ریپورتاژ آگهی

معرفی قبرس شمالی؛ نكات طلایی سرمایه گذاری خارجی

قبرس شمالی یكی از جزایر زیبا و شگفت انگیز دریای مدیترانه است كه با آب و هوایی عالی و شرایط زندگی مناسب، به مقصدی جذاب برای گردشگران تبدیل شده است.

معرفی قبرس شمالی؛ نكات طلایی سرمایه گذاری خارجی

قبرس شمالی یكی از جزایر زیبا و شگفت انگیز دریای مدیترانه است كه با آب و هوایی عالی و شرایط زندگی مناسب، به مقصدی جذاب برای گردشگران تبدیل شده است.

كشورهایی كه در نزدیكی دریای مدیترانه واقع شده‌اند، معمولا دارای مناظر سرسبز و زیبایی هستند. دریای مدیترانه چند جزیره بزرگ دارد كه یكی از آنها قبرس است. كشور قبرس كه از نظر وسعت، سومین جزیره پهناور دریای مدیترانه است، به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود. قبرس شمالی كه به قبرس تُرك نشین هم معروف است، طبیعت زیبا، مكان‌های تفریحی و سیاحتی متعدد و شرایط اقتصادی و اجتماعی خوبی دارد كه همه این موارد، آن را به كشوری مناسب برای تفریح و زندگی تبدیل كرده‌اند. ما در ادامه این مقاله به شما خواهیم گفت كه چگونه می‌توانید به قبرس شمالی سفر یا مهاجرت كنید. درباره بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری و همچنین شیوه‌های خرید ملك در قبرس شمالی نیز توضیح می‌دهیم. گروه آرتان با سال‌ها تجربه در زمینه مهاجرت و سرمایه گذاری در قبرس شمالی، آماده است تا به تمام متقاضیان، مشاوره لازم در این خصوص را ارائه دهد.

اخذ ویزای قبرس شمالی چگونه است؟

قبرس شمالی تحت حمایت كشور تركیه قرار دارد. اكثر مردم این كشور به زبان تركی قبرسی صحبت می‌كنند كه یكی از لهجه‌های تركی استانبولی به شمار می‌رود. از نظر فرهنگی نیز شباهت زیادی بین تركیه و قبرس شمالی وجود دارد. قوانین ورود به قبرس شمالی برای ایرانیان مشابه كشور تركیه است. یعنی شما برای ورود به قبرس شمالی به صورت توریستی و تفریحی، نیازی به ارائه ویزا ندارید. فقط كافی است یك پاسپورت ایرانی داشته باشید تا بتوانید به مدت 30 روز در این كشور خوش آب و هوا به تفریح و استراحت بپردازید. اما اگر بخواهید برای تحصیل، كار یا زندگی به قبرس شمالی بروید و مدت طولانی در این كشور بمانید، لازم است برای گرفتن ویزا اقدام كنید.

اخذ ویزای تحصیلی و كاری، یكی از روش‌های مهاجرت به قبرس شمالی است. یكی دیگر از راه‌ها آن است كه برای خرید ملك در این كشور اقدام كنید. برای دریافت ویزا از طریق هر كدام از این روش‌ها باید مراحل خاصی را پشت سر بگذارید. برای دریافت ویزای كاری نیز باید یك كارفرما یا شركتی كه در قبرس شمالی ثبت رسمی شده است، برای شما دعوتنامه ارسال كند.

 مدارك لازم برای دریافت ویزای قبرس شمالی بستگی به روشی دارد كه برای مهاجرت انتخاب كرده‌اید، اما در حالت كلی شما باید مدارك زیر را ارائه دهید:

 1- اصل پاسپورت متقاضی با حداقل شش ماه اعتبار به همراه كپی آن
 2- یك قطعه عكس جدید
 3- اجاره‌نامه یا سند خانه‌ای در قبرس شمالی كه در آن اقامت خواهید داشت
 4- تاییدیه محل سكونت در قبرس شمالی

 

تحصیل در قبرس شمالی

تحصیل در قبرس شمالی

در مورد ویزای تحصیلی و تحصیل در قبرس شمالی باید برگه اشتغال به تحصیل كه از دانشگاهی در قبرس شمالی گرفته‌اند را نیز ارائه نمایید. همچنین در مورد ویزای كاری به تاییدیه محل سكونت نیازی نیست و باید یك سری آزمایشات مربوط به سلامتی خود را پشت سر بگذارید. همچنین در این روش كافرما برای گرفتن ویزای شما اقدام می‌كند.

بهترین روش‌های سرمایه گذاری در قبرس شمالی

سرمایه گذاری در قبرس شمالی برای ما ایرانیان مزایای زیادی دارد. با این كار نه‌تنها می‌توانیم سرمایه خود را افزایش دهیم، بلكه اقامت قبرس شمالی را نیز به دست می‌آوریم. حتی پس از پشت سر گذاشتن مراحلی، می‌توان تابعیت و اقامت این كشور را نیز اخذ كرد.

