ریپورتاژ آگهی

گردشگری تاریخی ایران؛ اماكن تاریخی اصفهان و شیراز

به نظر شما چطور سفری خوب است؟ اگر از ما بپرسید، سفری خوب و مفید است كه چیزی به انسان اضافه كند و چشم او را به جهان بازتر كند. خب، چه گزینه‌ای بهتر از سفر به اصفهان و شیراز كه هم فال باشد هم تماشا؟ سفر به شیراز و اصفهان هم تفریح است و هم یادگیری. حال و هوای خوش شیراز و اصفهان و تفریحاتی كه در این دو شهر منتظر شما هستند كه بركسی پوشیده نیست. اما نظرتان چیست كه كمی یادگیری را هم به سفرتان اضافه كنیم؟ در این مطلب به شما می‌گوییم وقتی به شیراز یا اصفهان می‌روید به كدام مكان‌های گردشگری تاریخی سر بزنید كه هم حال و هوای خوشی داشته باشند و هم باعث شوند با تاریخ و فرهنگ این دو شهر كهن آشنا شوید.

4 مورد از بهترین جاهای دیدنی شیراز

مكان‌هایی مثل حافظیه و سعدیه را كه همه می‌شناسند و معرفی آن‌ها تكرار مكررات است. ما می‌خواهیم در این قسمت مكان‌های گردشگری و تاریخی شیراز كه شاید كمتر اسم‌شان را شنیده باشید را به شما معرفی كنیم. راستی! اگر قصد سفر به شیرازِ زیبا را دارید، از طریق صفحه رزرو هتل یوتراوز اقامتتان در این شهر پر راز و رمز را هم مهیا كنید.

مسجد صورتی شیراز را ببینید!

مسجد صورتی، نامی زیبا و جالب برای یك مسجد كه توجه هر شنونده‌ای را به خودش جلب می‌كند. مسجد نصیرالملك  كه قدمت آن به دوران قاجار برمی‌گردد بین مردم به مسجد صورتی معروف است. شاید دلیل این موضوع این باشد كه رنگ صورتی در این مسجد غالب است و زیبایی خاصی به نمای آن بخشیده است. این مسجد زیبا پر از رنگ و نقش است و وقتی نور آفتاب از پنجره‌ها بر روی این نقش‌ها می‌تابد، دل هر بیننده‌ای را با خودش می‌برد. با بازدید از مسجد صورتی شیراز هم به دوران قاجار سفر كنید و معماری و نقاشی هنرمندانه آن زمان را ببینید، و هم عكس‌های زیبا بگیرید. آیا به دنبال یك هتل مجلل با امكانات عالی و قیمت خوب در شیراز هستید؟ بر روی عبارت هتل هما شیراز كلیك كنید تا مقرون به‌صرفه‌ترین گزینه‌ها را ببینید.

مسجد نصیرالملك| یوتراوز

خانه زینت الملوك

خانه زینت الملوك پر از حس و حال خوب است. زیرا این خانه تاریخی در قدیم محل زندگی خانمی بسیار خیر به نام زینت الملوك بوده است كه همیشه در خانه‌اش میزبان نیازمندان بوده است. می‌گویند هر چه بكاری همان را درو می‌كنی؛ زینت الملوك نیز مهربانی كاشت و محبوبیت درو كرد. تا حدی كه حتی امروز بعد از گذشت قرن‌ها هنوز هم این خانه به خانه زینت الملوك معروف است و یكی از بهترین جاهای دیدنی شیراز محسوب می‌شود. اگر دلتان می‌خواهد به شیراز زیبا سفر كنید اما دغدغه اقامتتان در این شهر را دارید، با كلیك بر روی عبارت هتل های شیراز ارزان‌ترین اقامتگاه‌ها یا هتل نزدیك این خانه تاریخی را رزرو كنید. اكنون خانه زینت الملوك به یك موزه بسیار دیدنی تبدیل شده است كه مجسمه‌های بسیاری از مشاهیر شیراز از جمله خود زینت الملوك، كریم خان زند، باباكوهی، و... را در آن خواهید دید. این مجسمه‌ها آن‌قدر واقعی و زبردستانه ساخته شده‌اند كه احساس می‌كنید واقعی هستند و از گذشته به زمان حال بازگشته‌اند.

