ریپورتاژ آگهی

كار و بیزینس در یونان | برای مهاجرت مناسب است ؟

یونان كشوری است توسعه یافته با اقتصاد پر رونق و به همین جهت یكی از كشورهای مورد علاقه نیروی كار متخصص میباشد. داشتن فرهنگ و تاریخچه­ هایی غنی و متمدن ،اقتصاد خوب ، مناظر زیبا و آب و هوای معتدل یونان ، این كشور را به گزینه مناسبی هم برای كارفرمایان كوچك و بزرگ بین المللی و هم مهاجرت كاری نیروی كار تبدیل كرده است.

كار و بیزینس در یونان | برای مهاجرت مناسب است ؟

یونان عضو شنگن و اتحادیه اروپا است . به ۲۷ كشور در اروپا شنگن می­گویند و با گرفتن ویزا از یكی از این كشورها می­توان به باقی كشور­ها نیز سفر كرد. همین امر مهاجرت كاری را كمی مشكل كرده است زیرا شما باید برای مهاجرت از طریق یك كارفرمای مورد تایید یونانی معرفی شوید. در حالی كه اولویت استخدام و جذب نیرو ابتدا از یونان ، سپس كشورهای عضو اتحادیه اروپا و در نهایت سایر كشورهاست .

مهاجرت به یونان می تواند زندگی فردی كه به تغییر نیازمند است را تغییر دهد. هر كسی با توجه به شرایط خود اقدام به بهره مندی از یكی از انواع روش های مهاجرت به یونان می كند. مهاجرت كاری از جمله مواردی هست كه میتوان برای مهاجرت از طریق ان اقدام كرد...

مهاجرت كاری به یونان تنها با داشتن معرف و كارفرمای معتبر یونانی امكان پذیر است. روند جذب نیرو در یونان به این صورت است كه ابتدا یك آگهی حول نیازمندی كارفرما برای نیرو به مدت سه ماه توزیع می­گردد، در صورتی كه نیرو مورد نیاز در یونان پیدا نشود این آگهی در كشورهای عضو شنگن توزیع شده و در این كشور ها به دنبال نیرو می­گردند. در صورت پیدا نشدن نیرو در آخرین مرحله آگهی درخواست نیرو به صورت بین الملل و برای جذب نیرو خارج از منطقه شنگن توزیع می­شود. این روند تامین نیرو در یونان ، پیدا كردن كارفرما را برای گرفتن پیشنهاد كاری توسط مهاجرین مشكل كرده است.

مهاجرت كاری به یونان با یافتن پیشنهاد كاری آغاز می­شود. از طریق سایت های كاریابی و یا شركت یونانی بین المللی و یا سفر به این كشور باید كارفرمایی پیدا كنید تا درخواست شما را برای كار تایید و به مراجع تحویل دهد و اثبات كند در منطقه شنگن نیرویی برای این سمت و جایگاه شغلی وجود ندارد .این فرآیند ممكن است زمان بر باشد .

در ادامه و بعد از تایید دولت یونان ، متقاضی باید درخواست ویزای كاری نوع D كند تا بیشتر از ۹۰ روز بتواند در این كشور اقامت داشته باشد . و در نهایت بعد از ورود به كشور یونان برای اخذ مجوز اقامت وكار به اداره پلیس یونان مراجعه كند .

مشاغل متعددی در حوزه‌های مختلف اداری، مهندسی، فنی، فروش و … در این كشور وجود دارند كه نیازمند نیروهای متخصص هستند.

یك كارفرما در یونان باید به مدت سه ماه شغل مورد نظر را در اتحادیه اروپا آگهی كند و اگر فرد مورد نیاز را پیدا نكرد، سه ماه دیگر هم این فرآیند را انجام دهد.

پس از آن دولت یونان به او اجازه خواهد داد تا آگهی را برای كشور های غیر از اتحادیه اروپا به نمایش بگذارد. روشی دیگر كه ممكن است بدرد تان بخورد درباره جست و جوی شش ماهه كار در یونان است.

اگر وی بتواند با شش ماه ماندن در این كشور شغل مورد نظر را پیدا كند حتی شانس اخذ اقامت یونان را بدست خواهد آورد. در صورت پیدا نكردن شغل باید به كشور مبدا باز گردد.

