ریپورتاژ آگهی

با جاذبه های طبیعی همدان آشنا شوید

همدان یا هگمتانه سابق، جزو شهرهای قدیمی و مهم كشور ماست. این شهر در گذشته پایتخت بوده است و به همین دلیل جزو شهرهای مهم كشور محسوب می شود. در شهر همدان جاذبه‌ های طبیعی زیادی وجود دارد كه توجه افراد زیادی را از سراسر شهرهای كشور به خود جلب می كند.

افرادی كه برای دیدن جاذبه‌ های طبیعی به این شهر سفر می كنند می توانند در هتل همدان اقامت كنند. با این كار می توانند سفر راحتی داشته باشند و با خیالی آسوده از مكان های گردشگری این شهر دیدن كنند. جاذبه ‌های طبیعی همدان بسیار متنوع هستند و به همین دلیل افراد می توانند تجربه های خوبی در سفر به این شهر به دست آورند و اوقات خوشی را سپری كنند. در ادامه این مطلب قصد داریم تا شما را با جاذبه‌ های طبیعی همدان بیشتر آشنا كنیم.

با جاذبه های طبیعی همدان آشنا شوید

معرفی جاذبه‌ های طبیعی همدان

همدان دارای طبیعتی زیبا و بكر است و به همین دلیل جاذبه ‌های طبیعی زیادی دارد. سالانه افراد زیادی برای مسافرت و سپری كردن اوقات فراغت خود به این شهر سفر می كنند. رفتن به دل طبیعت همدان می تواند برای هر فردی كه عاشق طبیعت است بسیار لذت بخش باشد.

بازید از جاذبه ‌های طبیعی این شهر، تجربه ای فراموش نشدنی برای افراد خواهد بود. افراد می توانند برای دیدن طبیعت زیبای این شهر، در هتل های همدان اقامت كنند. با این كار می‌توانند در طول سفر به این شهر به خوبی استراحت كنند و از امكانات رفاهی خوبی برخوردار باشند.

ازجمله جاذبه‌ های طبیعی همدان می توانیم به موارد زیر اشاره كنیم:

· دره مراد بیگ قطعه ای از طبیعت زیبای همدان

یكی از جاذبه‌ های طبیعی همدان، دره مراد بیگ است كه مساحت آن حدود 800 هكتار است. این دره زیبا در سه كیلومتری شهرستان همدان و در دامنه كوه الوند قرار گرفته است. دره مراد بیگ از شمال به شهر مدان، از شرق به روستای ابرو تفریجان و از غرب به روستای زیبای گنج نامه می رسد. زیبایی این دره توجه هر گردشگری را به خود جلب می كند. رودخانه بسیار زیبایی در این دره جریان دارد كه اطراف آن پوشیده از درختان و پوشش گیاهی متنوع است. در این دره شما می توانید علاوه بر زیبایی طبیعت، آثار تاریخی متعددی را نیز مشاهده كنید كه بر جذابیت و زیبایی این منطقه افزوده است.

مراد بیگ از زمان های خیلی قدیم، موردتوجه اشراف و حاكمان این شهر بوده است، به همین دلیل در این منطقه آثار تاریخی از زمان نوادگان فتحعلی شاه و سایر حاكمان همدان مشاهده می شود. آب رودخانه بسیار شفاف و زلال است و همین موضوع زیبایی دره را دوچندان می كند.

·لذت دیدن تالاب آبشینه را در سفر به همدان از دست ندهید

تالاب آبشینه یكی دیگر از جاذبه ‌های طبیعی شهر همدان است. آبشینه جزو زیباترین تالاب های ایران است كه دیدن آن می تواند تجربه خوبی از سفر به این شهر باشد. این تالاب زیبا زیستگاه پرندگان مانند چنگر، پلیكان، درنا، كشیم، اگرت بزرگ، حواصیل های خاكستری و ارغوانی، فلامینگو، چوب پا، نوك خنجری، سنقر تالابی، گلایول و پرستو دریایی نوك كاكایی است.

