ریپورتاژ آگهی

استانبول بهتر است یا آنتالیا؟ تابستان ۱۴۰۲ كجا بریم؟

طبیعتا هر شهری زیبایی و جذابیت خاص خود را دارد. اما گاهی اوقات زیبایی‌ها و جذابیت‌های هر دو مقصد گردشگری به قدری زیاد است كه توریست‌ها در انتخاب یكی از آن‌ها برای سفر دچار تردید می‌شوند. از جمله این موارد انتخاب بین سفر با تور آنتالیا و یا استانبول است.

استانبول بهتر است یا آنتالیا؟ تابستان ۱۴۰۲ كجا بریم؟

طبیعتا هر شهری زیبایی و جذابیت خاص خود را دارد. اما گاهی اوقات زیبایی‌ها و جذابیت‌های هر دو مقصد گردشگری به قدری زیاد است كه توریست‌ها در انتخاب یكی از آن‌ها برای سفر دچار تردید می‌شوند. از جمله این موارد انتخاب بین سفر با تور آنتالیا و یا استانبول است. برای اینكه بتوان بهترین گزینه را با توجه به علاقه و انتظارات خود از سفر انتخاب كرد، بهتر است تا مقاصد گردشگری مورد نظر را از جنبه‌های مختلف از قبیل شرایط آب و هوایی، تفریحات، جاذبه‌های توریستی، هزینه‌ها و ... مورد ارزیابی قرار داد. از آنجایی كه با فرا رسیدن فصل تابستان تمایل برای سفر در افراد بیشتر می‌شود و همیشه تصمیم‌گیری بین استانبول یا آنتالیا برای گردشگران دشوار است، در این نوشته سعی كرده‌ایم تا مقایسه‌ای كلی از هر دو مقصد پرطرفدار داشته و شما را در تصمیم‌گیری مناسب راهنمایی كنیم. 

موقعیت جغرافیایی استانبول یا آنتالیا

استانبول به عنوان یكی از كلان شهرهای مهم تركیه از موقعیت مكانی استثنایی برخوردار بوده و همین موضوع باعث شده تا محبوبیت دو چندانی بین گردشگران پیدا كند. به این صورت كه بخشی از استانبول در قاره آسیا قرار داشته و بخش دیگر آن در قاره اروپا واقع شده است. همچنین این شهر مدرن و زیبای تركی دارای مناظر باشكوهی از ساحل دریای مرمره، شاخ طلایی و تنگه بسفر است. از نظر جغرافیایی نیز باید بگوییم كه استانبول در منطقه شمال غربی كشور قرار گرفته و تقریبا از لحاظ مسافتی فاصله زیادی با شهرهای مرزی ایران دارد. از طرفی دیگر شهر زیبا و ساحلی آنتالیا در محدوده دریای مدیترانه در سمت جنوب غربی تركیه واقع شده است. موقعیت مكانی آن باعث شده تور آنتالیا به گزینه‌ای پرطرفدار در بین گردشگرانی كه علاقه زیادی برای سفر به یك شهر ساحلی لوكس با هتل‌های ساحلی لاكچری دارند تبدیل شود. به جرات می‌توان گفت كه سواحل زیبای آنتالیا به خصوص در فصل تابستان اصلی‌ترین دلیل در انتخاب بین استانبول یا آنتالیا بین گردشگران هستند. 

