ریپورتاژ آگهی

نكات ضروری درباره رانندگی در شب های دبی

وقتی در شهر هستید، رانندگی در شب موضوع مهمی نیست. اكثر شهرها دارای چراغ‌های خیابانی مناسب و جاده‌هایی هستند كه دارای تابلوهای راهنمایی برای كمك به دید رانندگان در تاریكی است. با این حال، اگر در خارج از كشور رانندگی می‌كنید، رانندگی در شب به دلیل درك عمق كمتر، كاهش دید، جاده‌های ناهموار یا خواب آلودگی و خستگی پس از یك روز طولانی رانندگی، خطرات خاصی را به همراه دارد.

نكات ضروری درباره رانندگی در شب های دبی

نكات ضروری درباره رانندگی در شب های دبی

وقتی در شهر هستید، رانندگی در شب موضوع مهمی نیست. اكثر شهرها دارای چراغ‌های خیابانی مناسب و جاده‌هایی هستند كه دارای تابلوهای راهنمایی برای كمك به دید رانندگان در تاریكی است. با این حال، اگر در خارج از كشور رانندگی می‌كنید، رانندگی در شب به دلیل درك عمق كمتر، كاهش دید، جاده‌های ناهموار یا خواب آلودگی و خستگی پس از یك روز طولانی رانندگی، خطرات خاصی را به همراه دارد.

اگر شما هم در امارات اقدام به اجاره خودرو لوكس در دبی كردید، با توجه به میزان تصادفات در شب‌ این شهر كه حدود سه برابر روز است به نكات ویژه‌ای كه در ادامه به آن اشاره می‌كنیم توجه كنید.

نكات ایمنی رانندگی در شب‌های دبی

یكی از دغدغه‌هایی كه تمامی صاحبان و اجاره كنندگان خودرو در سراسر جهان دارند، رانندگی در شب است. همان طور كه می‌دانید، رانندگی امن و مطمئن نیازمند داشتن دید كافی و نور است تا راننده بتواند به خوبی تمامی موانع راه را ببیند. به همین دلیل، ادارات شهرداری و راه‌سازی در خیابان‌های سراسر كشور از چراغ و نورافكن استفاده می‌كنند تا رانندگان در مسیر  دید كافی داشته باشند. معمولا توصیه می‌شود كه در شب رانندگی نكنید؛ اما در مواردی نمی‌توان از لزوم رانندگی در شب چشم‌پوشی كرد؛در چنین مواقعی، رانندگی در شب اجتناب‌ناپذیر است؛ البته به شرطی كه فرد به اصول رانندگی شبانه تسلط كامل داشته باشد و خطر هر تصادفی را به صفر برساند.

در اینجا چند نكته وجود دارد كه می تواند به ایمن بودن رانندگی در شب و به حداقل رساندن خطرات احتمالی كمك كند.

نكات ایمنی رانندگی در شب‌های دبی

تنظیم چراغ‌های ماشین

تمام چراغ خودروها قابل تنظیم هستند حتی زمانی كه اقدام به رانندگی با ارزانترین خودرو اجاره ای در دبی می‌كنید چراغ‌ها را به درستی روشن كنید. همیشه به یاد داشته باشید كه بین غروب و طلوع خورشید باید چراغ‌های جلوی خود را روشن كنید. اگر شرایط جاده و ترافیك اجازه می‌دهد و دید بسیار ضعیف است، نور بالا یا دوربرد را روشن كنید. به یاد داشته باشید كه باید خوب ببینید و دیده شوید، اما بدون ایجاد مزاحمت برای سایر رانندگان. سیستم نور بالا در خودروها نقش كلیدی در تضمین دید در جاده‌های تاریك دارد.

توجه به سرعت مجاز

همیشه هنگام رانندگی به سرعت مجاز احترام بگذارید مخصوصا زمانی كه خودرویی را در دبی اجاره كردید. محدودیت‌های سرعت در امارات در ابتدای هر جاده، خیابان‌های داخلی و بزرگراه‌ها روی تابلو مشخص شده و معمولا 100 كیلومتر بر‌ ساعت است و سرعت مجاز 20 كیلومتر بیشتر از عدد تابلو خواهد بود در واقع اگر با سرعت 121 كیلومتر بر‌ ساعت رانندگی كنید دوربین‌های كنترل سرعت، برای شما تخلف رانندگی با سرعت بالا را ثبت خواهند كرد. در صورتی كه سرعت مجاز را رعایت كنید نه تنها خطر تصادفات را كاهش می‌دهید، بلكه امكان پیش بینی موقعیت‌های پرخطر به خصوص در صورت ترمز ناگهانی را نیز فراهم می‌كنید.

