ریپورتاژ آگهی

پنج جزیره شگفت‌انگیز در آنتالیا

پنج جزیره شگفت‌انگیز در آنتالیا

آنچه مردم اغلب نمی‌دانند این است كه در آنتالیا، جزایر شگفت‌انگیزی برای بازدید وجود دارد اما شما باید بدانید كه كدام یك ارزش بازدید بیشتری را دارند. اینجا شما درباره بهترین جزایر آنتالیا خواهید خواند، در مورد جزایر با شهرهای باستانی غرق‌شده، سواحل شنی سفید و آب شفاف برای غواصی. همچنین در اینجا توضیح داده شده است كه چگونه می‌توانید روز خود را در یك جزیره یونانی سپری كنید. برای مشاهده دیگر جاهای دیدنی آنتالیا لینك قبل را كلیك كنید.

 1- جزیره ككووا (Kekova Island)

جزیره ككووا و شهر غرق‌شده از پربازدید‌ترین مكان‌های مدیترانه هستند. آن‌ها مكان‌های تاریخی بی‌نظیری هم در زیر آب و هم در خشكی هستند. این منطقه برای قایقرانی بسیار محبوب است و یك ایستگاه معروف برای بلو كروز است. می‌توان از این جزیره، با قایق‌های گشت‌وگذار روزانه نیز بازدید كرد. حتماً باید شهر غرق‌شده سیمنا را در ضلع شمالی جزیره مشرف به كالكوی ببینید. خرابه‌های خیابان‌ها و ساختمان‌های قدیمی زیر آب زلال دیده می‌شود. مكان‌های جالب زیادی در منطقه ككووا وجود دارد كه در انتظار كشف هستند، مانند ویرانه‌های Simena، Teimussa، Aperlai و Dolihiste.

 جزیره ككووا (Kekova Island)

  2- اوچ آدالار (Uc Adalar)، سه جزیره

اوچ آدالار (سه جزیره) یك نقطه غواصی بسیار معروف است كه در نزدیكی شهر كمر در آنتالیا قرار دارد. با 30 دقیقه قایق‌سواری می‌توان به مكان‌های غواصی در اوچ آدالار رسید. اوچ آدالار (سه جزیره)، یك مكان غواصی عظیم با ۹ صخره و ۲ غار زیر آب است. سطوح صخره‌های زیر آب از صخره‌هایی تشكیل شده است كه با گیاهان دریایی مختلف پوشیده شده‌اند. بر روی سطوح این دیواره‌ها حفره‌هایی با اندازه‌های مختلف وجود دارد. یكی از بزرگ‌ترین صخره‌ها، صخره كانیون است كه به خاطر دو صخره شیب‌دار كه مانند یك دره است، این‌گونه نام‌گذاری شده است.

  3- جزیره سولوآدا (Suluada)

سولوآدا یكی از بهترین نقاط برای شنا در شهر قوملوجا در آنتالیا است. این جزیره پوشیده از ماسه‌های شفاف و آب‌های فیروزه‌ای درخشان است. هنگام عكس گرفتن در سولوآدا، هرگز به فیلتر نیاز نخواهید داشت! اگر یك تور قایقی بگیرید، اولین توقف معمولاً سولوآدا است كه زیبایی بسیار منحصربه‌فردی دارد. به خاطر آب‌های فیروزه‌ای شفاف و ماسه‌های سفید، به این جزیره، «مالدیو منطقه» نیز می‌گویند.

  4- كاستلوریزو (مگیستی)Kastellorizo (Megísti or Meis)

كاستلوریزو (مگیستی)، یك جزیره یونانی و شهرداری در دودكانیز در شرق مدیترانه است. این جزیره نزدیك‌ترین جزیره یونان به تركیه است كه تنها 2.1 كیلومتر با كاش، آنتالیا فاصله دارد. رسیدن به جزیره با قایق از كاش، حدود 20 دقیقه طول می‌كشد. این جزیره زیبای یونانی، چیزهای زیادی برای ارائه دارد، از جمله سواحل، غذاهای خوب و مناظر خیره‌كننده و شگفت‌انگیز.

  5- جزیره دلفین‌ها (Dolphin Island)

گشت‌وگذار به جزیره دلفین از سیده در آنتالیا انجام می‌شود. می‌توانید برای دیدن دلفین‌های دوست‌داشتنی كه در حال بازی و همراهی شما در راه هستند، می‌توانید سوار قایق شوید، دیدن این دلفین‌ها، بهترین خاطرات سفر به آنتالیا را برای شما رقم می‌زند. در طول این سفر یك روزه با قایق درحالی‌كه آفتاب می‌گیرید و استراحت می‌كنید، ساحل زیبای دریای سیده را كشف خواهید كرد. این تور تقریباً 8 ساعت طول می‌كشد و از بندر باستانی ساید آغاز می‌شود. چندین ایستگاه شنا هم در آب‌های رودخانه ماناوگات و هم در دریا در طول این سفر دریایی وجود خواهد داشت. كاركنان، یك ناهار محلی خوشمزه را در كشتی سرو می‌كنند. بارزترین بخش این تور این است كه برخی روزها فرصتی برای دیدن لاك‌پشت‌های دریایی و دلفین‌های زیبا وجود دارد.پ

مدارك مورد نیاز برای تور آنتالیا

شما برای سفر به كشور تركیه، به ویزا نیازی ندارید و توریست‌ها و گردشگران برای سفر به آنتالیا، می‌توانند بدون داشتن ویزا اقدام كنند. مدارك زیر برای سفر به آنتالیا مورد نیاز است:

  1- پاسپورت

نخستین مدركی كه برای سفر به آنتالیا نیاز دارید، پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه است. پاسپورت حكم كارت شناسایی شما را دارد و سعی كنید همه‌جا در طول سفر به همراه داشته باشید.

