه نیز در آن فعالیت دارند. البته كه استفاده از این خدمات مشروط بر داشتن حق شهروندی در دبی است. در زیر به چند مورد از هزینه‌ها درمانی در دبی می‌پردازیم:
•    هزینه ویزیت توسط پزشك خصوصی: ۲۷۰ درهم
•    تهیه كارت سلامت برای شهروندان زیر ۱۸ سال: ۲۵ درهم
•    تهیه كارت سلامت برای شهروندان بالای ۱۸ سال: ۱۲۰ درهم
•    تهیه كارت سلامت برای مهاجران زیر ۱۸ سال: ۱۲۰ درهم
•    تهیه كارت سلامت برای مهاجران بالای ۱۸ سال: ۳۲۰ درهم
افراد می‌توانند در امارات با در دست داشتن كارت سلامت بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای از خدمات درمانی و بهداشتی در این كشور بهره‌مند شوند. همان طور كه متوجه هستید هزینه‌های درمانی در دبی در مقایسه با ایران بالاتر هستند. 

هزینه‌های تحصیل در دبی در مقایسه با تهران

متاسفانه در خصوص هزینه‌های تحصیل در دبی خبرهای خوبی برای شما نخواهیم داشت. چرا كه خدمات تحصیل در موسسه‌های دولتی امارات تنها به شهروندان آن ارائه می‌شود. از این رو مهاجران باید برای استفاده از این حقوق هزینه‌های نسبتا بالایی را متحمل شوند. این هزینه‌ها بسته به مقاطع تحصیلی متفاوت بوده و تقریبا در حدود رقم‌های عنوان شده در زیر خواهند بود: 
•    هزینه تحصیل در مدارس دولتی: ۶۰۰۰ درهم
•    هزینه تحصیل در مدارس بین‌المللی: ۱۳۵۰۰ الی ۲۱۰۰۰ درهم
•    هزینه تحصیل در مقطع كارشناسی: ۵۵ هزار الی ۱۲۸ هزار درهم
•    هزینه تحصیل در مقطع كارشناسی ارشد: ۶۰ هزار الی ۹۰ هزار درهم
•    هزینه تحصیل در مقطع دكترا: ۵۵ هزار درهم

جمع‌بندی
چنانچه تا این بخش از نوشته همراه ما بوده باشید تا حدودی با هزینه زندگی در دبی آشنا شده‌اید. البته كه همه این هزینه‌ها تقریبی بوده و می‌تواند بسته به انتظارات افراد از سطح زندگی متفاوت باشد. به عنوان مثال نوع خانه‌ یا غذاهایی كه انتخاب می‌كنید همگی می‌توانند تا حد زیادی هزینه‌های زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهند. اما در حالت كلی با حفظ یك سری استانداردهای مشخص هزینه‌های زندگی در شهر دبی در مقایسه با تهران كمی بالاتر هستند. برای آشنایی بیشتر با كیفیت و سطح زندگی در دبی و هزینه‌های تقریبی متناسب با انتظارات خود توصیه می‌كنیم قبل از تصمیم‌گیری نهایی حتما سفری كوتاه با تور دبی داشته باشید. برای انجام هماهنگی‌های لازم و دریافت مشاوره‌های لازم در این زمینه ما به شما آژانس مسافرتی مقتدر سیر تابان را پیشنهاد می‌دهیم. كارشناسان خبره این مجموعه با شماره تماس‌های ۲۶۴۰۹۸۲۸ -۰۲۱ و ۷۵۲۱۲ -۰۲۱ در خدمت شما عزیزان خواهند بود. همچنین می‌توانید اطلاعات كلی در مورد این آژانس مسافرتی را از طریق آدرس https://mstiran.com/ به دست آورید.