باغ عفیف آباد شیراز، محل تفریح پادشاهان

باورتان می‌شود اگر بگوییم كه این باغ از سال 1284 تا كنون پابرجا بوده است؟ البته باغ زیبای عفیف آباد به اصطلاح گرم و سرد روزگار را چشیده است؛ دفعاتی تخریب شده و دوباره نوسازی شده است تا این كه امروز به آنچه می‌بینید تبدیل شده است. این باغ زیبا در دوان صفوی ساخته شده است و پادشاهان برای تفریح به آن می‌آمدند. شما هم می‌توانید همراه با خانواده و دوستانتان به این باغ زیبا بیایید و قدم بر جای پای پادشاهان بگذارید. برای این كه چشم‌های شما هم زیبایی این باغ و دیدنی های موزه آن را ببینند، از طریق سایت utravs.com بلیط پروازتان به شیراز، این شهر پر رمز و راز را با ارزان‌ترین قیمت رزرو كنید. شكوه و جلال این باغ بعد از دوران صفویه پابرجا نماند و این باغ تخریب شد. اما دست سرنوشت می‌خواست كه باغ عفیف آباد پابرجا بماند؛ به همین علت، در اواخر دوره قاجار این باغ به عفیفه خانم كه خواهرزاده بانی آن بود سپرده شد و عفیفه خانم تغییرات و بهسازی‌های زیادی در آن انجام داد. به همین علت است كه امروز ما این مكان گردشگری تاریخی ایران را با نام باغ عفیف آباد می‌شناسیم. امروزه انواع و اقسام وسایل نظامی از جمله توپ، تانك و اسلحه‌های دوران صفویه، قاجار و پهلوی را می‌توانید در این باغ ببینید.

جاهای دیدنی شیراز| یوتراوز

عمارت شاپوری: یكی از بهترین جاهای دیدنی شیراز در شب

معمولاً گردشگران تصمیم می‌گیرند كه در روز به بازدید از جاهای دیدنی و مكان های تاریخی شیراز بروند. اما عمارت شاپوری از آن مكان‌های گردشگری تاریخی ایران است كه دیدن آن در شب لطف دیگری دارد! اگر به شیراز می‌روید، حتماً یك شب همراه دوستان و خانواده‌تان به عمارت شاپوری بروید و در یك فضای كاملاً سنتی شام میل كنید. این عمارت با این كه قدمت چندان زیادی ندارد، اما گذراندن یك شب زیبا در آن لذت خاص خودش را دارد. عمارت شاپوری در دوران پهلوی ساخته شد و به یكی از خاندان‌های مشهور شیراز به نام خاندان شاپوری كه تاجر و بسیار ثروتمند بودند تعلق داشت. فقط نگاهی به نمای زیبای این عمارت در شب بیندازید تا ببینید كه چرا پیشنهاد می‌كنیم حتماً یكی از شب‌های سفرتان را در عمارت شاپوری زیبا بگذرانید.

عمارت شاپوری از جاهای دیدنی شیراز | یوتراوز

5 مورد از مكان‌های گردشگری و تاریخی اصفهان

می‌گویند اصفهان نصف جهان است! چطور در عرض چند روز سفرمان نصف جهان را ببینیم؟ خب، پیشنهاد می‌كنیم قبل از هر چیز به سراغ این 3 مكان تاریخی و گردشگری بروید كه جزو بهترین جاهای دیدنی اصفهان محسوب می‌شوند. تا یادمان نرفته است بگوییم كه اگر هنوز هتلتان را در اصفهان رزرو نكرده‌اید، رزرو اتاق در هتل عباسی اصفهان را به شما معرفی می‌كنیم. این هتل حال و هوای كاملاً سنتی دارد و شما را به دنیای اصفهان قدیم می‌برد. حالا برویم سراغ بهترین مكان‌های گردشگری تاریخی ایران در اصفهان:

پل خواجو: پلی به دنیایی دیگر!