  2- فیش پرداخت عوارض خروج از كشور

مدرك دیگری كه شما برای سفر نیاز دارید، فیش پرداخت عوارض خروج از كشور است. چه به‌صورت زمین و چه هوایی بخواهید از كشور خارج شوید لازم است فیش پرداخت عوارض خروج از كشور را به همراه داشته باشید. در تعیین هزینه عوارض خروج از كشور، فاكتورهایی مثل تعداد دفعات سفر برون‌مرزی، نوع مرز و نوع سفر (زیارتی، سیاحتی و كاری) تأثیر دارد.

  3- ارز خارجی

برای سفر به آنتالیا به همراه داشتن ارز خارجی را فراموش نكنید. مناسب‌ترین ارزی كه می‌توانید با خود به تركیه ببرید لیر تركیه و یا ارز دلار است.

  4- بیمه مسافرتی

گرفتن بیمه مسافرتی برای سفر به هر كشوری لازم و ضروری است. بیمه مسافرتی، هزینه دارو و درمان، آسیب به بار، تأخیر در حركت و موارد دیگر را شامل می‌شود.

توی بازارهای آنتالیا میتونید مجموعه ای متنوع و رنگارنگ از صنایع دستی تركیه تا لوازم مد روز رو پیدا كنید و سوغاتی های عالی با قیمت مناسب تر از پاساژ های این شهر برای عزیزانتون تهیه كنید. اگه نمیدونید بهترین بازارها در تور آنتالیا در كجا واقع شدن، لیست زیر رو از دست ندید.

بازار های جذاب آنتالیا

بازار های جذاب آنتالیا

-بازار كالیچی

بازار كالیچی كه به بازار شهر قدیمی نیز معروفه، در قلب منطقه تاریخی آنتالیا واقع شده. این بازار یكی از قدیمی ترین و سنتی ترین بازارهای شهره كه قدمت آن به دوران عثمانی برمیگرده. برای مشاهده بازار های آنتالیا لینك قبل را كلیك كنید.زمانی كه وارد بازار میشید یه سری كوچه ‌های باریكی رو میبینید كه در هر كدوم از اونها تعدادی مغازه ‌های كوچكی جای گرفتن و همه چیز از جواهرات و سرامیك گرفته تا ادویه جات و منسوجات میفروشن. یكی از پرطرفدارترین اجناس برای خرید در بازار كالیجی، فرش تركی هست. این فرش های دستباف با استفاده از تكنیك های سنتی ساخته و در رنگ ها و اندازه های مختلف تولید میشن. علاوه بر این، این بازار مكانی عالی برای خرید سوغاتی هایی مثل ست قهوه تركی، لیوان چای و بشقاب های تزئینی هستش.

-بازار آنتالیا

بازار آنتالیا كه به سه شنبه بازار نیز معروفه، یكی از بزرگترین بازارهای روباز شهره. هر سه شنبه در محله لیمان برگزار میشه و مردم محلی و گردشگران رو به یك اندازه جذب میكنه. این بازار نسبت بازارهای دیگه خیلی شلوغه. چون اكثر فروشندگان محصولات جدید و نو، مثل پوشاك، كفش و اقلام خانگی میفروشن. یكی از جذابیت های سفر به انتالیا قسمت غذاست كه در آن میتونید انواع غذاهای لذیذ تركی مثل كباب تركی، باقلوا و میوه های خشك رو پیدا كنید.

هتل‌های 5 ستاره u all آنتالیا چگونه است؟

هتل‌های پنج ستاره الترا آل اینكلوسیو یا یو آل (Ultra all-inclusive)، استراحتگاهی فراگیر است كه بیشتر از یك هتل استاندارد، امكانات و تسهیلات رفاهی، تجربیات منحصربه‌فرد و مزایای ویژه‌تری را ارائه می‌دهد. این امكانات اضافی می‌تواند شامل غذاها و نوشیدنی‌های نامحدود، گشت‌وگذارهای دربست و درمان‌های آبگرم باشد. تعداد انگشت‌شماری از هتل‌های آل-اینكلوسیو (all-inclusive) هستند كه خدمات اولترا آل اینكلوسیو (ultra all-inclusive) ارائه می‌كنند كه این خدمات هزینه بیشتری دارد؛ هتل‌های الترا آل اینكلوسیو یا یو آل (Ultra all-inclusive) هنوز به‌هیچ‌وجه مفهومی فراگیر نیست، بنابراین انتظار نداشته باشید كه در هر مقصدی یكی از این نوع هتل‌ها را پیدا كنید. ممكن است بشنوید كه از این هتل‌ها، با عنوان «ultimate all inclusive» یا «luxury all inclusive» نیز یاد می‌شود. هدف از تجربه‌ی هتل‌های الترا آل اینكلوسیو یا یو آل (Ultra all-inclusive)، دریافت انواع خدمات و مزایای منحصربه‌فرد و تشریفاتی در هتل است. لیست هتل های 5 ستاره آنتالیا در لینك قبل میباشد.این نوع هتل‌ها قرار است هر چیزی را كه یك میهمان می‌خواهد، در طول روز یا شب فراهم كنند، به‌طوری‌كه مهمانان برای دریافت هیچ خدماتی مجبور به ترك محل اقامت خود نباشند. خدمات ویژه‌ای كه در این دسته هتل‌ها شما دریافت می‌كنید عبارت‌اند از: انواع خوراكی‌ها و نوشیدنی‌ها، خدمات ویژه اسپا، مانند ماساژ، خدمات كانسیرجِ (concierge) اضافی، دسترسی انحصاری به امكانات ورزشی خصوصی، سرگرمی یا اسپا، تورهای خصوصی یا گشت‌وگذار در جزیره.