فاصله ایمنی را حفظ كنید

برای جلوگیری از تصادف با خودروی اجاره‌ای در دبی حتما فاصله ایمنی را در رانندگی رعایت كنید این امر فقط به شب مختص نمی‌شود در طول رانندگی توجه به فاصله با خودروی مقابل بسیار مهم است؛ اما توصیه می‌شود هنگام رانندگی در شب فاصله ایمنی را افزایش دهید. علاوه بر این ماشین‌های لوكس امكان كروز كنترل تطبیقی را دارند و این آپشن می‌تواند به رعایت فاصله ایمنی هنگام رانندگی كمك كند.

وسیله نقلیه خود را بررسی كنید

شما پس از ارسال مدارك لازم برای اجاره خودرو در دبی، ماشین مورد نظر را رزرو می‌كنید و شركت موظف است به درستی ماشین را مورد بررسی فنی قرار دهد و آن را بدون مشكل به شما تحویل دهد؛ اما شما هم حتما وضعیت لاستیك‌ها، چراغ‌ها، چرخ زاپاس و غیره را بررسی كنید.

آینه خود را تمیز و تنظیم نگه دارید

برای دید واضح‌تر، آینه‌های ماشین خود را تمیز نگه دارید. داشتن آینه تمیز و تنظیم جزء الزامات خودرو صرف نظر از ساعت است. توجه كنید زمانی كه دید كم باشد، گرد و غبار و خراش می‌تواند باعث تابش خیره كننده و انعكاس نور شود و در هنگام رانندگی در شب، دید را دشوارتر كند. آینه‌های خود را به طور مكرر بررسی كنید تا سایر وسایل نقلیه در جاده را شناسایی كنید و از شوك جلوگیری شود.

دید خود را بررسی كنید

اگر خودرویی در مقابل شما است؛ مستقیماً به چراغ جلو خیره نشوید. این موضوع می‌تواند دید در شب شما را تحت تاثیر قرار دهد و دید را به طور موقت مختل كند.

مراقب علائم خستگی باشید

دانستن چگونگی تشخیص علائم خستگی هنگام آماده شدن برای رانندگی در شب بسیار مهم است. احساس سوزن سوزن شدن در چشم، گرگرفتگی، سفتی گردن و شانه‌های دردناك از علائمی هستند كه باید جدی گرفته شوند؛ همچنین به محض اینكه متوجه شدید كه باید استراحت كنید، می‌توانید برای 20 دقیقه توقف كنید.

علاوه بر این می‌توانید از عینك‌های رانندگی در شب و ابزارهای پوشیدنی برای هشدار دادن به رانندگان خواب‌آلود برای جلوگیری از هر گونه موقعیت خطرناك استفاده كنید.

 مدارك لازم برای اجاره خودرو در دبی

سخن آخر

علاوه بر موارد فوق، توصیه می‌شود تقریباً هر دو ساعت یك بار توقف كرده تا استراحت كنید؛ همچنین، اگر نور كم روی داشبورد و سایر عناصر كابین داشته باشید، آنچه را كه در خارج از خودرو وجود دارد بهتر خواهید دید.

علاوه بر این، توصیه می‌شود هر از گاهی پنجره‌ها را باز كنید و به موسیقی یا رادیو گوش دهید تا در حین رانندگی بیدار بمانید. با این نكات برای رانندگی صحیح در شب، رانندگی ایمن تر در شب را تضمین خواهید كرد.

برای اجاره خودرو در دبی می‌توانید به شركت سعادت رنت https://www.saadatrent.com/  درخواست دهید. این مجموعه ارائه دهنده‌ی انواع خودرو از برندهای معتبر و سرشناس در ایران، امارات و تركیه می‌باشد. شما می‌توانید با مراجعه به سایت مجموعه خودروی مورد علاقه‌ی خود را با توجه به بودجه انتخاب كنید.

سعادت رنت فردی فارسی زبان را برای پشتیبانی، مشتریان در نظر گرفته است تا با وی بتوانند به راحتی ارتباط بگیرند؛ همچنین این مجموعه آمادگی ارائه‌ی سرویس اجاره خودرو با راننده در دبی و اجاره ماشین بدون راننده در دبی به صورت 24 ساعته را داراست.