ریپورتاژ آگهی

هزینه سفر به تركیه در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟

گردشگران زیادی علاقه به سفركردن به كشور تركیه دارند؛ زیرا این كشور از جاذبه‌های گردشگری بسیاری برخوردار است و علاوه‌برآن پایتخت این كشور از دو بخش اروپایی و آسیایی تشكیل شده است

گردشگران زیادی علاقه به سفركردن به كشور تركیه دارند؛ زیرا این كشور از جاذبه‌های گردشگری بسیاری برخوردار است و علاوه‌برآن پایتخت این كشور از دو بخش اروپایی و آسیایی تشكیل شده است كه هر گردشگر را برای دیدن این شهر ترغیب می‌كند. هزینه‌هایی كه در سفر تركیه مشمول حال گردشگرها خواهد شد شامل گرفتن پاسپورت، دریافت بلیت كه انواع مختلفی دارد، هزینه‌های خورد خوراك، هزینه بیمه مسافرتی و... است. معمولاً اگر از تورهای مسافرتی برای رفتن به تركیه استفاده كنید هزینه‌های شما كم‌تر خواهند شد. شما می‌توانید با كلیك بروی لینك زیر از قیمت پكیج‌های تور استانبول مطلع شوید.

https://lahzeakhar.com/تور-تركیه

2HggvSTddj

هزینه سفر هوایی به تركیه

 سفر هوایی به كشور تركیه از دو فرودگاه بین‌المللی این كشور امكان‌پذیر است كه یكی از آن‌ها فرودگاه جدید استانبول و دیگری فرودگاه گوكچین است كه فرودگاه جدید استانبول به جاذبه‌های گردشگری و همچنین امكانات رفاهی نزدیك‌تر است. یكی از راه‌های سفر توسط گردشگران سفر هوایی است؛ زیرا با این گزینه در كم‌ترین زمان ممكن به مقصد خود یعنی كشور تركیه خواهند رسید. هزینه سفر هوایی نسبت به مسیرهای دیگر گران‌تر است؛ زیرا مسافت هوایی از كوتاه‌ترین راه برخوردار است. هزینه سفر هوایی به پاسپورت، نوع بلیت مقصد، نوع هواپیما، ساعت پرواز، بیمه سفر و... بستگی دارد. هزینه سفر به‌صورت هوایی معمولاً از ۱۱ میلیون تومان الی ۱۵ میلیون تومان در حال تغییر است.

هزینه سفر به قطار به تركیه

 یكی از راه‌های آسان و به‌صرفه رسیدن به كشور تركیه استفاده از مسیر ریلی است، زیرا با استفاده از این مسیر شما می‌توانید در مدت‌زمان متوسطی به همراه هزینه پایین‌تری نسبت به سفر هوایی اقدام كنید. اگر با تورهای گردشگری به تركیه سفر كنید و برای سفر خود از قطار استفاده كنید هزینه‌های شما بسیار كم خواهند شد. هزینه سفر با قطار به كشور تركیه به عواملی مانند تعداد تخت، ساعت حركت، نوع قطار، ساعت مقصد و... بستگی دارد.

اما به‌طوركلی بلیت سفر قطار تركیه از ۴ میلیون الی ۱۰ میلیون است كه این هزینه فقط برای بلیت شما است. قطار ایران به تركیه در روزهای یكشنبه و چهارشنبه هر هفته حركت می‌كند كه ساعت حركت در روزهای یكشنبه ۱۲ ظهر و در روزهای چهارشنبه ساعت ۲۱ به‌وقت ایران است. مسافت ایران تا تركیه با قطار حدود ۱۱۰ كیلومتر است كه به مدت ۵ الی ۶ ساعت با طی‌كردن مسافت به كشور تركیه می‌رسید.

هزینه سفر به تركیه در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟

 

هزینه سفر با ماشین و اتوبوس به تركیه

 اگر می‌خواهید با ماشین شخصی و یا اتوبوس به كشور تركیه سفر كنید باید مراحلی را پشت سر بگذارید تا كشور تركیه اجازه دهد وسیله شخصی شما وارد كشور شود. در اولین قدم باید برای خروج وسیله شخصی خود باید كارت كابوتاژ از گمرك محل خود دریافت كنید كه تقریباً هزینه‌ای حدود ۱۰۰ هزار تومان دارد. سپس باید برای دریافت پلاك ترانزیت اقدام كنید كه هزینه آن حدود ۶۰۰ هزار تومان است كه این قیمت سالیانه در حال نوسان است.

