ریپورتاژ آگهی

آشنایی با دستگاه های لیزر موهای زائد 2023

دستگاه های لیزر موهای زائد در كلینیك های پوست بسیار متنوع و مختلف می باشند. لیزر موهای زائد یكی از روش های رفع موهای زائد است. البته این روش شاید تنها روش موجود برای رفع دائم موهای زائد است. در این روش بر روی فولیكول های مو تاثیر مستقیم وارد شده و آنها را تخریب می كند. اساس دستگاه های لیزر موهای زائد بر وارد كردن گرما به ریشه مو می باشد. در ادامه به انواع این دستگاه های لیزر مو و ویژگی های آنها خواهیم پرداخت.

آشنایی با دستگاه های لیزر موهای زائد 2023

انواع دستگاه های لیزر موهای زائد

دستگاه لیزر موهای زائد دارای انواع مختلفی هستند. هر یك از این دستگاه ها دارای مزایا و معایب در استفاده می باشند. در ادامه با بهترین و جدید ترین دستگاه های لیزر موهای زائد آشنا خواهیم شد.

دستگاه لیزر موهای زائد الكساندرایت

یكی از بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد دستگاه الكساندرایت می باشد. دلیل آن سازگار شدن با انواع طیف رنگ های پوست است. این عمل با قابلیت تنظیم طول موج ها به وجود خواهد آمد. انرژی و طول موج در این دستگاه بر اساس نوع پوست تغییر داده می شود.

همچنین وجود سیستم خنك كننده برای جلوگیری از آسیب رسیدن به پوست بوده و دارای نور مرئی و طول موج ۷۵۵ نانومتر است. طول موج ۷۵۵ در این دستگاه موجب شده است تا به یكی از بهترین دستگاه لیزر مو در حال حاضر شناخته شود.

دستگاه لیزر موهای زائد دایود

دستگاه لیزر دایود یكی از دستگاه های لیزر موهای زائد است كه یكی از بهترین ها در این زمینه محسوب می شود. این دستگاه در مقایسه با دستگاه الكساندرایت از میزان جذب طول موج در ملانین پوست كمتر است. اما در مقایسه با آن از عمق نفوذ بیشتری برخوردار است.

دلیل محبوبیت این دستگاه در ایران سازگاری دستگاه دایود با پوست ایرانی ها است. این دستگاه بر روی پوست های تیره نتیجه خوبی دارد. همچنین دستگاه مزبور دارای سیستم خنك كننده است. ناگفته نماند این دستگاه برای از بین بردن موهای كركی زیاد مناسب نخواهد بود.

دستگاه لیزر ND. YAG

دستگاه ND. YAG یكی از بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد برای پوست های تیره می باشد. تكنولوژی به كار رفته در این دستگاه به این صورت است كه فقط بر روی فولیكول مو تاثیر گذاشته و بر ملانین پوست اثر نخواهد گذاشت. از مادون قرمز در طول موج های این دستگاه استفاده شده است.

از این دستگاه برای رفع خالكوبی ها و لك های پوستی و یا هیپرپیگمانتاسیون استفاده می شود. در استفاده از این دستگاه از لوسیون مخصوص استفاده می شود كه دارای كربن می باشد. تاثیر سوختگی و درد بر پوست در این دستگاه بیشتر از سایر دستگاه های لیزر موهای زائد می باشد.

دستگاه های لیزر موهای زائد ICE Platinum, ICE Platinum Plus

این دو دستگاه یكی از بهترین دستگاه های موجود حال حاضر می باشد. این دو دستگاه تمامی تكنولژی برتر دنیا در این زمینه را دارا می باشند. این دو دستگاه دارای ۳ طول موج می باشند. با هر نوع پوست و جنس موی می توان از این دستگاه ها نتیجه خوبی دریافت كرد.

دستگاه آیس پلاتینیوم و آیس پلاتینا پلاس دارای تكنولوژی Alex و Speed و Yag می باشد. تكنولوژی الكس دارای طول موج ۷۵۵ نانومتر می باشد كه قدرت بالایی داشته و برای انواع پوست ها با موهای مختلف بسیار مناسب می باشد.

تكنولوژی دایود یا Speed در این دو دستگاه با طول موج ۸۱۰ بوده كه دارای عمق نفوذ بیشتری است. در این صورت سرعت بالایی در نتیجه دهی خواهد داشت. همچنین تكنولوژی yAG در این دو دستگاه نیز دارای طول موج ۱۰۶۴ می باشد كه برای پوست های بسیار تیره و برنزه شده بسیار مناسب می باشد.

برای از بین بردن موهای سفید و كركی و بور استفاده از این دو دستگاه بسیار نتیجه بخش می باشد.

دستگاه لیزر موهای زائد IPL

یكی از دستگاه های كارآمد برای لیزر موهای زائد دستگاه IPL می باشد. این دستگاه برای پوست های روشن و تیره استفاده می شود. اپراتور دستگاه بر اساس نوع پوست مراجعه كننده فیلتر های مناسبی را انتخاب خواهد كرد. از فلش لامپ های زنون در این دستگاه برای تعیین نوع پوست استفاده شده است.

رفع لك های پوستی و جوانسازی از ویژگی های این دستگاه محسوب می شود. این دستگاه یكی از بهترین دستگاه ها برای رفع مو های زائد به جهت كم خطر بودن می باشد. اما احتمال سوختگی در این دستگاه از دستگاه الكساندرایت بیشتر است.

تعداد جلسات بیشتری برای دریافت نتیجه نیاز است و در مقابل هزینه آن نیز كمتر خواهد بود.

بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد كدامند؟

بر اساس تعاریف ارائه شده در خصوص دستگاه های لیزر موهای زائد متوجه شدیم كه بهترین دستگاه های موجود دستگاه ICE Platinum, ICE Platina Plus و دستگاه لیزر تیتانیوم می باشد. در استفاده از دو دستگاه آیس پلاتینیوم و ایس پلاتینیوم تاثیر و نتیجه سریع تر در مقایسه با سایر دستگاه های دیگر می باشد. پس از آن استفاده از دستگاه الكساندرایت بهترین نتیجه را بر روی ریشه كن كردن موهای زائد خواهد داشت.

مقایسه دستگاه های لیزر موهای زائد ICE Platinum, ICE Platina Plus با الكساندرایت

· دستگاه لیزر موهای زائد ICE Platinum, ICE Platina Plus دارای سه طول موج می باشد كه بهترین نتیجه را برای رفع موهای زائد در پی خواهد داشت.

· طول موج الكس در الكساندرایت موجب شده است تا همه انرژی دستگاه در این طول موج ذخیره شود.

· ۵ تا ۶ جلسه در استفاده از دستگاه های ICE Platinum, ICE Platina Plus برای رفع موهای زائد كافی خواهد بود.

· ۶ تا ۸ جلسه برای رفع موهای زائد در استفاده از دستگاه الكساندرایت نیاز است.

· ICE Platinum, ICE Platina Plus به دلیل تكنولوژی به روز به كاربرده شده در آن كمترین گزارش سوختگی را دارد.

· پوست های دسته ۱ تا ۳ برای استفاده از دستگاه الكساندرایت مناسب تر خواهند بود.

نتیجه گیری

دستگاه های لیزر موهای زائد الكساندرایت و ICE Platinum, ICE Platina Plus بهترین و مدرن ترین دستگاه های موجود در كلینیك های پوست در ایران و سراسر دنیا می باشند.