ریپورتاژ آگهی

اگر بدون بیمه مسافرتی به سفر بروم، چه می‌شود؟

بیمه‌ها انواع مختلفی دارند كه یكی از نمونه‌های شایع و رایج آن، بیمه مسافرتی است. این نوع بیمه در تمام سفرهای خارجی، امری ضروری و مهم است. به عبارتی همه افرادی كه به سفرهای خارجی می‌روند، باید قبل از آن بیمه مسافرتی خریداری كرده باشند.

اگر بدون بیمه مسافرتی به سفر بروم، چه می‌شود؟

بیمه‌ها انواع مختلفی دارند كه یكی از نمونه‌های شایع و رایج آن، بیمه مسافرتی است. این نوع بیمه در تمام سفرهای خارجی، امری ضروری و مهم است. به عبارتی همه افرادی كه به سفرهای خارجی می‌روند، باید قبل از آن بیمه مسافرتی خریداری كرده باشند. در این صورت دیگر لازم نیست نگران هزینه‌های خطرات و اتفاقات ناگوار احتمالی در حین سفر باشند. زیرا یك بیمه مسافرتی خوب مواردی مثل هزینه‌های پزشكی، دندان‌پزشكی، حمل و نقل (بازگرداندن) جسد فرد بیمه شده، بار مسافر، مفقودی بار تحویلی به هواپیما، كنسلی بلیط پرواز، تاخیر در شروع سفر و .... را پوشش می‌دهد. بنابراین خیلی مهم است كه هنگام سفر به كشورهای دیگر، حتما با بیمه مسافرتی سفر خود را آغاز كنید!

یكی از خدمات تازه‌ای كه به علی بابا اضافه شده است، محصول بیمه مسافرتی است. مسافران در حالی كه مشغول خرید بلیط پرواز موردنظر خود هستند، می‌تواندد برای خرید بیمه مسافرتی علی بابا نیز اقدام كنند. در ادامه این مقاله به اهمیت و لزوم استفاده از بیمه مسافرتی هنگام سفر را بررسی می‌كنیم.

بررسی مفهوم بیمه مسافرتی

احتمالا تا كنون با مفاهیمی مثل بیمه آتش سوزی، بیمه عمر، بیمه حوادث و ... مواجه شده‌اید. بیمه مسافرتی نیز مانند این موارد یكی از انواع بیمه است كه هزینه‌ها و خسارت‌های احتمالی در سفر را پوشش می‌دهد. این بیمه در سفرهای داخلی اجباری نیست. اما برای سفرهای خارجی، خرید بیمه مسافرتی امری واجب است.

بررسی مفهوم بیمه مسافرتی

در قراردادی كه بین بیمه‌گذار و بیمه‌شونده تنظیم می‌شود، شركت بیمه‌گذار موظف است هزینه‌های ناشی از حوادث احتمالی در سفر را پوشش دهد. بیمه‌های مسافرتی توسط شركت‌های بیمه مختلف و با شرایط نسبتا متفاوتی ارائه می‌شود. بنابراین قیمت آن‌ها نیز تا حد بسیار كمی متفاوت خواهد بود. این محصول به تازگی در سایت علی بابا اضافه شده است. بنابراین برای خرید بیمه مسافرتی علی بابا، كافی است پس از قصد سفر به یك كشور خارجی، وارد سایت شوید و شرایط خرید را مطالعه كنید. سپس می‌توانید تحت پوشش بیمه مسافرتی، سفر خود را آغاز كنید.

لزوم نیاز به بیمه مسافرتی

فرض كنید سفر خود را شروع كرده‌اید و زمانی كه به مقصد می‌رسید، متوجه می‌شوید كه باری كه به هواپیما تحویل داده‌اید آسیب دیده است. حال اگر این بار جزو اجناس گران‌قیمت باشد، ناراحتی زیادی برای شما به همراه خواهد داشت. اما در چنین شرایطی، بیمه مسافرتی به كمك شما می‌آید و خسارتی كه به بار شما وارد شده است را جبران می‌كند.

هزینه‌ای كه بابت خرید بیمه مسافرتی پرداخت می‌كنید، جزو آن دسته از هزینه‌هایی است كه فرد تا لحظه آخر نسبت به پرداخت آن مردد است. زیرا محصول خریداری شده چیزی نیست كه مطمئن باشید از آن استفاده خواهید كرد. به طوری كلی احتمال استفاده از خدمات بیمه، احتمال كمی است. اما تردید در خرید آن جایز نیست! زیرا اگر بنا بر همان درصد كم، خسارات مالی زیادی به شما وارد شود، وجود یك بیمه مسافرتی خوب به طور كامل آن را جبران می‌كند.

