ریپورتاژ آگهی

كشورهای اصلی برای مهاجرت در سال ۲۰۲۳ كدامند؟

وقتی به مهاجرت فكر می‌كنید، احتمالا این سوال ذهن شما را به خود مشغول می‌كند كه كدام كشور را برای مهاجرت انتخاب كنید و ممكن است در بین انبوهی از گزینه‌ها سردرگم و حیران شوید. طبیعتا افرادی كه قصد مهاجرت دارند، اهداف والایی را دنبال می‌كنند‌.

برای اینكه بتوانید در كشوری سازگار با شرایط زندگی خود، اقامت كنید، باید قبل از هر چیزی، هدف، میزان سرمایه موجود و نیازهایی كه در كشور مقصد به دنبال آن هستید را بررسی كنید. اگر شرایط كشور مقصد با شرایط حال شما سازگازی داشت، می‌توانید برای دریافت اقامت اقدام كنید. برای این منظور بهتر است كشورهای اصلی برای مهاجرت را بشناسید. منظور از كشورهای اصلی برای مهاجرت در واقع، چند كشوری هستند كه بیشترین آمار پذیرش مهاجر را دارند.

كشورهای اصلی برای مهاجرت در سال ۲۰۲۳ كدامند؟

كشورهای اصلی برای مهاجرت

همانطور كه می‌دانید، افراد با اهداف مختلفی به مهاجرت فكر می‌كنند. منابع مختلف، تحقیقاتی بر اساس آماری كه از مهاجرت افراد به دست آورده‌اند، نشان می‌دهند كه كشورهایی نظیر كانادا، ایتالیا، آلمان و چند كشور دیگر جزو كشورهای اصلی برای مهاجرت محسوب می‌شوند. اگر شرایط عمومی این كشورها برای زندگی و اقامت دائم را بررسی كنید، ویژگی‌هایی همچون كیفیت بالای زندگی، ثبات اقتصادی، شرایط كار، تحصیل ایده‌آل و ... جلب توجه می‌كنند. با این وجود طبیعی است كه شرایط زندگی در كشورهای مختلف با یك دیگر متفاوت است؛ از این رو بسیار مهم است كه قبل از هر نوع تصمیم‌گیری یا اقدام برای شروع پروسه مهاجرت، باید اولویت‌های شخصی خود را مشخص كرده و پس از تطابق آن با شرایط كشور مقصد، تصمیم نهایی خود را علنی كنید.

عمده‌ترین دلایل مردم برای مهاجرت

اگر صرفا دلایل مهاجرت متقاضیان ایرانی را بررسی كنیم، به این نكته می‌رسیم كه بیشتر متقاضیان با دریافت ویزای تحصیلی و كاری، یا با اهدافی همچون بیزینس و سرمایه‌گذاری اقامت كشورهای اصلی برای مهاجرت را دریافت می‌كنند. در این چند كشور طراز اولی كه برشمردیم، امنیت شغلی بالا، نرخ بیكاری كم، درآمد مناسب، تعادل بین كار و زندگی، رضایت از زندگی در بین شهروندان‌شان دیده می‌شود. برای اینكه بتوانید بهترین كشور را متناسب با شرایط خود انتخاب كنید، باید شرایط مهاجرت را ارزیابی كنید. برخی از كشورها از جمله آلمان و كانادا برای مهاجرت كاری بهترین انتخاب هستند. كشورهایی همچون كانادا و استرالیا نیز، برای مهاجرت تحصیلی انتخاب مناسبی به نظر می‌رسند؛ بنابراین می‌توان اهمیت شناخت شرایط ویژه هر كشور برای اخذ اقامت را بررسی كرد.

مهاجرت به آلمان

كشور آلمان با سیاست‌های مهاجرتی خود، جزو كشورهای اصلی برای مهاجرت به شمار می‌رود. آنچه سبب محبوبیت این كشور برای مهاجرت شده است، برخورداری از ویژگی‌هایی همچون: عملكرد اقتصادی عالی، فرصت‌های شغلی زیاد، سیستم آموزشی خوب و ویژگی‌های دیگر است. آلمان به عنوان یكی از كشورهای اروپایی جزو بنیان‌گذاران اتحادیه اروپا و منطقه شینگن محسوب می‌شود. این كشور به عنوان یكی از ابرقدرت‌های جهانی از پتانسیل رشد بالایی برخوردار است. شرایط ایده‌آل زندگی در این كشور از هر جهت، سبب شده است كه سالانه متقاضیان زیادی به المان مهاجرت كنند.

