ریپورتاژ آگهی

شرایط پذیرش اقامت تحصیلی در گرجستان

اگر دانشجو یا دانش آموز هستید و قصد دارید ادامه تحصیلات خود را در یك كشور خارجی با شرایط مناسب و آینده دار پشت سر بگذارید، می توانید اقدام به اخذ اقامت تحصیلی گرجستان نمایید.

شرایط پذیرش اقامت تحصیلی در گرجستان

شرایط پذیرش اقامت تحصیلی در گرجستان

گرجستان، كشوری اوراسیایی با طبیعتی چشم نواز و تمدنی كهن واقع در منطقه قفقاز، این روزها میزبان مهاجران بسیاری از سراسر دنیا می باشد. دولت این كشور روشهای متعددی را جهت اخذ اقامت گرجستان برای اتباع خارجی فراهم كرده تا هر فرد بتواند متناسب با شرایط خود، بهترین روش را برگزیند. اگر دانشجو یا دانش آموز هستید و قصد دارید ادامه تحصیلات خود را در یك كشور خارجی با شرایط مناسب و آینده دار پشت سر بگذارید، می توانید اقدام به اخذ اقامت تحصیلی گرجستان نمایید. در ادامه با ما همراه باشید تا این روش دریافت اقامت را مورد بررسی قرار دهیم.

اقامت تحصیلی گرجستان برای دانشجویان

اقامت تحصیلی گرجستان برای دانشجویان در واقع یكی از آسان ترین روشهای اخذ اقامت این كشور بشمار می رود. این اقامت از نوع موقت بوده و دانشجویان می توانند تا زمانی كه در حال تحصیل هستند آن را تمدید نمایند. برای اخذ این نوع اقامت ابتدا نیاز است ضمن بررسی و كسب اطلاعات جامع و كافی درباره دانشگاه های گرجستان، بهترین مورد را انتخاب نمایید. سپس مدارك مورد نیاز جهت ثبت نام را آماده و فرم های مربوطه را تكمیل كنید. در نهایت، پس از اخذ گواهی اشتغال به تحصیل، میتوانید جهت اخذ اقامت گرجستان به اداره خدمات عمومی مراجعه فرمایید.

اقامت تحصیلی گرجستان برای دانشجویان

اقامت تحصیلی گرجستان برای دانش آموزان

اگر شما دانش آموز هستید و نیاز به گذراندن مقاطع مدرسه دارید، می توانید اقامت تحصیلی گرجستان برای دانش آموزان را دریافت كنید. با توجه به امكانات ویژه ای كه كشور گرجستان در حوزه تحصیلی ارائه می كند، می توان آن را یكی از بهترین كشورهای همسایه برای گذران دوران مدرسه معرفی نمود. برای دریافت این نوع اقامت نیز ابتدا می بایست درباره مدارس گرجستان تحقیق كرده و سپس بهترین مورد را انتخاب نمایید. سپس، ضمن آماده سازی مدارك مورد نیاز و‌ تكمیل فرم های مربوطه، فرایند ثبت نام در مدرسه مدنظر را به اتمام برسانید. پس از آنكه گواهی اشتغال به تحصیل را دریافت كردید، می توانید به اداره خدمات عمومی گرجستان مراجعه كرده و درخواست خود را مبنی بر دریافت اقامت این كشور ثبت نمایید.

اقامت تحصیلی گرجستان برای دانش آموزان

مزایای تحصیل در گرجستان

تحصیل در گرجستان می‌تواند مزایای زیادی را برای دانش آموزان و‌ دانشجویان به همراه داشته باشد كه در ادامه به بررسی جامع آنها خواهیم پرداخت:

عدم نیاز به مدرك زبان آیلتس و تافل

یكی از اصلی ترین موانع برای كسانی كه قصد ادامه تحصیل در كشورهای خارجی، خصوصا اروپایی را دارند، عدم داشتن مدارك زبان انگلیسی معتبر همچون آیلتس و تافل می باشد. برای تحصیل در گرجستان به هیچ كدام از این مدارك نیازی نخواهید داشت. در صورتی كه نیاز به یادگیری زبان داشته باشید، از طرف دانشگاه كلاس های آموزشی بصورت رایگان برایتان برگزار خواهد شد تا برای تحصیل و‌ زندگی ‌در گرجستان دچار مشكل نشوید.