حتماً شما هم در فیلم‌های تخیلی و افسانه‌ای پل‌هایی را دیده‌اید كه كسی از آن‌ها عبور می‌كند و پا به جهان دیگری می‌گذارد. اما باید بگوییم كه پل خواجوی اصفهان واقعاً پلی به دنیای دیگری است! دنیایی پر از زیبایی، آواز، هنر، تاریخ و شگفتی. این پل در واقع برای كنترل جریان آب در زاینده رود ساخته شده بود؛ اما به‌خاطر زیبایی بسیارش به یكی از جاذبه‌های تاریخی اصفهان تبدیل شد. این پل كه از زیباترین دیدنی های اصفهان محسوب می‌شود، از دوران شاه عباس دوم تابه‌حال پابرجا مانده است. پس تصور كنید كه چقدر معماری آن قوی و غنی بوده كه آن را این‌طور پابرجا نگه داشته است. شما هم وقتی به اصفهان می‌روید، حتماً در زمان غروب خورشید سری به پل خواجو بزنید تا سحرآمیزترین صحنه عمرتان از غروب خورشید را ببینید.

جاهای دیدنی اصفهان| یوتراوز

بازار قیصریه اصفهان: دیوارها از اجناس دیدنی ترند!

معمولاً وقتی به بازار می‌رویم چشم‌مان به مغازه‌ها و اجناس است. اما داستان بازار قیصریه اصفهان فرق می‌كند. وقتی به بازار قیصریه می‌روید چشمتان آنقدر غرق در زیبایی سقف و دیوارهای كاشی كاری شده می‌شود كه خرید و دیدن اجناس را به كلی فراموش می‌كنید. البته پیشنهاد می‌كنیم بعد از این كه یك دل سیر زیبایی‌های سقف، سردر و دیوارهای این بازار باشكوه را نگاه كردید، دیدن مغازه‌ها را هم از دست ندهید. زیرا بازار قیصریه پر از اجناس رنگارنگ است كه گزینه‌ای عالی برای سوغاتی اصفهان محسوب می‌شوند.

كاخ هشت بهشت

شاید فكر كنید درباره زیبایی كاخ هشت بهشت اغراق می‌كنیم، اما نه. معماری و طراحی این كاخ به قدری باشكوه و زیباست كه واقعاً در گذشته به زیباترین كاخ عالم مشهور بوده است. حالا چرا به آن می‌گویند كاخ هشت بهشت؟ زیرا این كاخ در واقع یك بنای هشت ضلعی است و آنقدر زیباست كه گویی در هر ضلع آن یك بهشت وجود دارد! حتی بسیاری از جهانگردانی كه از كشورهای دیگر به ایران می‌آیند هم می‌گویند كه كاخی به این زیبایی را تابه‌حال ندیده‌اند. قسمت غمگین ماجرا این است كه بخش بزرگی از این كاخ زیبا در دوران قاجار از بین رفت. حالا تصور كنید كه اگر چنین اتفاقی نیفتاده بود، این باغ چه بهشتی بود! اگر شما هم دلتان می‌خواهد این بهشت روی زمین را در اصفهان ببینید، یوتراوز مقدمات سفر شما را آماده می‌كند. برای رزرو بهترین و ارزان‌ترین هتل‌ها سری به صفحه هتل های اصفهان بزنید تا یك هتل عالی متناسب با بودجه‌تان را به شما معرفی كنیم.

اماكنت تاریخی اصفهان| یوتراوز

كاخ عالی‌قاپوی اصفهان: جاذبه‌ای كه شما را انگشت به دهان می‌گذارد!

