ریپورتاژ آگهی

سفر به استانبول

سفر به استانبول

در طول سال، ایرانیان زیادی با خرید بلیط هواپیما خارجی از اسنپ تریپ از شهر رنگارنگ استانبول دیدن می‌كنند. این شهر در هر فصل از سال، جاذبه‌های خاص خود را دارد. قدمت تاریخی استانبول باعث شده است در طی قرن‌ها، آثار معماری شگفتی انگیزی در آن ساخته شوند؛ آثاری كه تماشای هركدام از آن‌ها می‌تواند انگیزه‌ای برای سفر باشد.

سفر به استانبول

تاریخچه استانبول

تاریخ استانبول احتمالا از 3000 سال قبل از میلاد آغاز شده است. این شهر باشكوه در طول تاریخ، سه نام متفاوت داشت. استانبول در ابتدا و در زمان یونان باستان، با نام "بیزانس" معروف بود. پس از تسخیر توسط امپراتوری روم، "قسطنطنیه" نام گرفت و در نهایت، با نام رسمی استانبول شناخته شد. شناسایی ویژگی‌های فرهنگی و معماری این شهر به دلیل تركیبی از تمدن‌های یونانی، رومی و تركی، چالش‌برانگیز است.

در دهه‌های 1940 تا 1950، استانبول شروع به رشد كرد و هنوز هم به رشد خود ادامه می‌دهد. امروز استانبول شهری مدرن است كه به میراث تاریخی خود وفادار مانده و پیوندی بین شرق و غرب ایجاد كرده است. برای بازدید از این شهر زیبا می‌توانید پس از ورود به وب‌سایت https://www.snapptrip.com/ بلیط موردنظر خود را تهیه كنید.

مكان‌های محبوب توریستی در استانبول

استانبول به دلیل سابقه تاریخی، فرهنگ متنوع، غذاهای خاص و جاذبه‌های گردشگری فراوان، مشهور است. با توجه به تعدد مكان‌های دیدنی و تفریحی در این شهر، زمان مسئله‌ای مهم است؛ زیرا باید از تمام آن‌ها بازدید كرد. با خرید بلیط هواپیما از تمامی شهرهای ایران می‌توانید به دیدن جاذبه‌هایی مانند مساجد، كلیساها،‌ محله‌های قدیمی و سواحل زیبای استانبول بروید. برای رزرو پرواز تبریز استانبول كلیك كنید.

ایاصوفیه

ایاصوفیه را می‌توان معروف‌ترین بنای استانبول و همچنین نماد آن دانست. این سازه یك شاهكار مهندسی رومی است كه بین سال‌های 325 تا 330 پس از میلاد بنا شد. در ابتدا، ایاصوفیه به‌عنوان یك كلیسای مسیحی ساخته شد. اما در سال 1453، زمانی كه عثمانی‌ها قسطنطنیه را تصرف كردند، به مسجد تبدیل شد. بنابراین در درون این شگفتی بی‌نظیر می‌توان شاخصه‌های ادیان مسیحی و اسلامی را دید.

در سال 1935، ایاصوفیه به موزه تبدیل شد و در معرض دید عموم قرار گرفت. برای گشت‌وگذار در تمامی نقاط این بنا به دو ساعت زمان نیاز دارید. بازدیدكنندگان می‌توانند از طریق دروازه امپراتوری به سمت شبستان مركزی بروند تا از 107 ستون زیبا، سقف پوشیده شده با موزاییك باشكوه و سبك معماری زیبای آن دیدن كنند.

مسجد آبی

درست در كنار ایاصوفیه، مسجد آبی قرار دارد كه از سال 1609 تا 1616 ساخته شده است. این مسجد به دستور سلطان احمد و با تركیب عناصر معماری مسیحی بیزانسی و سنتی اسلامی احداث شد. مسجد آبی، این نام را به دلیل كاشی‌های آبی دست‌ساز كه برای تزئین دیوارهای داخلی آن استفاده شد‌ه‌اند، گرفته است. با خرید بلیط هواپیما خارجی از اسنپ تریپ، می‌توانید از جاذبه‌های معماری و فرهنگی استانبول لذت ببرید.

