ریپورتاژ آگهی

آشنایی با حیات وحش جزیره كیش و گونه‌های حیوانی در این جزیره

بیشتر افراد با شنیدن نام كیش، ذهنشان به سمت پاساژگردی، خرید و برندهای لوكس یا در نهایت تفریح‌­های آبی می­رود. هنگامی كه به كیش سفر كنید، متوجه خواهید شد كه سراسر كیش پر از مكان‌­های شگفت‌­انگیز و دیدنی است.

بیشتر افراد با شنیدن نام كیش، ذهنشان به سمت پاساژگردی، خرید و برندهای لوكس یا در نهایت تفریح‌­های آبی می­رود. هنگامی كه به كیش سفر كنید، متوجه خواهید شد كه سراسر كیش پر از مكان‌­های شگفت‌­انگیز و دیدنی است. حیات وحش جزیره كیش، یكی از همین مكان­های دیدنی است كه گردشگران زیادی را به خود جذب می­كند.

هنگامی كه به كیش سفركردید، پیشنهاد می­كنیم كه تمامی وقت خود را صرف پاساژگردی و خرید نكنید. بدون شك اگر بازدید از حیات وحش جزیره كیش را بخش اصلی برنامه خود قرار دهید، از تفریح خود لذت بسیاری خواهید برد. برای آشنایی با حیات وحش كیش در ادامه با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید » استعلام قیمت و زمان پرواز بهترین و ارزان‌ترین تور كیش از مشهد را در این صفحه از همسفرها بخوانید.

آشنایی با حیات وحش جزیره كیش

 حیات وحش جزیره كیش

 1- پارك آهوان جزیره كیش

جالب است بدانید تعداد زیادی آهوی ایرانی در بخش­‌های جنوبی، مركزی و جنوب شرقی كیش، تحت حفاظت سازمان محیط زیست كیش زندگی می‌­كنند. در سال 1363 حدود 30 راس آهوی ایرانی را از جزیره خارك به كیش انتقال دادند. در طی این مدت، آب و هوای مناسب، تغذیه و علوفه تازه و ممنوعیت شكار، سبب شد تا تعداد آهوان نسبت به گذشته افزایش داشته باشد. البته در حال حاضر این آهوان نه تنها در این پارك، بلكه در مكان­‌های مختلف جزیره زندگی می­كنند.

هنگامی كه به محل زندگی این آهوان می­روید، چیزی كه ممكن است شما را هیجان­زده كند، رفت و آمد آزادانه آن­ها است.

زیستگاه این آهوان ایرانی در مكانی كم رفت و آمد است اما توجه داشته باشید كه هنگام بازدید، باعث ترس این موجودات زیبا و دوست­داشتنی نشوید. البته اگر شانس با شما یار باشد و بتوانید یك یا چند آهو را ببینید، می­توانید عكسی به یاد ماندنی نیز از آن ثبت كنید.

به خاطر داشته باشید كه آهو تنها پستاندار حیات وحش جزیره كیش نیست و بسیاری از پستانداران مانند خارپشت ایرانی، خدنگ، مارمولك، موش و جربیل بلوچی نیز در آن­جا زندگی می­كنند.

 2- باغ پرندگان كیش

اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید كه علاقه زیادی به پرندگان دارید، باغ پرندگان كیش شما را شگفت­زده خواهد كرد. این باغ كه در حال حاضر میزبان گونه­های مختلفی از پرندگان است، در سال 1380 راه­اندازی شد و در حال حاضر به یكی از مكان­های جذاب گردشگری تبدیل شده است.

طاووس، كاسكو، طوطی، قرقاول چینی، پرنده بهشتی، مرغ سقا و شترمرغ، تنها بخشی از پرندگان زیبای این باغ به شمار می­روند. پنگوئن آفریقایی و پیلاپیلا نیز جزو گونه­های نادر و كمیاب این باغ هستند كه دیدن آن­ها به  وقت گذاشتنش میرزد. البته اگر به بركه ساخته شده در وسط این باغ نیز سری بزنید، فلامینگو، درنای تاج­دار، پلیكان، قوها و لك­­لك­های مارابو زیبا را خواهید دید.