این پرندگان در شش ماه اول سال در این تالاب زندگی می‌كنند و بعد از این، شش ماه به مناطق گرمسیر مهاجرت می كنند. دیدن پرندگان متفاوت در این تالاب، زیبایی آن را دوچندان می كند و لذت زیادی برای تماشاگران آن دارد.

 بهترین زمان برای رفتن به همدان و دیدن این تالاب زیبا، فصل بهار و دو ماه اول تابستان است. اطراف آبشینه چندین پوشش گیاهی نیز وجود دارد كه زیبایی آن را دوچندان می كند. از جمله گیاهانی كه در اطراف این تالاب رشد می كنند، می توانیم به مواردی همچون شب بو، گاوزبان، گندمیان، بقولات و برخی گیاهان آبزی اشاره كنیم.

•	لذت دیدن تالاب آبشینه را در سفر به همدان از دست ندهید

·  آبشار گنج نامه زیباترین جاذبه طبیعی همدان

آبشارها یكی از جاذبه‌ های طبیعی هستند كه دیدن آن ها برای بسیاری از افراد آرامش بخش است. آبشار گنج نامه در 5 كیلومتری شهر همدان قرار دارد و از ارتفاعات كوه الوند سرازیر می شود. ارتفاع آبشار گنج نامه حدودا 12 متر بوده و آب آن بسیار شفاف و زلال است. این آبشار زیبا در فصل زمستان یخ می زند و در این فصل نیز زیبایی خاصی دارد.

طبیعت اطراف این آبشار نیز بسیار زیبا و دلنشین است، به همین دلیل گردشگران می توانند برای استراحت كردن، به قسمتی از طبیعت اطراف این آبشار بروند و اوقات خوشی را سپری كنند. برای دیدن این آبشار زیبا، گردشگران می‌توانند در هتل همدان اقامت كنند و از جاذبه‌ های طبیعی این شهر دیدن كنند.

·  دشت میشان، دشتی پر از آرامش

رفتن به دل طبیعت و استفاده از آرامش حاكم بر آن، برای روح و روان انسان امری لازم و ضروری است. دشت میشان جای پر از آرامش است كه افراد با رفتن به این دشت، می توانند برای مدتی از هیاهوی شهری دور بمانند.

 زیبایی این دشت باعث شده است كه این منطقه جزو جاذبه‌ های گردشگری محسوب شود. سالانه افراد زیادی برای دیدن میشان دشت و لذت بردن از آرامش حاكم بر این دشت به همدان سفر می‌كنند. میشان، دشتی بزرگ و سرسبز با دید عالی است كه از دیدن آن سیر نخواهید شد، پس حتما این مكان را در برنامه سفر خود قرار دهید و به آنجا نیز بروید. با ماندن در هتل همدان، می توانید در طول سفر خود به خوبی استراحت كنید و از امكانات رفاهی خوب این هتل نهایت استفاده را ببرید.

•	دشت میشان، دشتی پر از آرامش

رزرو آنلاین هتل های همدان در فلای تودی

به طوركلی می توانیم بگوییم كه همدان یكی از شهرهای مهم در ایران است كه جاذبه‌ های طبیعی زیادی دارد، به همین دلیل جزو مناطق گردشگری ایران محسوب می شود. در هر فصلی می توان از زیبایی طبیعت این شهر استفاده كرد. افرادی كه از شهرهای اطراف به همدان سفر می كنند، می توانند برای اقامت در این شهر، هتل های همدان را انتخاب كنند. بهترین راه برای رزرو هتل همدان و سایر هتل های داخلی، مراجعه به سایت فلای تودی است. در این سایت امكان رزرو هتل در همه شهرهای ایران وجود دارد، به همین دلیل افراد می توانند به راحتی بهترین هتل را برای اقامت خود انتخاب و رزرو كنند. با هر بودجه و سلیقه ای می‌توانید محل اقامت مناسب خود را از میان متنوع ترین هتل ها و اقامتگاه ها در این سایت پیدا كنید. فلای تودی ارزانترین مرجع خرید بلیط همدان و رزرو هتل با پشتیبانی 24 ساعته حتی در روزهای تعطیل پاسخگوی شما خواهد بود.