شرایط آب و هوایی استانبول یا آنتالیا

فصلی كه افراد برای مسافرت خود انتخاب می‌كنند، تاثیر قابل توجهی در انتخاب مقصد گردشگری آن‌ها دارد. چرا كه تفریحات سفر مستقیما با شرایط آب و هوایی در ارتباط بوده و همین موضوع برای گردشگران از اهمیت بالایی برخوردار است. به طوری كه دمای هوا در فصل تابستان در شهر آنتالیا به نسبت در مقایسه با شهر استانبول بالا است. از طرفی دیگر سواحل متعدد و زیبای آن در این فصل رونق زیادی پیدا كرده و مسافران برای خنك شدن خود را در آب‌های زلال و شفاف مدیترانه رها می‌كنند. از همین رو تور آنتالیا در ماه‌های گرم سال طرفداران بیشتری پیدا می‌كند. هر چند كه استانبول نیز سواحلی برای شنا دارد اما به اندازه آنتالیا محبوب نیستند. بلعكس در دیگر فصل‌های سال تفریحات و سرگرمی‌هایی كه گردشگران می‌توانند در سفر خود از آن‌ها لذت ببرند در شهر استانبول بیشتر خواهند بود. پس بسته به اینكه چه زمانی را برای سفر خود با تور تركیه انتخاب می‌كنید، تصمیم‌گیری بین استانبول یا آنتالیا متفاوت خواهد بود.

شرایط آب و هوایی استانبول یا آنتالیا

طبیعت‌گردی در استانبول یا آنتالیا

طبیعت‌گردی یكی از تفریحاتی است كه می‌تواند جذابیت سفر شما را چندین برابر كند. هر چند كه همه شهرهای توریستی تركیه به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب از طبیعت زیبا و دوست داشتنی برخوردار هستند اما شهر آنتالیا نه تنها در مقایسه با استانبول بلكه دیگر شهرهای این كشور زبان‌زد است. چرا كه در تور آنتالیا فرصت گشت و گذار در طبیعت بكر را هم از نظر جنگلی و هم از لحاظ ساحلی خواهید داشت. در حالی كه استانبول در كنار پیشینه تاریخی غنی شهر مدرن‌تری به شمار آمده و از همین رو بناهای تازه ساخت در كنار سازه‌های قدیمی عثمانی بیش از هر چیز دیگری جلب توجه می‌كنند. پس اگر هنوز برای سفر در تابستان ۱۴۰۲ تصمیم نگرفته‌اید و بین دو گزینه استانبول و آنتالیا در دوراهی قرار داشته و از طرفی عاشق طبیعت‌گردی هستید، پیشنهاد ما به شما شهر ساحلی آنتالیا خواهد بود. 

بررسی استانبول و آنتالیا از نظر هزینه‌

بودجه‌ای كه باید برای سفر در نظر گرفت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به طوری كه می‌توان آن‌ را اولین موضوع برای انتخاب مقصد گردشگری دانست. چنانچه قصد سفر به یكی از شهرهای تركیه را در فصل تابستان داشته و بین استانبول یا آنتالیا دچار تردید هستید و از طرفی هزینه سفر برای شما بسیار مهم است، تور استانبول انتخاب بهتری خواهد بود. چرا كه تابستان اوج فصل توریستی در آنتالیا محسوب شده و از همین رو همه هزینه‌ها اعم از رزرو هتل، بلیط رفت و برگشت، غذا، خرید و ... در این ماه‌ها به شكل نجومی افزایش می‌یابد. سپس دوباره با فرا رسیدن فصل سرما و كاهش جمعیت توریست‌ها قیمت‌ها سیر نزولی پیدا می‌كنند. این در صورتی است كه تورهای استانبول در فصل‌های مختلف سال دچار تغییرات زیاد قیمتی نبوده و یك سفر خارجی ارزان قیمت به شمار می‌آید.