جالب است بدانید كه در بخشی از این باغ كه به باغ پرندگان معروف است، پستاندارانی مانند آهو و میمون و خزندگانی مانند سوسمار ایگوانا ماداگاسكار، عقرب سیاه امپراتور آفریقا، ماربرنده تایلند نیز نگه­داری می­شوند. البته مار نیز در حیات وحش جزیره كیش دیده می­شود كه بیشتر آن­ها خطری برای انسان ندارند و غیر سمی­اند اماگونه­ای از آن كه به مار جعفری معروف است، سم كشنده­ای دارد و برای انسان خطرناك است. با تمام تفاسیر، حیات وحش جزیره كیش برای گردشگران آن می­تواند مكانی جذاب و سرگرم­كننده باشد.

 3- دلفیناریوم كیش

اگر از باغ پرندگان بگذرید، به دلفیناریوم كیش خواهید رسید. همان­ گونه كه از نام این بخش پیدا است، دلفیناریوم، محل نگه­داری از دلفین­ های باهوشی است كه با كشیدن نقاشی و بازی با توپ و حلقه، توجه تماشاگران را به خود جلب می­كنند. این بخش، به عنوان یكی از جذاب­ترین بخش­های حیات وحش جزیره كیش در میان گردشگران معروف شده است.

 دلفیناریوم كیش

تماشای دلفین­های مهربان و دوست­داشتنی می­تواند برای كودكان هم بسیار سرگرم كننده باشد. بنابراین اگر در سفر، كودكی به همراه دارید، تماشای دلفیناریوم را از دست ندهید. شیر دریایی، گراز دریایی، پنگوئن دریایی و گربه دریایی از دیگر جاندارانی هستند كه در این مكان نگه­داری می­شوند.

 1- آكواریوم كیش

آكواریم كیش ، یكی از جذاب­‌ترین بخش‌­های حیات وحش جزیره كیش است. دنیای زیر آب همیشه جالب و البته حیرت­انگیز بوده است. اگر علاقه دارید بدانید كه در دل آب­ها چه می­گذرد، آكواریوم كیش می‌‎تواند تفریح مناسبی برای شما باشد.

آكواریم كیش دارای دو آكواریم با حجم­‌های 20 هزار لیتر و 50 هزار لیتر است. آكواریم كوچك­تر مخصوص نگه­داری از ماهی‌­های رنگارنگ كوچك و كمیاب است اما در آكواریوم بزرگ­تر، كوسه، ماهی­ها و دیگر آبزیان بزرگ قرار دارند. در بازدید از آكواریم كیش، آن­چه كه باعث شگفتی شما خواهد شد، لاك­پشت دو متری غول­پیكر داخل آكواریوم است كه یكی از خاص­ترین موجودات حیات وحش جزیره كیش محسوب می ­شود.

به جز این آبزیان، مار بوآ، سوسمار ایگوانا، مار پرنده تایلند و عقرب سیاه آفریقایی از دیگر جانداران این مجموعه شگفت­انگیز هستند. با ورود به آكواریوم كیش، حسی شبیه به غواصی در آب­های خلیج فارس را تجربه خواهید. بهتر است بدانید كه در این آكواریوم علاوه بر بازدید از این موجودات زنده، می­توانید حیوانات تاكسیدرمی شده­ای چون مار، تمساح و پرندگان را ببینید.

البته حیات وحش جزیره كیش به آكواریم آن محدود نمی­شود. این مكان‌­ها نمونه­ كوچك شده از آب­های خلیج فارس هستند. جزیره كیش آبزیان مختلفی مانند ماهی تزیینی، شوریده، قباد و حلوا دارد كه به دلیل آب­های گرم این منطقه، وارد آن شده­اند.

 سخن پایانی

حیات وحش جزیره كیش، یكی از دیدنی­ترین حیات وحش‌­ها است كه گونه­‌های مختلفی از حیوانات را در خود جای داده است. آب و هوای مناسب و حفظ محیط زیست، یكی از اصلی‌­ترین دلایل حیات گونه‌های جانوری در حیات وحش جزیره كیش است. برای اثبات این ماجرا كافی است از حیات وحش جزیره كیش دیدن كنید و از نزدیك، حیوانات خاص ومتفاوت آن را ببنید.

اگر به كیش سفر كردید، بازدید از این مكان‌­ها و موجودات جذاب و حیرت­انگیز را از دست ندهید. حیات وحش كیش می­تواند برایتان سراسر شگفتی باشد. جذابیت این مكان‌ها به اندازه­ای است كه اگر یك بار از آن­جا بازدید كنید، هوس دوباره رفتن دست از سر شما برنخواهد داشت.