ریپورتاژ آگهی

10 ویژگی بهترین لباس كوهنوردی

اگر به كوهنوردی علاقه‌مند هستید و می‌خواهید این ورزش هیجان‌انگیز را انجام دهید، مهم است لباس و تجهیزات مناسبی را با خود به‌همراه داشته باشید. چه از یك صخره بالا می‌روید و یا به‌صورت حرفه‌ای می‌خواهید كوهنوردی كنید، هرچقدر كه برای آن آماده شوید و شرایط را پیش‌بینی كنید، درنهایت كنترلی بر روی خیلی از موارد مانند باران، برف و گرفتار شدن در طوفان ندارید و این شرایط می‌توانند برای شما فوق‌العاده چالش‌برانگیز باشند.

در حالی كه شما نمی‌توانید آب‌وهوا را كنترل كنید، اما اختیار و كنترل كاملی بر روی لباس و لوازم كوهنوردی خود دارید. تهیه و پوشیدن لباس مناسب كوهنوردی و به‌همراه داشتن تجهیزات موردنیاز، از الزامات كوهنوردی به روشی امن و مطمئن است.

بسیاری از افرادی كه برای اولین بار كوهنوردی می‌كنند، خطرات این فعالیت را جدی نمی‌گیرند و ترجیح می‌دهند تا برای بار‌های اول، تجهیزات مناسب را خریداری نكنند؛ موضوعی كه می‌تواند جان شما را به خطر اندازد و مهم است همواره به یاد داشته باشید كه در این ورزش، لباس مناسب می‌تواند زندگی شما را نجات دهد.

10 ویژگی بهترین لباس كوهنوردی

همانند بسیاری از ورزش‌ها و فعالیت‌های خارج از منزل، لباس و لوازم خاصی برای كوهنوردی تولید شده‌است كه از شما محافظت می‌كند. در حالی كه این لباس‌های باكیفیت، در ابتدا می‌تواند برای شما یك هزینهٔ اضافی به نظر برسد، اما پیشنهاد می‌كنیم در هنگام تهیهٔ این لباس‌ها و تجهیزات، بدترین شرایط كوهنوردی را در نظر داشته باشید و تلاش كنید تا بهترین لباس‌ها را برای خود تهیه كنید.

اما بهترین لباس‌های كوهنوردی چه ویژگی‌هایی دارند و در هنگام خرید باید به چه مسائلی توجه داشته باشیم؟

با بهترین ویژگی لباس‌های كوهنوردی آشنا شوید

در هنگام كوه و صخره‌نوردی، پوشیدن لباس و تجهیزات مناسب باكیفیت مانند طناب، كلاه ایمنی، لباس، شلوار و كفش اهمیت زیادی دارد. در هنگام كوهنوردی باید احساس راحتی داشته باشید و بیش از حد احساس گرما و یا سرما نكنید. پیش‌نیاز كوهنوردی اصولی و ایمن، عدم نگرانی پیرامون تجهیزات و لباس‌ها و تمركز بر فعالیت‌هاست، بنابراین حتماً مطمئن شوید كه لباس‌های خریداری‌شده، شما را راحت و چابك نگه می‌دارد و تناسب لازم را برای بهترین عملكرد به شما می‌دهند.

با بهترین ویژگی لباس‌های كوهنوردی آشنا شوید

به همین دلیل مهم است در هنگام خرید لباس، لوازم و تجهیزات كوهنوردی، به نكاتی كه در ادامه آورده شده‌است توجه داشته باشید.

بهترین شلوار كوهنوردی

شلوار مناسب یكی از مهم‌ترین لباس‌هایی است كه یك كوهنورد باید با خود داشته باشد.

  • تحرك بالای شلوار

تحرك و حركت‌هایی كه كوهنورد انجام می‌دهد، نیازمند شلوار‌هایی هستند كه كشش داشته باشند و امكان آزادی كامل حركتی را بدهند. شلوار كوهنوردی باید تحمل فشار‌های واردشده با انجام حركت‌های سخت كوهنوردی را داشته باشد و در عین حال شما را برای انجام فعالیت‌ها آزاد بگذارد.

شلواری كه تحرك كافی را پشتیبانی نكند، می‌تواند مشكلات جدی را برایتان به‌همراه داشته باشد و در نقاط چالش‌برانگیز كوهنوردی امنیت شما را به خطر اندازد.