البته این محدودیت ها تنها شامل ساكنان غیر از اتحادیه اروپا می شود و شهروندان كشورهای اروپایی می توانند بدون هیچ مشكلی وارد یونان شوند.

ویزای كاری یونان

ویزای كاری یونان

 

ویزای كاری یونان، نوع D نیز نامیده می شود. فرد متقاضی باید پس از دریافت پیشنهاد كاری، مشخصات و رزومه خود را برای شركت ارسال كند و منتظر تایید آن از سمت كارفرما بماند. پس از موفقیت آمیز بودن این پروسه، خانواده او می توانند همراه او بروند.

داشتن Job Offer یا پیشنهاد شغلی از یكی از كارفرمایان در كشور یونان می‌باشد. این روش فرایند طولانی دارد زیرا برای داشتن پیشنهاد كاری باید كارفرما در كشور یونان شغل مورد نظر خود برای جذب نیروی كار را به مدت 3 ماه در این كشور آگهی كند.

اگر در این مدت فردی برای استخدام یافت نشود در مرحله بعد شغل مورد نظر باید به مدت 3 ماه دیگر در اتحادیه اروپا آگهی شود. اگر همچنان فردی برای استخدام در شغل مربوطه یافت نشد در مرحله سوم كارفرما اجازه دارد كه شغل مورد نظر خود را در خارج از اتحادیه اروپا آگهی كرده و اقدام به جذب و استخدام نیرو نماید. با توجه به این فرایند پیچیده این روش تقریباً غیر ممكن به نظر می‌رسد.

افراد دانشجو و فارغ التحصیل در یونان كه موفق به استخدام شوند می­توانند مهاجرت كاری به یونان  و مجوز اقامت بلند مدت دریافت كنند. بعد از فارغ التحصیلی، دولت یونان ۶ ماه به این افراد فرصت می­دهد تا به دنبال كارفرما و شركت مناسب در حوزه كاری خود بگردند و تاییدیه كاری را از آن ها دریافت كنند. بعد از ۵ سال اقامت كاری امكان گرفتن اقامت دائم یونان وجود دارد.

لیست مشاغل مورد نیاز یونان به همراه حقوق ماهیان

 1- تحلیلگر مالی ۲۱۰۰ یورو
2- حسابدار ۱۵۸۰ یورو
3- مدیر دفتر ۱۱۰۰ یورو
4- منشی و دفتردار ۱۰۰۰ یورو
5- طراح گرافیك ۱۴۵۰ یورو
6- عكاس ۱۳۰۰ یورو
7- خلبان۳۹۰۰  یورو
8- مهماندار ۱۶۰۰ یورو
9- معمار ۱۸۰۰ یورو
10- مدیر عامل ۴۲۰۰ یورو
11- مهندس عمران ۱۷۰۰ یورو
12- مهندس برق۱۸۰۰  یورو
13- مهندس مكانیك ۱۸۰۰ یورو
14- پرستار كودك۱۰۰۰  یورو
15- معلم۲۰۰۰  یورو
16- آشپز۱۵۰۰  یورو

 

لیست مشاغل مورد نیاز یونان به همراه حقوق ماهیان

با موسسه مهاجرین زند آرتا به دلیل داشتن وكلای بسیار حرفه ای در یونان می توانید با عالی‌ترین راههای مهاجرت به یونان آشنا شوید و برای آگاهی از سایر انواع ویزاهای كشورهای اروپایی و روش ها و شرایط اقامت در اروپا با وكلا و مشاورین با تجربه مؤسسه مهاجرتی زند آرتا تماس بگیرید

بـرای مشــاوره یـا اطـلاعـات بیـشتر با شـماره تـلفن زیـر تـماس حاصـل فـرماییـد

تلفن : (۲۰ خط) ۱۱۰۰ ۸۸۵۳ – ۰۲۱

شماره واتس آپ ایران: ۰۹۱۲۷۳۷۲۳۹۳

شماره واتس آپ یونان: ۳۰۶۹۴۸۱۱۷۰۹۲+

آدرس وب سایت  www.zandarta.com