ضرورت وجود بیمه مسافرتی در سفرهای خارجی، امری كاملا طبیعی است. زیرا هزینه‌های احتمالی سفر در یك كشور دیگر ممكن است به قدری زیاد باشد كه همه برنامه‌ریزی شما را خراب كند. فرض كنید در روز دوم سفر خود به تركیه، درست پس از صرف غذا در یك رستوران تركی خوب، دچار مسمومیت غذایی شوید. این اتفاق چندان دور و خارج از تصور نیست. اما هزینه‌های درمان یك مسمومیت غذایی ساده در تركیه، چیزی حدود 150 تا 500 لیر خواهد شد! در چنین شرایطی بیمه مسافرتی به داد شما می‌رسد و هزینه‌های درمان را پرداخت می‌كند.

بیمه مسافرتی به عنوان محصولی ضروری هنگام اخذ ویزا به مسافران كمك می‌كند تا در شرایطی استیبل و بدون نگرانی سفر خود را به انجام برسانند. فرقی نمی‌كند به كدام كشور خارجی سفر می‌كند. همچنین فرقی نمی‌كند كه چه سن و سالی دارید. در هر صورت باید یك بیمه مسافرتی هنگام اخذ ویزا داشته باشید. ضمن اینكه مواردی مثل سن و سال، مبدأ و مقصد، مدت زمان سفر، تعداد مقصد و ... روی قیمت بیمه موردنظر تأثیرگذار خواهد بود.

چرا باید حتما با بیمه مسافرتی به سفر رفت؟

چرا باید حتما با بیمه مسافرتی به سفر رفت؟

برای اینكه ریسك‌ها و خطرات احتمالی حین سفر را به درستی مدیریت كنید، باید بیمه مسافرتی داشته باشید. این ریسك‌ها شامل سه دسته ریسك‌های قبل سفر، ریسك‌های حین سفر و ریسك‌های حوادث منزل و سرقت در طول سفر می‌شود.

اگر قبل از آغاز سفر به هر دلیلی، مجبور به لغو سفر خود شوید، هزینه كنسلی بلیط پرواز، هتل و ... توسط شركت بیمه پرداخت می‌شود. همچنین اگر بنا بر هر مصلحتی مجبور به بازگشت زودهنگام از سفر خود شوید، باز هم هزینه‌های ناشی از آن توسط شركت بیمه پرداخت خواهد شد. علاوه بر این بیمه مسافرتی هزینه‌های سرقت موبایل، دوربین و مواردی از این قبیل را پوشش می‌دهد.

بیمه مسافرتی هزینه‌های درمانی مثل ویزیت دكتر، بستری شدن در بیمارستان، دارو، فوریت‌های دندانپزشكی و ... را جبران می‌كند. همچنین اگر مدارك، چمدان و وسیله‌های مهم فرد بیمه شده حین سفر گم شود، این امكان برای او وجود دارد كه روی كمك‌رسانی شركت بیمه حساب كند.

بیمه مسافرتی علی بابا

همان‌طور كه دیدید، بیمه مسافرتی به عنوان یكی از ملزومات سفرهای خارجی، كمك زیادی به مسافران می‌كند. اتفاق‌های ناگوار و غیر قابل پیش بینی كه حین سفر ممكن است رخ بدهد، معمولا فرد را در شرایط دلهره‌آور و مضطربی قرار می‌دهد. ناآگاهی از قوانین كشورهای دیگر، عدم تسلط به زبان آن‌ها، ناآشنایی با فرهنگ آن‌ها و ... جزو مواردی هستند كه در بحران‌های مختلف دردسرزا خواهند شد. در چنین شرایطی باید روی كمك‌ها و خدمات بیمه مسافرتی خود حساب كنید.

امكان خرید بیمه مسافرتی علی بابا در این سایت فراهم شده است. مسافرانی كه قصد سفر به كشورهای خارجی را دارند، می‌توانند هنگام خرید بلیط پرواز موردنظر خود، برای خرید این بیمه هم قدام كنند. قیمت آن نیز با توجه به سن مسافر، مقصد او، تعداد سفرها و مدت زمان سفر مشخص می‌شود.