  • قابلیت تنفس شلوار

همچنین در هنگام خرید شلوار كوهنوردی نباید اهمیت تنفس را دست كم بگیرید. ممكن است در زمانی كه در معرض نور خورشید نیستید، تنفس شلوار اهمیتی برای شما نداشته باشد، اما كوهنوردی در فضای باز و روز‌های گرم موضوع كاملاً متفاوتی است.

در هنگام كوهنوردی مهم است شلواری انتخاب كنید كه قابلیت تنفس داشته باشد و شما را گرفتار عرق و احساسات ناخوشایند نكند.

بهترین لباس كوهنوردی

همانند شلوار، در هنگام كوهنوردی طولانی مدت، داشتن لباسی كه تحرك و قابلیت تنفس داشته باشد مهم است. بسته به این‌كه لباس موردنظر شما آستین كوتاه یا آستین بلند است، معیار‌های شما نیز برای انتخاب لباس مناسب تغییر خواهد كرد.

  • راحتی لباس

در هنگام انتخاب لباس و پیراهن، باید به راحتی توجهٔ ویژه‌ای داشته باشید. هم‌اكنون لباس‌های متنوعی در بازار عرضه شده‌است كه می‌توانید بسته‌به شرایط كوهنوردی و علایق و شرایط بدنی خود، بهترین گزینه را انتخاب كنید.

  • آستین‌های لباس

در بلوز و لباس‌های آستین بلند، مهم است لباسی با آستین‌های كشی پیدا كنید كه از نفوذ باد و باران به داخل آستین جلوگیری كند. بهترین مدل‌ها، بدن شما را در سرما گرم نگه می‌دارند كه می‌تواند بسیار كاربردی باشد.

  • مقاوم در برابر آب

در هنگام تهیهٔ لباس مناسب كوهنوردی، باید به مقاومت آن در برابر آب نیز توجه داشته باشید. باران و طوفان شرایطی است كه بسیاری از كوهنوردان آن را تجربه می‌كنند و لباس‌های ضدآب در برابر این شرایط از شما محافظت می‌كنند.

بهترین بیس كوهنوردی یا ساق كوهنوردی

ساق كه در حقیقت اسم آن لباس بیس كوهنوردی است از دیگر لوازم كوهنوردی می باشد كه اهمیت زیادی دارد و در انتخاب آن باید دقت لازم را داشته باشید.

  • قابلیت كشش ساق

مانند شلوار كوهنوردی، ساق كوهنوردی نیز باید استحكام كششی و قابلیت تنفس داشته باشد تا در پا‌های خود عرق و احساس ناراحتی نداشته باشید.

  • بادوام و ماندگار بودن ساق

یكی دیگر از نكات مهم هنگام خرید ساق برای كوهنوردی، یافتن محصولی بادوام است. از آنجایی كه ممكن است هنگام بالا رفتن از كوه ضربه و كبودی را تجربه كنید، شلوار و ساقی می‌خواهید كه در برابر این ضربات پاره نشود.

بهترین دستكش كوهنوردی

دستكش یكی از مهم‌ترین بخش‌های لباس و لوازم كوهنوردی شماست. شما در هنگام كوهنوردی به‌طور مداوم با دست‌های خود فعالیت دارید و دستكش مناسب می‌تواند اثرگذاری مهمی در كوهنوردی داشته باشد.

بهترین دستكش كوهنوردی

  • اندازه مناسب دستكش

دستكشی كه انتخاب می‌كنید باید سایز و اندازهٔ مناسبی برای شما داشته باشد. دستكش كوهنوردی نباید به‌شدت تنگ و یا بسیار گشاد باشد، زیرا در هر دو حالت می‌تواند بر عملكردتان اثر بگذارد و حتی خطراتی را متوجهٔ شما كند.

  • تنفس و تهویهٔ دستكش

عرق دستان می‌تواند احساس ناخوشایندی داشته باشد و تمركزتان را در كوهنوردی از بین ببرد، پس حتماً در هنگام خرید دستكش به این نكته توجه داشته باشید و دستكشی را انتخاب كنید كه تنفس مناسبی را برای دستان شما داشته باشد.

  • كیفیت دستكش

در هنگام كوهنوردی، دستانتان به‌طور مداوم در معرض ضربات هستند. دستكش كوهنوردی باید در برابر این ضربات مقاوم باشند تا در هنگام كوهنوردی، نگران پاره‌شدن و از‌بین‌رفتن آن‌ها نباشید.