می‌خواهیم از یكی از جاهای دیدنی اصفهان برایتان بگوییم كه باعث شود به معجزه معماری كهن ایران ایمان بیاورید! كاخ عالی‌قاپوی اصفهان بنایی است كه تعداد طبقات آن از جهات مختلف فرق می‌كند. اگر از روبرو به این بنای گردشگری تاریخی ایران نگاه كنید، دو طبقه به نظر می‌آید. اگر از كنار به آن نگاه كنید، فكر می‌كنید این بنا سه طبقه است. از آن عجیب‌تر، كافی است از پشت به كاخ عالی‌قاپو نگاه كنید تا یك بنای پنج طبقه را ببینید! حالا اگر هنوز از تعجب شاخ در نیاورده‌اید، اجازه دهید بگوییم كه این كاخ در واقعیت 6 طبقه است. همین شگفتی و معجزه‌ای كه در معماری این باغ وجود دارد كافی است تا هر گردشگری را ترغیب به دیدن این كاخ كند. اما یك نكته جالب دیگر هم این است كه كاخ عالی‌قاپو در گذشته محلی بوده است كه پادشاهان صفوی در آن مراسمات و مسابقات را تماشا می‌كردند. شما هم وقتی به این باغ می‌آیید، سعی كنید خودتان را در حال و هوای دوران صفوی ببینید و پادشاهانی كه مشغول تماشا و لذت بردن از مراسمات بودند را تصور كنید. نگاهی به زیبایی بی نظیر این كاخ در عكس زیر بیندازید و همین الان كوله بارتان را برای سفر به اصفهان و دیدن این بنای زیبای گردشگری تاریخی ایران جمع كنید.

مسجد شیخ لطف الله

شاید تابه‌حال مساجد تاریخی زیادی را دیده باشید، اما مسجد شیخ لطف الله چیز دیگری است! این مسجد اصلاً مناره و صحن ندارد و به طور مخصوص برای خانواده شاه ساخته شده بوده است. یك نكته بسیار عجیب و جالب در مورد مسجد شیخ لطف الله این است كه انعكاس نور آفتاب بر روی دیواره‌های آن باعث می‌شود كه در طول روز رنگ‌های مختلفی در این مسجد به چشم بخورند. گاهی صورتی، گاهی خاكی و گاهی خاكستری. گنبد این مسجد زیبا هم در جهان حرفی برای گفتن دارد و می‌گویند كه مدورترین گنبد جهان است. البته از مسجدی كه به طور خاص برای خانواده شاه ساخته شده باشد، دقت و ظرافتی كمتر از این هم انتظار نمی‌رود.

در پایان: سفر به شیراز و اصفهان با یوتراوز بهتره!

در این مطلب بهترین مكان‌های گردشگری تاریخی ایران در اصفهان و شیراز را به شما معرفی كردیم كه سفر شما را به یك سفر پر از یادگیری و تجربه تبدیل می‌كنند. اما یك سفر خوب، سفری است كه در آن رفت و برگشت خوبی داشته باشید و خیالتان از بابت یك اقامت مفرح اما مقرون به صرفه هم راحت باشد. اگر رفت و برگشتتان راحت نباشد یا دائماً دغدغه «امشب در اصفهان یا شیراز كجا بمانیم؟» را داشته باشید، سفر به دلتان نمی‌چسبد. یوتراوز اینجاست تا این دغدغه‌ها را برای شما برطرف كند تا شما فقط و فقط به فكر لذت بردن از سفرتان باشید. برای دیدن بهترین هتل های اصفهان و شیراز برای هر بودجه‌ای، سایت یوتراوز را ببینید و قبل از دیگران مقرون به‌صرفه‌ترین هتل‌ها را رزرو كنید. ارزان‌ترین بلیط هواپیما و قطار به شیراز را نیز می‌توانید از طرق سایت یوتراوز خریداری كنید. همه چیز آماده است؛ آیا شما برای سفرتان آماده‌اید؟ ما در یوتراوز منتظرتان هستیم!