با توجه به اینكه نرخ بیكاری در این كشور بسیار كم است، دولت آلمان با كمبود جدی نیروی كار مواجه است. از طرفی نظام آموزشی این كشور شرایط بسیار مناسبی را برای علاقه‌مندان به تحصیل فراهم ساخته است؛ در نتیجه متقاضیان می‌توانند از طریق اخذ ویزای تحصیلی، كاری و سرمایه‌گذاری به این كشور مهاجرت كنند. متقاضیان مهاجرت باید علاوه بر شرایط خصوصی از شرایط عمومی مهاجرت به آلمان نیز برخوردار باشند.

مهاجرت به آلمان

ویزای شینگن

در بند قبل به منطقه شینگن اشاره كردیم؛ ویزا شینگن در واقع مجوز ورود شما به كشورهای اروپایی عضو پیمان منطقه شینگن است. در واقع شما با داشتن ویزای شینگن می‌توانید به تمام كشورهای عضو پیمان آن سفر كنید. اگر شما اقامت آلمان را دریافت كنید، می‌توانید بدون محدودیت و بدون ویزا، به كشورهای عضو شینگن سفر كنید؛ چون در این صورت شما از شهروندان كشور عضو شینگن محسوب می‌شوید. در ضمن شهروندان اتحادیه اروپا نیز، می‌توانند بدون محدودیت به منطقه شینگن سفر كنند. كشور المان خود از بنیانگذاران اتحادیه اروپا محسوب می‌شود. شما می‌توانید ویزای شینگن را برای كار، تجارت، گردشگری و فعالیت‌های بسیار دیگر دریافت كنید.

مهاجرت به كانادا

كشور كانادا به عنوان یكی از كشورهای اصلی برای مهاجرت از شرایط ایده‌آلی برای زندگی، تحصیل و كار برخوردار است. بیشتر متقاضیان مهاجرت، این كشور را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌كنند. كانادا از بهترین و معتبرترین دانشگاه‌های دنیا برخوردار است و شرایط بسیار مناسبی را برای تحصیل فراهم ساخته است. امكانات عالی در كنار هزینه مناسب تحصیل در كانادا و فرصت‌های شغلی عالی كه دولت این كشور پس از پایان دوره تحصیل در اختیار شهروندان قرار می‌دهد، سبب شده است كه كانادا یه یكی از محبوب‌ترین كشورها برای اقامت تبدیل شود و بیشتر متقاضیان نیز از طریق ویزای تحصیلی، اقامت این كشور را دریافت می‌كنند.

مهاجرت به ایتالیا

ایتالیا نیز یكی از كشورهای اصلی برای مهاجرت شناخته می‌شود. جالب است بدانید ایتالیا عضو كشورهای پیمان شینگن است؛ بنابراین اگر اقامت این كشور را داشته باشید، می‌توانید بدون ویزای شینگن به كشورهای عضو پیمان آن سفر كنید. ایتالیا نیز از شرایط بسیار ایده‌آلی برای زندگی، كار و تحصیل برخوردار است. ازدحام مراجعه‌كنندگان به سفارت این كشور، برای اخذ ویزا نشان می‌دهد كه ایتالیا از محبوبیت زیادی برای زندگی و اقامت برخوردار است.

وقت سفارت ایتالیا

وقت سفارت ایتالیا

همانطور كه گفتیم ایتالیا جزو كشورهای اصلی برای مهاجرت است و همیشه كنسولگری و سفارت این كشور مملو از جمعیت مراجعه‌كننده است. از این رو دولت ایتالیا شرایطی را فراهم ساخته كه متقاضیان مهاجرت به این كشور، وقت خود را در كنسولگری‌ها تلف نكنند. متقاضیان مهاجرت می‌توانند با رزرو وقت سفارت ایتالیا در پورتال رزور وقت، برای اخذ ویزای این كشور اقدام كنند.

جمع‌بندی

در این مطلب راجع به كشورهای اصلی برای مهاجرت صحبت كردیم و چند كشور پرطرفدار برای مهاجرت را معرفی كردیم. كشورهایی از جمله: آلمان، كانادا، ایتالیا و ... كه بیشتر جزو كشورهای اتحادیه اروپا هستند، شرایط بسیار ایده‌آلی برای تحصیل، كار، سرمایه‌گذاری و زندگی دارند. متقاضیان مهاجرت باید قبل از انتخاب كشور مقصد، شرایط آن را برای مهاجرت بررسی كرده و در صورت سازگاری با شرایط عمومی و خصوصی خود، برای گرفتن ویزا و اقامت اقدام كنند.