ریپورتاژ آگهی

با چندی از شهرهای دیدنی تركیه آشنا شوید

مسافرت كردن به تركیه بین مردم ایران در چندسال اخیر بسیار رایج شده است. برای سفر با تور اقساطی استانبول باید اطلاعاتی در مورد این كشور داشته باشید. تركیه كشوری با جمعیتی اندازه ی ایران و مساحتی نصف كشور ما است.

مسافرت كردن به تركیه بین مردم ایران در چندسال اخیر بسیار رایج شده است. برای سفر با تور اقساطی استانبول باید اطلاعاتی در مورد این كشور داشته باشید. تركیه كشوری با جمعیتی اندازه ی ایران و مساحتی نصف كشور ما است. تركیه بین آسیا و اروپا قرار گرفته و با ایران نیز مرز كوچكی دارد. این كشور تلاش می كند تا خود را بخشی از اروپا معرفی كند. نظام سیاسی این كشور سكولار است. تقسیمات استانی تركیه بسیار كوچك است. این كشور با مساحت نصف ایران 81 استان دارد. بیشترین مساحت تركیه را شبه جزیره آناتولی در بر می گیرد كه از مناطق قدیمی جهان است. مهم ترین سلسله تركیه كه تاریخ آن با ایران نیز گره خورده است امپراطوری عثمانی است.

با چندی از شهرهای دیدنی تركیه آشنا شوید

بعد از فروپاشی این امپراطوری، جمهوری تركیه به وجود آمد و تا امروز نیز ادامه دارد. تركیه نقش زیادی در رواج پانتركیسم دارد و این موضوع را به روشنی بیان می كند. با این كه تمام مردم این كشور ترك نیستند و كردها و ارمنی های زیادی نیز در این كشور زندگی می كنند. دین اكثریت مردم این كشور اسلام است با این حال داشتن حجاب در بخش های اداری تركیه غیرقانونی بود. بعد از مدتی و با استقبال 74 درصدی زنان تركیه، ممنوعیت حجاب برداشته شد. زبان اكثریت مردم تركی و در بخش های كردنشین كردی است. مركزیت سیاسی تركیه شهر آنكارا است ولی از جهت مالی شهر استانبول مركز این كشور به شمار می رود. در این مقاله با چند تور اقساطی كه آژانس پیله های عصر پرواز به مقصد شهرهای مختلف تركیه فراهم كرده است آشنا می شویم. با ما همراه باشید.

تور اقساطی استانبول؛ معروف ترین شهر تركیه

با این كه پایتخت تركیه آنكارا است اما شهر استانبول معروف تر و توریستی تر از آنكارا است. هم چنین شهر استانبول پر جمعیت ترین شهر تركیه است. تور اقساطی استانبول به خاطر جذابیت های این شهر از طرفداران زیادی برخوردار است. استانبول تنها بین ایرانیان پرطرفدار نیست و سومین شهر توریستی جهان نام دارد. این شهر توسط یونانی ها بنا شده و هنوز هم ردپاهایی از این مردم در استامبول به چشم می خورد. بهترین فصل برای سفر با تور اقساطی استانبول بهار و تابستان است.

از مهم ترین دیدنی های تركیه مسجد ایاصوفیه است. ایاصوفیه در واقع كلیسایی با قدمت 1000 سال بود كه در دوره اسلامی تركیه به مسجد تبدیل شد. علاوه بر این مسجد، مساجد زیبای دیگری نیز در استانبول از بازمانده های دوره اسلامی این كشور وجود دارند. مراكز خرید استانبول نیز جاذبه ی مهمی هستند كه مردم را برای خرید به این شهر می كشانند. خیابان باكركوی استانبول خیابانی برای خرید با قیمتی مناسب است. خیابان بغداد دیگر خیابان جالب این شهر برای خرید است.