سرمایه گذاری در قبرس شمالی بسیار سودآور است. مثلا در طی چند سال اخیر، قیمت‌ خانه‌ها در این كشور حدود 50 درصد افزایش پیدا كرده و به همین دلیل سرمایه‌گذاران زیادی به بازار ملك در این كشور جذب شده‌اند. قیمت خانه‌ها در قبرس شمالی مناسب است و برای خرید ملك در این كشور لازم نیست مراحل پیچیده اداری را پشت سر بگذارید. همچنین سرمایه گذاری در قبرس شمالی از طریق واحد پولی پوند انجام می‌شود كه نگرانی از بابت كاهش ارزش این واحد پولی وجود ندارد. در ادامه به چند مورد از بهترین روش های سرمایه گذاری در قبرس شمالی اشاره می‌كنیم:

خرید ملك در قبرس شمالی

جالب است بدانید كه قیمت ملك در قبرس شمالی به‌طور سالیانه به‌طور متوسط بین 8 تا 12.5 درصد رشد می‌كند. به همین دلیل افراد با خرید ملك در قبرس شمالی می‌توانند از كسب سود مطمئن باشند. با خرید ملك و پیش‌پرداخت حداقل یك سوم از مبلغ آن می‌توان اقامت موقت قبرس شمالی را به دست آورد. پس از خرید ملك، می‌توان با چند سال زندگی در قبرس شمالی، برای اخذ تابعیت و اقامت دائم این كشور نیز اقدام كرد.

البته گفتنی است كه با خرید ملك در قبرس شمالی، اجازه كار در این كشور برای شما صادر نمی‌شود و فقط مجوز زندگی یا سرمایه‌گذاری خواهید داشت. اما در صورتی كه بخواهید در این كشور مشغول به كار شوید، می‌‌توانید با یك كافرما در همان‌جا به توافق برسید تا برای شما درخواست اجازه كار بدهد. با خرید ملك در قبرس شمالی می‌توانید والدین، همسر و فرزندان خود را نیز به این كشور ببرید.

ثبت شركت

یكی دیگر از راه‌ها جهت سرمایه گذاری در قبرس شمالی، به ثبت رساندن شركت در این كشور است. البته برای این كار باید مراحل اداری خاصی را پشت سر بگذارید. در ضمن داشتن تمكن مالی نیز اهمیت زیادی دارد، چون علاوه بر هزینه‌های ثبت شركت، باید هزینه اجاره ملك، حقوق كارمندان و پرداخت مخارج جاری شركت را نیز در نظر بگیرید. اگر قصد راه‌اندازی یك شركت در قبرس شمالی را دارید و از پس هزینه‌های آن برمی‌آیید، می‌توانید روی مشاوره گروه آرتان حساب كنید. ما به شما خواهیم گفت كه چگونه می‌توانید مراحل اداری را به‌راحتی پشت سر بگذارید و ملك مناسب برای شركت خود را تهیه كنید.

كارآفرینی

در روش كارآفرینی، شما باید یك طرح جامع و كامل اقتصادی را به دولت قبرس شمالی ارائه دهید. در صورتی كه این طرح قابل قبول باشد، اجازه فعالیت اقتصادی در این كشور برای شما صادر می‌شود. اگر سرمایه گذاری به روش كارآفرینی دارای پیچیدگی‌های خاص خودش است، اما چنانچه طرح مناسبی داشته باشید، می‌توانید سود خوبی كسب كنید.

خرید ملك در قبرس شمالی

راحت‌ترین شیوه خرید آپارتمان در قبرس شمالی

قیمت ملك در قبرس شمالی مناسب است و به‌طور مثال قیمت آپارتمان در این كشور نسبت به سایر كشورهای حوزه دریای مدیترانه در سطح پایین‌تری قرار دارد. مالیات پایین، ثبات اقتصادی، امنیت بالا و امكان اخذ اقامت موقت با پرداخت یك‌سوم مبلغ ملك، از جمله امتیازاتی هستند كه باعث می‌شوند خرید خانه در قبرس شمالی یك كار سودآور باشد.

جهت خرید آپارتمان در قبرس شمالی، ابتدا باید اطلاعات كافی در این زمینه داشته باشید. به همین دلیل توصیه می‌شود كه با مشاورین حقوقی متخصص و با تجربه در این باره صحبت كنید. مطمئنا قوانین و نكات زیادی وجود دارند كه با جستجو در اینترنت نمی‌توانید از آنها اطلاع پیدا كنید. سپس باید ودیعه‌ای معادل 1000 تا 2000 پوند را جهت رزرو ملك به شركت سازنده بپردازید. پس از رزرو تا یك ماه فرصت دارید كه یك‌سوم مبلغ ملك را به حساب شركت سازنده واریز كنید تا قراداد بین شما منعقد شود.

قبرس شمالی با موقعیت جغرافیایی بی‌نظیر و برخورداری از یك اقتصاد پویا و رو به رشد، به عنوان یكی از مناسب‌ترین و امن‌ترین كشورهای دنیا برای سرمایه‌گذاری شناخته می‌شود. «گروه آرتان» مفتخر است در تمام مراحل سرمایه‌گذاری و مهاجرت در كنار شما باشد و مشاوره و راهنمایی لازم را به شما عزیزان ارائه كند.