این بنا كه در اوایل قرن هفدهم ساخته شد، امروزه یك عبادتگاه فعال است. به همین دلیل، مسجد در پنج وقت نماز روزانه به روی گردشگران بسته است. عناصر زیبای كوچكی مانند پنج گنبد اصلی، هشت گنبد فرعی، شش مناره، محراب، شیشه‌های رنگی و كاشی‌های سرامیكی آبی همگی زیبایی بیشتری به این گنجینه گران‌بها می‌بخشند. ورود افراد به مسجد آبی رایگان است، بااین‌حال، قوانین خاصی وجود دارد كه باید هنگام ورود به مسجد رعایت كنید.

آب انبار باسیلیكا

آب انبار باسیلیكا، ساخته شده در قرن سوم، تنها چند قدم با مسجد آبی فاصله دارد. این آب انبار تاریك، سرد و مرموز زیرزمینی یكی از مخازن باستانی شهر است. این بنا از قرن ششم آب موردنیاز ساكنان استانبول را تامین می‌كرده است. 52 پله حكاكی شده از سنگ، گردشگران را به ورودی آب انبار باسیلیكا می‌رسانند. این اتاقك زیرزمینی، 9800 مترمربع است و ظرفیت نگهداری حدود 80 هزار مترمكعب آب را دارد.

با دیدن فناوری استفاده شده توسط رومیان باستان برای ساخت این سازه بی‌نظیر، بازدیدكنندگان شگفت‌زده خواهند شد. آب انبار باسیلیكا یكی از بهترین مكان‌های استانبول برای بازدید است. افراد می‌توانند با تهیه بلیط از هر كجای ایران به دیدن آب انبار باسیلیكا در استانبول بروند. برای رزرو پرواز تبریز استانبول كلیك كنید.

كلیسای چورا

كلیسای چورا

كلیسای چورا كه به نام كلیسای ناجی مقدس نیز شهرت دارد، در قرن یازدهم ساخته شد. این بنا به خاطر نقاشی‌های دیواری و موزاییك‌هایی كه زندگی عیسی مسیح و مریم را به تصویر می‌كشند، مشهور است.

این كلیسا در گذشته یك صومعه بود. بعدها تبدیل به مسجد شد و از سال 1948 از آن به‌عنوان موزه استفاده می‌شود. سلطان بایزید دوم كه كلیسا را به مسجد تبدیل كرد، به دلیل اعتقاد به اسلام به مردمش اجازه عبادت در مقابل نقاشی‌های دیواری بیزانسی را نمی‌داد و تمام موزاییك‌ها و نقاشی‌های دیواری را با گچ پوشاند. برخی از آن‌ها نیز در اثر زلزله و برخی دیگر به مرور زمان از بین رفته‌اند. سال‌ها بعد با كمك‌های مالی آمریكایی‌ها، بیشتر آثار هنری موردبازسازی قرار گرفتند.

برج گالاتا

برای دیدن نمایی 360 درجه از شهر تاریخی استانبول، می‌توانید از برج گالاتا با ارتفاع 67 متر بالا بروید. برج گالاتا در میانه قرن چهاردهم برای تشخیص آتش‌سوزی‌ها ساخته شد و به‌عنوان سربازخانه و سیاه‌چاله نیز مورداستفاده قرار می‌گرفت.

برج گالاتا پس از بازسازی به یك كافه، رستوران و كلوپ شبانه تبدیل شد. در كافه Pierre Loti در كنار این برج می‌توانید یك نمایش تركی تماشا كنید یا از یك قهوه سنتی تركی با باقلوای خوش‌طعم لذت ببرید.

خرید بلیط استانبول

چنانچه قصد سفر به استانبول و بازدید از دیدنی‌های خارق‌العاده این شهر را دارید، می‌توانید با خرید بلیط هواپیما خارجی از اسنپ تریپ با پروازی امن و مطمئن وارد استانبول زیبا شوید.

در هر كجای ایران كه باشید، می‌توانید با مراجعه به اسنپ تریپ  و پس از مقایسه انواع بلیط‌ها از شركت‌های هواپیمایی مختلف، گزینه موردنظر خود را انتخاب كنید. از طریق این سامانه امكان مشاهده قیمت‌ها به‌صورت لحظه‌ای وجود دارد.

جمع‌بندی

فرهنگ، آداب‌ورسوم، غذاها و جاذبه‌های دیدنی استانبول افراد را مشتاق سفر به این شهر می‌كنند. استانبول همواره شگفتی‌هایی برای ارائه به گردشگران دارد. برای سفر به این شهر زیبا می‌توانید با مراجعه به اسنپ تریپ، در عرض چند دقیقه بلیط خود را تهیه كنید. برای رزرو پرواز تبریز استانبول كلیك كنید.