ریپورتاژ آگهی

آیا مهاجرت به ایتالیا بدون وكیل ممكن است؟

ایتالیا جزو كشورهایی است كه در سال های گذشته مورد توجه مهاجران بین المللی از جمله ایرانیان قرار گرفته و در حال حاضر نیز بسیاری از افراد تمایل دارند تا به منظور كار، تحصیل یا سرمایه گذاری به ایتالیا مهاجرت كنند.

یكی از دغدغه های مهاجران كمك گرفتن از وكیل مهاجرتی برای دریافت ویزای ایتالیا است. سوالی كه افراد می پرسند این است كه آیا اخذ وكیل مهاجرتی برای دریافت ویزای این كشور الزامی است؟ آیا مهاجرت به ایتالیا بدون وكیل ممكن است؟ در این نوشته به سوالاتی از این دست پاسخ می دهیم.

آیا مهاجرت به ایتالیا بدون وكیل ممكن است؟

انواع روش های مهاجرت به ایتالیا در سال 2023

افراد زیادی با اهداف مختلف از جمله كار، تحصیل و سرمایه گذاری تصمیم می گیرند كه به ایتالیا مهاجرت كنند؛ اما طبیعتاً همه این افراد از شرایط و قوانین و مقررات كشور ایتالیا برای پذیرش مهاجر اطلاع ندارند. به همین دلیل این گونه افراد نیازمند مشاوره و راهنمایی تخصصی از سوی وكلای مهاجرتی هستند.

منظور از وكلای مهاجرتی افرادی هستند كه ضمن دانش و تخصص حقوقی، اطلاعات و تجربه گسترده ای در زمینه قوانین و مقررات مهاجرتی دارند و توانسته اند بارها و بارها برای افرادی با شرایط مشابه شما ویزا دریافت كنند. تجربه نشان داده است افرادی كه تجربه اطلاعات كافی در زمینه دریافت ویزای كشور ایتالیا را ندارند و از وكلای مهاجرتی كمك گرفته اند شانس بیشتری برای دریافت ویزا دارند.

اما آیا می توان بدون كمك وكلای مهاجرت به ایتالیا مهاجرت كرد؟ برای مهاجرت ایتالیا، در قدم اول متقاضی باید تمامی روش های مهاجرت این كشور را بشناسد. در حال حاضر جدیدترین روش های مهاجرت به ایتالیا عبارت اند از:

  1- مهاجرت تحصیلی ایتالیا  2- مهاجرت كاری ایتالیا
  3- مهاجرت سرمایه گذاری ایتالیا
  4- مهاجرت از طریق ازدواج

هر یك از روش های گفته شده جزئیات بسیار زیادی دارند كه متقاضی برای این كه بتوانند از طریق آها ویزای ایتالیا را دریافت كند باید از تمامی این جزئیات و مقررات باخبر باشد. چنانچه متقاضی تجربه و اطلاعات كافی در زمینه دریافت انواع ویزای كشور ایتالیا را داشته باشد و همچنین از جدیدترین قوانین مهاجرتی این كشور نیز با خبر باشد، می تواند بدون نیاز به وكیل مهاجرتی نیز مسیر دریافت ویزا را طی كند؛ اما با توجه به این كه اغلب افراد در این زمینه تجربه ای ندارند و از پیچیدگی ها و ظرافت های این موضوع بی خبر هستند، توصیه می كنیم برای كاهش ریسك ریجكت شدن ویزا، از وكلای مهاجرتی كمك بگیرید.

نقش وكیل مهاجرت به ایتالیا

شاید كمك گرفتن از وكیل مهاجرتی در وهله اول هزینه اضافه به نظر برسد؛ اما تجربه نشان داده است كه در سال های گذشته افرادی كه شرایط بسیار مناسبی برای ورود به ایتالیا داشته اند به دلیل كمك نگرفتن از وكلای مهاجرتی و وجود اشتباهات كوچك در پرونده شان، نتوانسته اند به ایتالیا مهاجرت كنند و درخواست ویزای آنها ریجكت شده است.

این در حالی است كه متقاضیانی كه شرایط معمولی داشته اند یا حتی برخی الزامات را نداشته اند، به كمك وكلای مهاجرتی باتجربه ایرادات پرونده خود را برطرف كرده و با ارائه رزومه قوی ویزای كشور ایتالیا را گرفته اند؛ بنابراین یكی از مهمترین نقش های وكیل مهاجرت به ایتالیا برطرف كردن ایرادات موجود در پرونده موكل و افزایش شانس متقاضی برای دریافت ویزا می باشد.

 همچنین چنانچه متقاضی برای انتخاب كشور مورد نظر برای مهاجرت یا روش مهاجرتی، تردید داشته باشد وكلای مهاجرتی با ارزیابی شرایط متقاضی و بر اساس تجربه خود، بهترین كشور و روش های مهاجرتی را به متقاضی پیشنهاد می دهند. به طور كلی با توجه به این كه در سال های اخیر ایتالیا قوانین مهاجرتی خود را تغییر داده و حساسیت های زیادی در زمینه صدور ویزا اعمال می كند، كمك گرفتن از وكلای مهاجرتی شانس متقاضی را برای دریافت ویزا افزایش خواهد داد.

انواع روش های مهاجرت به ایتالیا در سال 2023

هزینه مهاجرت به ایتالیا چقدر است؟

یكی از سوالاتی كه بسیاری از افراد می پرسند این است كه هزینه مهاجرت به ایتالیا چقدر است؟ هزینه مهاجرت به این كشور بر اساس روشی كه انتخاب می كنید متفاوت می باشد. به عنوان مثال اگر متقاضی تحصیل پزشكی در ایتالیا هستید باید در نظر بگیرید كه دانشگاه های خصوصی این كشور شهریه حدود ده هزار یورو تا ۲۰ هزار یورو در سال دارند. البته دانشجویان می توانند با استفاده از بورسیه های تحصیلی هزینه تحصیل خود را در این كشور تا حد چشمگیری كاهش دهند.

در روش سرمایه گذاری نیز متقاضی باید دست كم سرمایه ای حدود ۱۰۰ هزار یورو داشته باشد. از دیگر وظایف وكلای مهاجرتی این است كه هزینه های مهاجرت به ایتالیا را با جزئیات برای موكل خود توضیح دهند. به این ترتیب متقاضی می تواند بر اساس بودجه مالی خود روش مناسب مهاجرتی را انتخاب كند.

سخن پایانی

با توجه به آنچه كه گفته شد در حال حاضر ایتالیا یك كشور مناسب برای مهاجرت ایرانیان است، به شرط این كه افراد با توجه به شرایط خود روش مناسب مهاجرتی را انتخاب كرده و بر اساس آن اقدام كنند. اگر در زمینه مهاجرت به ایتالیا به مشاوره تخصصی یا وكیل با تجربه نیاز دارید می توانید با موسسه مهاجرتی اصطهباناتی تماس حاصل فرمایید. این موسسه یكی از بهترین موسسات مهاجرتی در كشور است كه سابقه زیادی در زمینه اعزام دانشجو، مهاجرت كاری و سرمایه گذاری در ایتالیا دارد.