ریپورتاژ آگهی

بهترین زمان خرید بلیط كرمان تهران

بلیط كرمان تهران، بلیط ورود به یكی از پنج شهر تاریخی ایران است كه بسیاری از گردشگران آرزو دیدنشان را دارند. كرمان جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوانی دارد كه 6 مورد از آن‌ها در فهرست آثار جهانی یونسكو ثبت شده‌اند.

بلیط كرمان تهران، بلیط ورود به یكی از پنج شهر تاریخی ایران است كه بسیاری از گردشگران آرزو دیدنشان را دارند. كرمان جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوانی دارد كه 6 مورد از آن‌ها در فهرست آثار جهانی یونسكو ثبت شده‌اند. به جز این 6 اثر، كرمان بیش‌از 650 اثر ثبت ملی هم دارد. این اعداد خودشان گویای اهمیت و جذابیت استان كرمان به‌عنوان یكی از مهم‌ترین مناطق گردشگری ایران هستند. زمان سفر به هر شهری بستگی به هدفمان از سفر دارد. در این مطلب همه چیز را درباره بهترین زمان سفر به كرمان برایتان توضیح می‌دهیم.

بهترین زمان خرید بلیط كرمان تهران

كرمان در كجا قرار دارد؟

استان كرمان در جنوب شرقی ایران قرار دارد. این استان از شرق با سیستان و بلوچستان، از شمال با یزد و خراسان جنوبی، از غرب با فارس و از جنوب با هرمزگان همسایه است.شهر كرمان از قدیمی‌ترین شهرهای ایران است و بیش‌از 2000 سال قدمت دارد و نام آن در متون اشكانی آمده است. تمدن‌های باستانی مهمی نظیر جیرفت در نزدیكی این شهر قرار گرفته‌اند. یكی از ویژگی‌های خاص شهر كرمان، تلاقی كویر و كوهستان است كه باعث می‌شود این شهر در هر فصل چند نوع آب و هوا داشته باشد. همین موضوع یكی از دلایل علاقه گردشگران به خرید بلیط كرمان تهران به حساب می‌آید.

آب و هوای كرمان چطور است؟

همان‌طور كه در بخش قبل گفتیم، شهر كرمان محل تلاقی كوه و كویر است؛ به همین دلیل در هر فصل از سال دو نوع آب و هوای مختلف دارد. آب و هوای بخش‌های كوهستانی در مركز، شمال و شمال غربی كرمان خشك و متعدل است و زمستان‌های آن بسیار سرد می‌شود. جنوب و جنوب شرقی كرمان هم كه قسمت‌های كویری شهر محسوب می‌شوند، آب و هوای گرم و خشك دارند. روزهای كرمان در فصل تابستان گرم است و شب‌های آن بسیار سرد می‌شود. همین تنوع آب و هوایی یكی از دلایل جذب گردشگران است.

چه زمانی بلیط كرمان تهران را بخریم؟

پاسخ به این سوال بستگی به هدفتان از سفر دارد. اگر قصد سفر به شهر كرمان و گشت و گذار در آن را دارید، بهترین زمان سفر برای شما فصل بهار و ماه‌های اردیبهشت و خرداد است. فروردین هم با دمای بین 13 تا 17 درجه زمان مناسبی برای سفر به كرمان به‌حساب می‌آید خیلی از خانواده‌ها به خاطر تعطیلی مدارس در فصل تابستان به این شهر سفر می‌كنند اما، آب و هوای تابستان‌های این شهر آن‌چنان مطلوب نیست. دمای هوای كرمان در تابستان به میانگین 24 تا 33 درجه می‌رسد.

اگر می‌خواهید زمان سفرتان به كرمان را به كویرنوردی و بازدید از كویر لوت و شهداد اختصاص دهید، بهتر است سفرتان را برای فصل پاییز و ماه‌های مهر و آبان بگذارید. هوای كویر در این فصل در مطلوب‌ترین حالت قرار دارد و حتی می‌توانید شب را هم در كمپ‌های كویری سپری كنید. البته فصل بهار هم برای كویرنوردی شرایط مشابهی با پاییز دارد. حتی می‌توان گفت آسمان پرستاره كویر در شب‌های بهار بیشتر خودنمایی می‌كند.

چه زمانی بلیط كرمان تهران را بخریم؟

سفر به كرمان در فصل زمستان را بهتان پیشنهاد نمی‌كنیم. این فصل شاید برای كویرنوردی مناسب باشد اما، سرمای شدید شهر كرمان گاهی تا منفی سیزده درجه هم می‌رسد. حتی شرایط كویرنوردی هم در این فصل بسیار سخت می‌شود و حتما تا پیش‌از غروب خورشید باید به شهر برگردید تا گرفتار سرمای بسیار شدید و طوفان شن نشوید. میانگین دمای هوای كرمان در هر فصل را در ادامه برایتان آورده‌ایم.

 1- بهار بین 13 تا 22 درجه

 2- تابستان بین 24 تا 33 درجه

 3- پاییز بین 12 تا 24 درجه

 4- زمستان بین 1 تا 8 درجه

اطلاعات پرواز تهران كرمان

فاصله هوایی شهرهای تهران و كرمان 799 كیلومتر است پرواز از تهران به مقصد كرمان به‌طور میانگین یك ساعت و ده دقیقه طول می‌كشد. تقریبا در تمام روزهای هفته از فرودگاه مهرآباد تهران به فرودگاه كرمان پرواز انجام می‌شود. ایرلاین‌های متعددی از جمله ایران ایر، ماهان ایر و زاگرس این پرواز را انجام می‌دهند.

چه زمانی بلیط كرمان تهران ارزان می‌شود؟

اگر می‌خواهید بلیط سفر به كرمان را در ارزان‌ترین زمان ممكن بخرید، باید سفرتان را برای اواخر شهریور ماه برنامه‌ریزی كنید. در این فصل همچنان هوا گرم است و با نزدیك‌شدن به فصل بازگشایی مدارس، تعداد گردشگرانی كه به این شهر سفر می‌كنند كم می‌شود. البته در فصل‌های دیگر سال هم می‌توانید با خرید بلیط‌ لحظه آخری در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی كنید.

چه زمانی بلیط كرمان تهران ارزان می‌شود؟

بهترین و ارزان‌ترین بلیط كرمان تهران را در فلای تودی پیدا می‌كنید

فرقی نمی‌كند كه در كدام فصل از سال قصد سفر به كرمان را دارید؛ همیشه ارزان‌ترین بلیط پرواز به كرمان را می‌توانید از فلای تودی بخرید. سایت فلای تودی تمام بلیط‌های موجود برای سفر به كرمان را در كنار هم به شما نشان می‌دهد و می‌توانید با مقایسه آن‌ها، بهترین بلیط را انتخاب و خریداری كنید. همچنین اگر بلیط‌های چارتری و لحظه آخری هم موجود باشد، فلای تودی آن‌ها را به شما نمایش می‌دهد. به جز خرید بلیط هواپیما می‌توانید رزرو هتل‌ ارزان را هم از سایت فلای تودی انجام دهید. امكان خرید خدمات تشریفات و ترانسفر فرودگاهی با تخفیف ویژه هم از سایت فلای تودی فراهم است.

برچسب ها : فلای تودی,بلیط هواپیما,رزرو هتل