نزدیكی به ایران

یكی از مزایای تحصیل در گرجستان برای دانش آموزان و ‌دانشجویان ایرانی، نزدیكی این كشور به ایران می باشد. با وجود این كه گرجستان و ایران با یكدیگر هم مرز نیستند، پرواز تهران به تفلیس تنها ۹۰ دقیقه زمان میبرد. از طرفی، سفر به گرجستان هیچ نیازی به ویزا نداشته و تنها با داشتن پاسپورت می توانید به مدت ۴۵ روز در این كشور حضور داشته باشید. بنابراین نه تنها در هزینه های رفت و آمد صرفه جویی خواهد شد، بلكه پس از پذیرش در دانشگاه یا مدرسه مقصد، می توانید در ابتدا به عنوان گردشگر به گرجستان سفر كرده و اقدامات لازم جهت دریافت اقامت تحصیلی را انجام دهید.

عدم نیاز به مدرك زبان آیلتس و تافل

هزینه های مقرون به صرفه

از آنجایی كه گرجستان یك كشور اوراسیایی می باشد، استانداردهای زندگی و تحصیلی در آن با كشورهای اروپایی برابر بوده اما هزینه های زندگی بسیار پایین تر می باشد. در واقع شما با پرداخت هزینه كمتر، می توانید از سطح زندگی شهروندان اروپایی بهره مند شوید و در دانشگاه های باكیفیت تحصیلات خود را به ثمر برسانید.

امنیت اجتماعی بالا

از دیگر مزایای تحصیل در گرجستان می توان به امنیت اجتماعی بالای این كشور اشاره كرد. براساس آمار بدست آمده، گرجستان در میان ده كشور امن جهان قرار گرفته است؛ به گونه ای كه ممكن است در طول یك سال حتی یك بار هم اخبار جرم و جنایت و یا دزدی به گوشتان نرسد. اگر تلفن همراه خود را در كافه جا گذاشتید و یا فراموش كردید سوئیچ اتومبیل را از روی درب آن بردارید نگران نباشید! زمانی كه برگردید، همچنان سر جایشان خواهند بود.

میهمان نوازی مردمان گرجی

مردم گرجستان بسیار مهربان و میهمان نواز هستند. آنها به تاریخ و فرهنگ كشور خود می بالند و همواره در تلاش برای ترویج سنت های كشور خود هستند. این موضوع می تواند آرامش خاطر شما را در زمان تحصیل در این كشور برایتان به ارمغان بیاورد.

امكان اشتغال پس از فارغ التحصیلی

پس از آن كه تحصیلات خود را در كشور گرجستان به پایان رساندید، در صورت تمایل می توانید برای خود شغلی در این كشور دست و پا كنید. پیدا كردن یك شغل مناسب با درآمد معقول و شرایط ایده‌آل در كشور گرجستان چندان دور از ذهن نیست؛ تنها باید در یك حوزه، از تخصص و تسلط كافی برخوردار باشید.

دریافت اقامت تحصیلی گرجستان به كمك سیسنوگروپ

چنانچه به دنبال یك شركت معتبر و مطمئن جهت اخذ اقامت گرجستان از طریق تحصیل میگردید، مجموعه سیسنوگروپ آماده خدمت رسانی به شما عزیزان خواهد بود. شما می توانید اطلاعات جامع و كاملی در این زمینه از كارشناسان مجموعه سیسنوگروپ بطور رایگان دریافت كرده و تمامی فرایند دریافت اقامت را به كمك وكلای مجرب و كاربلد این شركت پشت سر بگذارید.

منبع : سیسنوگروپ