 برای خارج‌شدن از مرز با وسیله شخصی باید گواهینامه و كارت خودرو را به‌صورت بین‌المللی دربیاورید كه این كار توسط نمایندگی‌های جهانگردی اتومبیل‌رانی صورت می‌گیرد كه هزینه آن معمولاً ۵۰۰ هزار است. برای خروج خودرو خود باید مبلغی برای تحت عنوان مابه‌التفاوت سوخت بپردازید كه هر ساله این هزینه بر اساس نوع ماشین می‌تواند متفاوت باشد. حتماً خودرو خود را قبل از خارج‌كردن از مرز بیمه كنید و به این نكته توجه داشته باشید كه سوخت در كشور تركیه هر لیتر آن معادل ۲۵ هزار تومان است.

هزینه بیمه مسافرتی تركیه

 بیمه مسافرتی تركیه برای سفركردن به این كشور الزامی نیست، ولی به دلیل قیمت پایین این بیمه شما می‌توانید خود را بیمه كنید تا از هرگونه حوادث احتمالی در سفر جلوگیری كنید. بیمه مسافرتی تركیه بر اساس نوع پوششی كه انتخاب می‌كنید هزینه‌های مختلفی دارد. توجه داشته باشید بیمه مسافرتی برای افرادی كه دچار مشكلات حادی هستند و باید سریعاً به كشور خود بازگردند به طور كامل هزینه بلیت آن‌ها را تقبل می‌كند و یا اگر بیمه شده در كشور تركیه فوت كند شركت بیمه بدون هیچ‌گونه هزینه‌ای جسد فرد را به كشور باز خواهد گرداند. هزینه بیمه مسافرتی معمولاً بین ۲۰۰ هزار تومان الی ۱ میلیون تومان است كه شما می‌توانید از این بیمه برای درمان‌های غیر زیبایی و فوریت‌های پزشكی در تركیه استفاده كنید.

هزینه سفر با ماشین و اتوبوس به تركیه

هزینه خورد و خوراك در سفر به تركیه

 برای هزینه‌های خوردوخوراك در كشور تركیه باید از واحد پول آن كشور كه به‌صورت لیر است استفاده كنید. اگر شما با تورهای گردشگری به تركیه سفركرده باشید معمولاً تمام هزینه‌های اقامتی و خوردوخوراك شما را تقبل خواهند كرد. برای هزینه‌های سفر به تركیه می‌توانید از راهنمای سفر به تركیه استفاده كنید تا شما را در هر گونه امری راهنمایی كنند. به‌طوركلی قیمت غذا در رستوران‌های عادی كشور تركیه حدود ۵۰ الی ۱۲۰ لیر است، این در صورتی است كه اگر شما در رستوران رده متوسطی غذایی سفارش دهید باید هزینه‌ای حدود ۱۰۰ الی ۵۰۰ لیر پرداخت كنید.

هزینه های خرید مایحتاج اولیه در تركیه

 هزینه‌های خرید مایحتاج اولیه در این كشور به‌صورت لیر صورت می‌گیرد كه همین عامل باعث شده است قیمت محصولات این كشور نسبت به كشور ایران دارای قیمت‌های بالاتری باشد. در كشور تركیه هیچ‌گونه باركدی برای قیمت‌گذاری زده نخواهد شد به همین دلیل رقابت قیمت در بین فروشگاه‌های بزرگ این كشور بالا است. برای خرید مایحتاج اولیه در كشور تركیه تقریباً ۱۰ الی ۳۰ میلیون تومان نیاز دارید كه این قیمت می‌تواند به تعداد و همچنین كیفیت محصولات خریداری شما داشته باشد.

هزینه های خرید مایحتاج اولیه در تركیه

سخن آخر

 اگر قصد سفر به كشور تركیه را دارید در اولین مرحله باید كارهای قانونی برای خارج‌شدن از مرز را انجام دهید كه هزینه‌های آن به طور معمول بین یك الی دو میلیون هستند و سپس باید نوع سفر خود را انتخاب كنید و برای سفر خود كه به هر صورت است بلیت تهیه كنید. هزینه‌های سفر به تركیه از صفر تا صد به شما بستگی دارد كه تا چه مدت می‌خواهید در این كشور اقامت داشته باشید و از چه محصولاتی می‌خواهید استفاده كنید، اما به طور معمول سفر به تركیه هزینه‌هایی به طور تقریبی از ۱۵ میلیون الی ۵۰ میلیون را می‌تواند برای گردشگر به وجود آورد.