بررسی استانبول و آنتالیا از نظر هزینه‌

جاذبه‌های توریستی و تفریحات در استانبول یا آنتالیا

هر دو شهر استانبول و آنتالیا جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و گردشگری متنوعی دارند. بنابراین اگر بر سر دو راهی در تصمیم‌گیری بین این دو شهر زیبا و دیدنی دارید باید انتخابی متناسب با سلیقه و انتظارات خود از سفر بگیرید. به عنوان مثال برای كسانی كه اهل تفریحات آبی هیجان‌انگیز هستند پارك‌های آبی و سواحل آنتالیا گزینه بهتری خواهد بود. اما اگر اهل موزه‌گردی و بازدید از مكان‌های تاریخی و باستانی باشكوه هستید، تور استانبول انتخاب معقول‌تری خواهد بود. البته توجه داشته باشید كه زمان سفر نیز می‌تواند كیفیت تفریحات و بازدید از جاذبه‌های گردشگری را در مقصدی كه به آن سفر می‌كنید، تحت تاثیر قرار دهد. به این صورت كه گرمای فصل تابستان در كنار گشت و گذار شهری در استانبول و بازدید از جاذبه‌های گردشگری آن می‌تواند امری خسته‌كننده و حتی آزاردهنده باشد. در حالی كه تفریحات آبی در تور آنتالیا نه تنها خسته‌كننده نبوده بلكه راهی عالی برای فرار از گرمای سوزناك تابستان است. 

خرید در استانبول یا آنتالیا

خرید از جمله وسوسه‌انگیزترین كارهایی است كه گردشگران در سفر به تركیه می‌توانند برای ساعت‌ها خود را با آن مشغول كنند. در مورد این موضوع هر دو شهر استانبول و آنتالیا با هم رقابت می‌كنند. چرا كه هر دو آن‌ها مراكز خرید مدرن و لوكسی را در بر داشته و امكان خرید از برندهای معروف جهان را برای گردشگران ممكن می‌كنند. این در حالی است كه در هر دو شهر می‌توان سری به بازارهای سنتی زده و تجربه خرید قیمت مناسبی را داشت. البته از آنجایی كه استانبول در دسته كلان شهرهای مهم تركیه قرار دارد، تنوع مراكز خرید و بازارها در آن بیشتر بوده و اگر هدف شما از سفر صرفا خرید كردن است تاكید برای همراه شدن با تور استانبول بیشتر است. اما اگر قرار است كه خرید كردن تنها بخشی از سرگرمی‌های سفر تابستانی شما را در بر بگیرد، مطمئنا تور آنتالیا انتخاب بهتری خواهد بود.

مقتدرسیر تابان همراه شما در سفرهای تابستانی

مقتدرسیر تابان همراه شما در سفرهای تابستانی

چنانچه تا این بخش از مطلب ما را همراهی كرده باشید، كم و بیش با تفاوت‌های این دو مقصد گردشگری پرطرفدار تركیه آشنا شده و در مورد انتخاب استانبول یا آنتالیا تصمیم گرفته‌اید. قبل از هر چیزی باید بگوییم كه هر دو مقصد فوق از جذابیت‌های خاصی برخوردار هستند؛ اما وقتی صحبت از سفر در فصل تابستان می‌شود تور آنتالیا محبوبیت بیشتری پیدا می‌كند. چرا كه سواحل پر شور و زیبای آن برای فرار از گرما عالی بوده و تفریحات دریایی سفری بی‌نظیر و به یادماندنی را برای شما رقم خواهد زد. مقتدرسیر تابان با چندین سال سابقه در زمینه برگزاری تورهای تابستانی آنتالیا در سال ۱۴۰۲ نیز در كنار علاقه‌مندان به سفر بوده و تجربه سفری به یادماندنی و همه چیز تمام را برای شما فراهم خواهد كرد. از امتیازهای همراه شدن با تور آنتالیا در تابستان ۱۴۰۲ می‌توان به موارد زیر اشاره كرد:
•    تنوع بالای تورها از لحاظ تاریخ برگزاری
•    لیدر فارسی زبان
•    بیمه مسافرتی
•    امكان انتخاب بهترین هتل‌های آنتالیا
•    خدمات ترانسفر فرودگاهی
برای كسب اطلاعات بیشتر در مورد جزئیات تورها و خدمات ارائه شده می‌توانید همین حالا از طریق سایت یا یكی از پل‌های ارتباطی با كارشناسان مقتدرسیر تابان در ارتباط بوده و یا با شماره‌های ۷۵۲۱۲-۰۲۱ و ۲۶۴۰۹۸۲۸-۰۲۱ تماس بگیرید.