تور اقساطی استانبول؛ معروف ترین شهر تركیه

تور اقساطی وان؛ شهری در نزدیكی ایران

شهر وان تركیه شهری كوچك و زیبا در نزدیكی مرز ایران است. به دلیل نزدیكی به ایران تور اقساطی وان از سفر های به صرفه و ارزان است. این شهر بسیار تاریخی و دارای جذابیت های زیادی از این حیث است. شهر وان مركز پادشاهی قدیمی ای به نام اوراتو بوده و مدت زیادی نیز جزوی از قلمرو ایران محسوب می شد. در این شهر كتیبه ی خشایارشا روی قلعه تاریخی وان هك شده كه یادگاری از حكومت هخامنشیان بر این شهر است. شهر وان و اطراف آن متاسفانه در طول سلسله قاجار و پهلوی از ایران جدا شده و جزو عثمانی و سپس تركیه شدند. اكثریت مردم وان كرد هستند و بالای 99 درصد دین اسلام را برگزیدند. در سفر با تور اقساطی وان باید از صبحانه های این شهر استفاده كنید. صبحانه های وان بسیار مفصل و هیجان انگیز هستند.

جذابیت دیگر وان گربه ی آن است. این گربه ها در معرض انقراض هستند و به همین دلیل در خانه گربه وان نگهداری می شوند. می توانید در خانه گربه ها با آن ها بازی كنید و به آن ها غذا بدهید. خاص بودن این گربه ها به خاطر رنگ چشمانشان است كه رنگ یكی سبز و دیگری آبی است! اكثر تفریحاتی كه در سفر با تور اقساطی وان به آن ها می پردازید كنار دریاچه وان قرار دارند. دریاچه وان دارای جزایری درون خود است كه سفر با قایق به آن ها امكان پذیر و بسیار هیجان انگیز است. از دیگر جذابیت های سفر با تور اقساطی وان غذاهای آن است. علاوه بر صبحانه های مفصل، كوفته و بورك وان را نیز باید امتحان كنید.

تور اقساطی وان؛ شهری در نزدیكی ایران

تور اقساطی آنكارا ؛ پایتخت كشور تركیه

پایتخت هر كشور معمولا مدرن ترین شهر آن كشور است. تور اقساطی آنكارا نیز سفری به پایتخت تركیه و دومین شهر بزرگ آن است. شهر آنكارا نیز از شهرهایی بوده كه دیر زمانی تحت سیطره ایرانیان و رومی ها بوده است. به دلیل قرار گرفتن در سلطه ی این تمدن ها، آنكارا دارای تاریخ جالبی است. آتاتورك به عنوان فردی كه تغییرات زیادی در تركیه به وجود آورد و رضاخان را نیز تحت تاثیر خود قرار داد در شهر آنكارا دفن است. آرامگاه او از جمله مراكز دیدنی در سفر با تور اقساطی آنكارا است. آنكارا در قدیم از مراكز مهم كشاورزی در تركیه بود كه محصولاتی چون عسل و انگور تولید می كرد. بعد از تبدیل شدن به پایتخت، زمین های كشوری آنكارا به زمین های مسكونی تغییر كاربری دادند. در آنكارا جشنواره های زیاد و هیجان انگیزی در تمام فصول سال برگزار می شوند.

بهترین فصل برای سفر با تور اقساطی آنكارا فصل بهار است. در این فصل جشنواره های فیلم و موسیقی برگزار می شوند. شهربازی آنكاپارك از مهیج ترین شهربازی هایی است كه می توانید تجربه كنید. 1217 وسیله بازی مختلف در این پارك قرار دارند. برخی از این وسیله ها غول پیكر بوده و حتی دارای ركورد جهانی گینس هستند. از دیگر دیدنی های شهر آنكارا آكواریوم آكا وگا است كه در صورت علاقه به دنیای زیر آب بازدید از آن را توصیه می كنیم. این آكواریوم در یك مركز خرید به نام ناتا وگا قرار دارد. می توانید بعد از انجام خرید خود در این محل زیبا خستگی در كنید. از دیگر مركز خرید های آنكارا می توان به اوت لت فروم آنكارا و آنكامال اشاره كرد.

برگرفته از وب سایت آژانس مسافرتی پیله های عصر پرواز https://www.pilehparvaz.com/