اهمیت آب‌وهوا در لباس و تجهیزات كوهنوردی

كوهنوردی فعالیتی است كه معمولاً در هر شرایط آب‌وهوایی‌ای انجام می‌شود و مهم است تا برای این شرایط آماده باشید. به‌طوركلی در كوهنوردی با شرایط مرطوب، آفتابی و گرمسیری و آب‌وهوای سرد مواجه هستید.

در شرایط مرطوب، لباس و تجهیزاتی می‌خواهید كه تنفس خوبی داشته باشد. لباس‌های شما همچنین باید سبك‌وزن باشند و در هنگام مرطوب‌شدن، به‌سرعت خشك شوند. لباس سبك در آب‌وهوای مرطوب، آزادی عمل بیشتری را به شما می‌دهد و از خستگی مضاعف جلوگیری می‌كند.

در شرایط گرم و آفتابی نیز خشك‌شدن سریع لباس اهمیت زیادی دارد و لباس باید به‌گونه‌ای باشد كه خیسی عرق را تجربه نكنید. شنا نیز می‌تواند گزینه‌ٔ مناسبی در هنگام كوهنوردی در آب‌وهوای گرم و آفتابی باشد و می‌توانید لوازمی را انتخاب كنید كه در آب و شنا نیز كاربردی باشند.

در شرایط سرد و زمستانی، یكی از مهم‌ترین لوازمی كه یك كوهنورد باید به همراه داشته باشد، یك كاپشن كوهنوردی خوب است. مواد استفاده‌شده در لباس، لوازم و كاپشن كوهنوردی شما اهمیت بسیاری دارد و مواد لباس‌های انتخابی باید به‌گونه‌ای باشند كه علاوه‌بر عرق‌گیری، شما را گرم و خشك نگه دارند. كاپشن‌های كوهنوردی مقاوم در برابر باد نیز در این شرایط آب‌وهوایی مناسب هستند.

باد و طوفان نیز شرایطی است كه ممكن است در كوهنوردی آن را تجربه كنید و مهم است كاپشن كوهنوردی به‌همراه داشته باشید تا در برابر این شرایط، از شما محافظت كند و بدنتان را گرم و عایق نگه دارد.

درنهایت باید به خاصیت ضدآب بودن لباس خود توجه داشته باشید تا در هنگام كوهنوردی در آب‌وهوای نامساعد و یا مكان‌هایی كه بارندگی در آن‌ها رایج است، شما را خشك نگه دارند و خیس نشوید.

ضدآب بودن كت‌های بارانی و شلوار‌های كوهنوردی بهترین دوست در هنگام طوفان‌های غیرمنتظره خواهد بود و پیشنهاد می‌كنیم حتماً به ضدآب بودن لباس‌های خود توجه داشته باشید.

تهیهٔ بهترین لباس و تجهیزات از فروشگاه لوازم كوهنوردی

تهیهٔ بهترین لباس و تجهیزات از فروشگاه لوازم كوهنوردی

در بازار، لباس و تجهیزات كوهنوردیِ ده‌ها برند مختلف فعالیت دارند و با توجه به مواردی كه در این مقاله گفته شد، مهم است تا لباس‌های خود را از معتبرترین و باكیفیت‌ترین برند‌ها خریداری كنید.

خوشبختانه امروزه فروشگاه‌های متنوعی در كشور ما همانند فروشگاه موج كوه این لباس‌ها و تجهیزات را به فروش می‌رسانند. در فروشگاه لوازم كوهنوردی موج كوه، می‌توانید هر لباس و تجهیزاتی كه نیاز دارید را به بهترین قیمت و با ضمانت كیفیت تهیه كنید.

موج كوه محصولات معتبرترین برند‌های تولید‌كنندهٔ لباس كوهنوردی را عرضه می‌كند و توضیحات و راهنمایی‌های اختصاصی ارائه‌شدهٔ موج كوه به آدرس https://mojekooh.com/shop/ برای هر محصول، می‌تواند به تصمیم‌گیری‌های شما كمك كند.

جمع‌بندی

تجهیزات كوهنوردی تنوع زیادی دارند و مهم است در هنگام تهیهٔ آن‌ها، به موارد مختلفی ازجمله برند، شرایط آب‌وهوایی محل موردنظر، شرایط بدنی و نیاز‌های خود توجه داشته باشید. خرید هر لباس با توجه به شرایط موجود، می‌تواند شامل نكات مهمی باشد و فروشگاه لوازم كوهنوردی و متخصصان كوهنوردی، در انتخاب بهترین گزینه می‌توانند به شما كمك كنند.